kreatiini vai arginiini?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
40
Korjatkaa jos olen väärässä mutta oletukseni on että kyseessä on aika samanlaiset aineet. Joten kysynpä että kumpaa suosittelette?

Arginiinihan on aminohappo, ja kreatiinia(kreatiinifostfaatti) käytetään energianlähteenä lyhytkestoisessa rasituksessa lihaksissa.

Ei arginiini taida mitenkään välittömästi vaikuttaa lihasten voimantuottoon samalla tavalla kuin kreatiini.
Suorituskykyyn luulisin vaikuttavan ihan eri mekanismeilla.

Wikipedia lähteenä: arginiinin väitettiin lisäävän kasvuhormonin tuotantoa.??

Kannattaa varmaan ottaa selvää ensinnäkin vaikkapa googlella tai täältä haulla. Selvittää mitä hyötyä ja mitkä ovat vaikutukset tarkkaan. Yleisesti tuo, että ovat voimantuottoon on laaja käsite. Sen perusteella mitä saat tulosta, osaat päättää mikä on parempi vaihtoehto esim noista kahdesta.

Tämä toimii muihinkin ravinteisiin, että ottaa selvää tarkalleen, eikä hyväksy yleistä tietoa, että ne kyllä kasvattavat/lisäävät voimantuottoa jotenkin vaan.

Lisäravinteet ovat lisäravinteita ja edellytys, että ne tukevat jo kunnossa olevaa systeemiä ja antavat jotain ns. lisää ja täydentävää.

Henkilökohtaisesti ottaisin molempia.

Hmm jos pitäisi valita niin kreatiini, mutta jos olisi varaa niin ottaisin ehdottomasti molemmat, tosin toisilla tuo arginiini pelittää ja toisilla ei sitä kumminkin kannataa kokeilla ja sen kautta katsoa onko siitä itselleen hyötyä vai ei.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Arginiini muodossa Arginiini alfa ketoglutaraatti illalla annostuksella 10-15g ja kreatiini normaalisti. Ihan hyviä kokeilla molempia. Treenipumpin lisääntyminen on aika minimaalista tollakin arginiinilla.

Jos pitäs vain toinen valita niin sitten ehdottomasti kreatiini(monohydraatti). Voihan tota arginiinia napostella kaupan päälle mutta mahd. hyödyistä on niukasti näyttöä. Itse sain just Nutrexilta (www.nutrex.com) sellaisia 240 kapselin jättipurkkeja NIOXia, joka sisältää 3000 mg nestemäistä arginiinietyyliesteriä per annos. Jos joku tarttee niin voin pari kanisteria myydä (sportsnutrition at luukku.com). Tavisarginiini käy läpi ekstensiivisen "ennakkokäsittelyn" mahasuolikanavassa.. en tiedä miten sitten toi arginiinietyyliesteri.. väittävät menevän läpi selvästi sutjakammin rasvaliuk. vuoksi. Ajattelin testata huomenna, että tuleeko näistä hömppänöksnöks-tuotteista mitään extra pumppia.. :)

Kreatiini etyyliesteri HCL:stä pitää sanoa todella positiivinen kokemus...ei mitään vatsa-suolikanava ärsytysoireita ja hyöty sama kun perus kreassa isoilla annoksilla missä monohydraatti varpusparvia jo lennättää. :lol2:
Ei itsekään tulis argiini akg:hen koskettua mutta kun tulee tilailtua bulkki jauheina isoja satseja niin hinta ei päätä huimaa. Sama myös krea-etyyliesterissä.

Qynthör V.I.P

Molemmilla aineilla on omat hyötynsä, jos mahdollista osta molempia...
Kreatiinilla saat lisää painoa vähän se auttaa käyttämään suurempia sarjapainoja. Arginiini heti treenin jälkeen otettuna, suurin hyöty.;)

Tuo kreatiinin lisää painoa 'vähän' on hyvin suhteellinen käsite.
Nimim. about +6 kg että paukahti 1:llä Krea-setillä :D

Ps. harmi, ettei ollut pysyvää ja lihasta :eek:

:offtopic: mulla ei ainakaan oo mitään merkittäviä painon nousuja kreatiinilla tullu, korkeintaan kilon verran. Pitää vissiin vaihtaa merkkiä vai onko sillä väliä, kun tuokin kerta on monohydraattia? En viitsi mainostaa muitten tuotteita, mutta ihan tunnetulta valmistajalta tuokin on.:offtopic:

Jos pitäs vain toinen valita niin sitten ehdottomasti kreatiini(monohydraatti). Voihan tota arginiinia napostella kaupan päälle mutta mahd. hyödyistä on niukasti näyttöä. Itse sain just Nutrexilta (www.nutrex.com) sellaisia 240 kapselin jättipurkkeja NIOXia, joka sisältää 3000 mg nestemäistä arginiinietyyliesteriä per annos. Jos joku tarttee niin voin pari kanisteria myydä (sportsnutrition at luukku.com). Tavisarginiini käy läpi ekstensiivisen "ennakkokäsittelyn" mahasuolikanavassa.. en tiedä miten sitten toi arginiinietyyliesteri.. väittävät menevän läpi selvästi sutjakammin rasvaliuk. vuoksi. Ajattelin testata huomenna, että tuleeko näistä hömppänöksnöks-tuotteista mitään extra pumppia.. :)

Monta annosta tosta purkista saa? Ja mihin hintaan myyt?
Ja jos sulla on muitakin hömppänöksnöksejä niin laita vaan privaa, katotaan jos otan kokeiluun.

:offtopic: mulla ei ainakaan oo mitään merkittäviä painon nousuja kreatiinilla tullu, korkeintaan kilon verran. :offtopic:

Kai toi on ihan henkilökohtainen juttu, että joillain tulee toisilla ei.
Itse hämmästelin tuota rivakkaa painonnousua. Arginiinistä en oikeastaan huomannut mitään etua tai haittaa, eli aika turha rahantuhlaus.

Suositut

Back
Ylös Bottom