Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

"Se nyt on ihan selvää, että Evira ei voi yksinään kaikkea hoitaa, mutta ellei sitä olisi, niin tämä koko homma olisi ihan retuperällä".

Ravintolisiin jne kohdistuu vain jälkivalvontaa, eikä Evira oma-aloitteisesti tutki juuri yhtään mitään, vaan prosessin käynnistää
ilmoitus "kentältä". Jostain kumman syystä osa kreatiinituotteista pistää vatsan aivan sekaisin, osa ei aiheuta mitään ongelmia.
Paino nousee kaikilla muutaman kilon parissa kuukaudessa ja sarjakestävyys paranee selvästi. Nestepöhön seurauksena jo
valmiiksi kireät kalvot ovat entistä tiukemmalla ja penikat kipeytyy -> välillä on pakko pitää kunnon taukoja, että voi lenkkeillä :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo elikkä tuli käytyä erään vaivan takia labrassa ottamassa verinäytteet ja kusemassa purkkiin. Tuloksia soittaessani selvisi, että munuaisarvot olivat koholla. Maximi 100 ja itsellä 106. Noh sanoin kyllä että olen käyttänyt kreatiinia lisäravinteena jo vuosia jonka takia ehkä arvot koholla, mutta passittivat 2 viikon päästä käymään testeissä uudestaan ja jättämään kreatiinin veks. Tuli tuossa sitten pikaisesti googleteltua aiheesta ja selvisi, että lihaksikkaammalla henkilöllä voi olla normaalia jopa 135 arvo. Eli mitä lihaksikkaampi sitä korkeampi arvo on. Noh olen kuitenkin hieman tavantallaajaa lihaksikkaammassa kunnossa, joten varmaan ihan normaalia, että arvot tuota luokkaa? Terkkari vaan ihmetteli, että arvot noin "korkealla" vaikka nuori olen (27). Noh parin viikon päästä sitä on taas hieman viisaampi kun käy testeissä uudestaan, mutta ajattelin kysyä onko muilla kreatiini ja lihasmassa muutenkin nostanut arvoja kuinka ylös?

Joo elikkä tuli käytyä erään vaivan takia labrassa ottamassa verinäytteet ja kusemassa purkkiin. Tuloksia soittaessani selvisi, että munuaisarvot olivat koholla. Maximi 100 ja itsellä 106. Noh sanoin kyllä että olen käyttänyt kreatiinia lisäravinteena jo vuosia jonka takia ehkä arvot koholla, mutta passittivat 2 viikon päästä käymään testeissä uudestaan ja jättämään kreatiinin veks. Tuli tuossa sitten pikaisesti googleteltua aiheesta ja selvisi, että lihaksikkaammalla henkilöllä voi olla normaalia jopa 135 arvo. Eli mitä lihaksikkaampi sitä korkeampi arvo on. Noh olen kuitenkin hieman tavantallaajaa lihaksikkaammassa kunnossa, joten varmaan ihan normaalia, että arvot tuota luokkaa? Terkkari vaan ihmetteli, että arvot noin "korkealla" vaikka nuori olen (27). Noh parin viikon päästä sitä on taas hieman viisaampi kun käy testeissä uudestaan, mutta ajattelin kysyä onko muilla kreatiini ja lihasmassa muutenkin nostanut arvoja kuinka ylös? Muut arvot olivat ok ja perusterve olen, eikä lääkityksiä.

Ihan normaalia.

kävin ihan samanlaisen jutun läpi. Oli c-krea 115 , määräs seurannan ja jätin kreatiinin pois ja seurannassa oli tippunut eli suora syy seuraus kreatiinilla oli.

Oks kellää Kreatiini AKGstä kokemusta? Itsellä myproteiinin tuotetta ja vaikka tuote on "maustamaton" niin tuntuu kuin vetäs sitruunahappoa ja hampaat sulaa suuhun :).

Onko pussini siis viallinen vai onko tuo AKG aina tuommoista?

Tuli ostettua vahingossa tota hifimallia eikä viitsisi roskiin heittää jos on tuotteelle normaalia.

Tyhmä kyssäri mutta voiko kreatiinin (ja glutamiinin) heittää puuron sekaan mikroon vai onko lämmöstä haittaa
No en ole ikinä kuullu että joku keittää kreatiinia..tuskin semmosta on kukaan koskaan saanu päähänsä edes tutkia.
Se pitää ottaa reilun nesteen kera eikä keitettynä.
Mikset juo sitä siinä puuroa ootellessa, ja mikä saa ihmisen keittämään kreatiinia?
Itse otan lisäravinteet aina lisänä ruuan päälle.

No en ole ikinä kuullu että joku keittää kreatiinia..tuskin semmosta on kukaan koskaan saanu päähänsä edes tutkia.
Se pitää ottaa reilun nesteen kera eikä keitettynä.
Mikset juo sitä siinä puuroa ootellessa, ja mikä saa ihmisen keittämään kreatiinia?
Itse otan lisäravinteet aina lisänä ruuan päälle.
Pistän vettä ja proteiinijauhot sheikkeriin, sen hiutaleiden sekaan ja mikroon. Samaan olen heittänyt kreatiinit ja glutamiinit. Näin saa proteiinijauhot käytettyä pois mitä ei jaksa juoda ja erillisen juoman tekeminen on turhan tuntuista jos ne voi pistää sekaisinkin.

Punasen lihan kreatiinista ainakin hävii suurinosa kun sen paistaa.
Ilmeisesti kuitenkin pitää tehdä se erillinen juoma jos ei lämpöä kestä

Eikös se kreatiini pitäisi juoda heti sekoituksen jälkeen?

Muistelisin jotain tietoa siitä aikoinaan lukeneeni, että sen kemiallinen koostumus muuttuu, jos se on sekoitettuna veteen vähänkin pidempään ja teho häviää.

Eikös se kreatiini pitäisi juoda heti sekoituksen jälkeen?

Muistelisin jotain tietoa siitä aikoinaan lukeneeni, että sen kemiallinen koostumus muuttuu, jos se on sekoitettuna veteen vähänkin pidempään ja teho häviää.
Marko Savolainen tästä on useasti ainakin puhunut, ja ilmeisesti Anssi Manninen myös samaa mieltä. Eli mahdollisimman nopeasti veteen sekoittamisen jälkeen tulisi juoda esim. kreatiinia sisältävä palautusjuoma.
Toki mikä on sitten sellainen aika, että kreatiini alkaa siellä nesteessä hajoamaan ( olikohan se kreatiniiniksi ? ) ja menettämään tehoaan, siihen Marko ei osannut kantaa ottaa.
Ja toinen asia nyt sitten on, kannattaako perus tallaajan tälläisellä asialla päätään vaivata.. Empä oikein usko..

Kuin vaikeaa on juoda 2dl vettä,maitoa tai mehua? Varsinkaan maidon seassa 10g kreatiinia ei edes huomaa. Pyöräyttää lusikalla vähän vauhtia ja heittää ääntä kohti.

Käytin fastin kreatiinia 3 päivää ja sain seuraavat oireet:
-ripuli/ummetus
-röyhtäily
-lievä närästys
-rintakipuja
-täyteliäisyyden tunnd

Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia ja pitäisikö mennä lääkäriin? oireita ollut jo yli 2 viikkoa

olen siis tavallinen 18vuotias urheilija nuorukainen

Käytin fastin kreatiinia 3 päivää ja sain seuraavat oireet:
-ripuli/ummetus
-röyhtäily
-lievä närästys
-rintakipuja
-täyteliäisyyden tunnd

Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia ja pitäisikö mennä lääkäriin? oireita ollut jo yli 2 viikkoa

olen siis tavallinen 18vuotias urheilija nuorukainen
Siis kaksi viikkoa jatkuneet oireet kreatiinin lopettamisen jälkeenkin? Sitten kyllä varmaan kyse muusta.

Asian selvittely on vielä hieman kesken, mutta nosteleepi ilmeisesti verenpainetta mulla toi kreatiini, mikä taas ei pitkässä juoksussa ole hyvä asia, kun on muutenkin taipumusta verenpaineen nousuun.

Vajaan vuoden käyttänyt kreatiinia, enkä ole huomannut yhtään mitään. Ainoastaan kesäkuussa pidin kuukauden tauon testinä ja myös lomamatkan vuoksi, mutta en huomannut yhtään mitään. Lopettaa en silti uskalla, jos vaikka muutunkin sitten littanaksi. :LOL:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom