Kova treeni -> oksennus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SiRadi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen ihan aloittelija ja tänään kävin toisen kerran salilla.

Jaksoin tehdä 50 min eri liikkeitä ja tämän jälkeen vielä polin kuntopyörää täysillä muutaman minuutin. Lopulta olin ihan poikki ja kotia päästyäni oksensin.

Ens kerralla otan varmasti hieman kevyemmin, mutta olisi mukava kuulla jos teillä on jotain kommenttia tähän. Onko tuosta esim. suurta huolta? Onko se jotenkin vaarallista treenin kannalta?

[ Ainakin se helpotti suuresti :curs: ]

Liika on aina liikaa, myös liikunnan osalta. Ei siitä mitään haittaa ole, oksennuksesta ainakaan, paikat saattavat olla vähän jumissa. Ei pidä ottaa liian kovaa alussa. Joissakin liikuntaseuroissa on treenejä, joissa rasitetaan kehoa niin kauan, että oksennus tulee.

ÖÖH. no enpä oo kyllä koskaan oksentanu punttitreenin jälkeen. Joskus ihan äärimmäisen kovan jalkatreenin jälkeen päässä pyörii, päähän jopa koskee ja on "heikko" olo mutta oksentaminen puntin jälkeen kuulostaa vähä oudolta. Aerobisen jälkeen tuntuu monillakin yrkkä tulevan, esim. legendat uberkovista lätkätreeneistä jne.

Mä en ainakaan suosittele alottamaan noin kovaa alussa. Kyllä kai elimistö tottuu siihen reeniin ja sitten myöhemmin pystyy reenaamaan kovempaa. Ei se kuulosta ainakaan kovin terveelliseltä jos laatta lentää reenin jälkeen. Sitä kuntopyörää kannattais (ainakin jos verryttely tms. tarkoituksessa käyttää) polkea vähän rauhallisemmin.

Originally posted by SiRadi
Jaksoin tehdä 50 min eri liikkeitä ja tämän jälkeen vielä polin kuntopyörää täysillä muutaman minuutin. Lopulta olin ihan poikki ja kotia päästyäni oksensin.

Veditkö maitohapoille ja lyhyillä lepotauoilla, eli oliko treenatessa lihaksissa kova polte? Ja siihen vielä päälle täysillä kuntopyörää?