Kova treeni -> oksennus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SiRadi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oksentaminen EI lisää lihaskasvua ja on lisäksi haitallista hampaille. Pyörtyminen ja kuoleminen eivät myöskään lisää lihaskasvua. Lisäksi oksentaminen heikentää ravintoaineiden imeytymistä.
insane.gif

En oo ikinä oksentanu treenin aikana/jälkeen, mutta joskus selkätreenin aikana tuntuu, että taju lähtee, mutta ei oo vielä lähteny.

Jalkareenin jälkeen on aina oksennusolo mutta en ainakaan tähän päivään mennessä oo tullu ylös. Viime viikolla meinas tulla ylös jopa pystypunnerruksessa käpäreillä, varmaan missä tahansa liikkeessä saa tappo-olon kun vetää raivolla.

Luulis, että laatta lähtee lennolle lähinnä silloin, jos on syönyt liian vähän aikaa ennen treeniä.

Milloin siis threadin aloittaja oli syönyt.

PS: anteeksi jos on jo vastattu, kun ei jaksanut lukea kaikkia postauksia

Uhh, tänään meinasi kyllä laatta lentää jalkatreenin jälkeen. Ennen treeniä oli olo mitä loistavin ja ensimmäisissä sarjoissakin, sitten rupesi heikottamaan. Sisulla sarjat loppuun ja palautusjuoma naamaan ja kotiin... Johtuikohan olo:
a) Söin 3 tuntia ennen paljon lihaa (hitaasti imeytyvää?)
b) Tein treenin todella kovaa (ennenkin olen kyllä tehnyt eikä ole oksettanut :confused: )
c) Söin salaattia ruoan kanssa :david:

Eiköhän toi oo aika yksilokohtasta, että joitakin rupee helpommin oksettaan. Vaikka ite vetäisin kuinka kovaa, niin ikinä ei okseta, vaikka muuten tuskaselta tuntuukin.

höh höh. kyllä tuo 3 tuntia ainakin pitäisi riittää.
itsellä voi treenata 45min kuluttua SUURESTA ateriasta jos ei tee vatsoja. koskaan ei oo oksettanu eikä pyörryttänyt

DarkMarkDoom sanoi:
Mulla on joskus selkätreenin yhteydessä laatta tullut suuhun, mutta olen sen kyllä niellyt.
Tässä jos missä on asennetta. Mitäs sitä nyt hyvää treeniä kesken jättämään yhden oksennuksen takia :thumbs:

Itselläni tullut 3 krt huono olo ja kerran oksentanut.
Tällä kertaa en ollut syönnyt ennen treeniä moneen tuntiin mutta silti tuli, tuli aika iso muutos treeni ohjelmaan niin kroppa päätti siitä ilmottaa vissiikiin.

Aikoinaan oli selainnen "taistelu" treeni missä ajettiin kaikki ihan loppuun ja piti silti vain jatkaa ja jatkaa. Lopettaa ei saannut ennen kun sai luvan, loppuvaiheessa pelkkä käden ylös nostaminen tuntui ihan madottomalta
Joku oli kerran kuulemma hakannut "säkkiä" maassa ja tullut huono olo niin nappasi ämpärin viereen, yrjös sinne mutta jatko samalla säkin lyömistä toisella kädellä ( oltiin siis polvillaan tässä kohtaa ja säkki jalkojen välissä) :D

Kuulemma ei ollut mitään outoa että tulee huono olo tai joku lähtee juoksemaan ämpärille, varottelivat jo heti treenin alussa että tuolla ja tuolla on ämpärit jos tulee heikko happi mut luovuttaa ei silti saa. Et heti samantien takaisin vain harjotuksen pariin

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aika vanha ketju mutta mitä väliä sillä.

Mä oon oksentanu kaks kertaa salilla. Ekalla kerralla olin muutenkin tulossa just kipeeks ja silti menin salille ni kyllä siinä sitte piti juosta vessaan. Toisella kerralla oli yksinkertaisesti vaan liian kova jalkatreeni ja liikaa tavaraa palkkarissa. Sillä kertaa vessat oli varattu ja oli pakko kumarrella vaan pukuhuoneen roskikseen. Nykyään oon oppinu, että oksennukselta voi välttyä sillä, et lepäilee pari tuntia syömisen jälkeen ennen ku lähtee tekemään kovaa jalkatreeniä. Toinen juttu on, et ei saa tehdä liian tuhtia palkkaria. Tällä hetkellä palkkarissa on 28g proteiinia herakonsentraatista ja puol litraa kevytmaitoa ja se tuntuis olevan sopivan kokoinen kovienkin treenien jälkeen juotavaks.

Ikinä ei oo tullu oksennettua, mutta pari kertaa on tullut hyvin lähelle, kun esim. SJMV:tä tekee failureen & beyond ja syömisestä on ehkä joku tunti.... Ei se kaikkein mukavin tilanne ole, kun hiki valuu silmissä, ei meinaa saada happea kunnolla ja sitten vielä tulee jonkun valkosipulibroilerin maku suuhun. Mutta ei kannata oksentaa, se ei palvele lihaskasvua :D

Mutta ei kannata oksentaa, se ei palvele lihaskasvua :D
Tuo juuri. Veikkaan että jos on tapana oksennella niin mielummin jättäisi vaikka vähän varaa niihin treeneihin. Kehitys varmaan parempaa silti kuin se, että puskee parit tiputussarjat ja sen jälkeen supersarjan perään posliinin halailua.

Miten voi ruveta oksettaa ku maha on ihan tyhjä, sillä kuuluuhan 1-4 tuntia odottaa edellisestä ateriasta ennen harjoittelua, riippuen tietysti kui isost ruokamääräst puhutaan? ei mul ainakaan ikin rupee millään taval pukluttaa, juon ehkä vähän vettä samal ja ennen treeniä :D

Miten voi ruveta oksettaa ku maha on ihan tyhjä, sillä kuuluuhan 1-4 tuntia odottaa edellisestä ateriasta ennen harjoittelua, riippuen tietysti kui isost ruokamääräst puhutaan? ei mul ainakaan ikin rupee millään taval pukluttaa, juon ehkä vähän vettä samal ja ennen treeniä :D

No jos ei odottele noin kauaa tai sitten syö paljon. Treenin kovuudella on myös aika paljon merkitystä. Aika harva treenaa forkkuja oksennukseen asti.

Mulla kans tuli spytta viime talvena monet kerrat... Jalka- ja selkätreenissä. Syynä huono aerobinen kunto ja röökaaminen. Lopetin röökin ja siitä muutama kk myöhemmin ei yrjö enää tullut käymään..

Vaikka Hulkki niin sanookin, niin joka treenissä ei mun mielestä tarvitse oksentaa. Lihas kasvaa ihan kivasti, kun oksentaa joka toisen harjoituskerran jälkeen.

Niin tai joka toisen toistoin jälkeen. Ei haittaa, vaikka sali olisi täynnä ihmisiä - kohta ei enää ole ja aivan rauhassa saa sen jälkeen tehdä omat hommansa ilman että kukaan on jonottamassa ja huohottamassa selän takana, että joko. Ja jos onkin, pari toistoa vaan ja nestemäinen lahja kysyjälle - jo loppuu kysely.

Mun mielestä pahin juttuu laattaamisessa salilla tai missä tahansa, ei oo se että laattaa, haisee tai se että tulee sotku, vaan se että alkaa vituttamaan kun on menny kaikki syöty ruoka hukkaan. Etenkin kun on käyny reenin jällkeen "bulkkaamassa" jossain pikaruokalassa ja syöny vähän liikaa ja sit kaikki ne plussakalorit vaan ykskaks putoo sinne roskikseen, pönttöön tai maahan.

Kävin tekemässä jalkatreenin tänään aamusta eilisen suht. rankan lenkin jälkeen. Ensimmäistä kertaa salilla piti mennä istumaan ihan sen takia ettei lennä laatta lattialle. Tosin IF-dieetin takia en ole pitkään aikaan käynyt tekemässä treeniä aamuisin ja otin ennen treeniä Fast Workout Shockia joka itsessään maistuu jo sappinesteeltä.

Oksennus jalkatreenin jälkeen

Aloin ensimmäistä kertaa vetää jaloille omaa treenipäivää vaihtaessani kaksijakoisesta kolmijakoiseen ohjelmaan. Koskaan aiemmin ei ole vastaavaa ongelmaa ollut, mutta nyt en pääse etureisiä pidemmälle treenissä ilman että nousee ruoka ylös. Olen nyt kaksi kertaa vetänyt kyseisen treenin, ensimmäisellä kerralla sain vedettyä juuri ja juuri loppuun keventäen reilusti loppua kohden ja toisella kerralla sain kyykyt ja reiden ojennukset tehtyä ja sitten lensi laatta. Ohjelma näyttää tältä:

Kyykky x4
Reiden ojennus x3 (:urjo::urjo::urjo:)
SJMV x3
Reiden koukistus x3
Pohkeet x5

Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia? Neuvoja miten laattaamisen ja pahan olon saa loppumaan? Pitääkö keventää treeniä ja mistä? Painoista? Toistoista? Sarjan määristä? Liikeiden määrästä? Apuja otetaan ilomielin vastaan!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom