Kova treeni -> oksennus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SiRadi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei kai porukka kuvittele, että se olis kovan reenin mittari että kyykätään niin että laatta lentää...

p.s ei ole myöskään kovin optimaalinen tapa treenata.

Ei ole koskaan alkanut oksettamaan punttitreenissä, jossain hiit tyylisessä intervallitreenissä jousten on muutaman kerran tullut tullut mielleen että kohta lähtee kyösti. Koskaan ei kuitenkaan ole laatta lähtenyt, voisihan sitä oksentaa jos tarpeeksi rytyyttäisi, mutta ei siihen väkisin kannata mielestäni pyrkiä.
Jos perus 10*5 sarjoissa lähtee laatta, kannattaa hankkia vähän aerobistakuntoa ja maitohappokestävyyttä pidemmillä kevyillä sarjoilla tai hiit:llä.

Muutamat kerrat on laatta lentänyt, mulle tulee todella paha olo, jos en ole saanu riittävästi hiilihydraatteja. Muutoin ei rankinkaan treeni pistä oksentamaan.

Todennäköisesti vaan liian vähän väliä edellisestä ruokailusta jos laatta lentää, ei se varsinaisesti treenin kovuudesta kerro. Itse eilen eilen lounaalla vähän liikaa ja kun menin maastavetelemään kolmen tunnin päästä, meinasi ruuuat nousta ylös useaan otteeseen ja vikalla sarjatauoulla tulikin hiukan oksua suuhun (jonka tietysti nielin). Yleensä mulla kyllä 3 tuntia sulattelua riittää jos kevyempi lounas. Mieluummin pieni nälkäkin salille tullessa, ei se edellinen ruokailu energiatasoihin mitään vaikuta. Ainakin mulla kulkenut treenit hyvin vaikka olisi ollut 5-6 tuntia edellisestä ruokailusta.

Ei kai porukka kuvittele, että se olis kovan reenin mittari että kyykätään niin että laatta lentää...

p.s ei ole myöskään kovin optimaalinen tapa treenata.

niinpä.Tässä ollaan luettu vähän liikaa bodystooreja jos näin kuvittelee :D.Syömisen,nukkumisen ajoitus päin helvettiä varmaan .....

Todennäköisesti vaan liian vähän väliä edellisestä ruokailusta jos laatta lentää, ei se varsinaisesti treenin kovuudesta kerro...
Toki jos lähtee kyykkäämään heti sen jälkeen, kun on vetänyt Dillingerin ja 1,5 litraa kokista, niin todennäköisyys lattian värjäämiselle kasvaa eksponentiaalisesti. Mutta kyllä minun kokemukseni mukaan kova treeni ja ihan yksittäiset kovat sarjat saavat saman ilmiön aikaan. Itselläni tätä tapahtuu säännöllisesti erityisesti maastavedon ja jalkaprässin yhteydessä ruokailuista riippumatta. Toistaiseksi en ole koskaan oksentanut, mutta kovan sarjan jälkeen on usein todella kova huimaustila, kuin aineissa olisi, ja siinä yhteydessä tulee vahvasti oksettava olo. Eiköhän se ole kuitenkin enemmän yhteydessä tuohon huimaukseen kuin treenin kovuuteen ja ongelmasta pääsisi jos vaivautuisi opettelemaan oikean hengitystekniikan raskaissa liikkeissä.

Jännä minulla ei oo koskaan pala meinannu kurkkuun nousta (noh ehkä kovissa ja suu kuivana cooppereissa). Ruoka ja lepo tärkeitä että kroppa jaksaa. Itellä ainakin tuntuu toimivan kun rauhassa pitkästi hengittelee sarjojen välissä. Sit muistaa ennen sarjaa puhaltaa "likasen" ilman pois ja uutta tilalle. Sekin että ottaa keuhkot ennen sarjaa täyteen ja haukkoo vielä viimeiset ilmat sisään. En tiiä toimiiko muilla, mut minun mietteitä :D Toki kaikki ollaan yksilöitä..

Joo, jalkaprässi aiheuttaa kyllä sellasen kuolema-oksennus -olon, ettei mitään järkeä. :D Toinen on sitten pohjeliikkeet. Itellä tulee sellanen tosi ahdistava oksennusfiilis, ku teen pohkeita vaakaprässissä. Ei huono olo, mutta oksennus meinaa tulla. Taitaa liittyä jotenki maitohappoihin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei ole koskaan lentänyt laatta harjoiteltaessa. Pitkillä juoksulenkeillä on vatsa mennyt löysäksi, jos ruokailusta ollut alle 3 tuntia. Suotu tai hiihtolenkissä ei ole huomannut samaa. Ilmeisesti hölskyminen aiheittaa vatsavaivat juostessa. Voi mennä arvailu mönkäänkin. Samaten oikein kovassa maitohapporääkistä voinut olla elimistö sekaisin, mutta ei koskaan oksennuttanut. Toisesta päästä vain tullut tavaraa ulos. Löytänyt tuollaisia artikkeleja. Artikkelit - Kesän Voimavinkit Personal Trainer TH-Valmennus Jyväskylä: työkapasiteetti

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom