Koulutuksen suhde palkkaan ja työn mielekkyyteen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ERE
  • Aloitettu Aloitettu
Mitäs erikoista ja ihmeellistä tuossa Stanfordissa on?

Se sijaitsee Menlo Parkin, Palo Alton ja Mountain Viewn nurkilla -> valmistuneet menee todennäköisimmin töihin lähistön firmoihin, joissa pirun kova palkkataso koska kalifornia -> Stanfordista valmistuneilla kovimmat liksat.

Ei mikään ihme. Vähän niinkuin julkaistaisiin tutkimus jonka mukaan TTY:ltä valmistuva todennäköisesti asuu Hervannassa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei kai täällä oikeasti verrata aaallon godtier kyltereitä johonkin USAn top tier yliopistoon mikä sijaitsee vittu Piilaakson nurkilla?


Just
Katkera kaveri ja omien sanojensa mukaan ei edes itse opiskele godtier aallossa.

piilaakso ei ole Suomessa eikä suomi ole piilaaksossa. Sen voi kyllä ihan varmaksi sanoa, Suomessa ei ole yhtään yliopistoa joiden taso olisi samalla tontilla USAn ivyleague-paikkojen kanssa.
Jos olen väärässä tässä niin tulen kyllä sinne Otaniemeen kiillottamaan kenkiä ja ihailemaan oman elämänsä wahlrooseja

E: ei meillä ole Suomessa mitään hätää, parin vuoden päästä menee lujaa kun Otaniemestä valmistuu porukkaa joista huonoimmin menestyväkin on etevämpi kuin elon musk ja steve jobs yhteensä. Parhaat kirjoittavat itse oman historiansa ja metropoli tuottaa uskomattomimman talouskasvun ikinä.
 
Ei kai täällä oikeasti verrata aaallon godtier kyltereitä johonkin USAn top tier yliopistoon mikä sijaitsee vittu Piilaakson nurkilla?


Just
Katkera kaveri ja omien sanojensa mukaan ei edes itse opiskele godtier aallossa.

piilaakso ei ole Suomessa eikä suomi ole piilaaksossa. Sen voi kyllä ihan varmaksi sanoa, Suomessa ei ole yhtään yliopistoa joiden taso olisi samalla tontilla USAn ivyleague-paikkojen kanssa.
Jos olen väärässä tässä niin tulen kyllä sinne Otaniemeen kiillottamaan kenkiä ja ihailemaan oman elämänsä wahlrooseja

E: ei meillä ole Suomessa mitään hätää, parin vuoden päästä menee lujaa kun Otaniemestä valmistuu porukkaa joista huonoimmin menestyväkin on etevämpi kuin elon musk ja steve jobs yhteensä. Parhaat kirjoittavat itse oman historiansa ja metropoli tuottaa uskomattomimman talouskasvun ikinä.

Tämä tuli itselläkin mieleen. Mitäs näitä nyt oli - Harvartti, Aalto ja Stantvortti ...
 
:hyvä: Täällä useampi nimimerkki keskittyi viiden sivun verran minun lyttäämiseen pelkin olkiukoin, pakkohan siitä oli näpäyttää, kun hyvä paikka tuli. Jos ette pysty keskustelemaan yliopistoista objektiivisesti, ilman tunteen purkauksia, perustuen teidän päässä kehiteltyihin olkiukkoihin, niin se on teidän ongelmanne. Minulla ei ole mitään katkeruutta pelissä, koska keskustelen asioista objektiivisesti, toisin kuin te. Katsokaa nyt teidän viestejänne.:D Jos ette pysty katselemaan asiaa objektiivisesti, vaan olette päässänne päättäneet mitä mieltä minä olen ja katsotte asiaa ohuen putken läpi, niin asia kunnossa, mielenkiintoista keskustelua teille vaan!

Ja joo, olen huomannut, että täällä ei kannata Aaltoa mainita, taitaa suuremmalle osalle olla liian vaikea asia käsiteltäväksi.

Toisin sanoen lopetan tämän aiheen tähän, ketään tuskin kiinnostaa enää.
 
Perheellisenä opiskelu vaatii ylivoimaisesti eniten sen että parisuhde on kunnossa. Kaikki muu on järjesteltävissä mutta jos alkaa lunta tulemaan tupaan puolison taholta niin menee aika vaikeaksi. Itse siis tällä hetkellä arkipävät ulkomailla ja viikonloput pendelöin suomessa perheenisänä. Töitä myös teen samalla niin paljon kuin sielu sietää (100-150h/kk) koska kiinteät kulut on kuitenkin sen verran kovat ettei opintotuella pärjää. Onneksi on järjestynyt nykyisen kaltainen päivystysluontoinen etätyö jota voin tehdä mistä tahansa päin maailmaa kunhan on vaan nettiyhteys. Toki kuolema kuittaa univelat jota tässä kyllä syntyy, mutta ajatus on tosiaankin se että valmistuttua on se 25-30v työuraa jäljellä joten nyt on viimeisiä hetkiä painaa pää märkänä.

Meillä on se tilanne että vaimon pitäs päästä opiskeleen ennenkuin minun, jos siis nyt oletetaan että mun työpaikka ei lähde alta. Eli että tältä osin elämä jatkuisi normaalisti. Sen ois tarkoitus jotain sairaanhoitoon liittyvää käydä.

Mutta että en mä tässä vaiheessa lähde päätoimiseksi opiskelijaksi, mutta jotain avoimesta voisi katsoa tai muuta mikä ei vaadi jatkuvaa läsnäoloa kun nuo lapset kasvaa ja niillä läksyt jne lisääntyy niin siinä menisi tosiaan omat opiskelut samassa iltaisin.

Kiitän nöyrästi teitä kaikkia vinkeistä ja ajatuksista, tiedä mitä nää vielä tässä poikii kun saa oman pään sisällä muhia rauhassa.
 
:hyvä: Täällä useampi nimimerkki keskittyi viiden sivun verran minun lyttäämiseen pelkin olkiukoin, pakkohan siitä oli näpäyttää, kun hyvä paikka tuli. Jos ette pysty keskustelemaan yliopistoista objektiivisesti, ilman tunteen purkauksia, perustuen teidän päässä kehiteltyihin olkiukkoihin, niin se on teidän ongelmanne. Minulla ei ole mitään katkeruutta pelissä, koska keskustelen asioista objektiivisesti, toisin kuin te. Katsokaa nyt teidän viestejänne.:D Jos ette pysty katselemaan asiaa objektiivisesti, vaan olette päässänne päättäneet mitä mieltä minä olen ja katsotte asiaa ohuen putken läpi, niin asia kunnossa, mielenkiintoista keskustelua teille vaan!

Ja joo, olen huomannut, että täällä ei kannata Aaltoa mainita, taitaa suuremmalle osalle olla liian vaikea asia käsiteltäväksi.

Toisin sanoen lopetan tämän aiheen tähän, ketään tuskin kiinnostaa enää.


Joo eli aalto on oikeastaan PAREMPI ku joku Stanford tai Insead? Tämä näkyy miten?


Kenties nobelistien määrässä? Vai kenties valmistuneiden keskipalkoissa ostovoimalla korjattuna? Vai eniten / alumnien määrä kansainvälisten pörssiyhtiöiden toimareita? Vaativimmat kurssit?

Missä sä oikein opiskelet /lit ? Fuksi vai valmennuskurssilainen?
 
Joo eli aalto on oikeastaan PAREMPI ku joku Stanford tai Insead? Tämä näkyy miten?


Kenties nobelistien määrässä? Vai kenties valmistuneiden keskipalkoissa ostovoimalla korjattuna? Vai eniten / alumnien määrä kansainvälisten pörssiyhtiöiden toimareita? Vaativimmat kurssit?

Missä sä oikein opiskelet /lit ? Fuksi vai valmennuskurssilainen?

Ettei vaan olis menny nyt sarkasmitutka jumiin?
Hienoa vääntöä kyllä noista yliopistoista teillä, pitää oikein hämmästellä tuota maakuntayliopistojen hurmosta kun jaksaa paskankin kiillottaa niin hienoksi. Huonoimmillaanhan joissain kauppakorkeissa oli pääsykokeissa tilanne, että riitti kun sai oman nimen oikein koepaperiin ja pari valistunutta arvausta monivalintakysymyksiin. :D Eikä tainnut kyllä tekniikan puolella paljoa enempää tarvinnut venyä. Nyt sentään näköjään vähän rimaa saatu nostettua ainakin KTM-puolella.
 
No yliopiston taso =/ pääsykokeiden helppous? Vai onko saksalaiset yliopistot malliin ludwig maximilians universität sitten ihan kelvottomia kun sinne pääsee ilman minkäänlaisia pääsykokeita?
USAn sat-testit kääntyy aika huonosti kauppiksen rastiruutuun-kokeisiin.
Otaniemen di:ksi pääsee myös helpommin kuin kylteriksi, onko ne sitten huonoa ainesta

Entä onko ihan oikeasti esimerkiksi Tukholman kauppis huono koulu kun sinne pääsee ilman pääsykokeita? Entä englantilaiset yliopistot?
 
No yliopiston taso =/ pääsykokeiden helppous? Vai onko saksalaiset yliopistot malliin ludwig maximilians universität sitten ihan kelvottomia kun sinne pääsee ilman minkäänlaisia pääsykokeita?
USAn sat-testit kääntyy aika huonosti kauppiksen rastiruutuun-kokeisiin.
Otaniemen di:ksi pääsee myös helpommin kuin kylteriksi, onko ne sitten huonoa ainesta

Entä onko ihan oikeasti esimerkiksi Tukholman kauppis huono koulu kun sinne pääsee ilman pääsykokeita? Entä englantilaiset yliopistot?

Mun mielestä on aika selvä ero siinä, että järjestetäänkö pääsykoetta ollenkaan vai otetaanko myös pääsykokeessa heikoksi aineeksi todetut sisään määrärahojen turvaamiseksi.
Moniko noista on järjestetty suomalaisen mallin mukaan, jossa kaikki sisäänpäässeet pusketaan myös väkisin valmiiksi asti? Englannissa näin ei ainakaan ole.
Otaniemessä ei ole kyltereitä, mutta tämän varmaan tiesitkin kun olet sellainen yliopistojen asiantuntija :D
 
:hyvä: Täällä useampi nimimerkki keskittyi viiden sivun verran minun lyttäämiseen pelkin olkiukoin, pakkohan siitä oli näpäyttää, kun hyvä paikka tuli. Jos ette pysty keskustelemaan yliopistoista objektiivisesti, ilman tunteen purkauksia, perustuen teidän päässä kehiteltyihin olkiukkoihin, niin se on teidän ongelmanne. Minulla ei ole mitään katkeruutta pelissä, koska keskustelen asioista objektiivisesti, toisin kuin te. Katsokaa nyt teidän viestejänne.:D Jos ette pysty katselemaan asiaa objektiivisesti, vaan olette päässänne päättäneet mitä mieltä minä olen ja katsotte asiaa ohuen putken läpi, niin asia kunnossa, mielenkiintoista keskustelua teille vaan!

Ja joo, olen huomannut, että täällä ei kannata Aaltoa mainita, taitaa suuremmalle osalle olla liian vaikea asia käsiteltäväksi.

Toisin sanoen lopetan tämän aiheen tähän, ketään tuskin kiinnostaa enää.

En kylla ymmarra mika tama Aalto vouhotus taalla nyt on. Olen siis itse opiskellut Aallossa (TKK siis) ja tehnyt vaikkarin Ivy Leaguessa. Suurin ero oli, etta huonoin opiskelija oli harvemmin kovin huono ja samalla erittain hyvia opiskelijoita oli paljon. Eniten tosin meininkiin vaikuttaa tuon hitaimman opiskelijan suht hyva taso, koska se mahdollistaa paljon vaativimpien kurssien jarjestamisen, jotka johtaisivat TKK:lla 90%+ hylkaamiseen. Myos rahaa oli aivan eri tavalla. Paasi konferensseihin, jos vain halusi ja sai paivarahat paalle, jonka seurauksena reissuista jai voitolle eika koskaan tarvinnut alkaa hakea joltain rahastolta matka-apurahoja.

Mita tulee palkkaukseen Stanfordista valmistuneiden joukossa, niin kaverini just tassa mokasi pari viikkoa sitten Palantirin ja Googlen haastattelut, joten kylla heitakin voidaan hylata ja menevat kylla ihan noyrana parhaiden firmojen haastatteluihin. En ole huomannut myoskaan kenenkaan luulevansa olevan jumala aloittaessaan, koska parhaissa firmoissa muutkin ovat suurelta osin niista samoista yliopistoista silla erotuksella, etta heilla on kokemusta toisin kuin aloittajalla, jolloin on ihan turha luulla, etta olisi jotain erikoista.

Lisaksi tuo 90k on muuten Valleyssa aika paska palkka, joten jos suurin osa pysyy alueella, niin ei todellakaan mene kovinkaan hyvin.
 
Meillä on se tilanne että vaimon pitäs päästä opiskeleen ennenkuin minun, jos siis nyt oletetaan että mun työpaikka ei lähde alta. Eli että tältä osin elämä jatkuisi normaalisti. Sen ois tarkoitus jotain sairaanhoitoon liittyvää käydä.

Mutta että en mä tässä vaiheessa lähde päätoimiseksi opiskelijaksi, mutta jotain avoimesta voisi katsoa tai muuta mikä ei vaadi jatkuvaa läsnäoloa kun nuo lapset kasvaa ja niillä läksyt jne lisääntyy niin siinä menisi tosiaan omat opiskelut samassa iltaisin.

Kiitän nöyrästi teitä kaikkia vinkeistä ja ajatuksista, tiedä mitä nää vielä tässä poikii kun saa oman pään sisällä muhia rauhassa.

Mullakin kesti 2v haudutella asiaa joka alussa oli ihan utopistinen idea joka väihitellen on nyt realismia. Suurimmat esteet on oman pään sisällä ja kun puolison ja muiden tukiverkkojen kanssa asiat on käyty läpi ja yhteysymmärrys löytyy niin eipä tämä nyt ihmeempää loppujen lopuksi ole. Vaatii vaan sen mukavuusalueelle uskaltautumisen ja hyvän suunnittelun (myös erinäköisten kriisien varalle B, C ja D suunitelmat mitä tehdään ja kuka päättää jos saattuu eteen) ja juna vie mennessään.

Tosin väkisin ei missään tapauksessa kannata runnoa läpi jotain päähänpistoa tai pitäkaikaista suurta muutosta jolloin ei tule kuin sanomista ja pettymyksiä.
 
Ei vai https://into.aalto.fi/display/fimasterbiz/Kauppatieteiden+kandiopetus+siirtyy+Otaniemeen+2015

Mikäs pesupallon pätevöittää joka-alan-asiantuntijaksi? Minkäs huippututkinnon sinä olet suorittanut

Kyse on siitä että MYÖSKÄÄN aalto EI vitussa ole vertailtavissa USAn huippuihin millään tavalla.

En ole esiintynyt täällä asiantuntijana, vaan lähinnä naureskellut sun vouhkaamiselle :D Joo Aalto ei tosiaan pärjää maailman huipuille. Siitä ei kuitenkaan voi vetää mitään johtopäätöksiä, että maakuntayliopistot olisi jotenkin tasavertaisia tämän paljon parjatun Aallon kanssa.
 
Sä ja kenkä täällä ootte vouhkanneet. Se vittu vouhkaamista ole jos vähän laittaa jarrua ettei Stadin jumalat ihan luule olevansa jumalia. God tier aalto <3

Aaltoa ja ivyleagueta jos verrataan niin molemmat on yliopistoja ihan samalla lailla kuin optimistijollat ja volvo open 65:t ovat purjeveneitä.

Pidä sä uskosi että aalto >>>>>>>> Harvard ja aalto >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> maakunnat
Ei taida kuitenkaan olla ihan niin.

E: miten sä voit edes lääkäriin mennä kun niitäkin voi herranähköön olla koulutettu vaikka Kuopiossa?
 
En ole esiintynyt täällä asiantuntijana, vaan lähinnä naureskellut sun vouhkaamiselle :D Joo Aalto ei tosiaan pärjää maailman huipuille. Siitä ei kuitenkaan voi vetää mitään johtopäätöksiä, että maakuntayliopistot olisi jotenkin tasavertaisia tämän paljon parjatun Aallon kanssa.

Jep, tuolla hitaimman opiskelijan tasolla on yleensa aika suuri vaikutus opetuksen vaativuuteen ja tassa luulisi olevan aika selka ero. Esim. TKK:n tuta on siita mielenkiintoinen, etta vaikka opetus itsessaan on aika diipadaapaa, joka ei suoraan patevoita tekemaan mitaan, mutta antaa evaita oppimiseen, niin koulutusohjelman hyva puoli on ollut porukan hyva taso. Eli jos tyopaikalla halutaan suht toimivia hoksottimia, niin ei voi aivan pieleen menna, jos jonkun TKK:n tutalta palkkaa. Olin kerran kesatoissa, jossa pomona oli LTY:sta valmistunut tutalainen, joka ei ollut penaalin teravimpia kynia. Mies oli aivan hyodyton ja kaikkea hanen tekemistaan piti paikkailla, koska han ei itse ymmartanyt pitaa sormiansa poissa koodista.
 
Harrasta parempaa sarkasmia että siinä on transponderi päällä, edistyneemmät tutkat on toisiotutkia.

;)
E: toki se on totta että huonompien laitosten parhaat voi olla aika hyviäkin ja huonot aika tyhjiä arpoja. Kun vaan pitää itse huolen omalta osalta ettei ole se aladesiilin tollo niin..:)
 
Pakko ottaa osaa myös tähän keskusteluun wall-of-textin muodossa. Olen tohtoriopiskelijana Aallossa teknillisellä puolella (entisellä TKK:lla) ja täytyy sanoa, että varsin kiusallista luettavaa niin Aallon puolustajien kuin halveksijoidenkin kommentit. Jos jollakin on jotain patoutumia maakuntia kohtaan niin kyllä vähän hymyilyttää myös tämä klassinen Helsinki-inho. Jos yliopistossa pitäisi oppia edes hieman kypsyyttä, niin ei se ainakaan näistä kommenteista välity.

Ihmettelen myös, että miksi nämä asiat koetaan niin henkilökohtaisesti. Ei tämä työpaikkani/opinahjoni herätä ainakaan mussa juurikaan tunteita suuntaan tai toiseen. Samanlainen koulu se Aalto on siinä missä muutkin Suomen yliopistot, ei huippu mutta ei myöskään täysin kelvoton. Tutkimuspuolella olen havainnut että TTY on joillakin aloilla tasokkaampi, Aalto taas toisilla. Ei se ole aina joko tai. Opiskelija-aines on äärimmäisen heterogeenistä kaikkialla, sen huomaa niin opiskelijana kuin opettajanakin. Löytyy pitkä häntä kamalan epämotivoituneita opiskelijoita, joilla menee sitten opinnot varsin huonosti, ja joiden arvosteluasteikko on binäärinen, mutta toisaalta kokemuksieni mukaan se 10 % kärki on varsin fiksua porukkaa paikasta riippumatta.

Sitten kun tarkastellaan näitä maailman huippukouluja niin omien (huomattavasti vähäisempien) kokemusteni mukaan havainnot ovat täysin vastaavat kuin naksulla. Päteviä tyyppejä sieltä löytyy, mutta niin löytyy muualtakin, eikä vastaan ole tullut missään uudestisyntineitä Gausseja tai vastaavia puolijumalia. Ehkä suurin asia, joka erottaa nämä koulut suomalaisista verrokeistaan, on opiskelijoiden huomattaasti korkeampi keskimääräinen työmoraali.

Mitä itse ketjun aiheeseen tulee niin jatko-opiskelijan hommat ovat kyllä äärimmäisen vapaita ja mielekkäitä, ja voit olla aika pitkälle oman itsesi herra ilman mitään suurempaa byrokratiaa. Plusaa myös lahjakkaista työkavereista, joiden kanssa on mukava työskennellä. Aiempaan arvosanakeskusteluun vielä sen verran myös, että vaikka mulla kyseessä ei ole mikään huippuyksikkö, ei täällä ole varmaan ainuttakaan jatko-opiskelijaa, jonka painotettu keskiarvo ei olisi ollut yli 4,5/5 (ei sillä, että se suoraan kenekään pätevyydestä toki kertoisi, kiinnostuksesta ehkä). Palkkaus on hyvä verrattuna keskimääräiseen tohtoriopiskelijaan ja kannustinapurahojen kanssa kilpailukykyinen verrattuna vastavalmistuneen DI:n tavanomaiseen aloituspalkkaan. Mutta toisaalta, palkkaus on todella huono verrattuna siihen, että olisi suunnannut vaikka Mäkkärille tai Bainille konsulttihommiin, mutta se olisi sitten kaikin puolin ihan erilaista elämää hyötyineen ja haittoineen.
 
Pakko ottaa osaa myös tähän keskusteluun wall-of-textin muodossa. Olen tohtoriopiskelijana Aallossa teknillisellä puolella (entisellä TKK:lla) ja täytyy sanoa, että varsin kiusallista luettavaa niin Aallon puolustajien kuin halveksijoidenkin kommentit. Jos jollakin on jotain patoutumia maakuntia kohtaan niin kyllä vähän hymyilyttää myös tämä klassinen Helsinki-inho. Jos yliopistossa pitäisi oppia edes hieman kypsyyttä, niin ei se ainakaan näistä kommenteista välity.

Ihmettelen myös, että miksi nämä asiat koetaan niin henkilökohtaisesti. Ei tämä työpaikkani/opinahjoni herätä ainakaan mussa juurikaan tunteita suuntaan tai toiseen. Samanlainen koulu se Aalto on siinä missä muutkin Suomen yliopistot, ei huippu mutta ei myöskään täysin kelvoton. Tutkimuspuolella olen havainnut että TTY on joillakin aloilla tasokkaampi, Aalto taas toisilla. Ei se ole aina joko tai. Opiskelija-aines on äärimmäisen heterogeenistä kaikkialla, sen huomaa niin opiskelijana kuin opettajanakin. Löytyy pitkä häntä kamalan epämotivoituneita opiskelijoita, joilla menee sitten opinnot varsin huonosti, ja joiden arvosteluasteikko on binäärinen, mutta toisaalta kokemuksieni mukaan se 10 % kärki on varsin fiksua porukkaa paikasta riippumatta.

Sitten kun tarkastellaan näitä maailman huippukouluja niin omien (huomattavasti vähäisempien) kokemusteni mukaan havainnot ovat täysin vastaavat kuin naksulla. Päteviä tyyppejä sieltä löytyy, mutta niin löytyy muualtakin, eikä vastaan ole tullut missään uudestisyntineitä Gausseja tai vastaavia puolijumalia. Ehkä suurin asia, joka erottaa nämä koulut suomalaisista verrokeistaan, on opiskelijoiden huomattaasti korkeampi keskimääräinen työmoraali.

Mitä itse ketjun aiheeseen tulee niin jatko-opiskelijan hommat ovat kyllä äärimmäisen vapaita ja mielekkäitä, ja voit olla aika pitkälle oman itsesi herra ilman mitään suurempaa byrokratiaa. Plusaa myös lahjakkaista työkavereista, joiden kanssa on mukava työskennellä. Aiempaan arvosanakeskusteluun vielä sen verran myös, että vaikka mulla kyseessä ei ole mikään huippuyksikkö, ei täällä ole varmaan ainuttakaan jatko-opiskelijaa, jonka painotettu keskiarvo ei olisi ollut yli 4,5/5 (ei sillä, että se suoraan kenekään pätevyydestä toki kertoisi, kiinnostuksesta ehkä). Palkkaus on hyvä verrattuna keskimääräiseen tohtoriopiskelijaan ja kannustinapurahojen kanssa kilpailukykyinen verrattuna vastavalmistuneen DI:n tavanomaiseen aloituspalkkaan. Mutta toisaalta, palkkaus on todella huono verrattuna siihen, että olisi suunnannut vaikka Mäkkärille tai Bainille konsulttihommiin, mutta se olisi sitten kaikin puolin ihan erilaista elämää hyötyineen ja haittoineen.

Sitä ei vaan osaa aina selittää mitä haluaa sanoa, eli aivan täysin samaa mieltä. Aalto on koulu siinä missä mikä tahansa muukin. Siitä olen myös samaa mieltä että vaikka arvosanat ei korreloi siihen miten työelämä sujuu, korreloivat ne mitä todennäköisemmin saman alan / tyypin tohtoriopiskeluihin. Uskon että tohtoriopiskelussa pärjää samalla tavalla kuin muussakin opiskelussa.
 
On tuolla Stanfordissa ja noissa muissa huippuyliopistoissa kyllä aika vaikuttava tuo alumnien lista. Mitähän nämä Jenkeissä politiikkaan ja elinkeinoelämään korkeisiin positioihin päätyneet kaverit ovat opiskelleet.
Euroopassa kai ainakin yritysten johtajissa alkaa teknillinen koulutustausta väistyä liikkeenjohdon koulutuksen tieltä. Suomessa on vielä tuo tekninen koulutus aika dominoiva.
 
Back
Ylös Bottom