Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oma isä ainakin kehotti ala-asteella vain laittaa kiusaajat seinille, kun itse olin vielä sellainen luokan lihapulla. Taktiikka toimi mainiosti, pienikokoisille kiusatuille vaikea soveltaa.:D Ongelma oli vain se, että idealistihippinaisopettajathan eivät tälläistä suvainneet missään tilanteessa ja lopulta minä olin yhtä syylinen kuin kiusaajat.Kun täällä kerran on sekä kiusattuja että entisiä kiusaajia, niin heittäkääs hyviä keinoja puuttua asiaan. Itselläni vanhin poika on jo yläasteella ja kiusaamista ei ole ilmennyt, mutta pienimmät vasta kouluun menossa muutaman vuoden sisällä ja pelottaa ajatus, jos heitä aletaan kiusaamaan tai itse sitä ryhtyvät tekemään. Itse en luota siihen, että koululla riittää keinoja puuttua asiaan, toki riippuu koulusta.
Mutta toimiiko tämä mahdollisesti ujolla ekaluokkalaisella esim. kuudesluokkalaista vastaan?Ei muutakun kiusaajat seinille niinkuin tuossa ylläällä jo sanottiin. Kunhan tarpeeks kauan tappelee vastaan niin kyllä se isokin rupee pientä pelkään..
Mutta toimiiko tämä mahdollisesti ujolla ekaluokkalaisella esim. kuudesluokkalaista vastaan?
Kun täällä kerran on sekä kiusattuja että entisiä kiusaajia, niin heittäkääs hyviä keinoja puuttua asiaan. Itselläni vanhin poika on jo yläasteella ja kiusaamista ei ole ilmennyt, mutta pienimmät vasta kouluun menossa muutaman vuoden sisällä ja pelottaa ajatus, jos heitä aletaan kiusaamaan tai itse sitä ryhtyvät tekemään. Itse en luota siihen, että koululla riittää keinoja puuttua asiaan, toki riippuu koulusta.
Onhan nä'itä tapauksia, jossa kiusattu ottaa aseen mukaan kouluun
Mä taas muistan tapauksen, missä poika oli ampunut itsensä omaan huoneeseensa koska oli kiusattu. Tääkin oli ysärin lopulla, ja tästä kirjoitettiin aika paljon.Tossa ysärin puolellahan oli yks tapaus missä kiusattu otti isänsä kaksi pistoolia mukaan kouluun kun sitä oli kaks luokkalaistaan kiusannu. Kesken hiljasen tunnin kuulu yhtäkkiä kaks laukausta ja molemmilla kiusaajilla reikä päässä.
En nyt löytäny äkkiseltään sivua, missä oli aika pitkä juttukin siitä, mutta edittaan sen tähän jos löytyy.
Tossa ysärin puolellahan oli yks tapaus missä kiusattu otti isänsä kaksi pistoolia mukaan kouluun kun sitä oli kaks luokkalaistaan kiusannu. Kesken hiljasen tunnin kuulu yhtäkkiä kaks laukausta ja molemmilla kiusaajilla reikä päässä.
En nyt löytäny äkkiseltään sivua, missä oli aika pitkä juttukin siitä, mutta edittaan sen tähän jos löytyy.
Nykyään jotku huomauttaa ärrä viastani mutten minä edes sellasesta välitä, en voi mitään sille että en opi koskaan ärrää.
Tyttöjähän ei haittaa ärrä vika onneksi :>