Koulukiusaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Allah
  • Aloitettu Aloitettu
Jos vaikka joku alkais mua siellä töissä kiusaamaan ja ko. henkilö ei olisi semmonen joka voi antaa potkut mulle, niin tekisin kyllä tämän tyypin elämästä helvettiä! Ja jos ois huonompi duuni, niin tekisin pomonkin elämästä vittumaista:curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvä! Yleensä siihen loppuu vittuilu jos ottaa turpiinsa, mutta elä liikaa ala näitä äijiä pistämään kumoon ettei potkasta koulusta ulos;)
Se onkin sitten eri juttu, kun aletaan enemmän puhumaan paskaa selän takana. Turpaan pistäisin, jos joku päin naamaa tulee sanomaan tai kuuloetäisyydellä.

Mutta olisi masentavaa, jos tytökin alkaisivat karttamaan ja nauramaan. Näinkin on tapahtunut, enkä voinut asialle mitään. Kaikki kun olisivat menneet heidän puolelleen.

Itseäni ei juurikaan ole kiusattu mutta monia tuntemiani henkilöitä on. Opettajat eivät puuttuneet kiusaukseen oikein mitenkään vaikka siihen olisi ollut mahdollisuus. Joidenkin elämään kiusatuksi tuleminen ei kovin paljon vaikuta mutta joillekkin se jättää elinikäiset traumat.

Ajattelin, että kun tuolla toisella puolella annetaan neuvoja siitä mitä pitäisi tehdä, että saisi herätettyä kiinnostusta vastakkaisessa sukupuolessa niin täälläkin voitaisiin keskustella siitä miten voisi välttää koulukiusatuksi tulemisen. Uskon, että pienistäkin vinkeistä/neuvoista voisi olla jollekkin apua ja se on paljon se. :)

Se onkin sitten eri juttu, kun aletaan enemmän puhumaan paskaa selän takana. Turpaan pistäisin, jos joku päin naamaa tulee sanomaan tai kuuloetäisyydellä.

Mutta olisi masentavaa, jos tytökin alkaisivat karttamaan ja nauramaan. Näinkin on tapahtunut, enkä voinut asialle mitään. Kaikki kun olisivat menneet heidän puolelleen.

Miten meni muuten eka päivä lukiossa?

Itse en kyllä nähnyt lukiossa kiusaamista, tiedä sitten johtuiko se korkeasta sisäänpääsykeskiarvosta. Tuskin. Toki niille 100 kurssin suorittelijoille saattoi tulla jotakin kuittailua harvakseltaan, mutta hekin ottivat ne huumorilla.

Yläaste oli sitten toinen asia :rolleyes: Enpä väkivaltaan kannusta, mutta tuo oikean käden nyrkki lopetti aika hyvin tuon itseeni kohdistuneen kiusaamisen :david:

Itseäni ei juurikaan ole kiusattu mutta monia tuntemiani henkilöitä on. Opettajat eivät puuttuneet kiusaukseen oikein mitenkään vaikka siihen olisi ollut mahdollisuus. Joidenkin elämään kiusatuksi tuleminen ei kovin paljon vaikuta mutta joillekkin se jättää elinikäiset traumat.

Ajattelin, että kun tuolla toisella puolella annetaan neuvoja siitä mitä pitäisi tehdä, että saisi herätettyä kiinnostusta vastakkaisessa sukupuolessa niin täälläkin voitaisiin keskustella siitä miten voisi välttää koulukiusatuksi tulemisen. Uskon, että pienistäkin vinkeistä/neuvoista voisi olla jollekkin apua ja se on paljon se. :)

Enpä tiedä, onko siihen liiemmin neuvoja olemassa. Aika sattumanvaraista taitaa olla silmätikuksi joutuminen.

No, ole täysin samanlainen kuin muutkin, älä erotu mitenkään joukosta, ole aina samaa mieltä "suosittujen" ihmisten kanssa, mene lauman mukana. Kävisikö nää?

ystävystyt sen isoimman karvasimman rumimman pakkispaitasen bodarin kanssa mitä koulusta löytyy niin jo loppuu vittuilu. Jos se tässä tilanteessa tarkottaa sua niin sulla ei oo mitään hätää.

Korjaan sanani, lukiossa on kiusaamista, mutta se ei ole läheskään yhtä näkyvää mitä pers-koulussa...

Vittu...meikää tönitään,haukutaa,kysellään likoilta lähenkö niille kahville, v1ttu kun on omaiakin juttuja naispuolella niin v1ttu jotain saatanan manneja tulee kyseleen muita kahville...

Voiko jatkuvasta tönimisestä,haukkumisesta etc vetää oikeuteen vai pitääkö muka vaan raaasti vetää turpaan? :(

Samaa paskaa on jatkunut jo ala-asteelta asti, ja myös sen takia aloin käymään salilla...

Perkele! :curs:

Vittu...meikää tönitään,haukutaa,kysellään likoilta lähenkö niille kahville, v1ttu kun on omaiakin juttuja naispuolella niin v1ttu jotain saatanan manneja tulee kyseleen muita kahville...

Voiko jatkuvasta tönimisestä,haukkumisesta etc vetää oikeuteen vai pitääkö muka vaan raaasti vetää turpaan? :(

Perkele! :curs:

Kun sanoit että manneja, niin oletko sitten "kiltisti sanottuna" romaani? Jos ekaa kiusaaja vetää turpiin, niin kaikki saattaa loppua siihen kun kiusaajat eivät enään uskalla, tai ne provosoituu ja jatkaa sitä entistä pahemmin... Nää on kyllä ikäviä asioita:(

Ite en ole koskaan ollu "varsinaisesti" kiusaaja tai kiusattu, vaan lähinnä sivusta-katsoja, paha siinä on mennä siihen "kunnolla" väliin jos omat kaverit tätä tekee ja tässä on mukana koko luokka...:(

Eh...minä siis EN ole romaani, koulussa on romaaneja jotka ärsyttävät minua. Yksi niistä on luokallani.

Meitä on meidän luokalla 9 ihmistä. Noin 7-8 kpl heistä kiusaavat minua, haukkumalla,tönimällä ja niin edespäin. Edes reilu ''pääkainaloon'' ei tunnu tepsivän. Pitäisikö sitten läsäyttää kunnon kyynärpäälyönti-sarja nenään?

Tämä todellakin on perseestä.

yleisellä tasolla kiusaaminen ei lopu koskaan. puhetta riittää mutta sitä tulee aina olemaan. hiljaiset ja poikkeavat yksilöt yleensä joutuvat kiusan kohteeksi ja kiusaamista on joka paikassa. päiväkodista>>>>työ elämään. sellaista se vaan on. ihmisen luontaista käyttäytymistä kun on hankala muuttaa. "kiusaaminen" on osalla ihmisistä samanlain selkäytimessä kuin petoeläimillä saalistaminen.

7 luokalla alkoi. olin helppo uhri : hiljainen ja ujo enkä uskaltanut pistää vastaan vaikka olin muita ainakin 10 kg isompi ja huomattavasti vahvempi. siinä sitten päässä napsahti ja annoin raivolle vallan :) ja sitten ylläri : kiusaus loppui kuin seinään. ei ne mitään kovia jätkiä ollut vaikka kovasti tahtoi esittääkkin. Voin sanoa että 90 prosenttisesti kiusaus loppuu siihen kun vedät nenään. aamen

Itse en kyllä nähnyt lukiossa kiusaamista, tiedä sitten johtuiko se korkeasta sisäänpääsykeskiarvosta. Tuskin. Toki niille 100 kurssin suorittelijoille saattoi tulla jotakin kuittailua harvakseltaan, mutta hekin ottivat ne huumorilla.

Lukiossa ei tosiaan kiusaamista pahemmin esiinny, en osaa sanoa miksi. Joko ihmiset on yleisesti fiksumpia tai sitten porukka on kypsynyt yläasteelta.
edit. puhun meidän lukioista, muista en tiedä.

"kiusaaminen" on osalla ihmisistä samanlain selkäytimessä kuin petoeläimillä saalistaminen.

Harvinaisen hyvin sanottu! Olen tuumaillut asiaa melko pitkään, enkä ole ilmiölle parempaa selitystä itsekään keksinyt. Jostain syystä meilläkään ei pahemmin kiusattu lukiossa, tiedä sitten miten tyttöjen laita oli. Kaikki kiusaaja-aines valui paikallisiin ammattikouluihin. Ehkäpä lukiolaiset käyttävät ajatteluun enemmän päätään selkäytimen ja jalkovälin sijaan? :david:

Tuon nokkaan tirvaisemisen jälkeen, kuten on jo todettu, tuppaa usein ikävä kyllä käymään niin, että "suoraselkäinen" kiusaaminen muuttuu naljailuksi, syrjinnäksi ja juoruamiseksi, joka on myös varsin veemäistä. Monet sellaiset jotka ymmärtävät tuomita avoimen kiusaamisen eivät välttämättä tunnista tuollaista kyräilyä ja hyljeksyntää kiusaamiseksi, vaan alkavat elää siinä mukana. Siitähän sitä lystiä vasta revitäänkin. Se kiusaajista huokuva inho ja viha ei oman kokemukseni mukaan katoa yhtään mihinkään.

Edit: Tulipas iloista ja kannustavaa tekstiä. Yläaste oli kuitenkin läpeensä vastenmielistä aikaa.

hirvittää lukea näitä juttuja kuinka on kiusattu _VUOSIA_ .itseä kiusattiin vajaa puol vuotta, Ja se riitti. ei tuosta mitään traumoja tullut, henkisesti vahvemmaksi teki, kun huomasi että turpaan välittömästi niin se loppuu.... !

Ite oon aina ihan hyvissä väleissä ollut melkeen kaikkien kanssa, jossain ala-asteella vähän aidan molemmilla puolilla ollut mukana mutta ei siellä mitään isompia kiusaamiskuvioita ikinä syntynyt.
Nyrkit nyt heilui muutamaan kertaan mutta ihan hyvissä väleissä muistaakseni lähettiin sieltä lopulta.

Jos joku vieläkin kärvistelee jotain 10 vuotta vanhoja juttuja niin eipä oo paljoa kasvanut siinä ajassa.

Ite oon aina ihan hyvissä väleissä ollut melkeen kaikkien kanssa, jossain ala-asteella vähän aidan molemmilla puolilla ollut mukana mutta ei siellä mitään isompia kiusaamiskuvioita ikinä syntynyt.
Nyrkit nyt heilui muutamaan kertaan mutta ihan hyvissä väleissä muistaakseni lähettiin sieltä lopulta.

Jos joku vieläkin kärvistelee jotain 10 vuotta vanhoja juttuja niin eipä oo paljoa kasvanut siinä ajassa.

Haha :D . Just tuommone kultalusikka perseessä syntynyt vitun onnekas kaveri, joka on sattunut miellyttämään kaikkia muita ihmisiä alusta asti ja eipä ole tarvinnut koulukiusaksesta kärsiä. Just samanlainen juttu kun täällä foorumilla oli se "olen saanut kasvattaa terveen lapsen ja en vaihtaisi mihinkään" mikä ei liity juuri mitenkään siihen, että olisi kasvattanut keharilapsen, mikä siinä oli aiheena.

Ite en jaksa kärvistellä kovin paljon vanhoja juttuja, sillä välit on viilenneet, kun mentiin eri porukat eri luokille yläasteella ja periaatteessa niiden entisten kiusaajien kanssa voisi keskustella ja ollakin, mutta kun ei olla samanlaista porukkaa joten ei se paljon ahdista, kun on muitakin kavereita.

Itellä ollu samanlainen syömäväline perseessä mitä hassanilla, joskus 3-luokalla ollu jotakin pientä kärhämöintiä...

Toi peukalon viiltäminen on kyllä sairasta:eek: niinkun muutenkin kiusaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom