Koulukiusaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Allah
  • Aloitettu Aloitettu
Juu juu. Tuossakin ehdotellaan jotain pamppua, oli kuin tosissaan vaan. Aattelin, että oliko se säälittävyys itse apuvälineen hankkimisessa vai siinä esineen valinnassa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun mielestä koulukiusaamisen estämiseks on aika hassua hankkia mikä vaan väline. Mutta puukkoa en missään nimessä hankkisi, ei sillä etteikö noilla muilla vahinkoa tekisi aikalailla. Mutta puukolla ei voi saada aikaan mitään tekemättä vahinkoa. Pamppu ja kaasut on edelleen viksumpi kun puukko. Mutta eiköhän ne kannata jättää hankkitamatta :)

Itseäni kiusattiin pari ensimmäistä luokkaa ala-asteella,ja koko ylä-aste,no,ehkä yhdeksännellä hieman vähemmän koska aloitin salilla käymisen kasiluokan jälkeen.

Ala-asteen ensimmäiset luokat minua kiusattiin,koska en ollut varttunut samassa kylässä kuin muut tämän kyläkoulun oppilaat.Kakkosluokan lopussa kiusaaminen kuitenkin loppui,kun olimme tutustuneet toisiimme,ja loppu ala-aste olikin mielekästä aikaa.

Ylä-asteella alkoi pahempi kiusaus,en ollut muista mitenkään poikkeava,olin aika menevä kaveri, vähän sellainen pleijjeri.Jokin meikäläisessä kuitenkin uuden kylän asukkaita ärsytti,ja siinä sitä nimittelyä,ivallisuutta,keksittyä paskapuhetta minusta sai kuunnella 2 vuotta.Kavereita minulla oli,oman luokkamme ja parin muunkin luokan kanssa olimme erittäin hyvää pataa,hauskoja nuoruus kokemuksia tuli.Siltikin yhden rinnakkaisluokan aiheuttama kiusaus sai minut välttelemään sosiaalisia teini-iän tapahtumia,joissa tiesin kyseisten henkilöiden olevan.

Kasiluokan ja ysiluokan välillä vietin kaveripiirini kanssa laatu-aikaa,aloitin myös salilla käymisen,ysiluokka mielessä.Itseluottamukseni oli noussut huimasti,pistin yleensä kiusaajille samalla mitalla juttua takaisin,vaikka huutelijoita olisi ollut montakin.Ysiluokka oli parasta aikaa elämässäni,kavereita tuli ja menoa riitti.Viimeisen niitin kiusaukselle toi,kun nappasin kiusaajan puristus otteella ilmaan ja viskasin maahan.Inahti vain.

Silti aiempin vuosien kiusaaminen jätti minuun arvet,en ole aina uskaltanut käyttäytyä sosiaalisissa tilanteissa omana itsenäni,olen myöskin hieman erakoitunut,ja vanhat kaveri suhteetkin ovat aika pitkälti kadonneet.

Tiedän, että on yöllä kirjoitettu, mutta pistätkö Marinaadi pilkkujen ja sanojen väliin välilyönnin, kiitos.

On vaan helpompi lukea ;)

Kohta alkaa lukion ja vituttaa, kun sielläkn on niitä kusipäitä. Ei ne lukiolaiset ole mitään aikuisia vielä. Tunnen monta jotka ovat lukiossa ja vieläkin ovat idiootteja. Enkä usko, että lukion 1. ovat vielä niin aikuistuneita.
Mulle ollaan vittuiltu 2. luokasta lähtien. Joka viikko tuli ainakin yksi asia, mistä vittuiltiin. Nyt pelottaa, jos lukiossakin vittuillaan. Enpä sieltä muutenkaan tunne ketään. :down:

Kohta alkaa lukion ja vituttaa, kun sielläkn on niitä kusipäitä. Ei ne lukiolaiset ole mitään aikuisia vielä. Tunnen monta jotka ovat lukiossa ja vieläkin ovat idiootteja. Enkä usko, että lukion 1. ovat vielä niin aikuistuneita.
Mulle ollaan vittuiltu 2. luokasta lähtien. Joka viikko tuli ainakin yksi asia, mistä vittuiltiin. Nyt pelottaa, jos lukiossakin vittuillaan. Enpä sieltä muutenkaan tunne ketään. :down:

Ainakin meidän koulussa kiusaaminen loppu ihan seinään lukioon mentäessä. Kovimmat pahikset menivät amikseen ja esittämisen tarve loppui niiltäkin jotka tulivat lukioon. Varmaan sekin vaikuttaa osaltaan että porukkaa on 2/3 mitä yläasteella. Vittuilua kyllä tulee joka suunnasta monta kertaa päivässä, mutta koulussa on sen verran hyvä ryhmähenki että se ymmärretään kaverin heittämäksi läpäksi.

Toivottavasti sunkin lukiossa porukalle on sen verran tullu älliä päähän että kiusaaminen loppuis.

Ite kyllä täytyy sanoa että itse siellä lukiorakennuksessa en ole kertaakaan törmännyt kiusaamiseen... Peruskoulussa tuota näki paljon useammin ja kuten Repe- sanokin että ne pahimmat kusipäät menee sinne amikseen yleensä...

E. Tuolla muuten huomaa selvästi miten porukat on jakaantuneet ryhmiin, kuten esim. lätkän pelaajat ja futiksen pelaajat:D

Yhtä mieltä aiempien kanssa. Lukiossa en itsekään nähny suoraan ainoatakaan kiusaustapausta. Tosin joskus pientä sanailua oli ns. "supernörteille", joille nyt kaikki vittuilivat silloin tällöin. Kuitenkin suoranaista kiusaamista ei ollut. Osasyynä varmaan sekin, että nykyään lukiossa suurin osa opiskelijoista on naispuolisia:D

Ei meillä enää lukiossa kiusattu ketään, korkeintaan oli pientä leikkimielistä piilovittuilua niille, jotka erottuivat massasta. Mutta yleensä nämä henkilöt olivat niitä, jotka antoivat siihen aihetta, kuten mm. sotahullut, jäätävät ihmiset jne. Yleensä heidän jutuilleen naurettiin, joskus sitten kuitattiin jotain jutun väliin, kun tuli aivan pakottava tarve :D

Tuskinpa enää lukiossa kiusaajia olisi. Siis sellaisia, joista ei voi olla välittämättä.

No joo, ehkä näistä "piilovittuilun" kohteista on tuntunut hyvästä (?) tarkoituksestanne huolimatta, että heitä on kiusattu. (mutta sehän on ihan ookoo, itse ovat sitä kerjänneet, koska ovat olleet esim. sotahulluja, jäätäviä ihmisiä tms.)

... musta näppis +pimeä huone+huono 10sormijärjestelmän taito=kirjoitusvirheitä

No joo, ehkä näistä "piilovittuilun" kohteista on tuntunut hyvästä (?) tarkoituksestanne huolimatta, että heitä on kiusattu. (mutta sehän on ihan ookoo, itse ovat sitä kerjänneet, koska ovat olleet esim. sotahulluja, jäätäviä ihmisiä tms.)

Käsitit nyt aivan väärin. Piilovittuilu oli ehkä huono sanavalinta, ei se varsinaisesti ollut ketään loukkaavaa. Heidän jutuistaan porukat väänsivät esim. kaksimielistä juttua tai olivat kuuntelevinaan ja kyselivät olevinaan kiinnostuneina, kun joku Mein Kampf-häiskä sopersi paskaa. Ketään ei pilkattu murtumiseen saakka tjms. Ihan sellainen henki siellä ei ollut. Läppää se oli.

Itse en erityisemmin enää kinnostunut 1 lukiovuoden jälkeen kuittailemaan kuin omille kavereille, koska olin jo oppinut tuntemaan nämä massasta erottuvat heebot ja heidän "ongelmansa". Mutta en kuitenkaan voinut täysin olla kommentoimatta heidän surkuhupaisia tarinoitaan, joita kuuli heidän suustaan ruokatunnilla :D

Jos totta puhutaan, olen siitä äärimmäisen kiitollinen, että nämä henkilöt rikastivat muuten niin harmaita koulupäiviä tempauksillaan ja jutuillaan.

Tämä nyt ei liity koulukiusaukseen mutta kiusaukseen noin yleisesti joten isketään tänne ->. Onko monelle sattunut intissä tupaan semmoisia mulkkuja ketkä vittuilee jokapv, about jokaises välissä kun ehtii? Onko keksitty ratkaisua moisten varalle? ei ne alikessut tee ihmeitä :/

Itselle sattui samaan tupaan sellanen astetta hullumpi jätkä, joka muisti aina vittuilla ja välillä viuhui sissipuukon kanssa, kuinka olevinaan kohta kaivelee multa suolet esille. Ei se tosissaan (kai) ollu, yleensä vittulin sille takaisin ja intin lopussa tuli minun kyydissä kaupungille ja "erottiin" ihan hyvässä sovussa. Erikoinen tyyppi, ois varmasti ollut paljon rankempaa jos olisin sitä alkanut pelkäämään.
Yllättävää kyllä että pystyin pysymään niiden vittuilujen yläpuolella, kuitenkin jonkin verran kiusausta yläasteella kokeneena.

Tuostakin pystyy näin jälkikäteen päättelemään, että parhaiten kiusaamisen voisi välttää jos voisi alunperin olla alistumatta sellaiseen, pitäisi alusta alkaen uskaltaa olla välittämättä ja/tai antaa samalla mitalla takaisin (en tarkoita että pitäs vejellä turpiin). Mutta eipä sitä silloin pienenä poikana ollut niin vahva henkisesti tai fyysisestikään.

Väittääkö joku täällä tosissaan että lukiossa ei kiusata? Sitä kiusaamista tapahtuu työpaikoilla ja vanhainkodeissakin, joten ihan takuulla myös lukiossa!

Itse en ole lukiota käynyt, vaan amiksen. Siellä ei samanlaista kiusaamista enää ollut mitä yläasteella, mutta esiintyi sitä jos jonkinlaita vittuilua muuten. Samaa sanoivat ne jotka olivat lukiossa silloin, mihin se siitä ois 10 vuodessa muuttunut?

Väittääkö joku täällä tosissaan että lukiossa ei kiusata? Sitä kiusaamista tapahtuu työpaikoilla ja vanhainkodeissakin, joten ihan takuulla myös lukiossa!

Itse en ole lukiota käynyt, vaan amiksen. Siellä ei samanlaista kiusaamista enää ollut mitä yläasteella, mutta esiintyi sitä jos jonkinlaita vittuilua muuten. Samaa sanoivat ne jotka olivat lukiossa silloin, mihin se siitä ois 10 vuodessa muuttunut?

Eniten näkyi siinä, että on "hyvät tyypit" ja muut.

Ite en ole huomannut kiusaamista ollenkaan, tosi saattaa johtu siitä että "kuulun niihin ns. `suositumpiin`"...:rolleyes:

Itse en lukiossa huomannut kiusaamista ollenkaan. Tietysti selän takana puhuttiin paskaa toisista kuten joka paikassa, mutta en huomannut että kennellekkään oltaisiin vittuiltu jatkuvasti tai että oltaisiin fyysisesti käyty kiinni.

Kaveri kertoi että amiksessa kiusaaminen oli paljon yleisempää, käytiin jopa käsiksi toiseen ja jatkuvaa päänaukomista.

Taitaa olla niin että ne yläasteen kiusaajat jatkavat koulu-uraansa amiksessa?

No ei mikään piilovittuilu haittaa tai läppä. En kyllä jaksa jos vielä vittuillaan. Pataan saavat ja pahasti.

Hyvä! Yleensä siihen loppuu vittuilu jos ottaa turpiinsa, mutta elä liikaa ala näitä äijiä pistämään kumoon ettei potkasta koulusta ulos;)

Itse en lukiossa huomannut kiusaamista ollenkaan. Tietysti selän takana puhuttiin paskaa toisista kuten joka paikassa, mutta en huomannut että kennellekkään oltaisiin vittuiltu jatkuvasti tai että oltaisiin fyysisesti käyty kiinni.

Kaveri kertoi että amiksessa kiusaaminen oli paljon yleisempää, käytiin jopa käsiksi toiseen ja jatkuvaa päänaukomista.

Taitaa olla niin että ne yläasteen kiusaajat jatkavat koulu-uraansa amiksessa?[/QUOTE]

eiköhän ne kiusaajat jakaudu yläasteelta lukioon, amikseen ja kauppaoppilaitokseen.. Kiusaajat on syvältä ja joku päivä ne kärsivät;)

Itsellä on kokemuksia vain hyvin lyhyestä kiusaamisjaksosta (vajaa 6kk), joka oli käytännössä vain henkistä kiusaamista. Kiusaaminen ei sinänsä kohdistunut mihinkään henkilökohtaisuuksiin, mutta toisaalta siihen osallistui lähes koko oma luokka ja tietyt muutkin henkilöt.

Suuresta kiusaajajoukosta johtuen yksittäisen kiusaajan pahoinpitely ei siis tullut kysymykseen, mutta suunnittelin kyllä vakavasti kaikkien luokka"tovereiden" tappamista. Toteutustapa olisi ollut se perinteinen, eli muutama ase mukaan kouluun, luokan ovi lukkoon ja yksi kerrallaan luoti päähän. No, onneksi muutettiin pois paikkakunnalta, niin ei tarvinnut siirtyä suunnitteluvaiheesta implementaatioon. :D

Meni n. 10v että sain jotenkuten annettua anteeksi ko. ihmisille. Tosin jos näkisin heitä livenä jossain, niin saattaisin kyllä käyttää kontrolloitua väkivaltaa vielä tänäkin päivänä. Olen ilmeisesti melko pitkävihainen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom