Koulukiusaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Allah
  • Aloitettu Aloitettu
Viikinki 86 sanoi:
Minulla kun sattuu olemaan tätä käytännön kokemusta tästä aiheesta.

Sinulla on käytännön kokemusta siitä mitä on olla 45-kiloinen koulukiusattu tyttö?

Ja että tällainen koulukiusaus ratkeaa sillä että tyttö potkaisee jätkiä munille? Mä ehdotan sulle Nobelin rauhanpalkintoa.

Maailma on todella mustavalkoinen...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei vaan mimmoista on olla 115-kiloinen heikko poika ja minun tapauksessani kiusaajia ei ollut yksi vaan useita jotan aika lailla 50/50 tohon verrattuna ja minun ja useiden muittenkin kavereideni kokemusten perusteella avain vittuilun/kiusauksen lopettamiseen on nyrkki näin se vain menee en tiedä yhtäkään tapausta missä puheet olisi auttaneet yhtään mitään.

Mutta nyrkki ja kenkäsy otsaan lopettaa vittuilun, tosin täytyy todeta, että tässä iässä sitä ei enään niin hanakasti kannata harrastaa mutta tollein 7.luokkalaisten tasolla kohtuullisen vaaratonta

edit: Ja vaikka tulisi turpaankin aina kannattaa kokeilla, kun joka kerta lähdet tanssiin vaikka tietäisit jo valmiiksi, että turpaan tulee niin, että tukka lähtee saat tietynlaista kunnioitusta ja kiusaajat tietävät jatkossa että jos kiusaan tota niin joudun myös myllyyn ja harvat kiusaajat on kumminkaan loppupeleissä valmiina siihen

Minua on kiusattu alaasteelta yläastelle.. mutta se on loppunut. Itse jos vain voin niin oon aina kiusatun puolella vaikka vastassa olis minkämoistaporukaa.. Mulla oli taas niin että kukaan ei puolustanu ei ees omat kaverit, en tiedä ees oliko ne kavereita..? Koulukiusaaminen on vakavajuttu johon omasta mielestä pitäisi ottaa vakavammin.. Esim jos kiusataan niin potkitaan ulos koko koulusta

Jos mun lastani kiusataan (sitte joskus) niin meen oitis vetämään sen isää lättyyn, jos ei osaa antaa kuria lapselleen...

mun mielipiteeni, ei kannata ottaa nokkiin..

protsku sanoi:
Perusteluja? Miksi koulun vaihtamisesta ei ole apua? Entä miten tutkijan mukaan kiusaaminen saadaan loppumaan? :eek:

Minä en enää tarkkaan muista niitä perusteluja. Kirjaakaan ei tähän hätään löydy, mutta kirjastossa se on, jos haluaa lisää asiasta lukea.

Salmivallilla on paljonkin interventioehdotuksia koulukiusaamiseen puuttumiseksi. Niissä on ehdottomana sellainen ryhmän toimintaan puuttuminen. Niitä toteuttamalla on saatu hyviä tuloksia.

Itse kuuntelin henkistä kiusausta koulussa monta vuotta ja jos joku sanoo, että se ei ole syy väkivallalle, on todella väärässä.
Kiusaaminen ei loppunut vanhempien tapaamisilla, rehtorin puhuttelulla jne.
Suurinta osaa opettajista ei edes kiinnostanut.
Kumma kyllä kiusaaminen loppu kun aloitti kamppailulajit.

Kummallista lukea kuinka heikkoitsetuntoisia ihmisiä pakkiksella pyörii. Juu, monesti väkivalta lopettaa vittuilun ja niin pitääkin tehdä, mutta miten joku oikeasti voi saada jotain traumoja "henkisestä väkivallasta" :rolleyes:. Itse en ole tuohon ikinä uskonut sillä olen ollut kiusattu ja kiusaaja ja nykyään koko porukka ollaan niiltä ajoilta kavereita tai vähintään semmoisissa väleissä että voidaan läppää heittää, harrastaa samoja juttuja ja hengata samoissa mestoissa ilman mitään ongelmia. Ja muutenkin kun sellainen perusvittuilukin näyttää ottavan oikeasti joitain kaaliin niin pitäisköhän silloin jo vähän skarpata, se on jokapäiväistä ja kohdistuu kaikkiin(ainakin täälläpäin).

Kummallista lukea kuinka heikkoitsetuntoisia ihmisiä pakkiksella pyörii. Juu, monesti väkivalta lopettaa vittuilun ja niin pitääkin tehdä, mutta miten joku oikeasti voi saada jotain traumoja "henkisestä väkivallasta" :rolleyes:. Itse en ole tuohon ikinä uskonut sillä olen ollut kiusattu ja kiusaaja ja nykyään koko porukka ollaan niiltä ajoilta kavereita tai vähintään semmoisissa väleissä että voidaan läppää heittää, harrastaa samoja juttuja ja hengata samoissa mestoissa ilman mitään ongelmia. Ja muutenkin kun sellainen perusvittuilukin näyttää ottavan oikeasti joitain kaaliin niin pitäisköhän silloin jo vähän skarpata, se on jokapäiväistä ja kohdistuu kaikkiin(ainakin täälläpäin).

huhuu mikä kommentti.

Koulukiusaus on eri asia kuin perusvittuilu. Ja jos joku on herkkä eikä sitä perusvittuilua kestä, ja sitä jatketaan, niin ollaan jo kiusaamisen puolella. Ihmiset on yksilöitä, jotkut ottaa nauraen monta lapiollista paskaa niskaansa toisen romahtaessa polvilleen saman, tai puolittaisenkin määrän alle. Tämä ei tee ihmisestä huonompaa tai parempaa, eikä varsinkaa tee kiusaamista hyväksyttäväksi.

Ei vaan mimmoista on olla 115-kiloinen heikko poika ja minun tapauksessani kiusaajia ei ollut yksi vaan useita jotan aika lailla 50/50 tohon verrattuna ja minun ja useiden muittenkin kavereideni kokemusten perusteella avain vittuilun/kiusauksen lopettamiseen on nyrkki näin se vain menee en tiedä yhtäkään tapausta missä puheet olisi auttaneet yhtään mitään.

Mutta nyrkki ja kenkäsy otsaan lopettaa vittuilun, tosin täytyy todeta, että tässä iässä sitä ei enään niin hanakasti kannata harrastaa mutta tollein 7.luokkalaisten tasolla kohtuullisen vaaratonta

edit: Ja vaikka tulisi turpaankin aina kannattaa kokeilla, kun joka kerta lähdet tanssiin vaikka tietäisit jo valmiiksi, että turpaan tulee niin, että tukka lähtee saat tietynlaista kunnioitusta ja kiusaajat tietävät jatkossa että jos kiusaan tota niin joudun myös myllyyn ja harvat kiusaajat on kumminkaan loppupeleissä valmiina siihen

Näin on, muakin yritettiin yläasteella pariin otteeseen "kiusata". Nyystin yhtä turpaan ja toisen pään vetäsin rapun kulmaan. Loppu vittuilu. lainatakseni suurta ajattelijaa niin väkivalta lopettaa vittuilun.

Ymmärrettävää toki ettei kaikilla ole edellytyksiä vastaavaan...

Meikäläistä aina koitettiin kiusata mutta otin aina huumorilla ja itsekseni ajattelin että kiusaajista ei tule elämässä yhtään mitään ja se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa. Mitä olen noista kiusaajista myöhemmin kuullut niin kuka on vankilassa, kuka joi opintolainansa eikä valmistunut jne. Hyvä mieli on eikä yhtään säälitä. Motivaatio on aina ollut hyvä kaikkeen koska paremmuutta on aina tarvinnut näyttää sen vuoksi että itsetuntoa on pienenä koitettu lytätä.

Puolustuskeinot kullakin. Kamalan mulkvistin maineen olen välillä saanut mutta ainakin olen elämääni tyytyväinen.

Itseäni on joskus kiusattu, mutta todella pienissä määrin. Useimmiten olen ollut enemmänkin kiusaajien puolella sivustakatsojana. Näin vanhempana sitä miettii, että olisi pitänyt puolustaa kiusattuja, mutta eipä sitä lapsena uskaltanut kun tiesi että samalla alkaisi satamaan paskaa myös omaan niskaan ja tulisi kiusatuksi.

Suuri kunnianosoitus kyllä lähtee yläasteen rehtorilleni, hän sai kiusauksen lopetettua heti. En muista yläaste ajoilta yhtään isompaa kiusaustapausta. Jo pienestä homoksi huutelusta otti rehtori puhutteluun, harvempi kaveri tämän jälkeen jatkoi homottelua koska rehtori oli aika tuima äijä ja antoi kunnon rangaistuksia.

Jeesus oli väärässä. Toisen posken kääntäminen on perseestä. Välittömästi nenät sisään jos joku yrittää vittuilla.

Sanokaapas mikä on mielestänne sopiva rangaistus viidesluokkalaiselle joka täysin yllättäen ja ilman syytä lyö luokkakaveria naamaan niin että huulesta tulee verta?

Edit: Sai tosta 2h jälkkää

Koulunvaihto. Muuten ei jää varmaankaan miksikään kokeiluksi vaan homma jatkuu tai samanlaista mukilointia on jo ennestään tapahtunut asian tulematta ilmi.

Joo on ollut väkivaltainen kyseinen oppilas ennenkin useita kertoja milloin kenellekin. On mm. kaatanut toisen luokkakaverinsa takaapäin maahan, istunut päälle ja takonut nyrkillä minkä kerennyt, lyönyt opettajaa jne. Erikoista hommassa on että ei ole saanut aiemmin edes jälki-istuntoa.

Edit: Tämän päivän iltasanomista lainasin tämmösen. Ei ole oikein missään suhteessa nämä teot ja seuraamukset:
"Vähän yli 30-vuotiasta miesopettajaa epäillään oppilaan pahoinpitelystä Urjalassa. Opettajan epäillään potkaisseen 14-vuotiasta koulupoikaa jalkaan oppitunnin päättyessä.
Lievästä pahoinpitelystä epäilty mies ei toimi enää opettajana Urjalan Huhdin koulussa. Hän on muuttanut pois paikkakunnalta.
- Opettajan versiota ei ole kuultu, koska häntä ei ole tavoitettu. Tiedämme kyllä, missä hän oleskelee, sanoo jutun tutkinnanjohtaja, komisario Jari Jakobsson Valkeakosken poliisista.
Teko sattui 12. joulukuuta. Kahdeksasluokkalaisen vanhemmat tekivät siitä rikosilmoituksen 16. joulukuuta. Koko luokka näki potkaisun.
- Tapauksen toisen osapuolen mukaan opettajalla ei ollut mitään syytä potkaista häntä, kertoo poliisi.
Oppilas ei loukkaantunut järin vakavasti. Hänelle tuli nilkkaan pieni mustelma.
Poliisin mukaan mies oleskelee nyt Itä-Suomessa. Paikkakunnan poliisille on lähetetty virka-apupyyntö."

joskus aina koulukiusaajaa vastaa tulee itteänsä vahvempi henkilö ja sitten kiusaajalla on huulet turvoksissa. mutta näinpä ei tapahdu ihan aina :p

Joo on ollut väkivaltainen kyseinen oppilas ennenkin useita kertoja milloin kenellekin. On mm. kaatanut toisen luokkakaverinsa takaapäin maahan, istunut päälle ja takonut nyrkillä minkä kerennyt, lyönyt opettajaa jne. Erikoista hommassa on että ei ole saanut aiemmin edes jälki-istuntoa.

siirto johonkin erikois-luokalle / kouluun, missä näitä häiriköitä on enemmänkin. sielä varmaan niitä käsitellään erikädellä kuin normaali kouluissa.

Aina ei kiusatulla ole fyysisiä valmiuksia "vetää kiusaajaa turpaan". Ei vaan koko ja voima riitä. Siltikin näkisin että kannattaa yrittää. Todennäköisesti on omat huulet turvoksissa, mutta 20 vuotta myöhemmin on mukava muistella että edes yritti vastustaa niitä kusipäitä. Voi sanoa olleensa leijona eikä lammas. Jos joku sylkäisee sua välitunnilla, sylje takaisin. Kyllä se tilanne siitä lähtee kehittymään itsestään eteenpäin. Uskoisin että monikaan kiusaaja ei tosiasiassa ole valmis tappelemaan. Näytä että sinä olet. Näytä ettei sinulla ole hävittävää. Kaiva silmä irti jos on mahdollisuus.
Pahimmassa tapauksessa kiusaaminen jatkuu. Eli, tilanne ei ainakaan muuttunut enää huonommaksi. Parhaassa tapauksessa ne jättävät sinut rauhaan. Kiusaaja saattaa jopa tulla tarjoamaan kättä ja sanomaan "sähän oletkin ihan hyvä jätkä". Nyt pitää itse miettiä tarttuuko tuohon käteen vai ei.

Onko noissa tarkkailuluokissa/kouluissa oikeasti jotain erikoisempaa kuria tai vastaavaa vai ovatko ne vain lähinnä "poissa silmistä, poissa mielestä" -tyylisiä ratkaisuja?

Onko noissa tarkkailuluokissa/kouluissa oikeasti jotain erikoisempaa kuria tai vastaavaa vai ovatko ne vain lähinnä "poissa silmistä, poissa mielestä" -tyylisiä ratkaisuja?

Itse erityisopetushommissa työskentelevänä uskallan sanoa, että ainakin ongelmiin pystytään keskittymään paremmin koska paikalla on enemmän opettajia/avustajia/hoitajia kuin normaalissa koululuokassa. Kuri on enemmänkin ohjaamista kuin perinteistä kuria. Harvemmin noita erityiskakaroita kuriin "normaaleilla" metodeilla edes saa.

Kaikista laitoksista en osaa sanoa, jotkut ovat varmaan aivan paskoja ja lähinnä toimii juuri tuolla "poissa silmistä, poissa mielestä" periaatteella. Joissain saadaan erittäin hyviä tuloksia, täysin kilahtanut kakara saadaan hoidettua niin että hän pystyy palaamaan normaaliin opetukseen mikä on nuorelle tärkeää, että oppii ikäiselleen tarvittavat sosiaaliset taidot.

PS. Tarkkailuluokkia ei ole enää olemassa. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom