Noita juttuja lukiessa sitä miettii miten paljolta on säästynyt. En ollut lapsena /teininä nörtti enkä kovis ja koska kuitenkin liikuin kummassakin porukassa, otin itselleni roolin kiusaamisen lopettajana. Tältä ajalta on muutamia makeita onnistumisia, jotka edelleen lämmittää sydäntä.
Sitten hiukan tilitystä. :D Yläasteella 7. luokalla ollessani eräs 9 lk. tyttö otti minut silmätikukseen, koska koulun pojat aina ysiä myöten tykkäsivät minusta -eikä hänestä.
Tyttö oli tietysti koulun tyttöpahisten kingi. Aluksi se oli huutelua, muun pahisjoukon agitoimista minua vastaan, sitten tönimistä - ja kaikki huipentui siihen, että tämä nuori nainen löi minua seiskaluokan vappuna kasvoihin. Hienoa. Miten seiskaluokkalainen selittää kotona mustan silmän?
Siitä sitten maanantaina terveydenhoitajalle fyysiseen vaivaan apua kysymään... "Kiusataanko sua?" "No tavallaan, siis toi huutelu ei sinällään haittaa mutta nyt kun turpaan alkaa tulla ja saa pelätä oman turvallisuutensa puolesta, niin asialle varmaan tarttis jotain tehdä?" Kun terkkari kuuli "kiusaajan" nimen, alkoi voivottelu: "Voi kuule Dear_a, sä et tiedäkään miten vaikeeta sille xxxxx:lla on, ei me tästä mitään juttua nosteta, se ei kestäis sitä enää... sillä on nyt tosi vaikeeta, sun pitää ymmärtää..."
WTF?!?!?! :curs: Pitää ymmärtää, että toinen saa saatana tulla lyömään turpaan koska tahansa, koska sillä on niin vaikeeta?!?! Se vappu-episodi ei sitten jäänyt viimeiseksi, sen jälkeen pahoinpitely-yrityksiä tapahtui useita. Monta vuotta sai ko. kaupungissa olla varuillaan liikkuessaan. :( Tämän naisen frendit (joiden huutelua olin myös joutunut kuuntelemaan) tosin tulivat jo seiskan keväänä tilittämään, kuinka pahoillaan ovat, että lähtivät sen agitaattorin mukaan... että oikeasti olen tosi hyvä tyyppi ja tosi kaunis ja että olen ihailtavan rohkea kun mulla on oma tyyli. No, ei paljon lämmittänyt. :(
Sitten tarinan loppuhuipennus. :D Muutama vuosi sitten olin ulkomailla ystäväni luona käymässä. Hän sanoi, että tuntee kaupungin eräässä kaupassa naisen, joka on käynyt kanssani samaa yläastetta ja että muistaa minut. Siitä sitten tervehdyskäynnille ko. kauppaan... ja yllätys yllätys, siellähän tämä kusipää on duunissa. Great! Muutamassa sekunnissa koko yhteinen historiamme välähti mielessä, mutta mielestäni hyvin pysyi pokka.
Otin hädissäni taktiikan "Ai me ollaan oltu samalla yläasteella? Ai jaa? No mutta mitä sulle kuuluu? Mitäs sä puuhailet...?" - se toimi ihan hyvin. Vastasin tietysti vastakysymyksiin kuulumisistani ikäänkuin vähätellen tilannettani, mutta rivien välistä asia varmasti selvisi hänelle: itse hankittu kallis omistusasunto hienolla paikalla, upea ja haastava työ, elämä enemmän kuin mallillaan... Muuten en tykkää kehuskella onnistumisillani, mutta tässä kohtaa tuntui hyvältä. ;) Oloni parantui huomattavasti, kun ystäväni kertoi jälkikäteen, että tämä kiusaaja asuu ko. kaupungin slummissa, avioton lapsi miehen kanssa, joka jätti välittömästi naisen lapsesta kuullessaan, raha riittää juuri ja juuri elämiseen, nainen taitaa olla hiukan deekiksellä ja sekaantumassa huumeisiin, kavereita ei hirveästi ole (...ihme...).... En ole vahingoniloinen, mutta kiva jos karman laki joskus toteutuu!