Kotitreeni vai sali

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Haluaisin hyvän lihaskuntoon ja en osaa päättää että meniskö salille vai treenaisko kotona :rolleyes:

Kotitreeni olisi ilmaista mutta ei yhtä tehokasta, ja kotona ei huvita treenata ku voi vaikka surffata netissä tai kattoa TV:tä.

Salilla käynti maksaa, mutta on tehokkaampaa ja monipuolisempaa, ja kun maksaa niin se tavallaan pakottaa käymään siellä.

Eli kumpi olisi kannattavampaa?

Sä vastasit suoraan itselles. Jos kotona on kiusaus tehdä jotain muuta eikä ole välineitä niin ei kannata.

Vaan kotitreeni voi olla tehokasta siinä missä salillakin, itse treenaan kotona, mutta laitteisiin on mennyt paljon rahaa ja niin viimosen päälle olen harrastuksen perään että se ainoa kiusaus kotona on pysyä irti treenistä. :)

Mun mielestä ei ole järkeä ostaa himaan kalliita salivehkeitä ellei oikeesti oo fyrkkaa ihan vitusti ja isot tilat. Pelkät tangot, kiekot ja käsipainot maksaa yhteensä niin paljon et sillä fygellä käy salilla pitkään. Salilla treenaamisen ehdoton plussa on muiden ähinä. Kun ympärillä puhkutaan ja puhistaan niin se pistää itse kunkin treenaamaan kovaa. Hiljaisessa ja kolkossa huoneessa ei oo samanlaista treenaamisen fiilistä. Myöskään kotona ei voi treenata läheskään niin monipuolisesti kuin salilla. Kotitreeniä ei voi suositella kuin ainoastaan joillekin ihmisfobiasta kärsiville nörteille. Jos ei kehtaa punttikselle mennä vääntämään niin aika :david: täytyy olla.

Mulla on jonkun vuoden ollu nyt kotivermeleet ja oon sitä joskus laskeskellu, että taitaa olla jo maksanu ittensä takasi, jos vertaa kuukausimaksusaleihin. (tietenkään en ole laskenut vuokran hintaa huoneelle, jossa vehkeet ovat, vaikka tehdään siellä kyllä muutakin)
Nyt tuntuu mukavalta joka kuukausi, kun voi ajatella, että ostampa ruokaa, lisäravinteita tai jotain muuta kivaa silläkin rahalla, mikä muuten menisi salikorttiin.
Ja mä kyllä tykkään reenata kotona, ei ole rasittavia häiriötekijöitä, eikä tarvii jonottaa. Saa tehdä mitä tykkää, kun tykkää.

Niin noista laskemisistani vielä, laskuissa on mukana se, että myös tyttökaveri treenaa, eli kuukausikorttimaksujen hinnoista tulee iso säästö kuukaudessa. Alkuunhan siihen upposi enemmän kerralla. Kesätyörahoista sai sijottaa ison osan, mutta jälkikäteen en muuttaisi mitään.

No, kun vielä joskus on isompi huoneisto, että sopii prässi, niin se on sitten unelmien täyttymys... :)

(täytyy muistaa, että on eri asia ostaa riittävä määrä levyjä heikolle paskalle, joka ei treenaa toistomäärissä ykkösiä-vitosia, kuin vahvalle voimanostajalle)

Edit: Sen verran vielä, että jos kotiin lähtee vehkeitä ostamaan, niin kannattaa kerralla sijoittaa kunnolliset, vaikka hiukan enemmän kerralla käteistä menisikin. Jälkikäteen kaluston uusinta vituttaa. Eli kerralla kestävät!:thumbs:

Originally posted by VahvaJussi
Mun mielestä ei ole järkeä ostaa himaan kalliita salivehkeitä ellei oikeesti oo fyrkkaa ihan vitusti ja isot tilat. Pelkät tangot, kiekot ja käsipainot maksaa yhteensä niin paljon et sillä fygellä käy salilla pitkään. Salilla treenaamisen ehdoton plussa on muiden ähinä. Kun ympärillä puhkutaan ja puhistaan niin se pistää itse kunkin treenaamaan kovaa. Hiljaisessa ja kolkossa huoneessa ei oo samanlaista treenaamisen fiilistä. Myöskään kotona ei voi treenata läheskään niin monipuolisesti kuin salilla. Kotitreeniä ei voi suositella kuin ainoastaan joillekin ihmisfobiasta kärsiville nörteille. Jos ei kehtaa punttikselle mennä vääntämään niin aika :david: täytyy olla.

Fyrkkaa niin vitusti... no jaa, itselläni on kotona tasapenkki, vinopenkki, ylä+alatalja, kyykkyteline(yhdistetty dippiteline), jalkalaite, nyrkkeilysäkki, normaali levytanko, painolevyjä 150kg ja sen lisäksi muutamia käsipainoja joissa irroitettavat painolevyt ja joihin käy myös normaalin tangon 50mm reiällä olevat levyt. Jostain kauempaa on tarttunut myös mukaan tuollainen Tunturin monikäyttöpenkki+talja+jalkalaite härveli mutta se ei ole käytössä vaan varastossa ihan. Muutaman tuhannen markkaa noihin upposi, vaan tuo ei ollut kovin paha edes toisen asteen työttömän opiskelijan lompakossa kun osaa vaan vähän järjestellä rahojaan. :)

Vois toisaalta ihmetellä että meneekös kuvailemasi kaltaiset äijät sinne salille ihan vaan pätemään naisille / miehille tai katselemaan hikisiä treenaajia... Sick! Se on se treeni mikä jyllää eikä mikään yleinen ympäristö tai "menevä fiilis ja hitaat soi taustalla". Mulla on laitteet autotallissa kun sisällä rupesi tulemaan ahdasta, ja treenin aikana stereoista otetaan soimaan tarpeeks kannustavaa musiikkia tarpeeks kovalla, ja sitten menoks. Mä koen pelkkänä plussana että kukaan ei häiritse mun keskittymistä, mä voin palautella just sen aikaa kun tahdon eikä joudu jonottamaan mitään (johan siinä menis treeni pilalle) tai muuta. Varmistaja löytyy sitten saman katon alta kun tarvis on.

Monipuolisuus on kunkin oma käsite, mutta mä treenaan kotonani koko kropan läpi tuplasti monipuolisemmin kuin 50% salilla kävijöistä, joittenka näkee pumppaavan penkkiä ja hauista vuoron perään ja sitten karkkikaupan kautta kotiin kattomaan salkkareita.

Ne jotka tahtoo seurustella niin menköön vaikka snagarin kulmalle räkimään muitten isohoususten kaveriensa kanssa mutta kun treenataan, salilla tai kotona niin ajatukset on vain raudassa. :)

Tosi on kyllä se että kun mä vaihdan kämppää, niin luultavasti joutuu salille menemään myöskin tilanpuutteen takia.

Mä olen treenannut kotona jo vuosia,kaikki treenin kannalta välttämätön on tullut hankittua ja olen ratkaisuuni tyytyväinen sillä treenaan suhteellisen intensiivisesti ja kaupallisella salilla täytyy huomioida myös muut eli en voi valloittaa kyykkytelineitä itselleni vaan aina joku haluaa väliin jolloin tauot pitenee jne.
Kotisali on auki 24 h/vrk musiikki aina mieluista ja ennekaikkea kukaan ei ÄHISE VIERESSÄ...:thumbs:

-EDIT- lopetetaanpas tämä vittuilu täällä, varsinkin Harde

Niin ja topikkiin vastauskin voisi olla asiaa mun osalta.
:) Itse ainakin treenaisin mieluiten kotona, mutta ei oo vaan ikinä tarpeeks rahaa sijoittaa kunnollisiin vehkeisiin. Pitäs varmaan joskus säästää.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Originally posted by harde20
Ja eikö se oo saatana jokaisen oma asia missä reenaa.Ite taidat olla joku saatanan egopelle kun on pakko päästä salille ähisemään ja tekemään habakääntöö xiittamalla 10:llä kilolla:curs:

:lol2: :rolleyes: Taitaa tosiaan pojan henkinen ikä olla lähemmäs 12v. Jos se on niin kerta jokaisen oma asia jne niin miksi moinen avautuminen? Ei mun oo pakko päästä salille pullistelemaan muille (niin kuin tuskin kovin monen muunkaan joka salilla treenaa) mutta salilla sattuu vaan olemaan niin paljon monipuolisemmat vehkeet niin saa vähän vaihtelua treeniin eikä ole aina pakko tehä yläselkää leveellä leuanvedolla. Pitääkö sun sitten tehä kotona tsiittaamalla 10 kilon käsipainoilla ku et kerta salille kehtaa mennä vai? Teit ittes aika helvetin naurunalaiseksi.

Kotitreeniä ei voi suositella kuin ainoastaan joillekin ihmisfobiasta kärsiville nörteille. Jos ei kehtaa punttikselle mennä vääntämään niin aika täytyy olla.
Ei tuokaan aikuisen ihmisen kommentilta kuullosta,ei millään pahalla vahva-jussi.:thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Originally posted by Karhu35
Kotitreeniä ei voi suositella kuin ainoastaan joillekin ihmisfobiasta kärsiville nörteille. Jos ei kehtaa punttikselle mennä vääntämään niin aika täytyy olla.
Ei tuokaan aikuisen ihmisen kommentilta kuullosta,ei millään pahalla vahva-jussi.:thumbs:

Kyse oli lähinnä tilanteesta jossa on sali vieressä ja vois hyvin siellä käydä. Kyllähän mä sanoin että ei kotitreenissä ole mitään vikaa jos löytyy vitusti rahaa niihin tarvittaviin kapistuksiin. Siis jos ei käy salilla siksi ettei kehtaa, niin se on aika :david:

jorkka hei! mikset käytä tuollaisia liikuntahalleja/urheilutaloja missä on yleensä kuntosalin puolella monipuoliset laitteet ja hinnat ei ainakaan päätä huimaa. monasti saattaa käydä vielä niin että samalla rahalla pääset vaikka pyrähtämään juoksuradalle tai uimaan tms.... itse käyn urheilutalolla ahkerasti ja ihan hyvä meininki halpaan hintaan.

Jotkut voivat ihan oikeasti ja vielä nykypäivänäkin asua sen verran syrjässä, ettei melkein ilmaisia kunnansaleja, tms. ole kannattavan matkan päässä.

Tuohon raha-asiaan. Ite en tosiaan reenaa kämpillä sen takia, että rahaa olis vitusti, vaan siksi, ettei sitä raahaa ole, ajan kanssa kotitreenillä säästää perkeleesti.

Laskeskelin tuossa, että mitä karkeasti ottaen salivehkeeni ovat tulleet maksamaan. Nyt niillä on ehditty treenaamaan n. 3.5 vuotta, eli kuukautta kohdin olisi tähän mennessä tullut maksamaan laitteet ja painot 24 euroa. Käsittääkseni tuolla hinnalla ei ihan joka salilla käydä. Ja keskimääräinen hinta tulee alas kaiken aikaa, mitä kauemmin noilla treenataan.

Tietenkin osa noista vehkeistä on turhia, olisi varmaan pärjännyt vähemmillä käsipainosarjoilla ja mutkatankoja tullut hommattua parikin ja tankoja samaten. Ja painoja hiukan ylimääräistä, ettei aina tarvitse purkaa toisesta tangosta kun tarvitsee lisää levyjä toiseen. Että hieman pienemmillä hankinnoillakin olisi pärjännyt aivan hyvin.

Ja jos jollain porhosallilla olisi käynyt, 50 euroa/kk molemmilta, niin ainakin siihen verrattuna on komeasti puolet säästäny. Eikä tarvitse kuunnella kenenkään ähkimistä, eikä ulinaa, eikä laitteisiin ole jäänyt kenenkään muun hiet pyyhkimättä. Ei tarvii jonottaa ja sopii tehdä mitä haluaa, silloin kuin haluaa. Ei ole häiriötekijöitä... :kippis1:

Edit: ja jos jollekin ei ole selvää, niin tyttöystävä treenaa kanssa, eli kuukautta kohti joutuisi hommaamaan aina pari salikorttia..

Originally posted by Tonza
Laskeskelin tuossa, että mitä karkeasti ottaen salivehkeeni ovat tulleet maksamaan. Nyt niillä on ehditty treenaamaan n. 3.5 vuotta, eli kuukautta kohdin olisi tähän mennessä tullut maksamaan laitteet ja painot 24 euroa.
No jos alkaisin käydä salilla ja ostaisin kolmen kuukauden kortin, mitä oon ajatellu, niin yksi kuukausi maksaisi 26 €.
Ja jos ostaisin kuuden kuukauden kortin niin yksi kuukausi maksaisi 24 €.

Meikäläisen treenaus on yhdistettyä koti/salitreeniä, kotona on penkki/vinopenkki, ylätalja, peckdeck ja säädettävät käsipainot.
Ainoa mitä käyn salilla treenamassa on kerran viikossa jalat, pienessä kerrostalokämpässä ei ole kyykkäilyyn mahkuja.

Mäki aattelin hommata jossain vaiheessa perusvehkeet eli (vino)penkki, kyykky, dippi, leaveto-tanko ja levytanko + pari käsipainotankoo + painoja jotain 200kg. Tolla pystyy kyllä tekeen jo aika monipuolisia treenejä. Sen takia tuo koska tykkään tehdä kaikennäkösiä hämäriä ohjelmia joissa treenataan monta kertaa päivässä :david:. Aluks aattelin ostaa yhden käsipainotangon ja siihen muutaman levyn ja tehdä proteiinipumppausta (6 krt päivässä treeni) selälle, on tuo selkä sen verta jäljessä muita lihaksia.

Minusta kotona treenaus on ollut kivaa ja edullista. Kotisalilta löytyy:
-leuanvetotanko 0€
-kyykkyteline
-tasapenkki
-laakeroitu tanko
- yli 180kg rautapainoja
nuo yllä olevat yhteensä 200€
-vinopenkki jossa jalkalaite
- siihen vinyylejä about 50kg
nuo olivat 168€
5 paria kässäreitä:; 2 kiinteää ja 3 irtopainoilla
saatu jostakin
weider:david:
20€?
mutkatanko
50€
orbitrek 168€

puuttuu: dippiteline ja talja

Kivahan salillakin on käydä jos sattuu olemaan vaíkka reissun päällä. Siellä tulee tietysti treenattua taljoilla erittäin innokkaasti.

Minulle sopii kotitreeni, pidän siitä hieman enemmän etenkin edullisuuden takia (olen saita).
Ja koska meillä treenaa molemmat puoliskot, niin säästöä on tuplasti. Vituttaahan se talvella kyllä mennä varastoon kyykkäämään 15 asteen pakkaseen, kun meni lämpöpuhallin rikki viime talven paukkupakkasilla.

Yläkerran huone on punttisalina + autotalli. Meillä on 170m² talo 2 hengen käytössä.:kippis1:

Sori, mutta tunteeko joku jonkun ison tahi vahvan kaverin joka reenais kotona? Mä en :(

Tuo kysymys vahvan ja ison tunnetun nostajan kotona treenaamisesta menee nyt kyllä aiheen vierestä mielestäni. Eihän kaikilla treenaavilla ole ehkä kuitenkaan tarkoituksena tulla miksikään pro-tasoikseksi vaan pitää yllä ja kehittää lihaskuntoa. Eli kotitreeni on riittävän hyvää ja monipuolista oikeilla laitteilla monelle harrastajalle.

Eli nyt toinen puhuu aidasta ja toinen Aijan panosta.;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom