Kotitreeni vai sali

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Originally posted by Poskilana
Sori, mutta tunteeko joku jonkun ison tahi vahvan kaverin joka reenais kotona? Mä en :(

Ainakin Boogie treenaa (alasti:)?) MANALASSA, mikä on pimeä kellari syvällä maan alla täällä Kuopiossa. Lähinnä jalkoja.

Okei, no ei kaikista tule eikä tarvii tulla pro-tason kavereita eikä isoja yms, mutta hyvin usein se kotireeni loppuu hyvin lyhyeen, se vain hiipuu ja loppuu. Mä olen ehdottomasti salin kannalla, mutta ehkä kotireeni joidenkin kohdalla toimii ja siihen pystyy motivoitumaan vuodesta toiseen. Multa se ei ainakaan onnistuis.

Sori, mutta tunteeko joku jonkun ison tahi vahvan kaverin joka reenais kotona? Mä en :(

Onko Dorian Yates tarpeeksi iso? Treenaa omassa kellarissaan. En tosin tunne häntä sen paremmin.

Originally posted by Corleone
Onko Dorian Yates tarpeeksi iso? Treenaa omassa kellarissaan. En tosin tunne häntä sen paremmin.

Just, jota myös Temple Gymiksi sanotaan ja joka on täydellisesti varustettu kuntosali, että silleen...

että aikamoinen kellari...joo mutta oon tällä hetkellä enemmän kallistunu tonne salin puoleen, koska sehän on halpaa ku ostaa 3kk tai 6kk kortin, 8 euroo halvempi kuukaudessa ku normaalilla kk-kortilla ja salilla tulee ainakin treenattua.
Ja jos ostan "avainkortin" niin sali on avoinna klo 06-23, joten ehtii tehdä muutakii ku ajattelin että riittääkö aika muuhun kuin saliin sitte.

Originally posted by JohnnyB
Just, jota myös Temple Gymiksi sanotaan ja joka on täydellisesti varustettu kuntosali, että silleen...

Tiedetään, mutta kotonaan silti. Vastasin vain Poskilanan kysymykseen ;)

Temple Gym on muuten ihan virallinen sali, että silleen...

PS. Ja on muuten ihan muualla kuin Dorianin kodin kellarissa.

Mä tunnen monta pientä kaveria, jotka treenaa ihan"oikealla salilla".
Kerroppa Poskilakana, miten kotona painoilla treenaava kaveri kehittyy yhtään sen huonommin, kuin samoilla painoilla "oikealla salilla" treenaava?:thumbs:

Hoh. Tää kommentti on ihan -> :david:

Mä tunnen muutaman ison kaverin, jotka treenaa kotonaan. Tunnen myös isoja kavereita jotka treenaa salilla. Samoin tunnen pieniä kavereita kummastakin. Mä en nyt oikein ymmärrä mitä sä haet tällä takaa, miksi kehittymisessä olisi jotain eroa jos laitteet on samat kummassakin, jos jommassa kummassa mun järjen mukaan paremmin kehittyisi niin kotona, kun saat treenin suoritettua järjestelmällisesti ja keskittyä kunnolla ilman häiriöitä.

Asia erikseen on kaverit joitten kellarissa on mummun perintönä tullut rautapenkki ja tanko jossa käydään kerran kuussa vetämässä sarja, ja toinen asia on sitten ne jotka on omistautuneet harrastukselle ja sitä varten hankkineet vehkeet varta vasten kotiin.

Mulla ainakin treenit sujuu kotona uskomattoman hyvin jo kohta 2 vuotta, ja tulee jatkumaan niin kauan kun äijässä henki pihisee - homma on hallussa.

Itse treenaan kotona eikä työn takia (suunnilleen 07.00-21.00)
olisi salilla mahdollista käydäkkään.
kotona pystyy treenaamaan aina kun aikaa jää ja hyvin on tuntunut toimivan.

ainoa vaikeus on pitää näpit irti laitteista lepopäivinä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Yhdistettynä kotitreeni/sali. Kotona vinopenkki tanko ja 50 kg käsipainot. Kotona tulee helposti treenattua liian kauan, pitää ihan kellosta kattoa ettei tule liian pitkä treeni mutta samapa on ongelma salillakin. Että ihmisestä se on kiinne joskus haluaa olla rauhassa ja joskus taas ei.

-Onneksi olemme erilaisia, se on rikkaus-

Mietitäänpä vähän tuon Dorian-keskustelun innoittamana, missä raja menee kuntosalin ja kodin välillä. Jos kotona on tilaa + kaikki tarvittavat pelit ja vehkeet, niin pelivälineiden puolesta homma vastaa hyvinkin pientä kälyistä kuntosalia. Onko raja siinä, voiko ko paikassa käydä myös muita kuin vakituisesti siinä osoitteessa asuvia ihmisiä. Jos kysessä on kotona oleva omaan käyttöön tarkoitettu tila (Dorianin kotikuntosali?) niin se ei sitten ole kuntosali vaan kotiharjoitustila. Eli ei sillä sitten voi treenaamisen tulosten kannalta olla mitään korrelaatiota, kummassako voimia mitellään.

Vai onko tämä voimailufoorumiin jo liian filosofista? Tarkoitus on vain osoittaa, ettei tällaisessä jauhamisella ole mitään järkeä. Ei paikka ratkaise, vaan käytettävissä olevat laitteet ja etenkin oma halu ja tahdonvoima täyspainoiseen harjoitteluun. Mutta jos henkilö saa itsensä motivoitua harjoitteluun vain saliolosuhteissa, niin suotakoon se hänelle. Ja toisin päin. Piste.

Yhtä hyvinhän voisi väittää ettei järvessä tule hyväksi uimariksi ja on pakko mennä paikalliseen maauimalaan radalle 2, että hommasta tulee jotain. ;)

Oon kuullu että amiskan pojat tekis halvalla penkkejä ja kyykkytelineitä oppilastöinä!?Onko tämä yleinen käytäntö kaikilla ammattikouluilla, riittääkö pelkkä puhelinsoitto vai mitä tarttee tehä?

Originally posted by harde20
Oon kuullu että amiskan pojat tekis halvalla penkkejä ja kyykkytelineitä oppilastöinä!?Onko tämä yleinen käytäntö kaikilla ammattikouluilla, riittääkö pelkkä puhelinsoitto vai mitä tarttee tehä?

Joo niinhän ne yleensä tekee joka koulussa, mutta suosittelen, että viet sinne kunnon piirrustukset, ettet saa sitten mitä sattuu. Ja sanot, että sen pitää kestää neljän varttitonni-bodarin orgiat. Muuten ne tekee sen jostain vanhoista henkareista ja rintaliivien tukikaarista. nimim. kokemusta on.

Ammattikoulusta saat taattua jälkeä sillä työt tehdään harjoitustöinä ja yleensä useakin opettaja tarkastaa työnjäljen, materiaalit, ja mittaa ym. koska tilaustöistä annetaan lähes poikkeuksetta oppilaille arvostelut myöskin.

Sinne vaan soitto kone- ja metallialalle, veloittavat luultavasti materiaalien hinnan ja kenties jotain muodollista vielä päälle.

Ainoa miinus on, että ammattikoulusta riippuen, töissä voi kestää aika kauan ennenkuin valmistuvat, joissain kouluissa tulee viikossa ja joissain vuosissa - kannattaa painottaa että asialla on kiire tm. niin tulee äkkiä.

Originally posted by JohnnyB
Temple Gym on muuten ihan virallinen sali, että silleen...

PS. Ja on muuten ihan muualla kuin Dorianin kodin kellarissa.

Käsitin väärin Blood and Gutsin alussa kun kertoja sanoo, että Dorian treenaa "...on his own basement gym in Birmingham." Eli sali on hänen, mutta ei hänen asunnossaan. No sepä siitä.
Itse asiasta olen samaa mieltä kuin Make, eli jos kotona olisi riittävästi välineitä, niin en ymmärrä miksi ei voisi kehittyä. Ja voisihan sitä silti treenata kaverin kanssa. Minä treenaisin mielelläni kotona, enkä siihen nyt kovin kummoisia välineitä edes tarvitsisi, kun en noita koneita käytä nykyisellä salillakaan.

No mulla ei sitten varmaan vaa ollut näkökulmaa tarpeeks tähän, mut kaikki mun tuntemat ihmiset, jotka on ostanu jotain salivärkkejä himaan niin tekeminen on lopahtanut hyvin äkkiä. Joiltakin se näyttää onnistuvan ja se on pirun hieno homma.

kaikki mun tuntemat ihmiset, jotka on ostanu jotain salivärkkejä himaan niin tekeminen on lopahtanut hyvin äkkiä.

Moniko ostaa heti "täydellisen" salin kotiin--->> puutteellinen valikoima voi lopettaa treeni-innot lyhyeen.

Treeniä aloittaessa kannattaa ehkä mennä salille, eikä tarvi ostaa romuja kotiin, kun voi "vuokrata" ne salilla.

Aloitin muuten kotisalilla, treenivälineenä mekaaninen kirjoituskone, sittemmin olen käynyt salilla:D

Suositut

Back
Ylös Bottom