Kotisali

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kieltämättä mielenkiintoinen pulju toikin Watson ja on erinomainen tarjous toi Forcen linkittämä. Ei tosin mahtuisi myymänsä nostoalusta mun kotigymihuoneeseen.

Jaa se kannataaki vissiin laitta molemmin puolin lantiota ne ketjut lähtemään, että se levypaino pysyy oikeassa asennossa pitkittäin eikä poikittain...

Ja vieeeeeläki tästä että taiampa teetättää ihan suutarilla mittojen kanssa tämän niin luottaa se sitte.

^ tai sitten sidontaliina ajaa täysin saman asian. Painon reiästä läpi, takaa ja eestä ylös, kerran lantion ympäri vastakkaisilta puolilta ja solmu eteen. Avot, kestää nostaa vaikka mitä eikä paina lantiota.

edit: siis kunnon viisi senttiä leveä liina, ei mikään bensa-aseman kahden sentin pilipali

No mjoo muuten mutta olen aika laiskapaska etten jaksa jokakerta ruveta sitomaan tuota... Muuten kyllä tuollanen kelpais, siinä vain suutarilla ko teettää niin laitan jonku klipsin siihen niin naps vain ku on kiinni. Ehkä nopeampi en tiiä sitte...

Itse olen treenannu viimeiset 2 vuotta, oikeastaan vain kotona. Syynä on yksinkertaisesti vain se, että muutimme maalle niin kauaksi kaikista saleista ettei ole mahdollisuutta käydä yleisillä saleilla enään. täytyy sanoa, että itsellä motivaatio on ollut paremmin hallussa kotona kun saa treenata rauhassa eikä tarvitse lähteä mihinkään (sali on aina lähellä).

olen pärjännyt näillä vermeillä.

- lämmittelyihin crossari ja kuntopyörä
- painonnostopenkki jalkahärpäkällä
- käsipainot omavalmisteisilla tangoilla joihin voi lainata isompia romuja penkkiraudoista.
- normikäsipainotangot mm.olkapää ym treenejä varten
- kyykkyhärpäkkä (omavalmisteinen)
- tanko leuanvetoon ym.
- voimapyörä
- lyhyempi suora tanko hauiskääntöihin yms.

Noilla olen aika hyvin pärjännyt käyttämällä mielikuvitusta.
Kehitystä on tullut jokasuunnalla mielestäni tehokkaimmin viimeisen kahden vuoden aikana. Eli itse olen kotitreenaamisen vakaa kannattaja.

ite oon pärjänny penkkipunnerruspenkillä,vatsalihaspenkillä ja kässäreillä ja tuolta on tullu. Ja kuten tos mainittii ni ku käyttää mielikuvitusta ni saa mielenkiintoo toho treenaamisee :)

Onko kukaan tilannut kotigymilleen mitään tuolta sport-tiedjestä? Näyttää vähän tuommoselta hempulikaupalta nuo nettisivut... Ja minkälaiset sieltä on toimitusajat ja -kulut? Entä sitten laatu?

Viimeksi muokattu:
Ite oon kans ajatellu väsätä tuonne autotallii oman salin. Ennestään löytyy tanko+levypainoi 80kg edest, säädettävät kässärit ja vinotanko. Penkkii ja kyykkytelinet oon täs etiskelly ja satuin törmäämään tämmöseen: http://www.wrange.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=3778_3679 Tuossahan saa säädettyä noita punnerrustelineit, et pystyy kyykkkää kans. Onko porukoil kokemust täst tuotteest?

Itselläni pieni sali myös kotona jossa penkki, ylä/alatalja, Smith, tankoja ja käsipainoja. Penkin telineissä dippikahvat. Katossa koukku säkille ja sitten kuntopyörä ja crosstraineri..ne kyllä sijoitettu tietokone huoneeseen salin pienuudesta johtuen.

Päivitystä laitteisiin.. Smithi poissa tilalla power-rack. Eilen haettiin Hack-kyykky laite.
Laitteita hankittu aina kun vastaan tullut jotain edullista. Varmaankin vielä hyvän matkaa alle 1000e hankinta kuluissa ollaan (jos ei lasketa jo perinteeksi muodostuneita ylinopeus sakkoja hakureissuilta) n300e ja eiliseltä reissulta valokuva tulee perässä :)

Minä treenaan kotona ilman kyykkyhäkkejä tai penkkejä. Huono puoli on ettei uskalla kovin kovilla painoilla treenata. Kyykyt on vaikea tehdä, varsinkin takakyykky kun joutuu niskan takaa vetämään sen tangon pois. Suosittelen että et osta nuita taljoja, koska tekemällä leukoja lisäpainoilla + mave niin selkä tulee jo siinä. Rekkitangon tarvihet ja dippivyön tai jonkun viritelmän lisäpainolle. Halvemmaksi tulee. Suosittelen myös, että jos haluat käsipainoja tangon lisäksi, ostat joko levytankosarjan jossa on säädettävät käsipainot tai sitten vain säädettävät käsipainot, se on varmaan pahimmillaan tuhannen euton lasku jo jos ostat väliltä 10-50kg käsipainoja. Kyykkyteline ja penkkipunnerruspenkki ainakin suosittelen. Itsekkin aion hankkia ainakin kyykkytelineen lähikuukausina.

Nyt alkaa olla pientä salin tunnelmaa :):
punnerruspenkki (ei paras, kestää mun painon ja siihen viel ainakin 70kg ja ilmatteeks saatu kaverilta :D)
Painoja 72,5kg
2 tankoa ja toisen tangon saa kahteen osaan käsipainotangoiksi
1 käsipainotanko
voimapyörä
jumppamatto
hyppynaru, missä painoitetut kahvat
rekkitanko
nyrkkeilysäkki katossa
nyrkkeilysäkki mitä voi heitellä ja kanniskella
traktorinrengas
5kg leka
4 trukkilavaa (ei kevyttä vaan painavaa)
4 eripainoista kiveä (voi heittää ja työntää kuten kuulaa)
itsetehty "pikkulaite" (kaksi 5 litran vesitonkkaa teipattu toisiinsa ja niitä pyöritellään pään ympärillä ja on hyvä kiertäjäkalvosimille :))
joki on vieressä......
ja soutaa voi veneellä
ja on vielä jotain mitä ei tullut mieleen.....

Nyt alkaa olla sali valmis :D Hiukan muutoksia edellisestä:
painosarja 140kg
kettlerin käsipaino johon saa painoja kerralla 30kg muistaakseni
jousigripperi
tasapenkki
kyykkyteline tälläsen tyylinen (itsetehty): http://www.saiworks.in/IMAGES/Squat-Stand.gif
magnesiumia paljon
pari trukkilavaa
2 jerrykannua (farmarikävely)
kiristysliinoja
2 traktorinrengasta (iso ja pieni)
rekkitanko
voimapyörä ja jumppamatto

Eli päivitystä kotisaliin:

2x 140 kg:n levytankosarjaa laakereilla
2x 100 kg:n levytankosarjaa ilman laakereita
Voimapyörä
Nyrkkeilysäkki
Hiekkasäkki
Traktorin rengas
Penkki
Kyykkytelineet
Leuanvetotanko
Lisäpainovyöt
Bison-1
Voimistelurenkaat
Erikokoisia boxeja
1kpl 12kg, 1kpl 16kg, 1kpl 20kg ja 2kpl 24kg kahvakuulaa kisamalleina muut lujaterästä
Vetoreki
Kiipeilyköysi
Vatsalihas penkki
Voimistelupallo
Captains of Crush nrot 1, 1.5, 2, 2.5 ja 3
Sormikuminauhat Ironmindiltä
Leka
Nyrkkeilyvarusteet

Noilla reenaan päivittäin, WORKHORSE BABY!

Minkälaisia laitteita, kahvoja tms. juttuja jengi on tehny ite omalle kotisalilleen? Itse tein tänään ojentajaköyden kun en viittiny sitä 40-50e (toimituskulujen kanssa) siitä maksaa, kokonaishinta tuli n.10e tolle ite tehdylle. Joten heitelkää vähän mitä ootte tehny, mitä maksanu ja vaikka jopa ihan ohjeet miten ootte duunannu, itekkin voin laittaa ton ojentajaköyden ohjeen jos jotain kiinnostaa.

Ite suunnittelin seuraavaks tekeväni penkkiin suojakaiteet jotta uskaltaa ite pumpata isommilla painoilla eikä tarvi pyytää tyttöystävää varmistamaan kesken Emmerdalen=)

Mä tein kyykkytelineen tän kuvan mukaan: http://www.wgt.fi/Link.aspx?id=1056949 raudat tuli maksaa joku satasen verran, tein 5cm putkesta ja 4 cm putkesta (neliöstä) ja ne menee niin toistensa sisälle et jää 2mm rakoo. Voin laittaa tarkempia mittoja jos joku haluaa.

+ Kiuru! ootko kattonu paljonko noi on maksanu yhteensä? alko kiinnostaa :D
Ja ensimmäisen kyykkytelineen teko meni paskaks heti alus joten tein tollasen, postitin vahingos väärän linkin.

jepaa itellä kotisalilla nytte penkki raippaasti levypaijona käsipaino ja perus tanko, pitäs joku häkkyrä hack saaha että sais kyykkyä pumpattua niin ei tarvis siel salilla enää käyä. ei vaa oo satoja euroja sijoittaa tällä hetkell :(

Tjarna, mitä uskaltaisin valehdella... hmm..
Olisko 3000e+? pikkuhiljaa osteltu niin ei silleen tunnu. :)

Salini on vanha kanala/navetta niin viimetalvena kylmimmillään mittari näytti -25 Celsiusta, nyt on mukava reenata kun kiviseinät ovat viileitä. :)

Ok kyllä mäki reenailen navetassa, mis ei oo lämmitystä mut samas tilas on kiuas :D

On se maalla niin helkutin helppoa ja mukavaa. Yhtään kertaa en ole katunut kun olen laittanut rahat saliin!
Esim. Tänään peltotietä pitkin tehty heittely kahvakuulilla yhdistettynä lekalla lyömiseen traktorin renkaaseen.. BUENO! :)

Joo on se hienoo kyllä. Ja saa itte määrätä säännöt yms. :D
Se vähän ärsyttää kun kunnon juoksureittiä ei ole, mutta hyppynaru hoitaa saman asian. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom