Kotisali


Sulla ilmeisesti tuo häkki ollu, osaatko tosta kertoilla ajaako asiaansa jos toi leveys ei häiritse. Muuten mielummin kallistusin tohon atx , mut kuullu tosta gofitnessistä sen verran huonoo että ei oikee sieltä tilaaminen hotsita.

Ihan hyvä räkki on. Jos saa vielä pultattua lattiaan, oikein hyvä.

Mie taas boikotoin tuota gorillasportsia. Noilla on nuo hinnat todella ihmeelliset ja mm tuon räkin itse ostin 300 eurolla ja kolme päivää kun olin tuotteen saanut, maksoi sama räkki 200 euroa.

E: Ja tuo "tarjous TÄNÄÄN" homma on kusetusta. Tuo hinta on ollut tuolla jo ties miten pitkään ja tuo alkuperäinen hinta on vaihtunut noin 38 kertaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihan hyvä räkki on. Jos saa vielä pultattua lattiaan, oikein hyvä.

Mie taas boikotoin tuota gorillasportsia. Noilla on nuo hinnat todella ihmeelliset ja mm tuon räkin itse ostin 300 eurolla ja kolme päivää kun olin tuotteen saanut, maksoi sama räkki 200 euroa.

E: Ja tuo "tarjous TÄNÄÄN" homma on kusetusta. Tuo hinta on ollut tuolla jo ties miten pitkään ja tuo alkuperäinen hinta on vaihtunut noin 38 kertaa.
Joo itekki huomannu tuolla ton "tarjous" homman . Tuossa hintaluokassa on vaa vähän vaihtoehdot vähissä
 
Joo itekki huomannu tuolla ton "tarjous" homman . Tuossa hintaluokassa on vaa vähän vaihtoehdot vähissä

Näinhän se on.

Ei siulla oo tuttuja jotka osais hitsailla? Ootko kysellyt esim ammattikouluilta että tekisivätkö? Varmasti aika paljon halvemmalla ja jykevämmän saisit sitä kautta.
 
Näinhän se on.

Ei siulla oo tuttuja jotka osais hitsailla? Ootko kysellyt esim ammattikouluilta että tekisivätkö? Varmasti aika paljon halvemmalla ja jykevämmän saisit sitä kautta.
No periaatteessa on , mutta jotenki ajatellu et jos jonku pyytää vielä tota halvemmalla tekee nii eihä siinä paljo palkkaa jää :D . Täällä on kyl ammattikoulun metallipuoli.
 
mulla roguen yoke jolla kyykkään penkkaan jne, toki myös merimieskävelen sillä :), yleensä tosin se on mulla märkien lenkkivaatteiden kuivaustelineenä. Aivan loistava kapine, toki hintaaki oli, mutta kerranku laadukkaan ostaa nii ei paljo tarvi haikailla uutta.
 
No periaatteessa on , mutta jotenki ajatellu et jos jonku pyytää vielä tota halvemmalla tekee nii eihä siinä paljo palkkaa jää :D . Täällä on kyl ammattikoulun metallipuoli.

Ammattikouluun ota yhteyttä vaan. Kyllä ne äijät siellä jo ihan hyvin hitsailee, eikä hintaakaan tule YLEENSÄ kovin paljoa. Saavat reeniä siinä hyvin ja sie oman räkin.
 
Ammattikouluun ota yhteyttä vaan. Kyllä ne äijät siellä jo ihan hyvin hitsailee, eikä hintaakaan tule YLEENSÄ kovin paljoa. Saavat reeniä siinä hyvin ja sie oman räkin.
Joo pitää ainaki kysyy mitä suunnillee maksais. Yks huono kokemus vaa ammattikoululaisten töistä ku käytin nuoruudessa auton jakopäänremontissa amiksessa ja auton ku sain alle nii pojilta oli jääny jakohihnan kiristyspyörä kokonaa auki :D
 
Joo pitää ainaki kysyy mitä suunnillee maksais. Yks huono kokemus vaa ammattikoululaisten töistä ku käytin nuoruudessa auton jakopäänremontissa amiksessa ja auton ku sain alle nii pojilta oli jääny jakohihnan kiristyspyörä kokonaa auki :D

Heh joo en itekkää ehkä autoa sinne veisi, mutta joku kyykkyräkki nyt on niin yksinkertainen homma, että luotto on kova jotta jätkät hoitaa! :D

E: Sen voin luvata että 100% varmasti tulee parempi ku tuon gorillasportsin räkki.
 
Pistetääs vielä kuva tosta mun tekeleestä kuva, kuvan oton jälkeen on tullu viel nyrkkeilysäkki kattoon. Ja tosiaan tuo kettlerin hirvitys lähtee tuolta takaa ja räkki tulee tilalle. Lisäks tehosteita tulee vähä seinille lisää viihtyvyyttä lisäämään.Pitää laittaa uutta kuvaa koha edistyy.
IMG_20200907_204633.jpg
 
Pistetääs vielä kuva tosta mun tekeleestä kuva, kuvan oton jälkeen on tullu viel nyrkkeilysäkki kattoon. Ja tosiaan tuo kettlerin hirvitys lähtee tuolta takaa ja räkki tulee tilalle. Lisäks tehosteita tulee vähä seinille lisää viihtyvyyttä lisäämään.Pitää laittaa uutta kuvaa koha edistyy.katso liitettä 226073
No nyt on viimesen päälle miesluola 😁
 
Itse tilasin 10kg ja 15kg bumperit treenikaupalta, tulivat 3 päivässä. Merkki oli livepro.
Katsoin että treenikaupalla oli noita Livepro 15kg bumpereita "Varastossa. Toimitus 2-4 päivää" -> peruin tilauksen gofitnessiltä ja sain kuittauksen että rahojen palautus tapahtuu. Menin treenikaupan sivuille ja laitoin tilaukseen 2 bumperia, kassalla tulee ilmoitus "ei saatavilla haluttua määrää" vaan ainoastaan 1 kpl on varastossa 😀 Ei voi jumalauta olla näin vaikeeta yhden pyöreän lätkän ostaminen. (tai siis kahden).
 
Kiitos vastauksista ja neuvoista. Niitä tuli hieman puolesta ja vastaan ja hyvä niin! Vaihtoehtoja on mietitty ja luulen, että ratkaisukin alkaa löytymään.

90x90mm liimapuupalkki maksaa 7e/m ja 115x115mm liimapuupalkki 12e/m. Sen sijaan teräksinen 60x60x3mm neliöputki maksaakin vain 6e/m. ATX PRX-650 häkki on samaa tavaraa, pysyy kasassa pelkillä pulteilla ja kapasiteetiksi luvataan silti 1000kg. Tässä jos joutuisi joka tapauksessa opettelemaan metallin käsittelyä noiden levytangon pidikkeiden tekoa varten, niin samapa se on sitten kerralla tehdä koko paska teräksestä. Tuon itse rungon kasaaminen on käytännössä pelkkien t-liitosten hitsaamista eikä jäljen pidä olla priimaa, kunhan se vain on lujaa. Tarvittaessahan tuohon voisi hankkia levytangon pidikkeet kaupastakin, mikäli niiden valmistus osoittautuu vaikeammaksi hommaksi. 4mm vahvuinen vastaava neliöputki ei sekään maksa kuin 8.5e/m ja 5mm vahva tavara 10e/m. Tällöin saattaisi vain reikäsahan terien ja hermojen kulutus kasvaa turhan suureksi.

Laskin kuluja yhteen (neliöputket, pyöröputket, pyörötangot, lattaraudat, kulmaraudat, reikäsahat, hitsauspuikot) ja sillä summalla, jolla saisi kaupasta halvimman rimpulan (300-400e), pystyisi jo itse rakentamaan pommin varman extended mallin leuanvetotangoilla ja levypainojen pidikeillä. Työkaluille en hintaa laske, koska niitä voi käyttää seuraavissakin projekteissa, osa niistä löytyy jo valmiina ja loput voi tarvittaessa lainata isältä. Tosiaan, kun kaiken ei tarvitse olla valmista heti ja itse rakentaminen on myös osa harrastamista, niin palaan suunnittelupöydän ääreen, laitan materiaalit tilaukseen ja tiedänpä, miten tulen iltani viettämään.
Mä askartelin 60x60x4mm rhs palkista itelle kans räkin. Toki mulla on töissä hienot ja hyvät vehkeet työstää... Tuli erittäin tukeva ja kääntyy järeillä saranoilla näppärästi seinälle jos tilaa sattuu tarviin johonkin isompaan projektiin. Tila on 7x3m ja nykyään siellä on tuo räkki, säädettävä vino/tasapenkki, ylä/alatalja, voimistelurenkaat, pienet säädettävät kässärit, ihan perus tanko ja omatekoinen ssb-tanko ja reiden ojennus/koukistuslaite.

Tulevaisuudessa sit lisää käsipainoja ja jos saa inspiraation niin sit teen vielä ristikkäistaljan ja pienen jalkaprässin...
 

Liitteet

  • IMG_20200526_191116.jpg
    IMG_20200526_191116.jpg
    97,2 KB · Katsottu: 364
  • IMG_20200528_171854.jpg
    IMG_20200528_171854.jpg
    97,3 KB · Katsottu: 356
Mä askartelin 60x60x4mm rhs palkista itelle kans räkin. Toki mulla on töissä hienot ja hyvät vehkeet työstää... Tuli erittäin tukeva ja kääntyy järeillä saranoilla näppärästi seinälle jos tilaa sattuu tarviin johonkin isompaan projektiin. Tila on 7x3m ja nykyään siellä on tuo räkki, säädettävä vino/tasapenkki, ylä/alatalja, voimistelurenkaat, pienet säädettävät kässärit, ihan perus tanko ja omatekoinen ssb-tanko ja reiden ojennus/koukistuslaite.

Tulevaisuudessa sit lisää käsipainoja ja jos saa inspiraation niin sit teen vielä ristikkäistaljan ja pienen jalkaprässin...
On kyl ammattimaisen näköstä jälkee (y) Ite just eilen laitoin paikalliselle ammattikoululle alustavan kyselyn räkin kustannuksista.
 
Ajatus olisi viritellä lämpimään ulkovarastoon salinurkkaus. Ainakin tarpeissa räkki erilaisine leuanvetovariaatioineen, tanko, penkki ja painoja sanotaan 200kg. Olisi plussaa, jos penkillä voisin tehdä vielä hyljesoutua ilman sen suurempia virityksiä. Hartialinjan mitä sattuu, niin tuo on ihan paras liike sitä korjaamaan.

Lattia on betonia, ei sisällä vesiputkia tms. Pistäisittekö pohjalle kuitenkin jotain vaimennusmattoa mavea ajatellen? Toki ainakin muutamat kiekot saisi olla lisäksi bumbermallisia.
 
Lattia on betonia, ei sisällä vesiputkia tms. Pistäisittekö pohjalle kuitenkin jotain vaimennusmattoa mavea ajatellen? Toki ainakin muutamat kiekot saisi olla lisäksi bumbermallisia.

Itsellä myös betonilattia ilman vesiputkia ja on toiminut hyvin setuppi missä kumimattoa lattialla, ja mavessa painojen alla vielä varmuuden vuoksi telttapatjan pala ja sen päällä kumimaton pala ja maahan osuvat painot Eleiko XF, markkinoiden pehmein bumber, 2x10 kg per puoli. Lisäksi vielä tosi helppo lastata lisää levyjä kun nuo bumberit 45cm halkaisijalla ja loput kiekot pienempiä.
 
Itsellä myös betonilattia ilman vesiputkia ja on toiminut hyvin setuppi missä kumimattoa lattialla, ja mavessa painojen alla vielä varmuuden vuoksi telttapatjan pala ja sen päällä kumimaton pala ja maahan osuvat painot Eleiko XF, markkinoiden pehmein bumber, 2x10 kg per puoli. Lisäksi vielä tosi helppo lastata lisää levyjä kun nuo bumberit 45cm halkaisijalla ja loput kiekot pienempiä.
Mistä olet tuota kumimattoa tilannut ja minkä paksuisena?
 
Ajatus olisi viritellä lämpimään ulkovarastoon salinurkkaus. Ainakin tarpeissa räkki erilaisine leuanvetovariaatioineen, tanko, penkki ja painoja sanotaan 200kg. Olisi plussaa, jos penkillä voisin tehdä vielä hyljesoutua ilman sen suurempia virityksiä. Hartialinjan mitä sattuu, niin tuo on ihan paras liike sitä korjaamaan.

Lattia on betonia, ei sisällä vesiputkia tms. Pistäisittekö pohjalle kuitenkin jotain vaimennusmattoa mavea ajatellen? Toki ainakin muutamat kiekot saisi olla lisäksi bumbermallisia.
Tässä olisi yksi setti mitä ajattelin:

Toki matot ja hyljesoutupenkki uupuu.
 
Mistä olet tuota kumimattoa tilannut ja minkä paksuisena?

Mulla vanhaa 10mm paksua kuljetinhihnaa koko 20 neliön autotallin lattia. Mutta nykyään löytyy kaupallisena hyviä kumimattoja. En muista nyt ulkoa mistä oli paras hinta/laatu. Jos pelkästään mavepaikan päällystää niin ei tule jäätävän kalliiksi.
 
Back
Ylös Bottom