Kosinta?

Ikä
54
Olen ajatellut kosia avopuolisoani 14 vuoden yhdessäolon jälkeen. Mietintäaikaa on siis ollut :D No, ollaan me tietenkin naimisiinmenosta keskusteltu ym. mutta homma ei vaan ole edennyt. Kysyisin pakkiksen herrasmiehiltä, miten homman hoitaisi mahdollisimman tyyliikkäästi. Ja naispuolisilta olisi kiva kuulla heidän käsityksensä, tai mahdollisen omakohtaisen kokemuksensa tyylikkäästä kosinnasta. Lähtökohdat ovat ne, että olen varannut pöydän ravintolasta (lupasivat vielä järjestää ihan privaatin tilankin, kun kerroin aikeistani) ja sormukset olen hommannut. Aikomus olisi kosia siis ravintolassa. Itse kosintahetkeen vaan kaipaisin ehdotuksia. Tulevalla vaimolla(?) ei aikeistani ole harmainta hajuakaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Counani sanoi:
Olen ajatellut kosia avopuolisoani 14 vuoden yhdessäolon jälkeen. Mietintäaikaa on siis ollut :D No, ollaan me tietenkin naimisiinmenosta keskusteltu ym. mutta homma ei vaan ole edennyt. Kysyisin pakkiksen herrasmiehiltä, miten homman hoitaisi mahdollisimman tyyliikkäästi. Ja naispuolisilta olisi kiva kuulla heidän käsityksensä, tai mahdollisen omakohtaisen kokemuksensa tyylikkäästä kosinnasta. Lähtökohdat ovat ne, että olen varannut pöydän ravintolasta (lupasivat vielä järjestää ihan privaatin tilankin, kun kerroin aikeistani) ja sormukset olen hommannut. Aikomus olisi kosia siis ravintolassa. Itse kosintahetkeen vaan kaipaisin ehdotuksia. Tulevalla vaimolla(?) ei aikeistani ole harmainta hajuakaan.
mielestäni tälläiset asiat pitäisi pystyä hoitamaan ilman muiden apua

No kyllä mulla nyt tietenkin oma suunnitelma on olemassa, mutta vinkkejä olisi kiva kuulla.

Counani sanoi:
No kyllä mulla nyt tietenkin oma suunnitelma on olemassa, mutta vinkkejä olisi kiva kuulla.
Katsot leffan "High Fidelity". Kosinta tulee siellä aika lailla lopussa. Siitä ei voi paremmaksi laittaa.

koiranen sanoi:
mielestäni tälläiset asiat pitäisi pystyä hoitamaan ilman muiden apua

No mikäs tuossa? Saahan sitä vinkkejä kysyä.

Eikös Ritke Forresterilla ole aina tapana kätkeä sormus shamppanjalasin pohjalle? Saattaa siis olla aika :wanha:

Voithan Counani kokeilla jotain repäisevääkin. 14 yhdessäolovuoden jälkeen tuskin tarvitsee pelätä kielteistä vastausta. Ehkä varminta on kuitenkin antaa antaa asioiden edetä omalla painollaan, etkä lähde piilottelemaan sormuksia mihinkään tonnikalapastaan. :)

Jossain reality-sarjassa oli mennä viikkoina hyvä kosinta, josta voit ottaa vinkin: sormus oli piilotettu suklaisen rasian sisälle, suklaarasia oli "täytetty" vadelmilla ja se toimi illallisen jälkiruokana. Ekan lusikallisen jälkeen nainen saikin lusikkaansa sormuksen ja tuijotti sitä hämmästyneenä. Tässä vaiheessa mies kosi. Hyvin toimi.

Omakohtainen kosinta: olin juuri tullut silmälaserista (eroon rilleistä) ja olin täysi "lepakko" - en nähnyt mitään selvästi ja jouduin pitämään tummia aurinkolaseja kun kaikki valo häikäisi. Oli mun synttärit ja Inertia vei mut ravintolaillallisen jälkeen ajelulle, en tiennyt missä oltiin kun se pysäytti auton ja talutti metsäreittiä rannalle. Oli syksy ja säkkipimeää + mulla ne tummat lasitkin vielä. En nähnyt mitään ja kompuroin miehen käsipuolessa rantsuun. Kaupungin valot + täysikuu valaisi rantsua ja siinä se mies yhtäkkiä otti ja polvistu. Mie ihmettelin että mitä se nyt... solmiiko kengännauhoja (en nähnyt)... kunnes se alotti kosinnan... pitihän sitä vastata myöntävästi... puolen vuoden seukkailun jälkeen - kun se kerran kolahtaa niin se o siinä.

Tyylikkäintähän on että toimit mikä tuntuu itsestäsi hyvälle ja sopivan hullulle, ei onnistu jos alat nolostelemaan toimintaasi :)

Omakohtainen kokemus oli, että ajoitin kosintani tapahtumaan avopuolisoni syntymäpäivälle, toinen jo luopunut toivosta että on turha edes odottaa mitään tältä puupökkelöltä. Aamulla toin synttärilahjaksi kauniin punaisen ruusun rakkaalleni, jonka varresta hän löysikin yllätyksekseen kimaltelevan sormuksen jolloin uskaltauduin kosia häntä katsoen syvälle simmuihin, johon vastaus oli myöntävä. Tilanne oli hellä ja romanttinen, vaikka ei sisältänytkään mitään suurta ja ihmeellistä :haart: tilanteessa mukana nenujen hierontaa vastakkain ja muuta hupsuttelua heh

Tän threadin vois viskata roskikseen. Voi kattokaas tulla aika paha mieli niille, joita on kosittu kalsarisillaan sängyn pohjalta telkkarin pauhatessa taustalla :itku: No, ehkä sekin on persoonallisempaa kuin joku ihan perusromanttinen setti? Onhan?? :jahas: :D

Viimeksi muokattu:
PMLats - on se sentään parempaa kun ei kosintaa lainkaan! Sitäpaitsi sitähän voi järkätä itselle ja kullalle jotain romanttista tekemistä sitten 1v. kosintapäivänä. Voi elää hetken uudelleen... ja uudelleen...

PMLats sanoi:
Tän threadin vois viskata roskikseen. Voi kattokaas tulla aika paha mieli niille, joita on kosittu kalsarisillaan sängyn pohjalta telkkarin pauhatessa taustalla :itku: No, ehkä sekin on persoonallisempaa kuin joku ihan perusromanttinen setti? Onhan?? :jahas:
Latsi, eläs nyt, voin kuvitella että Joonas on ollut aivan sairaan söpö kun se on kosinut, jos siis kyse on teistä. Offtopiccina, jos joku ei ole JJJ:tä nähnyt, niin JJJ on semmoisen veikeän pikkupojan näköinen joka on just tehnyt jonkun kepposen. Lihakset ei vähennä ollenkaan sitä illuusiota vaan korostaa. Kun JJJ:n oon useita kertoja tavannut, on sen naamalla aina semmoinen ilme että se on just voinut tunkea perunan mun ekkerin pakoputkeen tai laittanut nastoja mun penkille.

Ei mitään kikkailuja. Jos olet jo ravintolaillan varannut, niin puitteet on mielestäni kunnossa. Käytät arvostelukykyäsi ja kosit sopivassa vaiheessa. Itse ehkä säästäisin sen ruokailun loppupuolelle. Lankeatko polviasentoon vai onko se liian imelää, senkin päätät itse. Minä lankeaisin.

Edit: liian nopea submit-sormi.

Minäkin ymppäsin kihlauksen vaimokkeen synttäreiksi ( merkkipäivien muistaminen helpottuu huomattavasti...) Varmistin vielä pakoonpääsyn mahdottomuuden varaamalla kuumailmapallolennon, jossa sitten pumpun kierrokset täysillä uskaltauduin sinne korin pohjalle könyämään, jännitti enemmän kuin hampulääkärissä :hyper:

Suostui se kuitenkin. :D

Yksi vaihtoehto, minkä näin 49ers vastaan Eagles jefu-matsissa oli kosinta stadionin näyttötaulun kautta.

Daami mukaan Tepsin matsiin ja ekan erätauon aluksi kysymys näyttötauluun. Eiköhän hallin henkilökunta ole juonessa mukana helposti jos moista ehdottaa. Jos niillä on kameroita hallissa niin samalle taululle livekuvaa teistä sinä polvillas daamin edessä.

Tietty vähän julkisen nolotsaloa jos tulee pakit, mutta toisaalta urheiluhenkisen on kiva saada myöntävälle vastaukselle isot aplodit :hyper:.

Dopey sanoi:
Yksi vaihtoehto, minkä näin 49ers vastaan Eagles jefu-matsissa oli kosinta stadionin näyttötaulun kautta.

Daami mukaan Tepsin matsiin ja ekan erätauon aluksi kysymys näyttötauluun. Eiköhän hallin henkilökunta ole juonessa mukana helposti jos moista ehdottaa. Jos niillä on kameroita hallissa niin samalle taululle livekuvaa teistä sinä polvillas daamin edessä.

Tietty vähän julkisen nolotsaloa jos tulee pakit, mutta toisaalta urheiluhenkisen on kiva saada myöntävälle vastaukselle isot aplodit :hyper:.
Minun mielestä kosinta kannattaa pitää yksityisenä eikä viedä sitä esim. TPS:n peliin. Monet naiset nimittäin kammoksuvat tuollaista tilannetta. He kun ovat pienessä mielessään miettineet omia häitään ja kosintaa jo viisi vuotiaasta asti. :D

Eräs tuttava hoiti homman niin, että vaimokeen mentyä kylpyyn kaveri himmensi valot kämpästä, otti ruusuja esille ja laittoi kynttilät palamaan. Olipa kaveri tehnyt vielä hienon Powerpoint-esityksen syistä jonka takia halusi tyttöseni itselleen ikiajoiksi. :haart: Tytsy oli kuin sulaa vahaa ja suostui.

Edit: En mä tästä kyllä mitään tiedä kun en oo ketään koskaan kosinut.

Viime syksynä pimeänä iltana kotona hyvä safka, pullo hyvää punkkua, takapihan terassilla ja piha ja terassi täynnänsä kynttilöitä + ulkotulia...

Olipas se aikasta siistiä...

Ozwald sanoi:
Ei mitään kikkailuja. Jos olet jo ravintolaillan varannut, niin puitteet on mielestäni kunnossa. Käytät arvostelukykyäsi ja kosit sopivassa vaiheessa. Itse ehkä säästäisin sen ruokailun loppupuolelle. Lankeatko polviasentoon vai onko se liian imelää, senkin päätät itse. Minä lankeaisin.

Edit: liian nopea submit-sormi.

Näin minä ainakin itse tekisin. Ja lankeaisin kyllä polviasentoon.

JoAT sanoi:
...Olipa kaveri tehnyt vielä hienon Powerpoint-esityksen syistä jonka takia halusi tyttöseni itselleen ikiajoiksi...

Tää on paras! Tunteet syrjään ja tiukan analyyttisesti kohta kohdalta argumentoiden perustellen hankkeen järkevyyttä - suositellaan vain tosi insinööreille! :rock:

No mutta...! Nyt sitten vähän naisnäkökulmaa tähän keskusteluun... :evil:

Mun mielestä asia on kyllä niin, kuten joku jo sanoikin, että omalla tyylillä. Uskokaa tai älkää, kaikkia naisia ei kynttilät, viini ja ravintola lämmitä. Uskoisin että olet 10 vuodessa saanut hyvän käsityksen - ja jos et ole, niin mieti vielä... - tulevan vaimosi tavasta ajatella asioita.

Itse pitäisin PALJON romanttisempana jos kosinta tulisi yllättävässä ympäristössä, eikä esim. matkalla, ravintolassa tms. Ei sillä että minua olisi kovin useasti kosittu.... :D (Syytä tosin olisi!)

Olet ihan varmasti oikeilla jäljillä kunhan teet siten miltä sinusta tuntuu!!!!!

Tsemppiä, kerro kuinka kävi... ;)

Spoonie sanoi:
Eikös Ritke Forresterilla ole aina tapana kätkeä sormus shamppanjalasin pohjalle?

Mitä jos emännällä onkin kauhea jano ja hotkaisee sen sormuksella samalla? Loppu kosinta tapuhtuu sitten vessassa? :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom