Kosinta?

Mä luulen et privaatti huone voi olla vähän liian selvä ja ehkä on romanttisempaa tehdä se kaikkien edessä. Katos annat kaikkien tietää paljonko kultaas rakastat.

Vois kyllä kans olla asiallista jos tyttösi sun käy salilla niin kosaset vaikka siinä kyykky maximin aikana... :hyper:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuut duunista ja samantien tokaset ovella jo, että: "Nyt nainen mennään vittu naimisiin!" ;)

...Omalla tyylillä vaan. Parempi oikeestaan olisi, jos ei niin kauheesti miettisi, koska silloin saa sellasta omaa laatua siihen touhuun, ja sehän on aina hyvä. Onneksi olkoon etukäteen. :)

Kyllä kosinnassa täytyy kaikesta huolimatta olla romantiikkaa edes hitunen, kynttilät ruusut ja shampanja/kuohari uppoaa naisen kuin naisen sydämeen.

Voi tulla ongelmia kyykystä ylösnousemisessa, jos muijan ollessa viimeisen pakkotoistorestpausesupersarjan ala-asennossa tempaisen yllättäen sormuksen esiin ja kosin. Tulisi samalla testattua mikä on keskittymisen taso. :D

Tässä tuli kosittua kesällä. Vanhan hyvän tavan mukaanhan vuosi kihloihin menemisestä mennään sitten naimisiin. Itse ainakin kosin täysin yllättäen. Ei siihen tarvitse mitään ruusuja jne... Ainakin se vastapuoli arvaa asian, jos menette syömään viiden tähden ravintolaan mitä ainakaan itse en tee kuin kerran vuodessa. Vielä läpinäkyvämpää on jos niitä kynttilöitä on levitelty joka paikkaan ympäri kämppää. Varmasti on ihanaa, mutta niin läpinäkyvää (jos asiasta on vielä juteltu). VOihan kynttilät ja muut kääntää voitoksi, ja järjestää yltiöromanttinen ilta kliseineen kaikkineen ja olla kosimatta. Kosaista sitten vaikka aamulla, jolloin rakas ei osaa sitä odottaa. Ensi kesänä pitäisi sitten ajaa vene rakkauden satamaan, vielä pitäisi kysyä lupa tulevan vaimoni isältä. Sitä jännitän huomattavasti enemmän.

Viivi sanoi:
Kyllä kosinnassa täytyy kaikesta huolimatta olla romantiikkaa edes hitunen, kynttilät ruusut ja shampanja/kuohari uppoaa naisen kuin naisen sydämeen.

... mutta romantiikka ei suinkaan välttämättä tarkoita kynttilöitä, ruusuja ja shampanjaa. Eli jokainen tyylillään, kuten tässäkin ketjussa on jo moneen kertaan todettu - jos huippuravintola-ruusu-kuohuviini-linja ei tunnu itselle sopivalta, niin rohkeasti vaan uusia vaihtoehtoja miettimään, muuten lopputulos voi olla lähinnä päälleliimatun oloinen, väkinäinen ja suorastaan kiusaannuttavan surkuhupaisa.

Se palautusjuoman aikana kosiminen ei muuten sitten ollut edes vitsi, voisin hyvin kuvitella esim. omalle kohdalleni jotain sentapaista. :love:

HEI, kysäri!

Miten kosia jos olemme olleet kihloissa jo vuosia? Aika vaikea polvistua ja tarjota sormusta, kun sormukset on hankittu ja sormessa...

Hgu sanoi:
HEI, kysäri!

Miten kosia jos olemme olleet kihloissa jo vuosia? Aika vaikea polvistua ja tarjota sormusta, kun sormukset on hankittu ja sormessa...

Järjestä kosinta ilman sormusta :)

Itse:

Vein vaimon (sillon tyttöystävä tietty) hienoon ravintolaan syömään teatterin jälkeen. Olin suunnitellut että kivan illan ja hyvän ruokailun jälkeen kosin vaimoa söpösti kädestä kiinni pitäen, mutta en jumalauta polvistu. Eikö perkele viereiseen pöytään tule lauma vanhoja harppuja jotka vetää nupin turvoksiin punkulla. Helvetinmoinen kälätys, pari riitaa, vanhojen kaunojen tilitystä ja meidän tunnelma pilalla. No koitin sitten viedä vaimon vielä illan päätteeksi paikalle jossa olimme ekoilla treffeillä pussanneet. Eikös siellä ollut lauma kännisiä teinejä jotka alkoivat haastamaan riitaa kanssamma tyyliin "anna rööki tai tippuu turpaan". Siinä vaiheessa luovutin ja menimme kotiin kioskin kautta karkkipussit kädessä. Kotona sitten kosin kivasti sohvalla töllöä katsellen sokerihumalassa "mennäänkö naimisiin". Vaimo "joo".

Aika romanttista.

Hgu sanoi:
HEI, kysäri!

Saatan olla väärässä mutta mun muistini mukaan kihlausta edeltää kosinta. :)

Kosinta on kyllä liian yliarvostettua. Ei muuta kuin helvetin iso timantti ja polvilleen niinkuin kauniissa ja rohkeissa.

Hgu sanoi:
HEI, kysäri!

Pätkiik muisti, kosinnat tehtiin silloin kun sormuksia jaeltiin
hehe :D

... mutta romantiikka ei suinkaan välttämättä tarkoita kynttilöitä, ruusuja ja shampanjaa. Eli jokainen tyylillään, kuten tässäkin ketjussa on jo moneen kertaan todettu - jos huippuravintola-ruusu-kuohuviini-linja ei tunnu itselle sopivalta, niin rohkeasti vaan uusia vaihtoehtoja miettimään, muuten lopputulos voi olla lähinnä päälleliimatun oloinen, väkinäinen ja suorastaan kiusaannuttavan surkuhupaisa.

Näin kirjoitti Gilly ja juuri näin asia on. Jokainen tyylillään, mutta kauneudesta mauttomuuteen on yllättävän lyhyt askel.

Plah. Minä kosin näin: Pitäiskö mennä avioon? Suostui. Ja muista siinä huumassasi, jos menitte jo, että puolet eroaa. Ei ole vittuilua vaan tilastotiedettä. En ole lukenut koko trediä.

Meikkis kosaisi pari vuotta sitten kesällä (onko siitä jo nii kauan??) :eek:

Oltiin mökillä, juhannusyö. Kävelyllä metsäpolulla. Siitä sitten ryhdikäs poviasento ja suora kysymys. Ei ollut mitään ylimääräisiä kommervenkkejä tai tilpahöörejä. Eikä tullut pakkeja :thumbs:

Enkä ollut edes pahassa :urjo: -kunnossa

Sormusta se alkoi sitten kyselemään, johon minä että kai semmoinenkin on sitten hankittava, materialistille :D :D :D

Oltiin oltu jo kihloissa lienee 1.5v ennenkuin minä sitten rohkaistuin. Istuin tossa sohvalla ja kysäisin mieheltäni, että "peipi, mentäiskö naimisiin?" Mies istu tässä koneella t-paita ja kalsarit päällä, käänty muhun päin ja kyllä silläki simmut kiilteli hitusen ja ite porasin ku olis ollu enemmänki hätää. Noh, myöntävä vastaus tuli. Elokuussa 2v onnellista avioelämää.

Capsu sanoi:
Oltiin oltu jo kihloissa lienee 1.5v ennenkuin minä sitten rohkaistuin. Istuin tossa sohvalla ja kysäisin mieheltäni, että "peipi, mentäiskö naimisiin?" Mies istu tässä koneella t-paita ja kalsarit päällä, käänty muhun päin ja kyllä silläki simmut kiilteli hitusen ja ite porasin ku olis ollu enemmänki hätää. Noh, myöntävä vastaus tuli. Elokuussa 2v onnellista avioelämää.
Mä olen aina käsittänyt että kihloihin mennään kosinnan jälkeen? Itse ainakin kosin avopuolisoani ja nyt olemme kihloissa. Kihlat on siis lupaus avioliitosta tms.

PMLats sanoi:
Tän threadin vois viskata roskikseen. Voi kattokaas tulla aika paha mieli niille, joita on kosittu kalsarisillaan sängyn pohjalta telkkarin pauhatessa taustalla :itku: No, ehkä sekin on persoonallisempaa kuin joku ihan perusromanttinen setti? Onhan?? :jahas: :D
No siis tottakai on. Meinaan miltä kuulostaa se, kun käydään ensi kertaa anoppilassa kylässä (3 viikon tuntemisen jälkeen), miniäkokelaalla lapsikin mukana, joka edellisestä liitosta... kun on kahvit juotu ja viedään tavaroita makuuhuoneeseen, mies ehdottaa keskustelua. Lapsi leikkii mummokokelaan kanssa ja mies kysäisee, että mites oot ajatellut noin niinkuin naimisiin menon ja lapset ja silleen? Että mitä jos se menis niin että tapaaminen ja puoli vuotta ja häät ja puoli vuotta ja lapsia?

Oih, mitä romanttisuutta matkasängyn kulmalla istuen... :D

Mikäs siinä, sanoin, että kuulostaa hyvältä. Se oli sitten tasan 6 kk ensitapaamisesta häät ja olisi ollut vuosi ja kuukausi lapsikin, jos ei olisi ollut keskenmenoa. Toisen lapsen, eli ensimmäisen yhteisen, ristiäiset olikin sitten ensimmäisenä hääpäivänä. Nyt sitten kolmas syntyy tapaamisen 3-vuotispäivän paikkeilla.

Että näin romanttista... :haart:

Ei ne ruusut itse asiassa niin välttämättömiä ole, eikä se polvistuminen. Tärkeintä on antaa kosittavan ymmärtää selkeästi ja suoraan, että sinä olet se maailman ihanin ihminen, kaikista ihmisistä juuri sinun kanssasi minä haluan aina olla. Olet tärkein, rakkain ja arvokkain minulle. Sen saa sanottua vaikka kotisohvalla ilman rekvisiittaa, tärkeintä on saada paukutettua kohteelle selkeästi se, että tämä on ihanin, jota ei koskaan halua menettää. :haart:

Huen sanoi:
Mä olen aina käsittänyt että kihloihin mennään kosinnan jälkeen? Itse ainakin kosin avopuolisoani ja nyt olemme kihloissa. Kihlat on siis lupaus avioliitosta tms.

Jooh, noinhan se menee kaikkien 'sääntöjen' mukaan. Mä ojensin mun miehelle kihlan autossa, vettä sato kaatamalla ja ikkunat oli huurussa. Eikä se edes ollut oikea kihlasormus vaan ohut kultasormus jonka olin vartavasten käynyt hankkimassa. Mutta eihän perinteitä kuten sääntöjäkään ole tarkoitettu noudatettavaksi vaan rikottaviksi! :D

Suositut

Back
Ylös Bottom