Kortti hyllylle, paljonko pitää olla ylinopeutta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Elffi
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Satasen alueella (Joutsan varalaskupaikka) 149 km/h, ja kortti kuukaudeks hyllylle ja 900 € sakkoa :jahas: Ja lieventävien juttujen takia nuo oli vielä taulukon lievimmät mahdolliset sanktiot

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kesä 2010, viikko sitten ostettu moottoripyörä alla. Arkiaamuna moottoritiellä myöhässä töistä hyvällä säällä.
200km/h hetkellisesti 100km/h alueella. Työpaikan pihassa vasta sai kiinni ja siviiliskodaan jutteleen.

Saatiin yhteispäätöksellä seuraava ratkaisu:

Sallittu nopeus: 120km/h
Mun keskinopeus: 160km/h

Liikenneturvallisuuden vaarantaminen 320e sakkoja. Kortin sain pitää. Kiitos poliiseille, ei menny loistokesä ketuiks.

Onnenpekka :D Mä sain ekat sakot jo huhtikuun puolella vissiin ja toukokussa lähti kortti :lol2:

Ollu kiltti poliisisetä sitten vissiin. Eikös 40km/h oo se raja mistä kortti aina lähtee? Vai oonko taas käsittänyt väärin. Musta tuntuu että jokatoisella saati jokakolmannella on aina eri fakta tohon että mikä se on se raja. Onko se prosenttuaalinen vai ihan km/h yksikköä se raja.

Taitaa olla prosentuaalinen. Mutta mun käsittääkseni poliisit saattavat sakon kanssa joustaa sen verran, että vähentävät ylinopeutta siihen hieman alle törkeän jos on "hyvä syy". Sakkoja se ei pienennä kauheana mutta kortti jää.

Frendillä. 80-alueella, 103km/h. Kortti lähti !

^

Jos ei ollut sakkoja pohjilla, keltaista viivaa, tapahtumapaikka Ruotsi tms. niin en kyllä usko.

Sakoista yms. en osaa sanoa. En pahemmin kysellyt ! Tosta on virhe,ylinopeutta 113km/h, eikä 103km/h.

50 alueella ajoin tutkaan 97km/h. Kortti 5 päivää pois ja tulot sain valehdella puoleen. Ehkä johtui siitä, että siskoni on niiden poliisien työkaveri.

Zone-sarja -42%
Taitaa olla prosentuaalinen. Mutta mun käsittääkseni poliisit saattavat sakon kanssa joustaa sen verran, että vähentävät ylinopeutta siihen hieman alle törkeän jos on "hyvä syy". Sakkoja se ei pienennä kauheana mutta kortti jää.

Itse korttini menettäneenä tuli kyseltyä kaiken laista siellä kuulusteluissa.. Eli kortti lähtee jos nopeutta on vähintään 50km/h YLI sallitun rajoituksen, jolloin rike menee heti törkeäksi liikenneturvan vaarantamiseksi. Ei siis ole mikään prosentuaalinen juttu että esim "200%" nopeudesta lähtisi kortti. Eli 40kmh alueella nopeutta pitää olla 90kmh, ja 100kmh alueella 150kmh. Toki kortti lähtee pienemmilläkin ylityksillä jos nopeuden lisäksi siinä on ollut, jotain muutakin vaaratekiöitä esim. vaarallisia ohituksia, risteyksiä, muuta liikennettä tms.

On se väärin että tässä maassa ylinopeus tyhjällä tiellä, hyvällä kelillä, yksin ajettaessa tuntuu olevan, kuin joku suurikin rikos.. 4kk ajokieltoa 50päiväsakkoa! Jumalauta enemmän sakkoja ku huumeista tai jostai pahoinpitelystä!:curs:

On se väärin että tässä maassa ylinopeus tyhjällä tiellä, hyvällä kelillä, yksin ajettaessa tuntuu olevan, kuin joku suurikin rikos.. 4kk ajokieltoa 50päiväsakkoa! Jumalauta enemmän sakkoja ku huumeista tai jostai pahoinpitelystä!:curs:

Sehän on omavalinta rikkooko lakia vai noudattaako sitä. Ei auta kitistä:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse korttini menettäneenä tuli kyseltyä kaiken laista siellä kuulusteluissa.. Eli kortti lähtee jos nopeutta on vähintään 50km/h YLI sallitun rajoituksen, jolloin rike menee heti törkeäksi liikenneturvan vaarantamiseksi. Ei siis ole mikään prosentuaalinen juttu että esim "200%" nopeudesta lähtisi kortti. Eli 40kmh alueella nopeutta pitää olla 90kmh, ja 100kmh alueella 150kmh. Toki kortti lähtee pienemmilläkin ylityksillä jos nopeuden lisäksi siinä on ollut, jotain muutakin vaaratekiöitä esim. vaarallisia ohituksia, risteyksiä, muuta liikennettä tms.

En kyllä tiedä tosta 50km/h tuntuu että aina kun noista on joku kysynyt poliisilta niin vastaukset on ihan eri. Veikkaanpa että on täysin tapauskohtaista. (oikeastaan en vain halua uskoa että edes suomi olisi niin idioottimainen paikka että on yhtä suuri rikos ajaa 50km/h ylinopeutta niin taajamassa kuin motarilla)

En kyllä tiedä tosta 50km/h tuntuu että aina kun noista on joku kysynyt poliisilta niin vastaukset on ihan eri. Veikkaanpa että on täysin tapauskohtaista. (oikeastaan en vain halua uskoa että edes suomi olisi niin idioottimainen paikka että on yhtä suuri rikos ajaa 50km/h ylinopeutta niin taajamassa kuin motarilla)

Oikeassa olet: Jos ajat motarilla 50km/h ylinopeutta (170km/h) pääset lehteen ja sinut leimataan suurrikolliseksi ja kaaharitappajaksi. Mutta jos ajat taajamassa se on kuitenkin "vain" 90km/h nopeus, joka ei kuitenkaan tunnu pirjon korvaan niin pahalta. Tämä ei siis ole niin paha juttu ollenkaan.

No kyllä seki tuntuis oudolta että 50v ylikonstaapeli(joku iso pamppu) olisi valehdellut minulle kuulusteluissa, kuin kerran kysyin että mikä on raja, koska lähtee kortti.. Jos luit tekstini kokonaan niin siinä kerrotaan myös, että se kortti lähtee pienemmilläkin ylityksillä jos siinä on muitakin vaaratekiöitä.. En nyt lähde tästä väittelemään tämän enempää, jos et/ette halua uskoa niin älkää uskoko.

ps. Eikö ne kiristänyt nyt lainsäädäntöä siten että tuo 'tapauskohtainen' käsittely ei ole enää mahdollista ylinopeus tilanteissa?

No kyllä seki tuntuis oudolta että 50v ylikonstaapeli(joku iso pamppu) olisi valehdellut minulle kuulusteluissa, kuin kerran kysyin että mikä on raja, koska lähtee kortti.. Jos luit tekstini kokonaan niin siinä kerrotaan myös, että se kortti lähtee pienemmilläkin ylityksillä jos siinä on muitakin vaaratekiöitä.. En nyt lähde tästä väittelemään tämän enempää, jos et/ette halua uskoa niin älkää uskoko.

ps. Eikö ne kiristänyt nyt lainsäädäntöä siten että tuo 'tapauskohtainen' käsittely ei ole enää mahdollista ylinopeus tilanteissa?

Kyllä mä uskon että se poliisi noin sano sulle. Ajattelinpa vaan että se voi olla silti aika monestakin muusta asiasta kiinni kun tosta nopeudesta, ehkä se ei vaan jaksanut kertoa kaikkea mikä vaikuttaa, niitä varmaan kysellään joka ikinen kerta kun kortti lähtee.

Aika paskaa jos ei ole mahdollista käsitellä tapauskohtaisesti. Sillonhan kaikki mahdolliset keliolosuhteet ja kellonajat jäis varmaan huomiotta? Tilannenopeudella ei mitään väliä siis, tuijotetaan vaan sitä absoluuttista nopeutta ja rajoitusta. Hienoa. Vittu.

Mun mielestä sitäpaitsi kuivalla kelillä, yöllä motarilla jossain sopivassa avoimessa paikassa pitäis saada painaa vaikka 200 ja sais vaan pienet sakot jos jäis kiinni. Ainoa haitta on lähinnä suuret päästöt ja se jos hirvi sattuu eteen.
Sitten taas jos ajelis päiväkodin ohi iltapäivällä >20km/h ylinopeutta niin kortti pois tai ainakin ihan vitusti sakkoa, riippuen maksukyvystä. Miksi ei näin?

Osittain tietysti siksi että noita olis vaikea käsitellä noin tapauskohtaisesti, poliisilla menis helvetisti aikaa lueskella kaikenmaailman taulukoita, mitkä olosuhteet vaikuttaa milläkin lailla. Harmi, toi ois must hyvä systeemi muuten.

Siis en ole 100% varma asiasta, mutta mielestäni tän vuoden alussa tj. Tuli voimaan laki joka ei anna poliisille lupaa katsoa ylinopeutta "sormien läpi"... Eli kaikki keliolosuhteet sun muut vaikuttaa vielä lisäksi, MUTTA poliisi ei voi olla antamatta sakkoa mikäli ylitys on >11km/h (muistaakseni se raja oli 11kmh). Tai jos saat kaksi varoitusta, muistaakseni sen ylityksin piti olla silloin 8kmh...

Oon kyllä samaa mieltä siitä, että esim. tyhjällä motarilla ajettu ylinopeus ei pitäisi tuomita samanlailla kuin ruuhkaisella taajama-alueella..

Siis en ole 100% varma asiasta, mutta mielestäni tän vuoden alussa tj. Tuli voimaan laki joka ei anna poliisille lupaa katsoa ylinopeutta "sormien läpi"... Eli kaikki keliolosuhteet sun muut vaikuttaa vielä lisäksi, MUTTA poliisi ei voi olla antamatta sakkoa mikäli ylitys on >11km/h (muistaakseni se raja oli 11kmh). Tai jos saat kaksi varoitusta, muistaakseni sen ylityksin piti olla silloin 8kmh...

Oon kyllä samaa mieltä siitä, että esim. tyhjällä motarilla ajettu ylinopeus ei pitäisi tuomita samanlailla kuin ruuhkaisella taajama-alueella..

Joo tuli tuollainen ohjeistus ylinopeuksista. Sen mukaan pitäisi puuttua pienempiinkin ylityksiin. Minuun tuo ohjeisus ei vaikuttanut, eli omat puuttumiskynnykset ovat samat kuin ennen. Jos tulee kuraa joskus niskaan noista omista puuttumiskynnyksistä niin jatkossa saatan unohtaa laittaa tutkan päälle. :)

Kyllä katsottiin taas sormien läpi tai ei vain ollut tutka päällä kun ajoin valtatiellä 80 km/h-alueella maijaa vastaan 160 km/h. Kaveri tuli jonkin matkan päässä perässä 120 km/h ja pitkiä vain hänelle vilkuttelivat. Kyseessä oli kuitenkin sunnuntai-maanantai kesäyö ja muuta liikennettä ei ollut. Eipä ole sen jälkeen onneksi tullut hölmöiltyä. Aikaa tästä vajaa vuosi.

Voi helvetti. Peltipoliisin tutkaan about 115-100km/h vauhtia 60km/h alueella. saatana taitaa korttia lähtä ja pitkäksi aikaa, tuskin auttaa selittelyt että ajokortti on elintärkeä ( olen autokuskina kesätöissä ja kerään rahaa ensi vuoden vuokria varten). Voisikohan kortin pois ottoa siirtää k.o. syyllä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom