Kortti hyllylle, paljonko pitää olla ylinopeutta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Elffi
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Talvella jääradoilla on mukava käydä ajelemassa. Ei maksa mitään ja saa hurjastella laillisesti. Tykkään.

On kyllä. Kunhan rata ei oo pelkkä ovaali. Tässäkin kaupungissa oli jäärata 30 vuotta samalla paikalla, kunnes toissa talvena poliisit "keksi", että ei perkele, nehän ajaa 15 metriä pyörätietä päästääkseen sinne. Sitten olivat sakottamassa melkein joka ilta. Viime vuonna sitä ei enää lanattukaan em. syystä. Ei auttanut lehtikirjoitukset eikä anelut. Paikka oli muutenkin niin syrjässä, että en koskaan nähnyt jalankulkijoita siellä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Perus hyrysysyllä en ite lähtis maksamaan et sais vetää 1,6km tallapohjassa.. tokkopa moni peruskärry edes kiihtyy siinä matkassakahteensataan.. ymmärtääkseni kumminkin noi lenttokenttäajojen maksut "kallista" ja himmeet jonotukset edessä.. tietty halvemmaks se tulee kun motaril testata, jos sattuu poliisit olemaan paikalla.. ;)

Syksyl napsahti itellä taajamassa 90@50 ei lähteny kortti.. vähän tuurista kii, päiväsakkojen määrä vissiin ratkasee noissakin, ja jos ne sen pari päiväsakkoo vähentelee mihin niillä mahdollisuus, niin voi pysyy kortti omassa taskussa..

Tänään just vetäisin tutkaan ohituskaistalla satasen alueella 139km/h. 20 päiväsakkoa mutta ei korttia pois. Siat sanoi, että 21 päiväsakosta olisi lähtenyt.

Eipä oo ajat muuttunu. 10v sit sain kortin ja samana päivänä satasen alueella 136km/h tutkaa ja 20 päiväsakkoa. Jos olis ollu muuta liikennettä olis kuulemma lähteny se onneton paperilappu. (Ja mutsi ylpeenä). Ton jälkeen jokunen rikesakko ylinopeudesta autolla. Pärrällä ei mittää *koputtaa puuta*, vaikka on tullu hölmöiltyä huolella sen kanssa (mittari loppuu 299 lukemaan myös maanteillä). Onneks vaihdoin superpyörän smotoon :wtf:

Kyllä näillä "perusperus" perheautoillakin on ihan mukava käydä ajamassa.
Vauhtia nekin kerää ihan riittävästin, niin jarrut ensimmäisenä niissä tulee vastaan.
Noista huippunopeusajoista sen verran, että kärjessä on muutama "perusautokin".
Samahan se millä ajaa, kyllä siinä oma fiiliksensä radalla on. Tosin, ihan käyttöautoa en ehkä lähtis hirveesti rääkkäämään, jarrut, alustanosat ja renkaat on kuluvaa sorttia.
Ja mikä sitten on "perusauto"? Onhan Volvo 240:kin perusauto, mutta ei niissä aina oo tehoja nelinkertaistettu :D

On kyllä. Kunhan rata ei oo pelkkä ovaali. Tässäkin kaupungissa oli jäärata 30 vuotta samalla paikalla, kunnes toissa talvena poliisit "keksi", että ei perkele, nehän ajaa 15 metriä pyörätietä päästääkseen sinne. Sitten olivat sakottamassa melkein joka ilta. Viime vuonna sitä ei enää lanattukaan em. syystä. Ei auttanut lehtikirjoitukset eikä anelut. Paikka oli muutenkin niin syrjässä, että en koskaan nähnyt jalankulkijoita siellä.
Jeps. Ovaalia olisi varsin tylsää ajaa. Mitään suoralla hurjastelua en ole koskaan oikein ymmärtänyt: imo kivempaa ajaa radalla, vaatii muutenkin muutakin kuin nilkan ojentamista. Mutta johan on pelleilyä siellä päin. Ei sinne ois voinu raivata jotain muuta tietä, jos tuo 15 metriä pyörätietä pitkin ajelua oli siellä päin poliisin tärkein tehtävä?

Toissapäivänä tuli ajettua kehällä 80km/h alueella n. 120km/h ohituskaistalla ja peltipoliisi välähti. Lähteeköhän kortti ja paljonkohan tulis maksettavaa?

Toissapäivänä tuli ajettua kehällä 80km/h alueella n. 120km/h ohituskaistalla ja peltipoliisi välähti. Lähteeköhän kortti ja paljonkohan tulis maksettavaa?

https://www.poliisi.fi/poliisi/lp/home.nsf/pages/346EC1B6650EA748C2256BB5003FD54C

LIIKENNERIKOS: Ylinopeussakko ja rikesakko - Asianajotoimisto Talviaro

Päiväsakkoa ehkäpä pukkaa. Jos kukaan tarkastaa kuvia kamerasta. En tiedä mikä on rikoksen vanhenemisaika? Itsellä on aikaa sitten kamera räpsynyt, mutta laskua ei ole näkynyt. Ehkä se tulee joskus vuosien kuluttua, kunhan sivarit pääsevät minun kuvaani asti.

Oliko nopeutta niin paljon, että sakkoa pitäisi tulla. Neljä kertaa on itsellä räpsähtänyt. Kaksi kertaa ei mitään (ja mittarin mukaan itsekkin hiukan ihmettelin valokuvausta). Kerran on tullut joku tyhjänpäiväinen kirjallinen huomautus tms. Ja kerran sitten 70€ rikesakko. Rikesakon kanssa kävi tuuri. Olisin hiukan myöhemmin lähtenyt ohittamaan niin vauti ei olisi kerennyt hiipua ja oltaisiin oltu siellä 110-120km/h lukemissa ja maksettu päiväsakkoja. 70€ rikesakko kun saapui kotiin niin hymy nousi naamalle ja olo oli kuin 400€ Ässä-arvan voittajalla.

Oli minulla vähän nopeutta liikaa. Varmaan jotain 90 80-alueella. Tosin 2 sekuntia aikaisemmin oli 110 ;)

Voi olla, että tuulilasissakin oli joku heijastuma tjsp. jolloin eivät lähetä postitse mitään. Hankalat jampat kuitenkin kiistävät ajaneensa autoa ja sitten pitäisi fotosta nähdä naama. Kerran aikaisemmin vedin reilua satasta 80:n kameraan eikä tullut mitään. Tuolloin oli talvi ja pilkkopimeää, joten kuski ei kai näkynyt.

Zone-sarja -42%

Eipä ole vielä tullut tähän mennessä kirjettä kotiin, hyvä tuurini siis jatkuu liikenteessä vielä :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
hyvä tuurini siis jatkuu liikenteessä vielä :)

Ohituskaistalla ei pitäisikään olla induktiosilmukkaa, joka aiheuttaisi kameran laukeamisen. Kamera käsittääkseni handlaa vaan yhden kaistan tapahtumia kerralla, eli ohitettavasi kaiketi ajoi ylinopeutta kun kerran välähti. Maanteillä varsinkin kannattaa vaihtaa kaistaa juuri ennen kameraa, niin ei kamerat räpsy turhia..

Ohituskaistalla ei pitäisikään olla induktiosilmukkaa, joka aiheuttaisi kameran laukeamisen. Kamera käsittääkseni handlaa vaan yhden kaistan tapahtumia kerralla, eli ohitettavasi kaiketi ajoi ylinopeutta kun kerran välähti. Maanteillä varsinkin kannattaa vaihtaa kaistaa juuri ennen kameraa, niin ei kamerat räpsy turhia..

Kehällä on ainakin vasemmalla kaidtallakin anturit.

..mistäkö tiedän?

olin prkl ehtiny jo iloisesti unohtaa ennen joulua mechelininkadulla tapahtuneeseen paparazzi kuvaan, ennenku näin tän aiheen..
Enpä ollu sitä pitkin ajanutkaan vissiin reiluun vuoteen, joten jossain siinä välissä on siihenkin tolppa laitettu.. no toivottavasti selvii rikesakolla.. ei ehkä pitäis päiväsakoille mennä, syyks ei varmaan kelpaa tienlaitaan pysäköidyt autot, joiden takia piti painaa hivenen enempi kaasua.

Ja joo, Kehällä ainakin ottaa molemmilta kaistoilta, kyseessä lienee ollutkin nää normi teiden tolpat, joissa toinen kaista on vastaantulevia, ja siellä ei tietenkään silmukkaa ole.

Morjensta pöytään!

Ajokorttihan menee hyllylle jos nykäset 3 sakot vuoden sisään tai 4 sakot 2 vuoteen, mutta...

Mulla oli kortti hyllyllä vuonna 2012 syyskuussa, syynä kolmet ylinopeusakot vuoden sisään, joulukuussa 2013 saan ylinopeusakon niin tuleeko tuossa nyt se 4 sakkoa 2 vuoteen? Eli eikai mulla nyt uudestaan lähde?

Kun sillon kyselin sitä siltä konstaapelilta niin se MUISTAAKSENI sano että sillon kun kortti käy hyllyllä niin nollaantuu, eli sillon ei olis mulla ongelmaa, tässä nyt vaan oon kuullu juttuja vaikka miltä suunnalta niin onks kellään FAKTAA kyseisestä tilanteesta?

:)

Morjensta pöytään!

Ajokorttihan menee hyllylle jos nykäset 3 sakot vuoden sisään tai 4 sakot 2 vuoteen, mutta...

Mulla oli kortti hyllyllä vuonna 2012 syyskuussa, syynä kolmet ylinopeusakot vuoden sisään, joulukuussa 2013 saan ylinopeusakon niin tuleeko tuossa nyt se 4 sakkoa 2 vuoteen? Eli eikai mulla nyt uudestaan lähde?

Kun sillon kyselin sitä siltä konstaapelilta niin se MUISTAAKSENI sano että sillon kun kortti käy hyllyllä niin nollaantuu, eli sillon ei olis mulla ongelmaa, tässä nyt vaan oon kuullu juttuja vaikka miltä suunnalta niin onks kellään FAKTAA kyseisestä tilanteesta?

Kuulostais siltä, että pitäs ottaa auto pois. :D

Morjensta pöytään!

Kyllä sakot nollaantuu. Itse ehdin ottaa vielä yhdet ylimääräiset sakotkin vuoden sisään ennenkuin vein kortin vapaaehtoisesti sellaiseksi kuukaudeksi kun en sitä tarvinnut.

Kaveri ajoi 40kmh alueella illalla 9 jälkeen 65kmh ja 12 päiväsakkoa eli sellanen 200€ maksettavaa kortti pysy kuitenkin taskussa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom