Kortti hyllylle, paljonko pitää olla ylinopeutta?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Elffi
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Näistä motarinopeuksista huvittavimpia esimerkkejä oli se (muistaakseni) Toivo Sukarin lakimiehen puolustus, kun kertoi, että Sukarin auto on nykyaikainen ja turvallinen ajettava 160km/h nopeudessa. Siis vapaasta muistista kerrottuna toi edellinen. Kyllä mää nyt tiedän, että joku tuore Jaguaari on ihan vakaa ajettava siinä nopeudessa, mutta onko se sitä muille tienkäyttäjille, jos jotain sattuu? Akrapovicilla toki ei muita käyttäjiä ollut lähimaillakaan, ei sillä, en ala siitä vänkäämään, eikä syytäkään oo. Enkä tiedä, oliko Sukarillakaan. Homma vaan kuitenkin on niin, että ainakin lähtökohtaisesti täällä on samat liikennesäännöt kaikille. Poislukien poliisit, jotka siviilissä kameraan ajettuaan soittavat kolleegoilleen, että poistakaapa tuo viimeisin. Saatana.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei tullu kytät takaa eikä rampista jonka ohi ajoin kyllä mä katoin huolella. Mutta oon kuullu huhua että just siinä kohassa on poliisien vakkari kyttispaikka mitä ei kuulemma nää millään ennen kun on kohalla.. Sieltä tiensivusta oli sit vissiin tutkattu ja auto lähti perään pysäyttään.
 
Vittu tossa nyt siitäkään oo kyse. Kersana sitä varmaan helposti luulee olevansa kuolematon, mutta kaikkea paskaa voi sattua. Mitä jos tuolla kaikki ajaisivat sen mukaan, miten kokevat tilanteen? Kuolis varmaan kohtalaisesti porukkaa. Liikennesäännöille, ja rajoituksille, on kuitenkin syynsä. Sä varmaan ajat taajamassa päiväkodinkin ohi 80km/h, koska "auto ei voi suoralla lähteä hanskasta, jos ei tee mitään äkkinäisiä liikkeitä.".
Lähde ajoissa liikkeelle, jos oot myöhässä, tai mee moottoriradalle kokeilemaan, paljonko joku vitun Avensis ottaa suoralla, jos tekee mieli kaahata.

Edit: Tosta suojatiesäännöstä sen verran, että siitä lain mukaan ainakin pitäisi lähteä kortti, ja tiedän kyllä joiltain lähteneenkin.

Oiskohan toi ylinopeus kuitenkin ajettu tyhjällä motarilla just siks kun se ei ole sama kuin päiväkodin vieressä? No tietysti tarpeeksi tyhjä se ei ole kuitenkaan ollut kun sanktioitakin on tullut.
Sitäpaitsi kaikki todellakin voisivat ajaa sen mukaan miten kokevat tilanteen jos vain osaisivat hahmottaa tilanteet oikein. Sehän olis oikein mukavaa, ei tarttis rajotuksia. Harva vaan osaa ottaa huomioon kaikkea mitä pitäis, jos taas on onnistunut ottamaan huomioon kaiken, ei rangaistuksen sääntöjen rikkomisesta mun mielestä pitäis olla niin raskas. Toimii myös toiseen suuntaan, välillä pitäis osata ottaa huomioon asioita joiden takia nopeus tulisi olla reippaasti rajoituksen alle.

Esimerkiksi maassa nimeltä saksa on jopa sääntöjen puitteissa annettu tienkäyttäjälle valta päättää nopeus itse tekemiensä havaintojen perusteella. Pelkkä vauhti ei siis ehkä sittenkään tapa? Ei kai täälläkään äkillisesti ala kuolla jengiä sen takia jos yksin yöllä motarilla kaahailee kun kerta saksassakin homma toimii edes kohtalaisesti jopa usean ajoneuvon ollessa tiellä samaan aikaan?

Miten muuten oisko toi päiväkodin vierestä 80km/h sitten paha kuin 180km/h moottoritiellä? Ei niin, vaan paljon pahempi. 180km/h sopivassa paikassa sopivalla(ehjällä) autolla oikeaan aikaan terveellä kuskilla ei ole juurikaan vaarallisempaa kuin 120, väärässä paikassa taas 30km/h voi aiheuttaa hengenvaaran usealle ihmiselle vaikka rajoitus olisi 50. Kaikki on suhteellista.

Tosta suojatiesäännöstä pitäiskin kortti lähteä, ei niinkään "harkitusta" kaahaamisesta.
 
Tosta suojatiesäännöstä pitäiskin kortti lähteä, ei niinkään "harkitusta" kaahaamisesta.

Mutta nyt kun täällä ei ole itse päätettäviä nopeusrajoituksia, ei poliisikaan voi oikeen tietää, miten kuski on päätynyt ajamaan tutkaan ylinopeutta, ja kuinka kauan sitä on jatkunut. Siis jos ei oo näyttöä, muuta kuin sana.
 
Mutta nyt kun täällä ei ole itse päätettäviä nopeusrajoituksia, ei poliisikaan voi oikeen tietää, miten kuski on päätynyt ajamaan tutkaan ylinopeutta, ja kuinka kauan sitä on jatkunut. Siis jos ei oo näyttöä, muuta kuin sana.

En ihan tiedä mitä tässä ajetaan takaa mutta Eiks sanktiota just tulekin vaan siitä mitä poliisit näkee? Sen sanktion ei vaan tarttis olla niin älyttömän kova jos olosuhteet aika jne. on sopivat.
 
Tuttu oli ajanut 40 alueella 80, eli 100% ylinopeus. Ensikertalainen ja kortti hyllyllä kuukauden. On tää vähän kummallista, että moottoritiellä kaahaaminen on rangaistavampaa kun taajamassa kaahailu.
 
Tänään just vetäisin tutkaan ohituskaistalla satasen alueella 139km/h. 20 päiväsakkoa mutta ei korttia pois. Siat sanoi, että 21 päiväsakosta olisi lähtenyt.
 
Mä kanssa ihmettelen näitä "tyhjiä" motareita:D
15v mulla oli moottoripyörä ja kertaakaan en saanut sakkoa!
Tosin viimeiset 3v olen ollut ilman pyörä "perhesyistä"
Tosin kerran motskaripoliisi pysäytti kun näki, että jarruttelin niin, että taka pää nousi ilmaan.
Olin saamassa sakko, kun poliisi sai jonkin kiireellisemmän tehtävän ja se lähti hätäseen pois;)
Autolla taas oon sanut 2kertaa sakot!
Ekalla kertaa ajelin ohituskaista mikä ei todellakaan ollut tyhjä, niin poliisi mittasi 100km alueella 132km.
Siitä sain perhe-alennuksineen pikkaisen päälle 200€ sakkoa;)
Palvelu oli todella ystävällistä ja nainen, joka pysäytti oli aikas "hottis"
Toinen kerta oli, kun liikkuvat lähti perään siitä syystä, että auton ikkunat oli liian tummat??
Lähinnä, kun etusissa oli joku himmeä kalvo, mistä en edes tiennyt, kunnes poliisi raaputti ikkunaa avaimella:(
Siitä rikoksesta selvisin 40€ sakolla ja etusista kalvot pois samana päivänä!
Silloin mua oikeastaan vitutti ensimmäistä kertaa poliisin toiminta ja pieraisin sellaisen hyvän hajuisen paukun siellä takapenkillä tuon 40€ edestä:D
 
Oiskohan toi ylinopeus kuitenkin ajettu tyhjällä motarilla just siks kun se ei ole sama kuin päiväkodin vieressä? No tietysti tarpeeksi tyhjä se ei ole kuitenkaan ollut kun sanktioitakin on tullut.
Sitäpaitsi kaikki todellakin voisivat ajaa sen mukaan miten kokevat tilanteen jos vain osaisivat hahmottaa tilanteet oikein. Sehän olis oikein mukavaa, ei tarttis rajotuksia. Harva vaan osaa ottaa huomioon kaikkea mitä pitäis, jos taas on onnistunut ottamaan huomioon kaiken, ei rangaistuksen sääntöjen rikkomisesta mun mielestä pitäis olla niin raskas. Toimii myös toiseen suuntaan, välillä pitäis osata ottaa huomioon asioita joiden takia nopeus tulisi olla reippaasti rajoituksen alle.

Esimerkiksi maassa nimeltä saksa on jopa sääntöjen puitteissa annettu tienkäyttäjälle valta päättää nopeus itse tekemiensä havaintojen perusteella. Pelkkä vauhti ei siis ehkä sittenkään tapa? Ei kai täälläkään äkillisesti ala kuolla jengiä sen takia jos yksin yöllä motarilla kaahailee kun kerta saksassakin homma toimii edes kohtalaisesti jopa usean ajoneuvon ollessa tiellä samaan aikaan?

Miten muuten oisko toi päiväkodin vierestä 80km/h sitten paha kuin 180km/h moottoritiellä? Ei niin, vaan paljon pahempi. 180km/h sopivassa paikassa sopivalla(ehjällä) autolla oikeaan aikaan terveellä kuskilla ei ole juurikaan vaarallisempaa kuin 120, väärässä paikassa taas 30km/h voi aiheuttaa hengenvaaran usealle ihmiselle vaikka rajoitus olisi 50. Kaikki on suhteellista.

Tosta suojatiesäännöstä pitäiskin kortti lähteä, ei niinkään "harkitusta" kaahaamisesta.


Sen verran pakko kommentoida tota Saksa keissiä vauhti ei tapa vaan se pysähdys :) .. Siellähän on koko ajan vähennetty vapaiden rajoitusten teitä, ja arvioitu että jossain välissä sielläkin olisi 130km/h kattonopeudet.. (osittain toki ilmaston takia)
Vaikuttaa myös ihan pikkasen tuohon turvallisuuteen sekin että Saksan autobahn:it ovat ihan pikkaksen paremmassa kunnossa kuin Suomen moottoritiet.. Lisäksi saattaapi ihan pikkasen vaikuttaa sekin että Saksan autokanta on 10v nuorempaa kuin Suomessa ja "isompaa"...

Mua kanssa vituttaa nää älykääpiöt ketkä selittää, ajoin 60km/h ylinopeutta mutta olen niin vitun hyvä kuski ettei mitäääääääääään rajaa ja vitun apina SIAT kun tekeevät duuninsa ja sakottivat,, Nyyh.
 
Sen verran pakko kommentoida tota Saksa keissiä vauhti ei tapa vaan se pysähdys :) .. Siellähän on koko ajan vähennetty vapaiden rajoitusten teitä, ja arvioitu että jossain välissä sielläkin olisi 130km/h kattonopeudet.. (osittain toki ilmaston takia)
Vaikuttaa myös ihan pikkasen tuohon turvallisuuteen sekin että Saksan autobahn:it ovat ihan pikkaksen paremmassa kunnossa kuin Suomen moottoritiet.. Lisäksi saattaapi ihan pikkasen vaikuttaa sekin että Saksan autokanta on 10v nuorempaa kuin Suomessa ja "isompaa"...

Mua kanssa vituttaa nää älykääpiöt ketkä selittää, ajoin 60km/h ylinopeutta mutta olen niin vitun hyvä kuski ettei mitäääääääääään rajaa ja vitun apina SIAT kun tekeevät duuninsa ja sakottivat,, Nyyh.

Olen kuullut ettei ne sen kummempia teitä ole kuin täälläkään, tietysti talvi ei ole siellä kovin kova joten teiden ominaisuudet eivät muutu kuten täällä. Mun mielestä 60km/h ylinopeutta ei edelleenkään ole keskivertokuljettajalle kovin paha juttu sopivaan aikaan sopivissa olosuhteissa. En tiedä onks täällä joku kehunu itseään kuljettajana mutta tottakai se piti vetää tähän silti.
Poliisit sikoja? Enpä voi sanoa törmänneeni mulkkuun poliisiin, ei oo paljoa tarvinnu olla tekemisissä niiden kanssa. Luulenpa ettei ne kuitenkaan paljoa voi vaikuttaa siihen mistä sakotetaan ja kuinka paljon, ylinopeuksien mielestäni suhteettoman kova sakottaminen on varmaan ihan jostain muusta kiinni kuin rivipoliiseista.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Enpä voi sanoa törmänneeni mulkkuun poliisiin, ei oo paljoa tarvinnu olla tekemisissä niiden kanssa. .

No mää voin kyllä sanoa törmänneeni, eikä oo rikosrekisteriä eikä muita ikäviä merkintöjä. Nuori ku olin, eikä autosta tai kuskista löytynyt mitään sakotettavaa, ni vittuilivat kampauksesta. Joitakin vuosia sitten pysäyttivät varmaan ainoastaan sen takia, että vanha auto. Tulivat oikein päivänvalossa osoittelemaan taskulampulla autoon, eleet oli sellaset, että nyt varmasti narahtaa jostain. Puhalsin nollat, kaikki kunnossa, eivätkä edes sanoneet mitään, kun lähtivät menee. Toinen sanoi toiselle, että "kunnossa on, lähetään menee". Sanoisin, että tökeröä käytöstä keneltä tahansa. Ite kuitenkin käyttäydyin perusasiallisesti. Voisivat joskus pysäytellä vaikka uusia Mersuja maanantaiaamun ruuhkissa, varmaan löytyis enemmän rattijuoppoja siten.
 
Mäkin olen kuullut vaikka mitä mutten välttämättä uskoisi kaikkea ;)
Saksassa on muuten paljon nopeusrajoituksia ja vaikkapa Porvoo-Helsinki moottoritie ei sielläkään todellakaan olisi mikään vapaiden nopeuksien tie..
Ja joo olen itsekkin maksanut sakkoja yli 2000€ viimeisen 10 vuoden aikana ja ajanut inssit uusiksi ym, mutten siltikään ole koskaan osannut syyttää ketään muuta kuin itseäni kun olen survonut pedaalin pohjaan.-.
 
Zone-sarja -42%
Miksiköhän muuten täälläkään ei järjestetä riittävästi tilaisuuksia jossa pääsisi polkemaan omaan autoonsa ihan oikeaan tutkaan ne maksimit? Suomessahan ei kohta lentoliikennettä ole kuin Helsinki-Vantaalla joten tyhjiä kenttiä riittää. Sinne vaan nopeudenmittauspiste ja kepittämään Corollasta kaikki irti. Ensin nimi lappuun että jos auto lähtee lapasesta niin se on voivoi ja itte maksat tai sitten et maksa jos kuolet.

Mutta siis miksi ei voi antaa mahdollisuuksia ihan reilusti kokeilla pajon se kosla kulkee. Väitän että 90% miehistä näin on jossain vaiheesa siellä "tyhjällä motarilla" kuitenkin tehnyt.
 
voishan noi nyt tietty kyttää sellases paikas mis oikeesti urpot aiheuttaa vaaratilanteita ylinopeuksilla, koulujen läheisyydet jne, sellanen ei ole mielestäni yöllä tyhjä moottoritie.. mut sieltä saa valtion kassaan hyvät kolehdit, ni sen takia ne on siellä jossai sillanpäällä tai rampissa odottamassa et joku painaa vähän kaasua.
joku 180km/h tyhäl motaril yöllä, ja sul voi olla 6kk kortti pois ja joudut oikeuteen jne, niin vähän ylireagointia, tuntuvat sakot vois olla iha riittävä muistutus et ne rajoitukset on tehty noudatettaviks.

On osunu omalle kohdalle sekä mulkkuja kyttii, että ihan asiallisia.

edit: onhan noita lentokenttäajoja, mihin pääsee ajamaan oikein tutkaan joka vuos useampia..
 
Mäkin olen kuullut vaikka mitä mutten välttämättä uskoisi kaikkea ;)
Saksassa on muuten paljon nopeusrajoituksia ja vaikkapa Porvoo-Helsinki moottoritie ei sielläkään todellakaan olisi mikään vapaiden nopeuksien tie..
Ja joo olen itsekkin maksanut sakkoja yli 2000€ viimeisen 10 vuoden aikana ja ajanut inssit uusiksi ym, mutten siltikään ole koskaan osannut syyttää ketään muuta kuin itseäni kun olen survonut pedaalin pohjaan.-.

Porvoo-helsinki moottoritie on ainakin alkupäästä sellanen hyppyrimäki etten siinä lähtis kauheen kovia nopeuksia ottamaan.
 
Miksiköhän muuten täälläkään ei järjestetä riittävästi tilaisuuksia jossa pääsisi polkemaan omaan autoonsa ihan oikeaan tutkaan ne maksimit?

Onhan noita huippunopeuskilpailuja, varttimailitapahtumia, 0-1000m kiihdytysajoja sun muita Suomen kesä väärällään. Ei niissä oikeestaan tarvi olla ku kilvet autossa. Ja ehkä kypärä, en oo niin perillä, vaikka moni tuttu moisia harrastaakin. Saattaa saada vähän näkökulmaa siihenkin, että onko se oma kottero sittenkään niin nopea. Ja sit voi mennä johonkin moottoriradalle ajeleen, ei ne niin kovin kalliita oo. Verrattuna ylinopeussakkoihin. Ja sit ku on pääsuoran päässä kerran jääny jarrutus sata metriä liian myöhään, ni ei ehkä oo tarvekaan enää näyttää taitojaan liikenteen seassa. Suosittelen.
 
Onhan noita huippunopeuskilpailuja, varttimailitapahtumia, 0-1000m kiihdytysajoja sun muita Suomen kesä väärällään. Ei niissä oikeestaan tarvi olla ku kilvet autossa. Ja ehkä kypärä, en oo niin perillä, vaikka moni tuttu moisia harrastaakin. Saattaa saada vähän näkökulmaa siihenkin, että onko se oma kottero sittenkään niin nopea. Ja sit voi mennä johonkin moottoriradalle ajeleen, ei ne niin kovin kalliita oo. Verrattuna ylinopeussakkoihin. Ja sit ku on pääsuoran päässä kerran jääny jarrutus sata metriä liian myöhään, ni ei ehkä oo tarvekaan enää näyttää taitojaan liikenteen seassa. Suosittelen.

Ok, sitten aukko sivistyksessä tässäkin kohtaa. Tosin mulla kyllä sellaisia perusperus perheautoja, että ei niillä viittis ees radalle lähtee. Jossain lentokenttäsuoralla vois huvikseen käydä kokeilemassa jaa kahtasataa mutta siinä se sitten onkin omalta osaltani.

Mutta hyvä tietää että tällaista järjestetään.
 
Ok, sitten aukko sivistyksessä tässäkin kohtaa. Tosin mulla kyllä sellaisia perusperus perheautoja, että ei niillä viittis ees radalle lähtee. Jossain lentokenttäsuoralla vois huvikseen käydä kokeilemassa jaa kahtasataa mutta siinä se sitten onkin omalta osaltani.

Mutta hyvä tietää että tällaista järjestetään.
Kyllä näillä "perusperus" perheautoillakin on ihan mukava käydä ajamassa.
Vauhtia nekin kerää ihan riittävästin, niin jarrut ensimmäisenä niissä tulee vastaan.
Noista huippunopeusajoista sen verran, että kärjessä on muutama "perusautokin".
Toki pikkaisen viritetty, mutta esim V40 keräsi muistaakseni 319km/h nopeuden alle 2km matkalla:D
Taisi siellä olla muutama Saabikin jotka meni likemmäksi 300km/h
Moottoripyörillä alkaa lähestymään 400km/h raja.
 
Kyllä näillä "perusperus" perheautoillakin on ihan mukava käydä ajamassa.
Vauhtia nekin kerää ihan riittävästin, niin jarrut ensimmäisenä niissä tulee vastaan.
Noista huippunopeusajoista sen verran, että kärjessä on muutama "perusautokin".
Toki pikkaisen viritetty, mutta esim V40 keräsi muistaakseni 319km/h nopeuden alle 2km matkalla:D
Taisi siellä olla muutama Saabikin jotka meni likemmäksi 300km/h
Moottoripyörillä alkaa lähestymään 400km/h raja.

Jaa lähestymään? Viime kesänä ajettu 420,76km/h "PowerKing" Salosen(ei sukua Läski-Saloselle) rakentamalla pyörällä.

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom