Kortti hyllylle, paljonko pitää olla ylinopeutta?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Elffi
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Musta on jotenkin kornia että jengi vetää 80km/h ylinopeutta ja sitten itketään, että kun kesällä tarttis työmatkat ajella autolla.

Tekohetkellä todennäköisesti talvirenkaat alla, iästä päätellen tuskin kovin hulppein ajo-ominaisuuksin varustettu auto, plus ajokokemusta ei nimeksikään. Ja puoli minuuttia ei kyllä ole mikään "hetkellinen" ylinopeus. Tolla vauhdilla sillä etenee 1,5 kilsaa.


Jos laitettais yli 50km/h ylityksistä sellanen 5 vuoden ajokielto ja rattiksista elinikäinen niin jumalauta että tuolla olis yhtäkkiä turvallista ajella, kun kaikki reikäpäät saatais tuolta pois. Ja sellaset sakot että ei tulis mieleenkään kenenkään ajella kortitta.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Musta on jotenkin kornia että jengi vetää 80km/h ylinopeutta ja sitten itketään, että kun kesällä tarttis työmatkat ajella autolla.

Tekohetkellä todennäköisesti talvirenkaat alla, iästä päätellen tuskin kovin hulppein ajo-ominaisuuksin varustettu auto, plus ajokokemusta ei nimeksikään. Ja puoli minuuttia ei kyllä ole mikään "hetkellinen" ylinopeus. Tolla vauhdilla sillä etenee 1,5 kilsaa.


Jos laitettais yli 50km/h ylityksistä sellanen 5 vuoden ajokielto ja rattiksista elinikäinen niin jumalauta että tuolla olis yhtäkkiä turvallista ajella, kun kaikki reikäpäät saatais tuolta pois. Ja sellaset sakot että ei tulis mieleenkään kenenkään ajella kortitta.
Saat ääneni, jos et ole vihervasemmiston puolueissa :D
 
Ei huolta, ihan pesunkestävä kapitalistisika, jonka kanssa lähipiirin ituhipit ei edes suostu keskustelemaan politiikasta. :D
 
Tottakai se ylinopeutta ajaminen on vaarallisempaa kuin rajotuksen mukaan ajaminen, koska nopeuden kasvaessa reaktioajat ja jarrutusmatkat sun muut kasvaa ymsyms.. Mua vaan se mietityttää että kuinka paljon näissä tapauksissa alleviivataan juuri sitä nopeutta ja muut tekijät on vaan huomioita siinä sivussa. Esimerkki: Kumpi on vaarallisempaa, se että tyhjällä kaksikaistaisella suoralla moottoritiellä päästelet hetkellisesti kovaa ja jarrutat puoli kilometriä ennen kun saavutat muita autoja ja katsot ettei rampista pääse vahingossakaan kukaan onneton eteen vai se että 120 alueella vaihdat kaistaa toisen eteen niin että se jonka eteen vaihdat kaistaa liikkui nopeammin ja joutuu tekemään hätäjarrutuksen keskellä moottoritietä. Nii-in, kummassahan on todennäköisempää että jotakuta sattuu ja kummastahan on ankarampi seuraus? Ja rattijuopoista oon ihan samaa mieltä että kortti vaan lopullisesti pois! Mutta turha mun on tässä inistä kun tiesin mitä teen ja kärsin teon seuraukset.. Ihan tässä mielenkiinnolla vaan kyselen kun ei oo mitään käryä että kauanko se kortti mahtaa olla pois. Ja ps. oli uudenkarheet nokian testivoittaja kesänakit alla ja kun puhutaan yli 100kmh nopeuksista niin se on ihan sama kuinka uus tai vanha auto alla on kun se on aika todennäköstä että henki pois vaikka ois millaset turvavarusteet.
 
Onko kuitenkin mahdollista selvitä sillä 3kk? Ei kuitenkaan ollut aiempia rikkeitä ollenkaan ja tuossakin ainoa rike oli toi hetkellinen raju ylinopeus eli siis ei ollut tyyliin vaarallisia ohituksia tms. Ja mites ajokiellon vaikutus ajokorttiin kun oli tuo väliaikainen kortti? Toinen vaihe oli jo käytynä, mutta väliaikainen kortti voimassa syyskuun kymmenenteen..

Uudestaan teorian ja inssin lisäksi ne vitun kalliit, pakolliset ajotunnit, sekä uusi kortti. Noista tulee helposti muutama satanen hintaa sakkojen päälle. Ja se uusi kortti, jonka saat on väliaikainen, eli kannattaa seuraavat 1,5 vuotta ajella hieman varovaisemmin.
 
Niin no, sillä nyt on eroa onko alla -92 amispemari vai tuliterä auto. Ja vielä suurempi ero on sillä, kuka ja millaisella ajokokemuksella varustettu kaveri siinä ratin ja penkin välissä on.

Ja kun se pointti ei ole siinä, että meneekö se henki siltä uuvatilta siinä kaahaavassa autossa, sitä saa mitä tilaa. Vaan siinä, että se hölmöily voi maksaa jonkun viattoman hengen, kun se pemari ei pysähdykään ajoissa ja osuu jonkun sivullisen autoon. 180 lasissa kun täräytät 120 ajavan perään on jälki karmeaa.
 
Niin no, sillä nyt on eroa onko alla -92 amispemari vai tuliterä auto. Ja vielä suurempi ero on sillä, kuka ja millaisella ajokokemuksella varustettu kaveri siinä ratin ja penkin välissä on.

Ja kun se pointti ei ole siinä, että meneekö se henki siltä uuvatilta siinä kaahaavassa autossa, sitä saa mitä tilaa. Vaan siinä, että se hölmöily voi maksaa jonkun viattoman hengen, kun se pemari ei pysähdykään ajoissa ja osuu jonkun sivullisen autoon. 180 lasissa kun täräytät 120 ajavan perään on jälki karmeaa.

Pointti onkin lähinnä siinä, että rangaistuksen suuruus ja liikennerikkeen muodostama vaara eivät korreloi millään tapaa näissä ylinopeus-keisseissä. Se, että joku tyhjällä motarilla kokeilee paljonko auto kulkee, ei aiheuta minkäänlaista vaaraa kellekkään, mutta esimerkiksi taajamassa jo pienempikin ylinopeus tai esimerkiksi suojatien eteen pysähtyneen auton ohitse ajaminen aiheuttaa TODELLISIA vaaratilanteita. Pilviä hipovien sakkojen ja ajokiellon saaminen ylinopeudesta hiljaisella moottoritiellä on täysin naurettavaa, kun vastaavasti esim 60-70kmh vilkkaassa taajamassa on "pikkujuttu".
 
Tulee nyt vähän ristiriitasta tietoo kun muutamalta tutulta on väliaikainen ajokortti lähtenyt kanssa, mutta kukaan heistä ei ole joutunut suorittamaan mitään korttitoimenpiteitä uudestaan vaan ajokiellon päättyessä noutaneet vain kortin ja sillä selvä. Että onko tää nyt ns. virallista tietoo että inssi ja teoria uusiks vai mutu tai luulo/kuulopuheiden perusteella todettua?

- - - Updated - - -

Pointti onkin lähinnä siinä, että rangaistuksen suuruus ja liikennerikkeen muodostama vaara eivät korreloi millään tapaa näissä ylinopeus-keisseissä. Se, että joku tyhjällä motarilla kokeilee paljonko auto kulkee, ei aiheuta minkäänlaista vaaraa kellekkään, mutta esimerkiksi taajamassa jo pienempikin ylinopeus tai esimerkiksi suojatien eteen pysähtyneen auton ohitse ajaminen aiheuttaa TODELLISIA vaaratilanteita. Pilviä hipovien sakkojen ja ajokiellon saaminen ylinopeudesta hiljaisella moottoritiellä on täysin naurettavaa, kun vastaavasti esim 60-70kmh vilkkaassa taajamassa on "pikkujuttu".

Ja Red28 tätä mä yritin sulle tuoda ilmi enkä sinänsä puolustella omaa tekooni
 
Tulee nyt vähän ristiriitasta tietoo kun muutamalta tutulta on väliaikainen ajokortti lähtenyt kanssa, mutta kukaan heistä ei ole joutunut suorittamaan mitään korttitoimenpiteitä uudestaan vaan ajokiellon päättyessä noutaneet vain kortin ja sillä selvä. Että onko tää nyt ns. virallista tietoo että inssi ja teoria uusiks vai mutu tai luulo/kuulopuheiden perusteella todettua?

Kyllä sä joudut ne uusimaan, mutta kun ajokielto loppuu, niin saat ajaa vanhalla kortilla niin kauan kuin se on voimassa.
 
Tulee nyt vähän ristiriitasta tietoo kun muutamalta tutulta on väliaikainen ajokortti lähtenyt kanssa, mutta kukaan heistä ei ole joutunut suorittamaan mitään korttitoimenpiteitä uudestaan vaan ajokiellon päättyessä noutaneet vain kortin ja sillä selvä. Että onko tää nyt ns. virallista tietoo että inssi ja teoria uusiks vai mutu tai luulo/kuulopuheiden perusteella todettua?
Uusiksi menee. Isoin kustannus tulee olemaan autokoulun auton vuokra, koska inssissä pitää olla kaksilla polkimilla varustettu auto.

e. jos oikein huono tuuri käy, niin joudut käymään myös uudet II- ja III-vaiheet, jotka tuli voimaan 2013 tammikuun jälkeen suorittaville( eli sinulle, kun suoritat uuden väliaikaisen kortin tänä vuonna).
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pointti onkin lähinnä siinä, että rangaistuksen suuruus ja liikennerikkeen muodostama vaara eivät korreloi millään tapaa näissä ylinopeus-keisseissä. Se, että joku tyhjällä motarilla kokeilee paljonko auto kulkee, ei aiheuta minkäänlaista vaaraa kellekkään, mutta esimerkiksi taajamassa jo pienempikin ylinopeus tai esimerkiksi suojatien eteen pysähtyneen auton ohitse ajaminen aiheuttaa TODELLISIA vaaratilanteita. Pilviä hipovien sakkojen ja ajokiellon saaminen ylinopeudesta hiljaisella moottoritiellä on täysin naurettavaa, kun vastaavasti esim 60-70kmh vilkkaassa taajamassa on "pikkujuttu".

Täysin samaa mieltä. Hyvinkin usein näkee just esimerkiks tota suojatielle pysähtyneen auton ohi ajamista, usein monta autoa ajaa lepposasti ohi ja joku tajuaa lopulta jarruttaa hädissään kun jalankulkija huitoo itselleen tietä suojatiellä.
Olen myös TODELLA monta kertaa päästänyt yli jalankulkijan joka iloisesti morjestaa ja kävelee pää kääntymättä toisenkin kaistan yli, sen kerran kun joku tulee toista kaistaa viittäkymppiä niin se on jalankulkijalle välitön gameover, ei vaan ehkä, vaan 100% varmuudella. Parempi melkein jättää ihmiset päästämättä yli kun jengi ajaa kuitenkin toista kaistaa ohi letkassa. Joskus jotkut jopa vaihtavat takaa vierelle ja samalla vauhdilla ohi kun itse alkaa hiljentää suojatielle.

Silti, jos edes mainitsee ajaneensa 200km/h yöllä tyhjällä motarilla on se paljon pahempi ja saa kuunnella hirveetä suunsoittoa foorumilla, tai mitä jos joku LAPSI OIS TULLU ETEEN!? ja jos tutkaan ajais niin sakkoa tulis suut ja korvat täyteen ja ajokieltoa ties kuinka vitusti. En sano ettei se olis vaarallista varsinkin jos tiellä on muita mutta rangaistukset ja uutisointi on hieman eri luokkaa kun perus punasia päin ajamisissa ja edellä mainitussa jota tapahtuu AIVAN kokoajan
 
Zone-sarja -42%
Mitäs kitinää se on ylipäätään, jos kyselee, et kuin kauan on kortti poissa?
Eiköhän jokainen ole arvioinut riskit kun on kaasua painettu tai kahvasta väännetty..

Myöskin nää 5v ajokiellot saa naurattamaan.. kuinkahan moni edes ajaisi enää korttia, jos tommosia "voittoja" ois tarjolla ja kuinkahan moni pystähtyisi nähdessään jonkun huitovan tien sivussa.. :hyvä:

Se, että poliisit ei voi vaikuttaa asiaan (toisaalta hyvä, koska niin mulkkui löytyy), niin kyllä vaan voivat vaikuttaa missä kyttäävät.. painuis helvettiin sieltä motarilta keskellä yötä kyttäämästä ku joku haluu kokeilla paljo se oma laite kulkee.. ja menis niitä taajamia/koulujen lähistöjä kyttäämään.

Taitaa olla aika paska keissi vetää kortti hyllylle väliaikaisella kortilla. ;)
Myöskin jos ei meinaa ajaa ilman korttia, niin ei ehkä kannattaisi ekojen kevätsäiden salliessa lähtee kokeilee et onks tehot hävinny talven aikana.. no joka vuos samat jutut.., osa oppii, osa ei..
 
Mitäs kitinää se on ylipäätään, jos kyselee, et kuin kauan on kortti poissa?
Eiköhän jokainen ole arvioinut riskit kun on kaasua painettu tai kahvasta väännetty..

Myöskin nää 5v ajokiellot saa naurattamaan.. kuinkahan moni edes ajaisi enää korttia, jos tommosia "voittoja" ois tarjolla ja kuinkahan moni pystähtyisi nähdessään jonkun huitovan tien sivussa.. :hyvä:

Se, että poliisit ei voi vaikuttaa asiaan (toisaalta hyvä, koska niin mulkkui löytyy), niin kyllä vaan voivat vaikuttaa missä kyttäävät.. painuis helvettiin sieltä motarilta keskellä yötä kyttäämästä ku joku haluu kokeilla paljo se oma laite kulkee.. ja menis niitä taajamia/koulujen lähistöjä kyttäämään.

Taitaa olla aika paska keissi vetää kortti hyllylle väliaikaisella kortilla. ;)
Myöskin jos ei meinaa ajaa ilman korttia, niin ei ehkä kannattaisi ekojen kevätsäiden salliessa lähtee kokeilee et onks tehot hävinny talven aikana.. no joka vuos samat jutut.., osa oppii, osa ei..

No sehän nyt on aivan päivänselvää että näin ei ole :D
 
jaa et väität että löytyy joku joka ei tiedä että ylinopeudesta voi lähtee kortti?

Epäilen vahvasti että kukaan, joka vaarallisen koviin nopeuksiin kiihdyttää, käy ennen sitä läpi KAIKKIA riskejä mitä siihen liittyy. Jos kortin lähteminen on ainoa riski niin ei hyvin mene...
 
Kävin kyl kaikki riskit läpi. Sen että kortti voi lähtee. Se nyt on ihan silkka fysikaalinen tosiasia, ettei se auto karkaa hanskasta suoralla kuivalla tiellä vaikka olisi kuinka kova vauhti jos vain et ylitä renkaiden nopeusluokkaa tai tee äkkinäisiä ohjausliikkeitä. Joo olisin toki voinu saada jonkun kohtauksen ja ajaa sen seurauksena ojaan mutta niin oisin voinu ajaa ojaan myös jos sitä nopeutta olis ollu se 100. Ja rupesin jarrutteleen 500m ennen kun saavutin ne muut autot, että saa aika tehottomat jarrut olla jos ei tuolla matkalla pysähdy vaikka joku edessä tekisikin hätäjarrutuksen. Tästä teosta siis nimikkeenä TÖRKEÄ liikenneturvallisuuden vaarantaminen, mutta jos et pysähdy suojatien eteen pysähtyneen auton viereen niin selviät siitä muutamalla päiväsakolla..
 
Kävin kyl kaikki riskit läpi. Sen että kortti voi lähtee. Se nyt on ihan silkka fysikaalinen tosiasia, ettei se auto karkaa hanskasta suoralla kuivalla tiellä vaikka olisi kuinka kova vauhti jos vain et ylitä renkaiden nopeusluokkaa tai tee äkkinäisiä ohjausliikkeitä. Joo olisin toki voinu saada jonkun kohtauksen ja ajaa sen seurauksena ojaan mutta niin oisin voinu ajaa ojaan myös jos sitä nopeutta olis ollu se 100. Ja rupesin jarrutteleen 500m ennen kun saavutin ne muut autot, että saa aika tehottomat jarrut olla jos ei tuolla matkalla pysähdy vaikka joku edessä tekisikin hätäjarrutuksen. Tästä teosta siis nimikkeenä TÖRKEÄ liikenneturvallisuuden vaarantaminen, mutta jos et pysähdy suojatien eteen pysähtyneen auton viereen niin selviät siitä muutamalla päiväsakolla..

No on tossa melkein kaikki paitsi vähän epätodennäkösemmät eläintörmäys tai rengasrikko ja niiden seuraukset jne. ja tietysti se että ne poliisit on jossain :D ja sehän on periaatteessa aina mahdollista kun tunnistamattomia autoja on näköpiirissä tai tutka jossain puskassa. Olen samaa mieltä kyllä tosta että on hieman huvittavaa saada tyhjällä motarilla kiihdyttämisestä ihan älyttömät sanktiot verrattuna sähläämiseen täysin suojaamattomien jalankulkijoiden keskellä taajamassa.
Ilmeisesti muille hengenvaarallisen tilanteen aiheuttaminen vahingossa ei ole niin paha kuin pienellä todennäköisyydellä itselle vaarallisen tilanteen aiheuttaminen tahallaan. Tyhjällä motarilla kaahaamisestahan vois poliisi sakkojen sijaan/ohessa tehdä ilmoituksen auton omistajan vakuutusyhtiöön.
 
Kävin kyl kaikki riskit läpi. Sen että kortti voi lähtee. Se nyt on ihan silkka fysikaalinen tosiasia, ettei se auto karkaa hanskasta suoralla kuivalla tiellä vaikka olisi kuinka kova vauhti jos vain et ylitä renkaiden nopeusluokkaa tai tee äkkinäisiä ohjausliikkeitä. Joo olisin toki voinu saada jonkun kohtauksen ja ajaa sen seurauksena ojaan mutta niin oisin voinu ajaa ojaan myös jos sitä nopeutta olis ollu se 100. Ja rupesin jarrutteleen 500m ennen kun saavutin ne muut autot, että saa aika tehottomat jarrut olla jos ei tuolla matkalla pysähdy vaikka joku edessä tekisikin hätäjarrutuksen. Tästä teosta siis nimikkeenä TÖRKEÄ liikenneturvallisuuden vaarantaminen, mutta jos et pysähdy suojatien eteen pysähtyneen auton viereen niin selviät siitä muutamalla päiväsakolla..

Vittu tossa nyt siitäkään oo kyse. Kersana sitä varmaan helposti luulee olevansa kuolematon, mutta kaikkea paskaa voi sattua. Mitä jos tuolla kaikki ajaisivat sen mukaan, miten kokevat tilanteen? Kuolis varmaan kohtalaisesti porukkaa. Liikennesäännöille, ja rajoituksille, on kuitenkin syynsä. Sä varmaan ajat taajamassa päiväkodinkin ohi 80km/h, koska "auto ei voi suoralla lähteä hanskasta, jos ei tee mitään äkkinäisiä liikkeitä.".
Lähde ajoissa liikkeelle, jos oot myöhässä, tai mee moottoriradalle kokeilemaan, paljonko joku vitun Avensis ottaa suoralla, jos tekee mieli kaahata.

Edit: Tosta suojatiesäännöstä sen verran, että siitä lain mukaan ainakin pitäisi lähteä kortti, ja tiedän kyllä joiltain lähteneenkin.
 
Sitähän mä tässä koitankin koko ajan selittää että taajamassa noi ylinopeudet on pikkasen vaarallisempia kun TYHJÄLLÄ moottoritiellä, jossa täytyy olla aika sokee että ajaisit jonkun päälle! Mutta mites näiden rangaistusten suhde? Motarilla ajamisesta tietysti kovemmat sanktiot "koska se on vaarallisempaa kun nopeudet on kovia", just joo. Että tuu vaan syyllistään ja haukkuu mua tänne kun oli varmaan lähellä ettei joku pikkulapsi jääny alle siä moottoritiellä tai etten ajanu jonkun perään kun näkyvyyskin on isoilla teillä suoralla ajettaessa niin huono että TÖRKEÄSTI vaaransin muiden tienkäyttäjien turvallisuuden.. Yhtäkään autoo en ohittanu ja himmailin varmaan puol kilsaa ennen kun saavutin niitä muita autoja..Tiedän että tein väärin ja kärsin siitä seuraukset, koitan vaan tuoda mielipidettäni tässä esille tästä Suomen rangaistusjärjestelmästä.
 
mites muuten kävi, tuliks kytät vastaan vai miten onnistuit narahtamaan?
Ite jos yhtäään kahvaa kääntää, ni kyl sitä ennen on peilit jne katottu moneen kertaan
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom