Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kiinaan ja Etelä-Koreaan odotellaan ilmeisesti toista aaltoa, eli kaukana siitä, että olisi ohi.
Ja sitten kolmas aalto. Jossain vaiheessa on vain annettava sen levitä ja kaikki käy sen läpi. Kuitenkin suurimmalla osalla lievä flunssa. Tää karenssijuttu ja rajat kii ei voi kestää, siinä kaatuu lentoyhtiöt ja kaikki.

No ovathan nämä keholajit tietyllä tapaa narsismin ilmentymä, joten eipä ihmetytä, ettei tätä asiaa paljon muiden näkökulmasta katsota. ”Mulle se on flunssa.” Kuinka tärkeää voi olla käydä salilla, ettei voisi vaikka käyttää kuukautta nyt sydän- ja verenkiertoelimistön sekä hapenottokyvyn kehittämiseen vaikka erilaisen aerobisen urheilun parissa. Ajaa fillarilla, juoksee mäkiä, tekee kehonpaino- ja liikkuvuusharjoitteita jne. Voisi tehdä jopa tosi hyvää. Hyvin itsekästä touhua käydä tautipesäkkeissä, jossa jo pelkästään voimakkaasta hengityksestä sylki lentää metrien päähän. Tähän löytyy todisteet jokaisen salin peileistä.

No ovathan nämä keholajit tietyllä tapaa narsismin ilmentymä, joten eipä ihmetytä, ettei tätä asiaa paljon muiden näkökulmasta katsota. ”Mulle se on flunssa.” Kuinka tärkeää voi olla käydä salilla, ettei voisi vaikka käyttää kuukautta nyt sydän- ja verenkiertoelimistön sekä hapenottokyvyn kehittämiseen vaikka erilaisen aerobisen urheilun parissa. Ajaa fillarilla, juoksee mäkiä, tekee kehonpaino- ja liikkuvuusharjoitteita jne. Voisi tehdä jopa tosi hyvää. Hyvin itsekästä touhua käydä tautipesäkkeissä, jossa jo pelkästään voimakkaasta hengityksestä sylki lentää metrien päähän. Tähän löytyy todisteet jokaisen salin peileistä.
Sä taas voisit kuukauden ryypätä kotona etkä itsekkäästi mennä baariin tautipesäkkeeseen.

Ihmeen vähän ollut sellaista foliopipojuttua ja suoranaista paniikin lietsontaa, eilen joku alkoi eräässä paikassa kailottamaan että me kuallaan kaikki kun piilotellaan vakavuutta ja siksi ei ole vessapaperia eikä jauhelihaa. Vittu.

Minua ihmetyttää mitä ihmisten sisälukutaidolle oikein on tapahtunut? Vai onko sitä ikinä ollutkaan?

Jossain artikkelissa: "Tartunta voi olla kokonaan oireetonkin" = "kaikkihan on oireettomia"
Jossain artikkelissa: "Vaarallinen erityisesti yli 70-vuotiaille" = "vain vanhusten, muutenkin hautaan menossa olevien sairaus"
Jossain artikkelissa: "Mielestäni kaikki joilla oireita esiintyy pitäisi testata" = "kaikkiko pitäisi testata - silloinhan sen vasta saa"
ym.

Minua ihmetyttää mitä ihmisten sisälukutaidolle oikein on tapahtunut? Vai onko sitä ikinä ollutkaan?

Jossain artikkelissa: "Tartunta voi olla kokonaan oireetonkin" = "kaikkihan on oireettomia"
Jossain artikkelissa: "Vaarallinen erityisesti yli 70-vuotiaille" = "vain vanhusten, muutenkin hautaan menossa olevien sairaus"
Jossain artikkelissa: "Mielestäni kaikki joilla oireita esiintyy pitäisi testata" = "kaikkiko pitäisi testata - silloinhan sen vasta saa"
ym.
Meidän kaupungin fb-ryhmässä ihmiset on ihmetellyt kun kaikki kaupat täynnä mummoa&pappaa ja pörrää kuin viimeistä päivää jokapaikassa.
Suositushan olisi että juuri tämä riskiryhmä liikkuisi mahdollisimman vähän julkisilla paikoilla jolloin suojelee parhaiten itse itseään ja kun tästä on joku mennyt mainitsemaan niin välittömästi kivitetty asiasta että ei tämä ole vanhojen ihmisten vika.
Ihmisten pohjaton typeryys kyllä taas tiivistyy ja joku ihme mummorage päällä että vittu mehän liikutaan eikä kukaan sitä kiellä, ei helvetti.

En tiedä onko kukaan kiinnittänyt asiaan huomiota mutta arviot muuttuu:
- tartunnan saaneita paljon enempi kuin oletettu
- tehohoitoa vaatineiden määrä suhteessa sairastuneisiin pienentynyt
- kuolleiden määrä suhteessa sairastuneisiin pienentynyt.

Vaikka pidän hesaria yleisesti ottaen vain vaihtoehtona perspaperille niin nyt oli kohtuullisen hyvä juttu asiasta.

Meidän kaupungin fb-ryhmässä ihmiset on ihmetellyt kun kaikki kaupat täynnä mummoa&pappaa ja pörrää kuin viimeistä päivää jokapaikassa.
Suositushan olisi että juuri tämä riskiryhmä liikkuisi mahdollisimman vähän julkisilla paikoilla jolloin suojelee parhaiten itse itseään ja kun tästä on joku mennyt mainitsemaan niin välittömästi kivitetty asiasta että ei tämä ole vanhojen ihmisten vika.
Ihmisten pohjaton typeryys kyllä taas tiivistyy ja joku ihme mummorage päällä että vittu mehän liikutaan eikä kukaan sitä kiellä, ei helvetti.

Ihmettelin eilen samaa. Citymarketissa normaalia vahemmän porukkaa mutta suurin osa oli vanhuksia. Paras oli kun mummo jolla hanskat kädessä (yritetään ainakin suojautua), yritti hedelmäosastolla avata pussia. Eipä saanut joten hän tökkäsi sormen kielen päälle, kostuttaen sormensa. Repesin aika huolella :LOL:

Kuten tässäkin ketjussa huomattu, tautia levittää ne itsekkäät ihmiset ja tätä puolustellaan mm tällä ala-aste ikäisellä meiningillä "no kun tuokin tekee sitä ja tätä, minä voin tehdä tätä"

Eli koska joku muu on idiootti, minä voin olla myös.

E: tulee mieleen alkoholisti kaverin perustelut: noh enpähän käytä kovia huumeita kuten naapurin Pera. Asia kunnossa! Jatka siis juomista.

Kuten tässäkin ketjussa huomattu, tautia levittää ne itsekkäät ihmiset ja tätä puolustellaan mm tällä ala-aste ikäisellä meiningillä "no kun tuokin tekee sitä ja tätä, minä voin tehdä tätä"

Eli koska joku muu on idiootti, minä voin olla myös.

E: tulee mieleen alkoholisti kaverin perustelut: noh enpähän käytä kovia huumeita kuten naapurin Pera. Asia kunnossa! Jatka siis juomista.
Sinänsä hauskaa, kun ammattibodari voi olla menemättä salille, mutta osalle taviksista se on silti niin vaikeaa. Siinä postissa oli myös hyvä pointti. Kun kerta näitä rajoutuksia tehdään, niin toimitaan sitten niin, että niistä olisi oikeasti hyötyäkin.

Sinänsä hauskaa, kun ammattibodari voi olla menemättä salille, mutta osalle taviksista se on silti niin vaikeaa. Siinä postissa oli myös hyvä pointti. Kun kerta näitä rajoutuksia tehdään, niin toimitaan sitten niin, että niistä olisi oikeasti hyötyäkin.

Itse en puhunut pelkästään salilla kävijöistä, vaan yleisellä tasolla. Samalla tavalla se baarissa käyvä perustelee omia tekojaan: "noh enpähän käy 5 x viikossa salilla" jne.

Kaikki on nyt samassa veneessä ja mitä vähemmän ihmiset on itsekkäitä, sitä vähemmällä selvitään. Baarit, salit, harrastukset jne ei ole kuitenkaan ihmisen elämälle välttämättömiä. Varsinkin kun nyt puhutaan semmoisesta että et niistä joudu lopuksi elämäksesi luopumaan.

Vaikka sairastuneiden prosenttiosuus populaatiosta tippuu rajoitustoimilla laskelmien mukaan 10-20%, niin siitä huolimatta noin joka toinen meistä sen sairastaa ja tartuttaa vähintään 1-2 henkilöä samalla. Mikäli laskelmat pitävät lähes paikkansa. Jos tämä tilanne olisi kriittinen, niin kukaan ei liikkuisi tuolla kaduilla ilman poikeuksellisen painavaa syytä. Itse olen pakkislogiikalla itsekäs paskiainen, koska joudun vähävaraisuuden takia käymään usein ruokakaupassa (en voi hamstrata kun joudun säätelemään tarkkaan ostoskäyttäytymistäni varsinkin kuun loppupuolella.). Myöskään opinnäytetyöprojektia en voi perua ja liikun tehdasalueeella, jossa aliurakoitsijat mukaanlukien on varmaankin 400 työntekijää. Jos minä pystyisin nämä liikkumiset ja ihmiskontaktit välttämään, olisi perusteltua eristäytyä kotiin täysin. Mutta kun tilanne on tämä, niin tulen sen taudin sairastamaan ennemmin tai myöhemmin todennäköisyyksiin peilaten(em. asiat altistaa herkästi tartunnalle). En nää syytä olla treenaamatta tässä tilanteessa niin pitkään kuin jos tulee järeämmät toimet käyttöön. Moni kuvittelee välttävänsä taudin ja se harvalla onnistuu, mikäli ei eristäydy täysin koko epidemian ajaksi. Jos kuntosalien käyttöä aletaan rajoittaa niin todennäköisesti silloin rajoitetaan kaikkea muutakin liikkumista. Mikäli homma Suomessa räjähtäisi käsiin niin kovin moni tuskin juuri mistään syystä haluaisi kotoaan poistua. Tuollaista Italian skenaariota ei kuitenkaan Suomen asumistiheydellä ja ennakoivalla varautumisella voisi syntyä.

Yhden kerran olen maanantain jälkeen salilla käynyt(eilen) ja ei ainakaan vielä ollut juurikaan asiakasmäärään korona vaikuttanut. Sitten varmasti vaikuttaa kunhan alkaa tällä korkeudella olemaan jo enemmälti sairastuneita. Itse siirryn varmaankin pitkälti kotitreeniin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vaikka sairastuneiden prosenttiosuus populaatiosta tippuu rajoitustoimilla laskelmien mukaan 10-20%, niin siitä huolimatta noin joka toinen meistä sen sairastaa ja tartuttaa vähintään 1-2 henkilöä samalla. Mikäli laskelmat pitävät lähes paikkansa. Jos tämä tilanne olisi kriittinen, niin kukaan ei liikkuisi tuolla kaduilla ilman poikeuksellisen painavaa syytä. Itse olen pakkislogiikalla itsekäs paskiainen, koska joudun vähävaraisuuden takia käymään usein ruokakaupassa (en voi hamstrata kun joudun säätelemään tarkkaan ostoskäyttäytymistäni varsinkin kuun loppupuolella.). Myöskään opinnäytetyöprojektia en voi perua ja liikun tehdasalueeella, jossa aliurakoitsijat mukaanlukien on varmaankin 400 työntekijää. Jos minä pystyisin nämä liikkumiset ja ihmiskontaktit välttämään, olisi perusteltua eristäytyä kotiin täysin. Mutta kun tilanne on tämä, niin tulen sen taudin sairastamaan ennemmin tai myöhemmin todennäköisyyksiin peilaten(em. asiat altistaa herkästi tartunnalle). En nää syytä olla treenaamatta tässä tilanteessa niin pitkään kuin jos tulee järeämmät toimet käyttöön. Moni kuvittelee välttävänsä taudin ja se harvalla onnistuu, mikäli ei eristäydy täysin koko epidemian ajaksi. Jos kuntosalien käyttöä aletaan rajoittaa niin todennäköisesti silloin rajoitetaan kaikkea muutakin liikkumista.

Jos homma Suomessa räjähtäisi käsiin niin kovin moni tuskin juuri mistään syystä haluaisi kotoaan poistua. Tuollaista Italian skenaariota ei kuitenkaan Suomen asumistiheydelle ja voimakkaammalla varautumisella voisi syntyä.

Niin tässähän nyt varmaan kaikki puhuu siitä minimoinnista. Jos et voi käydä kaupassa isoja ostoksia, sitten et vaan voi ja se ruoka on kuitenkin sinulle VÄLTTÄMÄTÖNTÄ. Kuitenkin voit parhaasi tehdä että mm kauppaan mentäessä ja siellä asioidessa hoidat asiat mahdollsiimman hyvin. Jos taas on pakko olla töissä, sitten se on vaan pakko, mutta sielläkin voi pienillä jutuilla yrittää pitää riskit minimissä. Jokainen voi kuitenkin omilla tekemisillään JOTENKIN vähentää taudin leviämistä. Siullakin ilmeisesti(?) kotona hyvät punttivehkeet, miksi et nyt hyödyntäisi niitä? Siinä jo yksi isohko toimenpide taudin mahdolliseen leviämiseen.

Näitä ohjeistuksia jne ei turhaan anneta, joku tarkotus näillä on. Jos tää ois joku ihan pikku juttu vaan, oisko maailmalla käyty näin isoihin toimenpiteisiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom