Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja mites muilla, miten olette nyt sitten kantaneet kortenne kekoon? Mä näin eilen 2 ihmistä metrin läheltä. Oma puoliso niistä toinen. Tänään olen nähnyt hänet enkä ketään muuta. Meen treenaan 23:30 että sali olisi tyhjä, en käy kaupassa.
Sikäli tää haloo on outo, koska massiivinen ylivoimainen osa suomalaisista on terveitä, sitten on tartunnan saaneet, joista massiivinen ylivoimainen osa on lievää flunssaa. Ja nyt ollaan kieltämässä melkein kaikki ja jokainen joka pieraisee edes ulos, naulitaan ristille näiden niin täydellisten ihmisten toimesta.Kun moni suomalainen itkee sitä, että kaikki pitäisi testata ja tuo mikä saksalaisprofessorikin sanoi että Suomen pitäisi testata kaikki niin eikö syy ollut ihan yksinkertaisesti se, että resurssit eivät mitenkään riittäisi, että kaikki testattaisiin. Testipaikat olisi aivan tukossa plus että edelleen mitä hyötyisit siitä, että sinut testattaisiin ja tulos olisi positiivinen ja jos et kuulu riskiryhmään ja oireet lievät? Et mitään, kotona vaan lepoa. Ihme homma että ei mee suomalaisilla tämä homma kaaliin.
Eikös se ole yksittäisen ihmisen valinta mennä salille? Jossa huonolla tuurilla saa nuhan tai tartuttaa sen toiseen. En mä tiedä, mutta aivan verrattavissa siihen, että joku päättää ryyppää.Eikai tätä voi nyt verrata yksittäisen ihmisen huonohin valintoihin, kuten viinaan, huumeisiin, roinaan, rasvaiseen ruokaan tms. Tässä on nyt kyse ihan eri asioista.
Kyse on pandemiasta. Luuleeko joku vieläkin, että lähes koko ihmiskunnan tapahtumat/ kokoontumiset ja rajat on suljettu jonkun pienen nuhan vuoksi.
Vähän suhteellisuudentajua nyt asiaan.
Kai se proffa sanoi että kaikki oireiset olisi hyvä testata.Kun moni suomalainen itkee sitä, että kaikki pitäisi testata ja tuo mikä saksalaisprofessorikin sanoi että Suomen pitäisi testata kaikki niin eikö syy ollut ihan yksinkertaisesti se, että resurssit eivät mitenkään riittäisi, että kaikki testattaisiin. Testipaikat olisi aivan tukossa plus että edelleen mitä hyötyisit siitä, että sinut testattaisiin ja tulos olisi positiivinen ja jos et kuulu riskiryhmään ja oireet lievät? Et mitään, kotona vaan lepoa. Ihme homma että ei mee suomalaisilla tämä homma kaaliin.
Pakko sanoa, en olisi kyllä ikinä uskonut, että yrittäjävihamielisyys voi näköjään edelleen hyvin kun vähän pintaa raaputtaa.
Todella monella ihmisellä menee suomessa huonosti, miksi luulet että he säälisivät tässä tilanteessa ketään yrittäjiä.Jännä että kirjoittaja voi olla periaatteessa täysin oikeassa, mutta tekee silti mieli kysyä "ookko vittu tosissas" ???
En itse ole kuitenkaan koskaan saanut salilta mitään (en tosin muutenkaan juuri flunssia sairastele) enkä muista kenenkään muunkaan moista valittaneen. Kipeät ovat aina pysyneet poissa. Tämä nyt tästä omalta osaltani.
Olet oikeassa siinä että olisin voinut muotoilla asiani järkevämmin.
Yritän itsekin noudattaa ohjeistusta joten veikkaan, että tulkitsemme sitä eri tavoilla. Minä toimin tällä hetkellä näin:
- En ole fyysisesti yhteydessä riskiryhmässä oleviin. Soitan kuitenkin sekä äidilleni että mummilleni mahdollisimman usein. Jos äitini tarvitsee jotain vien sitä hänen oven taakse. Mummi asuu valitettavasti liian kaukana.
- Tilaan ruokaa kotiin lähiravintoloista jotka ovat minulle tärkeitä, tänään kävin paikan päällä hakemassa lounaan mukaan. 14.15 aikoihin taisi olla kaksi pientä pöytää tyhjillään +100 asiakaspaikan ravintolassa.
- Ulkona käydessäni pyrin pitämään turvavälit ja kaupassa ostan kaikki tuotteet joita hipelöin.
- En käy kaupassa huvikseni koska tekee mieli jätskiä vaan pyrin käymään siellä mahdollisimman harvoin. En kuitenkaan ole hamstrannut taloa täyteen. Makaronia ja jauhelihaa ostin pari pakettia enemmän kuin tavallista viime kauppareissulla.
- Pesen käsiä ja läträän käsidesillä niin usein että itseäni melkein hävettää mutta näillä mennään nyt
- Päätin vähentää salilla käymistä 1-2 kertaan viikossa vaikka siis olen täysin terve. Vältän salia ruuhka-aikaan.
- Olen päivät kotona lasten kanssa. Teemme täällä koulu- ja työjuttuja, pelataan lautapelejä ja kusetetaan koiraa. Keskustelemme siitä miksei tänään esimerkiksi voida mennä mummin luo saunomaan ja miksi kaverit eivät voi tulla tänne leikkimään.
- Vältän julkisia. Käyn vain lähellä sijaitsevissa kaupoissa ja apteekeissa.
- Yritän auttaa apua tarvitsevia.
Tässä siis tilanne tällä hetkellä. Pyrin seuraamaan tilanteen kehittymistä ja muutan toimintatapoja jos siihen ilmenee tarvetta.
Onko alkoholin käyttö mittavasti tarpeellista ja järkevää? Alkoholi aiheuttaa välittömästi ja välillisesti valtavasti väkivaltarikoksia sekä sosiaalisia ongelmia, se on kuitenkin laillista. Ei sitä kukaan ole moralisoimassa. Yksi perheenisä voi aiheutta valtavia traumoja vuosikausiksi kun koronassa joku tartuttaa yhteen ihmiseen 2 viikon nuhan. Jotain suhteellisuutta sais olla.
Joku lääkäri sanoi että virukset muuntuu jonkinverran kokoajan, niin voiko olla että toi virus on nyt ratkaisevasti muuntunut ärhäkkäämmin leviäväksi ja tappavammaksi? Minä en oikein jaksa uskoa että pelkkä reagointi ja toimet selittää sen että nyt jo on Euroopassa kuollut enempi ihmisiä tähän koronaan kuin Aasiassa.
Kun esim kuuntelee tuon aiemmin postaamani youtube videon keissin jossa tubettaja "Tesla Joni" kertoo tartunnastaan ja siitä miten ilmeisesti tartutti pariin ystäväänsä viruksen kun kyläilivät luonaan kun vielä oli oireeton. Niin eihän tuollaisia oireettomassa alkuvaiheessa tapahtuneita leviämisiä oikein millään saa estetyksi?
Aasian miljoonakaupungeissa on väkisten lukumäärällisesti paljon pakollisia kontakteja ihmisillä, vaikka prosentuaalisesti lähes kaikki olis mennyt erakkolevelille välittömästi? Miten hyvin tuo muuntuminen todennetaan? Labrassa virusta tutkimalla vai vaikutuksia havainnoimalla?
Miksei nää haalitut pakolaiset ja muu osaava menis enssijasesti?Tai salinomistajathan vois mennä kriisin ajaks vaikka normitöihin? Valtio lupas jo laajat tukipaketit et kyllä ne salivuokrat sieltä nollakorolla saadaan maksettua. Ja Hummerin kun myy niin on jo puolen vuoden kulut katettu. Raksalla näyttää napse käyvän ihan normaalisti, siitä kello soittaa neljään ja aamulla vaan vastatuuleen kitkaan rakennustyömaalle. Somesta lukenu miten kovia työukkoja vieläpä jokainen niin tuohan tuntus ihan lomalta.