Miksi pitää sanoa, että pyhimyskuplassa ja bunkkerissa??? Näkee että että ohjeistuksen mukaan elävä on sinun mielestäsi jotenkin vääränlainen? Olenko salilla käyviä nimitellyt vastaavanlaisesti?
Olet oikeassa siinä että olisin voinut muotoilla asiani järkevämmin.
Yritän itsekin noudattaa ohjeistusta joten veikkaan, että tulkitsemme sitä eri tavoilla. Minä toimin tällä hetkellä näin:
- En ole fyysisesti yhteydessä riskiryhmässä oleviin. Soitan kuitenkin sekä äidilleni että mummilleni mahdollisimman usein. Jos äitini tarvitsee jotain vien sitä hänen oven taakse. Mummi asuu valitettavasti liian kaukana.
- Tilaan ruokaa kotiin lähiravintoloista jotka ovat minulle tärkeitä, tänään kävin paikan päällä hakemassa lounaan mukaan. 14.15 aikoihin taisi olla kaksi pientä pöytää tyhjillään +100 asiakaspaikan ravintolassa.
- Ulkona käydessäni pyrin pitämään turvavälit ja kaupassa ostan kaikki tuotteet joita hipelöin.
- En käy kaupassa huvikseni koska tekee mieli jätskiä vaan pyrin käymään siellä mahdollisimman harvoin. En kuitenkaan ole hamstrannut taloa täyteen. Makaronia ja jauhelihaa ostin pari pakettia enemmän kuin tavallista viime kauppareissulla.
- Pesen käsiä ja läträän käsidesillä niin usein että itseäni melkein hävettää mutta näillä mennään nyt
- Päätin vähentää salilla käymistä 1-2 kertaan viikossa vaikka siis olen täysin terve. Vältän salia ruuhka-aikaan.
- Olen päivät kotona lasten kanssa. Teemme täällä koulu- ja työjuttuja, pelataan lautapelejä ja kusetetaan koiraa. Keskustelemme siitä miksei tänään esimerkiksi voida mennä mummin luo saunomaan ja miksi kaverit eivät voi tulla tänne leikkimään.
- Vältän julkisia. Käyn vain lähellä sijaitsevissa kaupoissa ja apteekeissa.
- Yritän auttaa apua tarvitsevia.
Tässä siis tilanne tällä hetkellä. Pyrin seuraamaan tilanteen kehittymistä ja muutan toimintatapoja jos siihen ilmenee tarvetta.