Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Alkaa kyllä kyrsii tää ihmisten asenne, ensin kannatetaan tai hiljaa hyväksytään lock ja sitten ahdistaa kuulla että sillä onkin seurauksia..
Kyllä tätä touhua voi kriittisesti arvioida jo nyt ennenkuin tästä tehdään elokuvia ja kirjoja..

Orkesteria johtaa siwan ex- kassaneiti ja joukko ihmisiä jotka virkamiehinä ovat vieraantuneet realitalousarjesta.

Kapinaan tässä pitäis ryhtyä..

Tavalla tai toisella tällä ei tosin ole merkitystä nykymaaorjalle (asuntolainaa200 000€) jota tullaan tarvitsemaan tulevaisuudessakin tuottamaan voittoa rikkaimmalle 2% koska ei sen elintasosta voida lohkasta kun max. 50% luultavasti..

Luultavasti ruumishuoneella tungetaan tällähetkellä aika kiukulla vanutuppoo kuolleiden vanhusten nenään että tälle saataisiin edes joku oikeutus, ja hallituksessa kylmärinki kasvaa että voi vittu jos kuolleita tulee 1-300 joutuu pian vastaa päätöksistä.
Kohta alkaa mediassa olkaantaputtelu ”suuresta voitosta” joka saavutettiin näkymättömästä vihollisesta

No tässä onkin aika selvästi asia kun hetken kuuklaili:
Jos työntekijän poissaolo on tarpeen hänen perheenjäsenensä tai muun hänelle läheisen henkilön erityistä hoitoa varten, työnantajan on pyrittävä järjestämään työt niin, että työntekijä voi jäädä määräajaksi pois työstä. Työnantaja ja työntekijä sopivat vapaan kestosta ja muista järjestelyistä. Työnantajan pyynnöstä työntekijän on esitettävä selvitys poissaolon ja sen keskeyttämisen perusteesta.

Työnantajalla ei ole kuitenkaan palkanmaksuvelvollisuutta em. poissaolon ajalta (pois lukien mahdollinen etätyö). Alle 16-vuotiaan lapsen huoltajalla, jonka lapsi on tartuntataudin leviämisen estämiseksi määrätty pidettäväksi kotona, ja huoltaja on tämän vuoksi estynyt tekemään työtään, on oikeus Kelan maksamaan tartuntatautipäivärahaan.

en mä ota kantaa enää tähän koko korona paskaan lainkaan, enkä seuraa enää koko asiaa millään tavalla. tää koko vitun farssi saa mun osaltani olla jo tässä.
Mennään pari viikkoa eteenpäin niin yksi sun toinen alkaa ajattelemaan samalla tavalla ja siitä kun mennään hetki eteenpäin niin ketään ei kiinnosta vittuakaan tää pelleily.
Joo edelleen tiedostan että riskiryhmille vaarallinen mutta silti.

Näkökulmaa Saksasta. Parissa viikossa se varmaan nähdään meneekö liioittelun vai fiksun varautumisen piiriin.
Onko noi ihan vitun sekaisin? Kaikki pitäis testata. Se on aivan varmaa, että mä en ainakaan menisi sairaalaan, jossa salettiin on koronaa vain testaamaan onko mulla. Mitä vittua?

Ja mites muilla, miten olette nyt sitten kantaneet kortenne kekoon? Mä näin eilen 2 ihmistä metrin läheltä. Oma puoliso niistä toinen. Tänään olen nähnyt hänet enkä ketään muuta. Meen treenaan 23:30 että sali olisi tyhjä, en käy kaupassa.

Onko noi ihan vitun sekaisin? Kaikki pitäis testata. Se on aivan varmaa, että mä en ainakaan menisi sairaalaan, jossa salettiin on koronaa vain testaamaan onko mulla. Mitä vittua?
Tuo testi tehdään lehtitietojen mukaan nytkin niin, että istut perseelläsi omassa autossa. Näin ainakin ei ruuhkasuomessa. Tarkemmin en tiedä, kun ei ole ollut itsellä tarvetta.

Ja mites muilla, miten olette nyt sitten kantaneet kortenne kekoon? Mä näin eilen 2 ihmistä metrin läheltä. Oma puoliso niistä toinen. Tänään olen nähnyt hänet enkä ketään muuta. Meen treenaan 23:30 että sali olisi tyhjä, en käy kaupassa.
Lähikontaktissa olleita ihmisiä eilen ja tänään: Oma puoliso. En käynyt eilen edes pihalla, tosin oli niin paska sää. Tänään ajattelin ulkoilla. Kauppaan ei oo tarvetta vielä.

En ihmettele, ettei nämä vanhemmat ihmiset jaksa tätä joukko hysteriaa ja draaman luomista. Ihmisillä joku tarve hehkuttaa tälläistä hysteriaa suu vaahdossa. Sitten asiaan. Itse käyn tekemässä tuplareenin joka päivä, ihan syystä, että salilla enemmän tilaa ja itsellä aikaa. Suosittelen muillekkin. Nyt jos joskus reenataan kesäksi kuntoon. :)
Muista ajaa myös ilman turvavyötä ja kännissä, mielellään kännykkää näppäillen. Turhaa joukkohysterian luomista sekin. Joo kärjistin ja pahasti, mutta ei nyt tarvitse ihmetellä miksi edelleen tarvitaan niitä pakkolakeja.

Työssä käydään vielä työnantajan ohjeiden mukaisesti, mutta muuttuneissa olosuhteissa. Kirjat tyhjennetty kiireettömistä (fyssari). Katsotaan pääseekö hätäavun nimissä muihin hommiin, jos tilanne eskaloituu.

Salilla en nyt hetkeen treenaa. Kuukausimaksua maksan silti. Asun kaupunkialueen ulkopuolella, näen avopuolisoa sekä naapurissa asuvia appivanhempia, lenkkeilen koirien kanssa ja treenaan kotona kehonpainolla ja kuminauhoilla. Kaupassa käyn kerran viikossa, koska ruokaa pitää saada.

Jos sinne salille ei sais mennä niin kai ne laittais kiellon pitää salia auki. Tosin tuo 3vk päähän ei saisi miettiä on vähän sama kuin sanoisi, että ajaa autolla 300km/h liikenteen seassa ja se on täysin turvallista. Vika oli vain siinä törmäyshetkessä, ei ylinopeudessa joka ei mahdollistanut pysäyttämistä/väistämistä. Ei suomalaiset ole mitään geneettisiä superihmisiä joiden kohdalla virus käyttäytyisi jotenkin eri tavalla. Hyvin niitä muista maista nähtyjä malleja voi soveltaa suomeen, kunhan ottaa väestön ikäjakauman ja sairaanhoidontason huomioon.

Kaliforniassa missä mä asun niin salit, firmat jne. pakotettu kiinni ja ulkona ei sais liikkua kuin pakollisen verran. 2m pitää pitää eroa muihin ihmisiin, jos esim. käy kävelyllä ulkona(liikunta aka. käveleminen, fillarointi) on sallittu, kunhan pitää etäisyyden muihin. Omalta osalta olen kotona seuraavat 3vk, liikunnan osalta keskityn kävelyyn ja vartalonpainotreeniin ja kauppareissut minimoin.

Täytyy antaa pisteet omalle työnantajalle. Niillekin jotka ei voi tehdä etänä(iso osa tuntityöläisistä, siivoojat, kahvilan henkilökunta jne.) maksetaan palkka siitä huolimatta ettei töitä voi tehdä. Firma kyllä reagoi tähän coronaan jo hyvin aikaisessa vaiheessa ja suositteli tekemään etätöitä ja matkustajat/matkustajia tavanneet pakotettiin 2vk kotihommiin ettei konttorille siirtyisi pöpöjä.

Suositus ja käsky on kaksi eri asiaa noin niinku muuten. Ihme rajojen vetämistä kaverilla. Miksi pitäisi luopua terveydenhuollon palveluksista kun kuitenkin maksaa veroja suomeen. Saako sitten luopua myös verojen maksamisesta?

Etkö nyt osannut tulkita kirjoitustani? Taisi olla oikein mainintani miten typerä ehdotus. Se oli lähinnä kevennys mutta et ymmärtänyt

Kaikilla ei valitettavasti jää kk mitään säästöön koska eletään kädestä suuhun, aivan turha tulla siin jeesustelee millään säästöillä ku kaikilla se ei ole mahdollista :D
Mut hei sähän voit luovuttaa sun 3kk liksan PT vataselle niin kustannetaan niillä muitten salimaksuja ketkä ei pysty maksamaan
Olis joskus todella kiva nähdä tälläsen "Ei jää mitään käteen kuukauden jälkeen" menot ja tulot ja porukalla käydä läpi, että miten sitä taloutta vois tehostaa.

Etkö nyt osannut tulkita kirjoitustani? Taisi olla oikein mainintani miten typerä ehdotus. Se oli lähinnä kevennys mutta et ymmärtänyt
Osasin kyllä olihan siinä maininta et typerä kirjoitus. Kai sinäkin osasit ottaa minun kirjoituksen pienenä huumori heittona. Noista asioista on turha enempää vääntää kun tuollaisia asioita tuskin tulee tapahtumaan.
Peace vaan kaveri

Minua ihmetyttää myös ettei ole tullut vielä yhtään perusteltua seikkaa miksi salit kuuluisi olla auki ja tai tarkemmin miksi niillä käydä treenaamassa🙄
Toiseen suuntaan on kyllä varsin perusteltuja kannanottoja ollut.
Minusta se toisi tähän keskusteluun järkeä jos joku kertoisi perusteluja.

Minua ihmetyttää myös ettei ole tullut vielä yhtään perusteltua seikkaa miksi salit kuuluisi olla auki ja tai tarkemmin miksi niillä käydä treenaamassa🙄
Toiseen suuntaan on kyllä varsin perusteltuja kannanottoja ollut.
Minusta se toisi tähän keskusteluun järkeä jos joku kertoisi perusteluja.
Salilla käyntiä ei ole kielletty.

Olis joskus todella kiva nähdä tälläsen "Ei jää mitään käteen kuukauden jälkeen" menot ja tulot ja porukalla käydä läpi, että miten sitä taloutta vois tehostaa.

Työn puolesta melkolailla arkipäivää ja voin kertoa, että siinä on vitsit vähissä. Suurimmalla osalla ongelma on hankittu vuosien, jopa vuosikymmenien aikana ja suurin syy siihen heikkoon kulutuskäyttäytymiseen on haitallinen asennoituminen rahaa, säästämistä ja sijoittamista kohtaan.

Mutta en jatka tästä enempää tässä ketjussa, tai oikeastaan parempi, etten missään muussakaan.

Voimia Vatskulle ja muille yrittäjille näinä aikoina! Oli muuten hyvin järjestetty puhtaanapito viiruksien varalta Kouvolan salilla. Desinfiointiliinoja ja suihkepulloja(näitä siellä on muutenki) riittävästi. Treenaajat myös kiitettävästi laitteita ja käsiään puhdisteli. Omistajat vielä sumuttavat paikat ja laitteet akkukäyttöisellä maaliruiskulla desinfioivaa ainetta!

Suositut

Back
Ylös Bottom