En mä kuitenkaan trolliksi haukkunut ketään missään vaiheessa, erotus on siinä. Metrossa on ahdasta ja ja siellä ei oikein voi edes päättää tuleeko lähelle ihmisiä, muualla voi sentään vähän ite katsoa. Mä ajattelisin sen itseni suojaamisena korkeintaan ja ehkäisisin sitä että joku tulee avautumaan. Meen magneettiin ens viikolla, käsitin ohjeesta että on maskipakko, sillon on laitettava.Tämähän ei ole sinällään täysin mielipidepohjainen keskustelu, jossa heitetään veikkaus ja sitten katsotaan kuukausien päästä oliko se totta. 8% oli joku luku perustuen johonkin dataan jossain vaiheessa pandemiaa. Näytät olleen keväällä oikeassa kuntosalien suhteen, mutta varmasti ymmärrät, että viranomaiset eivät voi perustaa suosituksiaan narratiiviin, jonka mukaan kuntosaleilla ei käy tartunnan saaneita ihmisiä. Saleillakin on tehty ehkkäiseviä toimenpiteitä ja se kaikki kuuluu tähän lopputulokseen, vaikutustahan on toki aika mahdoton arvioida. Sehän tiedettiin myös jo keväällä, että rajoituksia kritisoivat tulevat viittaamaan hyviin lukuihin ja sanomaan sen perusteella rajoituksia yliampuviksi tai turhiksi.
Jos pakkis ja sen käyttäjien kommentit edustavat sinulle valtaosaa koronatiedottamisesta, niin ymmärrän että asiasta tulee vääristynyt kuva, kun fakta hieman värittyy matkalla. Olet mm. kommentoinut, kuinka "te klikkailette" otsikoita ylläpitäen "paniikkia", joten veikkaan että et juurikaan tiedotusvälineisiin tässä asiassa nojaa. Et kuitenkaan nähdäkseni ole läheskään niin denialisti kuin hätäisempi voisi kommenteistasi tulkita, vaan keskimäärin sinulla vaikuttaa olevan tilanteeseen hyvin terve asennoituminen arkielämässä.
Eli maski ei suojaa juurikaan käyttäjäänsä, mutta itse pitäisit sitä tilassa, jossa ihmisiä on tiiviisti? Toisin sanoen toimisit kuten ihminen, jolla voi olla tartunta eikä tahdo sitä ympäristöönsä levittää?
Ei onneksi ole pakko mennä metroon tai julkisiin ylipäätänsä. Rakkaani siellä töihin menee, mutta ei ole onneksi saanut vielä mitään tautia.