Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Lopeta nyt jo, trolliksi haukkuminen varmaan on sitten ihan ok, vittu tätä touhua. Tää on ihan naurettavaa perseilyä. Mä olin monessa asiassa mistä eniten puhuin ihan oikeassa kun paniikkia lietsottiin ja jokainen joka ei mukaan lähtenyt, haukuttiin trolliksi. Miten meni noin niinkuin omasta mielestä, päin vittua se meni kuule.
Niin, edeelleenkään en ole kirjoittanut niitä asioita, mistä aloit meuhkaamaan mulle. En oikein voi vastata siihen, että miten keksimäsi tekoni oikein menivät, koska ne tapahtuvat vain sinun mielessä.

Miksköhän mun viesti tuli kahteen otteeseen, :unsure:

no, pistetään tämän tilalle vaikka joku uutinenkin;

16:18
KOKOOMUKSEN kansanedustajan Sari Sarkomaa vaatii Suomea ottamaan käyttöön digitaalisen rokotuskortin. Sarkomaa on jättämässä hallitukselle asiasta kirjallisen kysymyksen.

”Digitalisaation edistysaskelista huolimatta rokotustietojen ensisijainen lähde on yhä käsin täytetty rokotuskortti tai muistikuva”, Sarkomaa sanoo tiedotteessa.

Hän kannattaa Omakantaan luotua rokotuskorttia, josta näkisi, mitä rokotteita on saanut. Palvelu voisi myös ilmoittaa tarpeesta ottaa tehosterokote.

Ehdotus ei ole uusi. Keväällä eduskunnan rokoteryhmä ja lääketeollisuutta edustavan Lääketeollisuus ry:n asiantuntijaryhmä vaativat digitaalisen rokotuskortin kiirehtimistä.

SÄHKÖINEN rokotuskortti on noussut viime viikkoina laajemminkin esille koronarokotusten alettua. Maailman terveysjärjestö WHO selvittää parhaillaan kansainvälistä elektronista rokotuskorttia. Sellainen saattaa jatkossa olla vaatimuksena esimerkiksi matkustaessa.

Suomessa koronavirusrokotteen saajille annetaan paperi, johon on kirjattu rokotteen saantipäivä. Koronavirusrokotus merkitään myös sähköiseen potilaskertomukseen, kuten muutkin annetut rokotukset. Käytännössä uusimmat rokotteet siis jo löytyvät Omakannasta.

Ongelma on kuitenkin siinä, ettei tietoa esimerkiksi lapsena annetuista vanhemmista rokotuksista ole helposti saatavilla. Haasteita tuottaa myös rokotusten kirjaustapojen vaihtelevuus.

OMAKANTA-palveluun liitetyllä digitaalisella rokotuskortilla on Lääketeollisuus ry:n keväällä teettämän kyselytutkimuksen perusteella vahva kannatus suomalaisten keskuudessa. Sitä kannatti yhteensä 87 prosenttia vastaajista. Kyselytutkimuksen mukaan noin puolella suomalaisista on omat rokotustiedot tallessa.

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos ylläpitää valtakunnallista rokotusrekisteriä, jonka avulla seurataan kansallisen rokotusohjelman kattavuutta ja turvallisuutta. Rokotusrekisteristä ei kuitenkaan voi tarkistaa yksittäisen henkilön rokotustietoja.

edit.
Poistin sen ekan kun lisäsit toiseen viestiin ja nyt katos kummatkin.

Tietotekniikkaa. :)

Miksköhän mun viesti tuli kahteen otteeseen, :unsure:

no, pistetään tämän tilalle vaikka joku uutinenkin;

Poistin sen ekan kun lisäsit toiseen viestiin ja nyt katos kummatkin.

Niin, edeelleenkään en ole kirjoittanut niitä asioita, mistä aloit meuhkaamaan mulle. En oikein voi vastata siihen, että miten keksimäsi tekoni oikein menivät, koska ne tapahtuvat vain sinun mielessä.
Tää on kyllä mielenkiintosta, kun luetaan/ymmärretään jotain väärin ja sitten aletaan meuhkaamaan jostain mitä ei ole sanonut missään vaiheessa. En sitte tiedä millä perusteella tuon meuhkaamisen kohteeksi valikoituu, tää sama kävi tuolla ”kuukauden idiootti” ketjussa.

Tää on kyllä mielenkiintosta, kun luetaan/ymmärretään jotain väärin ja sitten aletaan meuhkaamaan jostain mitä ei ole sanonut missään vaiheessa. En sitte tiedä millä perusteella tuon meuhkaamisen kohteeksi valikoituu, tää sama kävi tuolla ”kuukauden idiootti” ketjussa.
Justhan mä linkitin mitä sanottiin ja missä trolliski nimitettiin? Mitä sä höpötät? Ja sua taitaa hitsaa pahasti se kuukauden idioottiketju, pysy siellä tai mene ylilaudalla(ellet jo ole), älä tule muihin ketjuihin sinä sekoilemaan samaa asiaa. Älä seuraa mua forumilla ja tartu joka asiaan, yksinkertaista, lopeta heti. Tää keskustelu koskee koronaa jos et ole vielä sattunut huomaamaan, tää ei ole mikään mun persoonan analysointiketju, avaa sellainen jos niin vitusti tekee mieli.

Kotimaa | HS.fi
Miten voi olla noin hankalaa? Noh se vissiin vaatii sen 4 vuotta koulua että sen tikun voi nokkaan tökätä jollekki.

Jo käytännössä kantapään kautta opittu että koronaa tuolta tulee ja kaikki viruksen esiintyvyys ym tuolla sen puolesta puhuu, että huono idea niin silti...
Ja makedonialaiset pääsevät nyt sitten myös ilman testiä tänne, koska testaamisesta olis liikaa vaivaa meille.
Onko tämä se "Suomen malli"?
Lisää maskeja ja rajoituksia suomalaisille, jotka levittävät makedonialaisten koronaa. Siinä se ongelma taas on: suomalaisissa.

Btw miten korvaamattomia nauriinpoimijoita ja teho mustalaiskerjäläisiä tuolta tulee, ettei ilman Suomi pärjää varman koronan levityksen uhallakaan? Käsittämätöntä.

Flunssaiseltahan tää olo tuntuu. Tänään sain positiivisen testituloksenkin. Eka oire oli väsymystä ja lihassärkyä, nyt on kuumetta ja räkää.
Mä olen parinä päivänä nukkunut päikkärit mitä ei tapahdu tyyliin koskaan ja snadisti ollut flunssainen olo, lisäksi eilen oli paikat jumissa.
Pohtinut notta oiskohan tässä tauti päällä, en kyllä mene tikkua nokkaan ottamaan silti.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Justhan mä linkitin mitä sanottiin ja missä trolliski nimitettiin? Mitä sä höpötät? Ja sua taitaa hitsaa pahasti se kuukauden idioottiketju, pysy siellä tai mene ylilaudalla(ellet jo ole), älä tule muihin ketjuihin sinä sekoilemaan samaa asiaa. Älä seuraa mua forumilla ja tartu joka asiaan, yksinkertaista, lopeta heti. Tää keskustelu koskee koronaa jos et ole vielä sattunut huomaamaan, tää ei ole mikään mun persoonan analysointiketju, avaa sellainen jos niin vitusti tekee mieli.
Ei hitsaa, ei pätkääkään, sanoin että mielenkiintoista. Eikä mulla ole minkäännäköistä mielenkiintoa sua seurata missään, ei täällä, ei ylilaudalla, varsinkaan kun en siellä koskaan ole vieraillut, eikä irl. Enkä äskenkään sun viesteihin mitään vastannut.

Ja sitten tiedoksi: Silloin kun se iskä tai äityli menee sinne kauppaan ostamaan sinulle ruokaa, niin kerrohan miten siellä pidetään etäisyys? Jokaisessa kaupassa jossa olen tämän pandemian aikana käynyt, on hiljaiseen aikaan vain yksi-kaksi kassaa, ja jonossa aina joku huohottamassa niskaan. Tyypillisesti se on itseään ihmeenä pitävä ts. niin tärkeä ihminen, ettei tarvi edes maskia. Tietäisit tämän, jos kävisit kaupassa itse, vaan kun vanhemmat hoitaa tuon ruokapuolen, niin miten voisit tietää? Ei riitä että osaa asiat teoriassa, tulee osata asiat myös käytännössä, ettei näytä täysin idiootilta. Mieti vaikka sitä, näytätkö mieluummin idiootilta se maski päässä incognito, vai ilman maskia omalla naamallasi. Oma valinta..🤡🤣👍

Maskit, jotka estävät viruksen levittämisen tehokkaasti, yli 90% teholla, ovat siis turhia niillä, jotka kulkevat julkisilla, liikkuvat ihmisjoukoissa edes tietämättä, kantavatko virusta vai saavatko he sen siltä moroonilta, joka hengittää niskaan siellä taemmalla penkkirivillä ilman maskia. Hyvin funtsittu, kerrassaan.

Kannattaisiko kuitenkin funtsia uudelleen? Eikö Ruotsin esimerkki ole opettanut mitään? 2 x suomen väkiluku, 12 x sairastuneiden määrä, ja 15,5 x kuolleiden määrä? COVID-19 Dashboardin mukaan Ruotsi painii taudin kanssa suunnilleen samassa sarjassa kuin Pakistan, Bangadesh ja Marokko, ts. terveydenhuolto on samaa tasoa kuin kehitysmaissa, paitsi että huonompi. Esim. Marokossa 36 miljoonaa asukasta, sairastuneita joku enemmän kuin Ruotsissa, mutta kuolleita vähemmän. Entäs Pakistan? 212 miljoonaa asukasta, muutama sairastunut ja tuhannen kuollutta enemmän kuin Ruotsissa. Suomi maskeineen ja rajoituksineen on siis pärjännyt vallan hyvin, siitäkin huolimatta että kuntosalien älykkölaumat yrittävät estää positiivisen kehityksen rokotepelollaan ja maski-ahdistuksellaan :)

En usko nuihin lukemiin. Miten se 90% tehoilla estää leviämisen kun suurimmalla osalla maski niin harva että suu näkyy sivulta katsoessa. Sen olisi pitänyt jo keväällä lähteä leviämään Suomen sisällä jos kerta niin helposti leviää. Silloin ei maskeja ollut eikä se lähtenyt leviämään. En nyt hoksaa miten se juuri nyt lähtisi. Uskon kyllä että kunnolliset maskit auttaa, mutta kun ne on enimmäkseen näitä halpoja rättejä. Siihen vielä se että 50% porukasta kuvittelee että se rätti suojaa käyttäjää niin voit miettiä minkälainen vaikutus sillä on.

Onko tietoa että vaikuttaako millä tavalla jos olet saanut tartunnan ja käytät maskia ahkerasti ja hengität sitä omaa ilmaa useamman tunnin päivässä. Jos et vaikka tiedä että olet sairas. Onko siinä minkäänlaista mahdollisuutta että saat maskilla pahemmat oireet? Muistan kun aloin enempi käyttään maskia töissä niin jostain syystä kurkku kipeyty useamman kerran. Liekkö sattumaa? Nykyään olen varmaan jo tottunut tai osaan hengittää oikein. Nenällä sisään ja suun kautta suoraan venttiilistä pihalle.

Tää on niin hulluksi mennyt, että en uskonut enää hullumpaa tapahtuvan, mutta taas kerran noi ei yllätä. Ei jeesus mitä touhua. Nytkö sitten halutaan oikein yrittää se korona tänne kun ei näytä tekevän mitään täällä.

Katsot siis oikeudeksesi kantaa ja jakaa virusta parhaan kykysi mukaan, koska jaettu ilo on moninkertainen ilo.
Rokotehan ei suojaa tartunnalta, vaan rokote lieventää oireita ts. suojaa sairastamasta vakavasti.

Ne rokotetut, jotka sitten pikkunuhassa painelee menemään pitkin marketteja ja ostareita "ei mulla oo hätää, mut on rokotettu" tulee olemaan niitä vastuuttomia levittäjiä.

Tässäkin asiassa asia on täysin sama ku kausi-influenssassa.

En pelkää rokotettuja levittäjiä, niinku en koronaa muutenkaan, mutta noudatan omalla kohdalla, itseni ja läheisteni suojaamiseksi, niitä perushygienian periaatteita, joita olen noudattanu jo vuosikymmenet.

Toivottavasti rokotteen myötä tää hulluus pikkuhiljaa loppuu.

Rokotehan ei suojaa tartunnalta, vaan rokote lieventää oireita ts. suojaa sairastamasta vakavasti.

Ne rokotetut, jotka sitten pikkunuhassa painelee menemään pitkin marketteja ja ostareita "ei mulla oo hätää, mut on rokotettu" tulee olemaan niitä vastuuttomia levittäjiä.

Tässäkin asiassa asia on täysin sama ku kausi-influenssassa.

En pelkää rokotettuja levittäjiä, niinku en koronaa muutenkaan, mutta noudatan omalla kohdalla, itseni ja läheisteni suojaamiseksi, niitä perushygienian periaatteita, joita olen noudattanu jo vuosikymmenet.

Toivottavasti rokotteen myötä tää hulluus pikkuhiljaa loppuu.
Ihan viisasta sanaa taas.
Mun mielestä on tosin väärin puhua rokotteesta kun ihmiset ymmärtää että se lopettaa kaiken kuten isorokossa, poliossa jne. oikeasti pahoissa virus PANdemioissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom