Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Miksi sä haluat joutua MAKSAMAAN OIKEUKEUKSISTASI mitkä kuuluvat sinulle ilman mitään vitun kikkailuja tai kiristämistä.

Älä nyt jumalauta lähde tuohon klovnijunaan. Miksi pitäisi olla älyvapaata paskaa? Ei nyt aleta oikeasti muovailemaan paskakikkareesta jotain "kivempaa" versiota vaan paska heitetään roskiin kuten pappa sanoisi.

Äläpä nyt noin äkäseen kivitä minua. Kuten varmasti oot huomannut mun aiemmista viesteistä tähän ketjuun, mä olen hyvin voimakkaasti yksilönvapauksien kannalla.

Mun mielestä ei ole kuitenkaan mitenkään "klovnijunaan" lähtemistä, jos ehdottaa ratkaisuksi vaikeaan tilanteeseen markkinaperusteista/yksityistä terveydenhuoltoa. Mähän tuossa vain totesin, että annetaan vakuutusyhtiöiden tehtäväksi määrittää todellinen riski sairastua koronaan, sitten kaikki maksaa riskinsä mukaisen maksun ja näin voidaan lopettaa lässytys siitä, kuka kuormittaa tehohoitoa jne.

Päästäisiin siis askeleen lähemmäs yksityistä terveydenhuoltoa ja bonuksena päästäisiin saman tien eroon myös passeista.

Äläpä nyt noin äkäseen kivitä minua. Kuten varmasti oot huomannut mun aiemmista viesteistä tähän ketjuun, mä olen hyvin voimakkaasti yksilönvapauksien kannalla.

Mun mielestä ei ole kuitenkaan mitenkään "klovnijunaan" lähtemistä, jos ehdottaa ratkaisuksi vaikeaan tilanteeseen markkinaperusteista/yksityistä terveydenhuoltoa. Mähän tuossa vain totesin, että annetaan vakuutusyhtiöiden tehtäväksi määrittää todellinen riski sairastua koronaan, sitten kaikki maksaa riskinsä mukaisen maksun ja näin voidaan lopettaa lässytys siitä, kuka kuormittaa tehohoitoa jne.

Päästäisiin siis askeleen lähemmäs yksityistä terveydenhuoltoa ja bonuksena päästäisiin saman tien eroon myös passeista.
Ei. Passeista pääsee eroon heittämällä ne roskiin.

Hivuttamiset loppuvat tähän.

Ei vapaudesta kuulu maksaa. Se kuuluu kaikille ilman mitään passeja/rokotuksia

Ei kuulukaan, olen ihan samaa mieltä. Mutta terveydenhuollosta täytyy maksaa. Kaikki, jotka maksaa veroja tai käyttää yksityistä, maksaa muodossa tai toisessa. Siksi mun mielestä olis ihan reilua, jos korkeamman riskin omaavat maksaisi vakuutusmaksussa kompensaation. Ja toki tämä pätis myös kaikkiin muihin sairauksiin (ei siis pelkästään koronaan).

Screenshot_20220113-131237-485.png

Mähän tuossa vain totesin, että annetaan vakuutusyhtiöiden tehtäväksi määrittää todellinen riski sairastua koronaan, sitten kaikki maksaa riskinsä mukaisen maksun ja näin voidaan lopettaa lässytys siitä, kuka kuormittaa tehohoitoa jne.
Vakuutusyhtiöiden lääkärithän on tunnetusti asiantuntevaa, asiansa osaavaa ja ennen kaikkea moraalin omaavaa väkeä. Kyllä tämä porukka olisi juuri se sakki joka tieteeseen perustuen arvioi sun hoidon tarpeen ja varsinkin ne maksut.

Toisaalta saattaisi tässä käydä niinkin, että ei olis koronaa tai oikeastaan montaa muutakaan tautia enää suomessa. Tai ainakaan semmoista mistä kukaan mitään korvaisi.

Vakuutusyhtiöiden lääkärithän on tunnetusti asiantuntevaa, asiansa osaavaa ja ennen kaikkea moraalin omaavaa väkeä. Kyllä tämä porukka olisi juuri se sakki joka tieteeseen perustuen arvioi sun hoidon tarpeen ja varsinkin ne maksut.

Ne lääkärit ei määritä vakuutusmaksuja. Jos sä annat vakuutusyhtiöiden kilpailla keskenään, niin voit sieltä valita edullisimman. Tuota kauttahan määrittyy markkinahinta. Miten tämä nyt yhtäkkiä olis niin erikoinen idea kun eikös melkein kaikki tässä ketjussakin ole sitä mieltä, että olis hyvä, jos itsestään huolta pitävät ihmiset saisi edullisemman terveydenhuollon jne.?

Ei kuulukaan, olen ihan samaa mieltä. Mutta terveydenhuollosta täytyy maksaa. Kaikki, jotka maksaa veroja tai käyttää yksityistä, maksaa muodossa tai toisessa. Siksi mun mielestä olis ihan reilua, jos korkeamman riskin omaavat maksaisi vakuutusmaksussa kompensaation. Ja toki tämä pätis myös kaikkiin muihin sairauksiin (ei siis pelkästään koronaan).
Ja kuka nämä sitten taas päättää? Kai käsität millaista kusetusta tuo tulisi olemaan?
Ei. Tuollaiseen ei ole varaa tässä hullussa maailmassa.

Ja kuka nämä sitten taas päättää? Kai käsität millaista kusetusta tuo tulisi olemaan?

Vakuutusyhtiöiden matemaatikot? Veikkaan, että sieltä saat reilumman arvion todellisista riskeistä kuin mistään muualta. Ja jos annat yhtiöiden kilpailla keskenään, niin se vakuutuksen hinta menee väkisin reilulle tasolle.

Ja tosiaan, perustervelle työikäiselle maksu olisi varmaan luokkaa pari euroa vuodessa.

Ne lääkärit ei määritä vakuutusmaksuja. Jos sä annat vakuutusyhtiöiden kilpailla keskenään, niin voit sieltä valita edullisimman. Tuota kauttahan määrittyy markkinahinta. Miten tämä nyt yhtäkkiä olis niin erikoinen idea kun eikös melkein kaikki tässä ketjussakin ole sitä mieltä, että olis hyvä, jos itsestään huolta pitävät ihmiset saisi edullisemman terveydenhuollon jne.?
Meinaat että ne vakuutusyhtiöt vain keksii sulle jonkun riskiasteikon? Jos se näin tosiaan toimii, niin miksi vakuutusyhtiöillä on ylipäätänsä vakuutuslääkäreitä?

Vai tosissaan oletat, että ne vakuutusmaksut on jonkun vakuutusmyyjän näkemys, muta korvauspäätökset sit menee niiden lääkäreiden kautta?

Vakuutusyhtiöiden matemaatikot? Veikkaan, että sieltä saat reilumman arvion todellisista riskeistä kuin mistään muualta. Ja jos annat yhtiöiden kilpailla keskenään, niin se vakuutuksen hinta menee väkisin reilulle tasolle.

Ja tosiaan, perustervelle työikäiselle maksu olisi varmaan luokkaa pari euroa vuodessa.
huh huh vai oikein vakuutusyhtiöt olisi nyt päättämässä :D

Mitä jos jätetään nämä pandoran boksit kiinni ja palataan siihen järkevään maailmaan missä jokainen voi mennä lääkäriin ja parannetaan elämää muilla keinoin kuin vaihtamalla pirua toiseen.

Vai lähteekö tästä jatkoon heti joku totaalinen yksityistäminen narratiivi sitten? Vastapalloon vauhdilla...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Uskon kyllä että yksityinen terveydenhuolto olisi halvempi ja toimivampi kuin julkinen terveydenhuolto.

Usko ei takaa faktoja. Näin julkisella ja yksityisellä terveyssektorilla johtamisesta/hallinnosta työkokemusta saaneena muutama huomio: Yksityisen tavoite on tehdä rahaa, ei hoitaa kaikkia. Yksityisellä ei ole mitään intressejä hoitaa niitä potilasryhmiä/sairauksia joita tuloja ei tule ja voittoa ei tehdä. Näitä ryhmiä on paljon. Yksityinen ei myöskään halua tai pysty laajentumaan julkisen terveydenhuollon kattavuuden tasolle. Käytännössä vain kasvukeskuksissa ja tietyn kokoisissa maakunnan satelliiteissa tarjottaisiin palveluita. Jos taas yksityinen hoitaa "kannattamattomat" yksiköt/potilasryhmät/sairaudet niin mistä tulee kompensaatio, no veroista tietysti. Tämä taas ei tee toiminnasta halvempaa tai toimivampaa.

Sanoisin näin että meillä on hyvä ja kattava julkinen terveydenhuolto jota on tietyllä tavalla ajettu alas. Rasvaa tämän kinkun päällä ei ole, uskokaa pois että aika nahoilla mennään. Yksityinen on kuitenkin tullut jäädäkseen ja siihen on vaan totuttava. Jos olet maksukykyinen/työantajan hyvät edut/maantieteellinen sijainti sopiva niin yksityinen on ehdottomasti vaihtoehto. Ei kuitenkaan kaikille ja aina.

Jenkeissä kovaa kiuruttamista, saa nähdä meneekö lakialoite läpi. Bideettäjien mielestä OK heittää lapsiakin keskitysleireille mikä ei kyllä yllätä. Onneksi ei tule koskaan koskemaan Suomea.

Pääsekö joku fakta-tsekkaamaan kun itse en päässyt linkistä alkulähteelle? Toivottavasti tämä on fake news, on sen verran sairasta menoa.
Onhan tuo aikamoista maalailua - vai pitäisikö muka uskoa, että yli 30% osavaltion väestöstä suljettaisiin joillekin leireille? Lakialoite Washingtonin osavaltiossa ei ole fakenewsia, mutta covidin/koronarokotteen ujuttaminen lakiin meni metsään. Toisaalta, miksi tällaisia "keskitysleirejä" varten tarvittaisiin jokin erillinen lakimuutos, miksei ihmisten oikeuksia voisi polkea poikkeuslailla kuten tähänkin mennessä on tehty?

Enemmän tuossa näytti olevan kyse siitä, että terveydenhuollolle annetaan oikeus antaa "stay-at-home"-määräyksiä ja toisaalta myöskin kansalaiselle mahdollisuus valittaa näistä päätöksistä. Esimerkkitapauksina on annettu tuberkuloosi ja HIV, joten lain soveltaminen kausittaisten influenssavirusten kohdalla on aikaa kaukaa haettua. Saahan sitä tietysti uskoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom