Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvä tilanne työnantajille päästä eroon kaikista ei toivotuista työntekijöistä.

Aivan, ja hallitus juuri avasi halpatyövoima markkinat ravintola-alan lisäksi myös kuljetus- ja rakennusalan sekä teollisuuden työpaikat kaikille ulkomaalaisille. Odotettavissa on koronan jälkeen reilua palkkojen alenemista ko. aloilla.

Trollaajan tavoitteena ei ole keskustelun piristäminen vaan sen järkevän keskustelun tappaminen. Aika monella alkuvaiheessa tässä ketjussa aktiivisesti keskustelleella on jo turnauskestävyys loppunut, ja ainakin omalta fiilispohjalta aivottoman mölinän volyymi ylittää lukemisen arvoisen sisällön jo kirkkaasti.

Olen ollut palstalla vuodesta 2002, eikä pulushakki trollien kanssa oikein jaksa kiinnostaa. Stay-at-home tila täällä USAssa on muutenkin saanut arvioimaan uudelleen päivärutiineja ja karsimaan turhaa ajanhukkaa. Pakkotoisto voisi olla seuraava rutiini, jonka voi turhana lopettaa.

Älä helvetissä lopeta, sun viestejä on mukava lukea kun jaksat kaivaa tietoa, etkää kiihkoo suuntaan taikka toiseen.

Minakin tykkaan sun viesteista Dopey - valilla tuntuu etta taalla syytetaan helposti paniikin lietsomisesta vaikka enimmakseen taalla laitetaan oikeita numeroita artikkeleista sun muista lahteista - ja tietenkin spekulointia joka aina kuuluu keskusteluun. Toisten spekuloinnit on optimistisempia, toisten pessimistisempia - mika on luonnollista kun kukaan ei tieda tulevaisuutta.

Onks itsemurha aina jonku syy? Laman vika? vaiko koronan vika? vaiko sen lumputtavan eerikan vika joka anto persettä samulille?
Trollaajan tavoitteena ei ole keskustelun piristäminen vaan sen järkevän keskustelun tappaminen. Aika monella alkuvaiheessa tässä ketjussa aktiivisesti keskustelleella on jo turnauskestävyys loppunut, ja ainakin omalta fiilispohjalta aivottoman mölinän volyymi ylittää lukemisen arvoisen sisällön jo kirkkaasti.

Olen ollut palstalla vuodesta 2002, eikä pulushakki trollien kanssa oikein jaksa kiinnostaa. Stay-at-home tila täällä USAssa on muutenkin saanut arvioimaan uudelleen päivärutiineja ja karsimaan turhaa ajanhukkaa. Pakkotoisto voisi olla seuraava rutiini, jonka voi turhana lopettaa.

Ymmärrän. Itse pyörinyt täällä on-off vuodesta 2003 muistaakseni. Aina välillä voi kadota pariksi vuodeksi ja palata ihmettelemään teemoja tänne

Trollausta ton on pakko olla, jossa joku mainosrahavirran ja osumien ylläpitopiilotavoite.

Perin erikoisia ajatuksia nuo et jos jollakin on valtavirrasta poikkeavia jyrkkiä mielipiteitä niin se on heti tarkoituksellista trollaamista. Kaikki ihmiset ei välttämättä ole samalla tavalla ajattelevia kuin itse sattuu olemaan. Ja tuo on kyllä niin kulunu läppä et joku trollaa sen takia et forkan liikenne siitä kovenis, en ymmärrä. Eikö ihminen voi ihan muuten vaan olla asioista eri mieltä?

Kun juuri kukaan ei tunne ketään kellä olis korona. Onko jonkun frendi saanut potkut tai firma mennyt/menossa konkkaan?
Isoja lomautuksia kyllä on mediassa ollu. Yhden tyypin tunnen joka sai 90d lomautuksen. Suunnittelutoimistossa töissä. Muuten kaik tutut jotka täällä päin tekee joko white tai bluecollar hommia on töissä edelleen.
Mulla on nyt mennyt myyntiä aböyt 100ke ja 3 ukkoa huilinut pari viikkoa joten kyllä tämä vaan vaikuttaa ihan vitusti.

Mulla on nyt mennyt myyntiä aböyt 100ke ja 3 ukkoa huilinut pari viikkoa joten kyllä tämä vaan vaikuttaa ihan vitusti.

Talouden osalta this is just the beginning. Yrityksien kiinteät kustannukset eivät katoa ja likviditeetti laskee.

Pojan tyttöystävän perhetuttu kuoli koronaan täällä Suomessa siis.

Juuri tuli Yleltä dokkaria evoluutiosta ja lajien sukupuutosta. Aivan luonnolliselta tuntui ajatus että nyt luonto poistaa ihmisen tuhoamasta loppujakin tästä pallosta.
Noin esimerkkinä: 1800-luvulla norsuja oli 25miljoonaa..

Ymmärrän. Itse pyörinyt täällä on-off vuodesta 2003 muistaakseni. Aina välillä voi kadota pariksi vuodeksi ja palata ihmettelemään teemoja tänne

Trollausta ton on pakko olla, jossa joku mainosrahavirran ja osumien ylläpitopiilotavoite.
Vuodesta 2004 eikä vieläkään mitään älyllistä sanottavaa.

Juuri tuli Yleltä dokkaria evoluutiosta ja lajien sukupuutosta. Aivan luonnolliselta tuntui ajatus että nyt luonto poistaa ihmisen tuhoamasta loppujakin tästä pallosta.

Jep, ja Rein oli maailman paras sampi- ja lohijoki.

Mutta ne "huonot uutiset" koronapelon/toimien vaikutuksista kuolemiin:
EUSEKFkXsAAGR1i.jpg

Loistavasti Tegnell vastaa Trumpin kritiikkiin:

"Trumpin mainitsemaan laumaimmuniteettiin liittyen Tegnell sanoi, että sen saavuttaminen joko rokotuksilla tai suuren joukon sairastamisella on ainoa keino voittaa virus.

– Me tartuntatautien parissa työskentelevät tiedämme, että tämäntyyppinen sairaus jatkaa leviämistään niin kauan, kunnes väestö on saanut immuniteetin. Ei ole mitään muuta keinoa pysäyttää sitä, Tegnell sanoi."

Edelleenkin Ruotsi on sillä tiellä jolla ryhmäimmuniteetti saavutetaan nopeiten. Muissa maissa sitä turhaan pitkitetään

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006468135.html

Olen nahnyt itsekin tuon yllaolevan graafin - onhan se sinansa hauska etta kun pysyy himassa, pysyy sen ansiosta hengissa 😁 Eli kylla, korona pelastaa henkia :)

Kysytääs ....ilman syyttelyä .... siis toistan ilman syyllistämistä ja syyttelyä...

Kuinka moni kävisi salilla juuri nyt jos siellä olisi sama kävijämäärä kuin ennen koko tätä koronaa ?
Ja ... siellä kävijät käyttäytyisivät ihan samalla tavoin kuin käyttäytyivät ennen koko tätä koronainvaasiota eli eivät pyyhkineet käyttämiään välineitä.... näin suurinosa meistä valitettavasti jättää tekemättä.

Voin aloittaa .... itse en kävisi ainakaan.

Itse toivon että tämä, ihan perus salietikettiin lukeutuva, toimintatapa (Siisti jälkesi!) jää pysyväksi toiminnoksi kaikille kuntosaleille.

Toivoa tosiaan sopii että perushygieniaan alkaisi ihmiset kiinnittämään parempaa huomiota. Mitä nyt ennen koronaa miesten julkisessa vessa tarkasteli miten monet pesivät kädet tarpeidensa jälkeen, niin prosentti oli suunilleen 30%! Muut lompsii suoraa pöntöltä ulos. Eihän tosimiehet pese käsiä!

Mielenkiinnosta gallup: kuinka moni ois valmis sitoutumaan 3 viikon kotikaranteeniin, jos sen jälkeen nykyiset rajoitukset poistuis? Jos siis leikitään että kaveri on oikeassa ja sillä keinoin leviäminen pysähtyis.

Vastausvaihtoehdot: A) Joo, jumittaisin kiltisti himassa, B) No en todellakaan koska tää on pelkkä flunssa vai C) Tämä on pandojen salaliitto, ne aikoo lisääntyä ja täyttää maan!

Vastaisin A, mutta Alician linkin jälkeen C mietityttää

Täysin en pääse kärryille tuosta sinun ajatuksenjuoksustasi, voitko muotoilla uudestaan? Kysyn, koska ihmiset sanoo evoluutioksi milloin mitäkin ja käsittää "luonnon" jonkinlaisena toimijana, joka pystyy tarkoituksenmukaisuuteen.

Olen nahnyt itsekin tuon yllaolevan graafin - onhan se sinansa hauska etta kun pysyy himassa, pysyy sen ansiosta hengissa 😁 Eli kylla, korona pelastaa henkia :)

Tuohon kun yhdistää sen, että mitäpä muuta sitä tekisi kuin sitä koronakaranteenissa, niin väestönkasvuahan tästä vaan seuraa.

Kun juuri kukaan ei tunne ketään kellä olis korona. Onko jonkun frendi saanut potkut tai firma mennyt/menossa konkkaan?
Isoja lomautuksia kyllä on mediassa ollu. Yhden tyypin tunnen joka sai 90d lomautuksen.

Itselläni oli noin reilu kuukausi sitten kaikki hyvin ja elämä hymyili paremmin kuin vuosiin. Odotettiin kesää ja tulevia lomia/matkoja sekä metsästysreissuja syksyllä. Kalenteri oli oikeastaan ihan täynnä vuoden loppuun. 1.4 alkoi lomautus ja kaikki suunnitelmat sai pyyhkiä pois. Lomia pitää rueta pitämään nyt pois ja yhtään niitä ei saa esim karhunmetsästyksen aikaan jättää kuten olin suunnitellut. Emännällä sama homma että lomautukset on tulossa ja nyt kaikki lomat pitää rueta pitämään pois. Taloudellisesti ei ole heti hätä mutta ei tätä lomaksi voi kutsua kun pitää riskiryhmäläisenä miettiä liikkumista. Samoin on aika todennäköistä että ainakin toisella loppuu työt kun lomautukset on ohi.

Suositut

Back
Ylös Bottom