Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On kyllä melkoinen tauti jos pahaksi yltyy.
Kyllä tää näin perheellistä pelottaa. Pitäis vaan osata olla huolehtimatta etukäteen, päivä kerrallaan eteenpäin.
"Olin terve, urheilullinen ja savuton – enkä yhtäkkiä pystynyt hengittämään" – Ylen haastattelema 38-vuotias Fausto Russo kertoo taistelustaan koronavirusta vastaan
COVID-19-tauti kaatoi italialaisen kuntosaliyrittäjän vuoteeseen. Nyt hän on neljättä viikkoa sairaalahoidossa.yle.fi
Vitsi? Herra Russo on jalkapalloilija taustoiltaan niin pitäisin epätodennäköisenä."Olin terve, urheilullinen ja savuton"
Vitut. Kundi on kuntosaliyrittäjä = roinaa, myy roinaa ja vapettaa.
Mihin tämä väittämä perustuu? Raamatun mukaan kaikki uskovat saavat iankaikkisen elämän, mutta toisaalta on olemassa Kadotus, helvetti.Suurin pelko meillä kaikilla on se Kuoleman pelko..... ja sen selittäiseksi olemme keksineet......
Uskonnon
Ja taas äärimmäisen fiksu kommentti."Olin terve, urheilullinen ja savuton"
Täytyy pitää keskustelun taso.Ja taas äärimmäisen fiksu kommentti.
Pelkästään Kiinassa on säästynyt 77 000 ihmishenkeä sen jälkeen, kun koronaepidemia pysäytti maan ja ilmansaasteet vähenivat rajusti. Hengitysilman saasteet ovat huomattava terveysuhka myös Euroopassa.
Koronapandemian yllättävänä sivutuotteena ihmisten elinympäristö on parantunut. Monin paikoin hengitysilma on nyt puhtaampaa kuin ennen.
Kiinan Hubein maakunnassa ja Pohjois-Italiassa ilman typpidioksidisaasteiden määrä on vähentynyt merkittävästi sen jälkeen, kun liikenne ja teollisuustuotanto on minimoitu.
SATELLIITTIKUVAT – Näin koronakriisi on vaikuttanut ilmansaasteisiin Italiassa:
Yhdysvaltalaisen Stanfordin yliopiston professori Marshall Burke on arvioinut, että ilmansaasteiden vähentyminen on jo nyt pelastanut tuhansien ihmisten hengen.
Burken arvio perustuu neljässä Kiinan kaupungissa – Chengdussa, Shanghaissa, Guangzhoussa ja Pekingissä – tehtyihin mittauksiin. Mittauksissa seurattiin niin sanottujen PM2,5-hiukkasten pitoisuutta ilmassa. Ne ovat hiukkasia, joiden läpimitta on pienempi kuin 2,5 mikrometriä. Mikrometri (µm) on yhtä kuin 0,001 millimetriä.
Monissa tutkimuksissa on havaittu altistumisen PM2,5-hiukkasille selvästi lisäävän riskiä kuolla sydän- ja keuhkosairauksiin.
Pienen kokonsa ja massansa vuoksi PM2,5-hiukkaset jäävät ilmaan leijumaan pitkäksi aikaa, mikä kasvattaa riskiä, että ihmiset saavat niitä hengitysilman mukana keuhkoihinsa. PM2,5-hiukkaset voivat olla myrkyllisiä.
On kyllä melkoinen tauti jos pahaksi yltyy.
Kyllä tää näin perheellistä pelottaa. Pitäis vaan osata olla huolehtimatta etukäteen, päivä kerrallaan eteenpäin.
"Olin terve, urheilullinen ja savuton – enkä yhtäkkiä pystynyt hengittämään" – Ylen haastattelema 38-vuotias Fausto Russo kertoo taistelustaan koronavirusta vastaan
COVID-19-tauti kaatoi italialaisen kuntosaliyrittäjän vuoteeseen. Nyt hän on neljättä viikkoa sairaalahoidossa.yle.fi
On kyllä härskiä toi ihmisten manipulointi uutisilla käyttäen pelkoa aseena.
No eihän toi olis yhtä tunteisiin vetoavaa jos vaan todettaisiin että 40- peristerveellä on 0.1% mahdollisuus saada koronasta pitkällistä tehohoitoa vaativia oireita.
(Vittu kuvalla vielä sairasvuoteelta.. )
[/QUOTE
Kyllä. Samaa mieltä tästä. Vaikka itse astmaatikkona kuulun riskiryhmään ja voin siihen kuolla, niin on alkanut suunnattomasti ärsyttää tollanen pahimman manaaminen. Valtaosalla se kummiskin lieväoireinen on. Myös niillä riskiryhmillä se voi olla lieväoireinen.
Meniks Mike sulta ihan ohi mun kysymys, vai esitätkö vaan?Niin että ei se nyt suhun tartu mistään fillarinkahvasta jos pidät itse huolen hygieniasta. Jos ajaa noilla vehkeillä, niin kannattaa ajatella niitä ihan samalla tapaa mitä ovenkahvat, niin on räplännyt mahdollisesti sairaat. Korona on hengityselintiesairaus, ei mikään kosketuksesta leviävä kuin vaikka rutto.
Et tykkää siitä että tuntemattomista ihmisistä esitetään loukkaavia kommentteja, mutta päätit itse loukata suomalaisuutta. Hyvä meininki. Oikeasti noilla sun esittämillä kommenteilla ei ole mitään tekemistä narsismin kanssa, vaan ne on itsensä ja muiden rauhoitteluyrityksiä ja niillä selitetään miksi minulle ei voi käydä näin. Ja tottahan se periaatteessa onkin. Keskivertopakkislaisella on kyllä aika hiton pieni prosentuaalinen mahdollisuus saada tuosta vakava vaiva."Olin terve, urheilullinen ja savuton"
Ei tuo kommentti ole yhtään idioottimaisempi kuin täällä jokaisesta kuolleesta esitetyt ihmisarvoa loukkaavat kommentit tyyliin: Lihava, itse hankkinut sairautensa, liian vanha ansaitakseen elää. Hekin kun ovat aina joidenkin isiä, äitejä, isovanhempia, sisaruksia, parhaita kavereita jne. Suomalaisten yleisin kansantauti on sairaalloinen narsismi.