Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oli ny miten oli. Mä en elämääni rajoita tämän takia osu tai ei, toivottavasti et sinäkää esim jos joudut viedä vaik koirasi elääkäriin ( tosin en tiedä omistatko koiraa) ?? Jotkut varmaan jää kotia koska ei uskalla lähteä koska korona.
Rajoitan tietysti ja kaikkien olisi kyllä syytä, mutta rajansa kaikella. Tietysti veisin koiran eläinlääkäriin jos sellainen tilanne tulisi, mutta se miten rajoitan, on että pysyn pääasiassa kotona, en liiku yleisillä paikoilla, en käy kahvilla, kaljalla, ulkona syömässä, ostoskeskuksissa jne. Tosin viimeiset on tällä hetkellä jo mahdottomia muutenkin. Kaupassa käyn harvemmin kuin normaalisti. Se syy siihen miksi jokaisen olisi syytä nyt vain rajoittaa elämistään ja olemistaan on se, että sitä nopeammin tämä kaikki olisi ohi. Tai siis ainakin tämä akuutein vaihe ja rajoitukset.

Viimeksi muokattu:
Ja mikään ei ole tappanut niin paljon kuin uskonnot.

Aivan ....

... uskonnon varjolla on saatu monesti kansakunnankin siunaus monille veriteoille .... ihan lähihistoriassakin.
Sota ja uskonto ovat aina olleet pirullinen parivaljakko. Mikä rosvopäällikkö ja hallitsija hyvänsä rukoilee aina juhlallisesti omaa Jumalaansa, ennen kun menee tappamaan lähimmäistään.

"So it goes" - (Those three famous words from Slaughterhouse-Five, by Kurt Vonnegut)

No mä tuskin olen sulle velvollinen sitä tilittämään mutta korona siihen nähden on yksi hyttysen paska miten asiat voi olla.
Eli yksilönmurhe(sun) menee globaalin murheiden ylitse. Nyt rupee aukeemaan tarkemmin miks ei kiinnosta koronanehkäsy niin kovin.

Noh ei tässä olla kumpaakaan. Enpä aatellu tuosta stressata osuu jos osuu minkäs teet. On tässä suurempiakin murheita. Elämä jatkuu normaalisti.

onko tälle muuta sanaa kuvaamaan kuin itsekkyys?

Eli yksilönmurhe(sun) menee globaalin murheiden ylitse. Nyt rupee aukeemaan tarkemmin miks ei kiinnosta koronanehkäsy niin kovin.

onko tälle muuta sanaa kuvaamaan kuin itsekkyys?

Vai niin:D

Tietääkseni mä elän elämääni en muiden. Jos sairastun jään kotia. Jos olen terve liikun normaalisti, mutta en väkisin änke itseäni väkijoukkoon. Vieläkö harmittaa itsekkyys???
Ettei sulle jää paha mieli en mä oven kahvoja nuole, voit nyt varmasti välttää painajaisunet.

Vai niin:D

Tietääkseni mä elän elämääni en muiden. Jos sairastun jään kotia. Jos olen terve liikun normaalisti, mutta en väkisin änke itseäni väkijoukkoon. Vieläkö harmittaa itsekkyys???
Tämän taudin osalta kun sellanen juttu että sä voit 14vrk levittää ilman että koet olevas sairas. Sen takia ois ihan kiva että ihmiset vähentäis sitä liikkumista. Muuten tätä vitun karanteenia kestää jouluun saakka. Se on hyvä se.. varmaan.

eli Kyllä, harmittaa itsekkyys.

No itke ittes uneen pakko se on kaupassa käydä.

Sitä välillä miettii kumpi loppuu eka, universumi vai ihmisen tyhmyys? Kukaan ei kiellä kaupassa käymistä. Puoltuntii sitten itekki siellä olin.. Ei vieläkään onnistunu, yritä ahkerammin ymmärtää. :D @Sarmx

Ettei sulle jää paha mieli en mä oven kahvoja nuole, voit nyt varmasti välttää painajaisunet.

Enkä mä itteni puolesta pelkää.

☮☮

Viimeksi muokattu:
No itke ittes uneen pakko se on kaupassa käydä,mulle kun äiti ei tuo kaupasta ruokaa.
Moni muukin käy kaupassa ja se on ihan ok. Se kun on lähes pakollista. Mutta monia muita rajoituksia olet sinäkin varmaan tehnyt, vaikka sanot, että et ala elämääsi rajoittamaan. Elämän jatkamisen normaaliin tapaan ja täydellisen eristäytymisen väliin mahtuu aika paljon pieniä tekoja.

Moni muukin käy kaupassa ja se on ihan ok. Se kun on lähes pakollista. Mutta monia muita rajoituksia olet sinäkin varmaan tehnyt, vaikka sanot, että et ala elämääsi rajoittamaan. Elämän jatkamisen normaaliin tapaan ja täydellisen eristäytymisen väliin mahtuu aika paljon pieniä tekoja.

Olen samaa mieltä tuosta että turhaa pyörimistä ihmisten ilmoilla kannattaa välttää enkä sitä itsekkään tee. Mutta pointti nyt oli jos osuu kohdalle minkäs teet. Turhaa tässä hysteerikseksi on alkaa.

Ihminen tappaa, ei uskonto. Ja lähes kaikkien uskonnon nimissä tapahtuneiden teurastusten taustalla on valta ja raha. Ne vain markkinoidaan uskontona/demokratian puolustamisena suurelle yleisölle.

Uskontoa tuskin tarvitsee edes nimeltä mainita, niii todellakaa siinä uskonossa ei kyse ole rahasta vaan vallanhalusta.

No ihan pikkutyttö en ole vuosikymmeniin ollut ja äänialani on oikeastaan altto eikä sopraano, mutta mielenkiintoista on, aiheuttaako alitajuntainen kuolemanpelko ja ahdistus todellisuuden (coronavirusepidemia) voimakkaan torjumisen ja jopa aggressiivisen ilmaisutavan, jossa painotetaan mustavalkoista vastakkainasetelua (EVVK - panikointi) ja käytetään sukupuolistereotypioita (rohkea maskuliinisuus - panikoiva feminiinisyys)? :unsure:

Sinun luetun ymmärtäminen ei ole nähtävästi kovin korkealla tasolla, eli jospa luet ihan ajatuksella uudestaan postaukseni (ja varmuuden vuoksi vielä kolmannen kerran), sitten kerrot ne kohdat, joissa tätä "EVVK" -asennetta oli. Yleisemminkin tuntuu olevan niin, että ne ketkä ottavat asian rauhallisesti, tekevät tarvittavat toimet (eli aika pitkälti samat, mitä influenssakausienkin aikana), niin heidän väitetään vähättelevän tätä. Eli käytännössä luodaan itse narratiivi, jota väitetään toisen käyttävän, jotta se on helppo ampua alas.

Kauhea haloo täälläkin jostai helvetin koronasta, kuollaa tässä joskus muutenkin media ampuu yli ja tarkotuksella.

Mitä sitten jos se virus osuu kohdalle sitten osuu eikö teillä ole suurempia murheita kuin joku helvetin naurettava korona hyvin on asiat.

Ei kyllä ole suurempia murheita itellä. Koronassa huolettaa ainostaan se ettei tiedä miten itse tai omat lapset siihen reagoi. Ei me olla kovia sairastamaan, mutta itellä ollut astmaa penskana ja välillä menee kuumetaudin jälkeen keuhkoihin. Eikä niinkään se kuoleman mahdollisuus vaan se että jos sen yhtään rajumpana sairastaa niin miten keuhkot sen jälkeen kun ei nämä mitenkään hyvät ole koskaan ollut. Saisi lopettaa lähes kaikki nykyiset harrastukset jos keuhkot paljon huononee.

Sulla kuulostaa olevan aika paska elämä, ei voi mitään.

Ja mikään ei ole tappanut niin paljon kuin uskonnot.

Uskonnot on keino hallita massoja peloilla ja lupauksilla. Ihmisillä kun on sisäänrakennettu ominaisuus uskoa parempaan huomiseen. Sitten hädän hetkellä yleensä nojataan noihin hulluuksiin. Tuo usko parempaan huomiseen on aika välttämätön ihmisten jatkumolle, mutta selittää myös esim. lottoamisen missä todennäköisyys voittoon on erittäin olematon... Mutta mitä jos? "huominen voi muuttua... " vai miten se meni...

Koronavirus tuntuu varmasti hyvin abstraktilta uhalta niille, joiden lähipiiriä se ei ole vielä koskettanut. Pari podcastia täältä USAsta ihmisten omakohtaisista kokemuksista:

Perheenäidin kuvaus arjesta, missä aviomies on perheen ainoa tartunnan saanut, ja joka sairastaa tautia kotona.

Terveydenhuollon työntekijä, joka oli ensimmäinen New Jerseyssä todettu tartuntatapaus. Episodin nimi on "Back from the Brink", eli kaveri kävi lähellä loppua, mutta on nyt paranemaan päin.

Kummassakin tapauksessa on kyse alle keski-ikäisistä ja hyväkuntoisista yksilöistä, jotka ovat silti joutuneet todella huonoon kuntoon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom