Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Noh ei tässä olla kumpaakaan. Enpä aatellu tuosta stressata osuu jos osuu minkäs teet. On tässä suurempiakin murheita. Elämä jatkuu normaalisti.
Jos olisit lukenut ketjua, niin tietäisit, että ei täällä suinkaan kaikki, tai väittäisin että suurin osa, ole huolissaan niinkään itsestään, vaan siitä ettei ole osaltaan auttamassa koronan leviämisessä tai tartuttamusessa johonkin jolle se on jopa potentiaalisesti vaarallinen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos olisit lukenut ketjua, niin tietäisit, että ei täällä suinkaan kaikki, tai väittäisin että suurin osa, ole huolissaan niinkään itsestään, vaan siitä ettei ole osaltaan auttamassa koronan leviämisessä tai tartuttamusessa johonkin jolle se on jopa potentiaalisesti vaarallinen.

Olisiko pitäny koko ketju lukea läpi ja kenties luetella läpi nimimerkit jotka ei ole huolissaa tai ketkä on?
En ala sun kans vänkätä, sen verran sun viestejä tullu vastaan että vaikutat hyvin vaikealta persoonalta jota vituttaa joka päivä jokin asia, itse aina oikeassa muut väärässä.

No sehän onkin tosi hyvä periaate, onnea teille. Nimenomaan kaikkien pitäisi vain miettiä omaa tartuntaa ettei sitä missään nimessä saa ja jos saa, ei vahingossakaan levitä muihin. Se mihin te olette keskittynyt, on muiden syyttely ja arvostelu, pilkkaaminen ja koronan paisuttelu. Kun teidän pitäisi keskittyä itseenne, ettette saa tautia. Kaikki jotka ovat teidän mielestä väärässä, on trolleja, tyhmiä, jne jne. Te olette niin vahvasti sormella osoittelemassa, joten katsokaa vain sinne peiliin, te ette koronaa poista haukkumalla muita.

Netherlands recalls 'defective' masks bought from China

Hundreds of thousands of masks sent to Dutch hospitals have been recalled after tests showed they failed to protect the face or had defective filters.
The Netherlands recently bought 1.3 million masks from China.

The defective masks had already been distributed to several hospitals currently battling the COVID-19 outbreak, news agency AFP and Dutch media reported.
The Dutch Health Ministry has kept the rest of the shipment on hold.

An inspection revealed that the FFP2 masks did not protect the face properly or had defective filter membranes.
The fine filters stop the virus from entering the mouth or nose. The masks failed more than one inspection.

Jos mietitään puolueiden kannatusmuutoksia koronan jälkeen, niin kyllä vihervasemmisto tulee jyräämään porvarit. Ilmastonmuutoskiimaiset saavat hehkuttaa kuinka liikenteen väheneminen vähentää päästöjä. Tosin voi mennä hetki ennen kuin joukkoliikenne palaa ennalleen. Ja persuja saadaan lyödä sillä että nyt nähdään mitä tapahtuu kun rajat laitetaan kiinni.

Introverttina ihmisvihaajana minä käyttäydyn aina niin kuin joko minulla, tai kaikilla muilla olisi korona, tai joku vielä pahempi hyppykuppa!
Ei ole tarvinnut paljoa muuttaa perusasioita, eikä varsinkaan panikoida ja kimittää kuin pikkutytöt!

Sama juttu, kirjoitin johonkin ketjuun täälläkin että mä kartan flunssaisia ihan aktiivisesti vaikkapa kaupassa vaihtuu käytävä samantien ja esim. salilla vituttaa ihan törkeesti kun siellä flunssaisia ihmisiä treenaamassa, joskus menin viereiselle huoltsikalle kahville kesken treenin kun joku vammanen röhi ja ryki salilla ja odottelin että häipyy. Varmaan vuosi takaperin kirjoittelin tuon ja enempi niinku herätti hilpeyttä. Nyt kolmas talvi putkeen ilman mitään lentsua. Kiva että muutkin nyt välttelee lentsua, niin itse vieläkin helpompi välttyä siltä.

Ehkä ne kimittää siellää espanjassa ja italiassa.
'' Uusia kuolemia on siis todettu 849. '' espanjassa. Noi on ollu nyt joka päiväsiä lukuja tuolla päin.
Ne ei muuten laske noihin lukuihin kotiin kuolleita. Elikkäs jos vanhus saa viimesen silauksen koronasta ei ne raadoista testaa sitä enää. Nuo on siis sairaalassa kuolleita ja testaamalla varmistettuja tapauksia nuo 849 oikea luku isompi.

. On tässä suurempiakin murheita. Elämä jatkuu normaalisti.

Mitkä ovat suurempia murheita kuin tämä tilanne? Joku vakavampi sairaus joka on jo todettu tappavaksi joten korona ei ainakaan tee sitä?
Itse olen jo riskiryhmään kuuluva, lomautettu ja huonolla tuurilla työtön tämän vuoden lopussa? Joten tietysti olen huolissani terveydestä ja tulevaisuudesta. Se että jos kaikki hoitaisivat oman osuuden tässä tilanteessa niin voisin kuvitella että kaikki nuo uhkakuvat olisi omalla kohdalla pienempiä.

^ Tuota....eikös koronalle vaatimus ole FFP3 maski?

TAYS:n sivuilla on FFP3-maski.

Muualla vaikuttaisi olevan suositus vähintään FFP2 tai FFP3.
In Europe, for caregivers, it is necessary to wear a respirator of at least class FFP2 or FFP3 for maximum filtration of particles and aerosols when caring for a patient who is infected or suspected of being so.

Etenkin FFP3 maskeissa on ollut saatavuusongelmia.
"FFP3 masks and visors appear to be in particularly short supply."
Nuo testatut maskit eivät täyttäneet edes tuota FFP2 vaatimusta.

THL ohje

THL:

Hengityksensuojainten käytännön suojauskertoimia, jotka ilmoittavat, kuinka moninkertaisesti suojain vähentää hengitettävän ilman aerosolipitoisuutta 95 %:lla henkilöistä, kun suojain istuu hyvin ja käyttäjä on opastettu käyttämään suojaintaan.
SuojaintyyppiTehokkuusluokkaStandardiKäytännön suojauskerroin
Suodattava puolinaamariFFP1EN 1494
Suodattava puolinaamariFFP2EN 14910
Suodattava puolinaamariFFP3EN 14920
Puolinaamari P3-suodattimella EN 140 ja EN 14320
Hupulla tai kasvosuojuksella varustettu puhallinsuojainTH3P SLEN 12941200
Kokonaamarilla varustettu puhallinsuojainTM3P SLEN 129421000
*FF=filtering facepiece (suodattava kasvo-osa), P=particle (hiukkaset).

^ Tuota....eikös koronalle vaatimus ole FFP3 maski?

Kyllä... niille jotka ovat jo infektoituneet tai epäillään mahdollisesti altistuvan virukselle... esim. hoitotyössä infektoituneiden kanssa.
Luokka III suojain jossa suodatustehokkuus P3:sta eli FFP3. Ne suojaavat käyttäjää myös ilmassa olevilta aerosoleilta jne.. mallejahan löytyy sitten erilaisia ... kattaen: nenän, suun, leuan ja mahdollisesti silmien suojaamiseksikin...

FFP2-kasvonaamarien käyttöä suositellaan enemmänkin ennaltaehkäisevään suojaukseen....siis niillä jotka eivät ole valittömästi infektoituneita hoitamassa (tai samoissa tiloissa työskentelemässä kuten esim. laitoshuoltajat jne.).

"So it goes" - (Those three famous words from Slaughterhouse-Five, by Kurt Vonnegut)

Viimeksi muokattu:
Olisiko pitäny koko ketju lukea läpi ja kenties luetella läpi nimimerkit jotka ei ole huolissaa tai ketkä on?
En ala sun kans vänkätä, sen verran sun viestejä tullu vastaan että vaikutat hyvin vaikealta persoonalta jota vituttaa joka päivä jokin asia, itse aina oikeassa muut väärässä.
No sehän eskaloitui nopeasti. Ihan näin nopeasti ei ole kukaan ennen mennyt henkilökohtaisuuksiin.

Kunhan vain sanoin, että jos olisit lukenut, niin tietäisit. En sitä vaatinut tai olettanut.

No sehän onkin tosi hyvä periaate, onnea teille. Nimenomaan kaikkien pitäisi vain miettiä omaa tartuntaa ettei sitä missään nimessä saa ja jos saa, ei vahingossakaan levitä muihin. Se mihin te olette keskittynyt, on muiden syyttely ja arvostelu, pilkkaaminen ja koronan paisuttelu. Kun teidän pitäisi keskittyä itseenne, ettette saa tautia. Kaikki jotka ovat teidän mielestä väärässä, on trolleja, tyhmiä, jne jne. Te olette niin vahvasti sormella osoittelemassa, joten katsokaa vain sinne peiliin, te ette koronaa poista haukkumalla muita.
Te. Ketkä te? Mä en oikein tunnista itseäni tuosta syyttelystä paitsi hamstraamisen osalta. Ja paisuttelusta en tunnista itseäni ollenkaan. Olen mielestäni hyvinkin maltillisella linjalla enkä jaksa henkilökohtaisestikaan panikoida. Itse asiassa sulla ja mulla tuntuu olevan tässä asiassa täysin samat periaatteet, mutta jostain syystä luet puolet viesteistä hyökkäävinä.

Kaikkein paras keino välttää viruksen levittämistä on olla saamatta sitä itse. Siihenhän säkin pyrit.

eikä varsinkaan panikoida ja kimittää kuin pikkutytöt!

No ihan pikkutyttö en ole vuosikymmeniin ollut ja äänialani on oikeastaan altto eikä sopraano, mutta mielenkiintoista on, aiheuttaako alitajuntainen kuolemanpelko ja ahdistus todellisuuden (coronavirusepidemia) voimakkaan torjumisen ja jopa aggressiivisen ilmaisutavan, jossa painotetaan mustavalkoista vastakkainasetelua (EVVK - panikointi) ja käytetään sukupuolistereotypioita (rohkea maskuliinisuus - panikoiva feminiinisyys)? :unsure:

No ihan pikkutyttö en ole vuosikymmeniin ollut ja äänialani on oikeastaan altto eikä sopraano, mutta mielenkiintoista on, aiheuttaako alitajuntainen kuolemanpelko ja ahdistus todellisuuden (coronavirusepidemia) voimakkaan torjumisen ja jopa aggressiivisen ilmaisutavan, jossa painotetaan mustavalkoista vastakkainasetelua (EVVK - panikointi) ja käytetään sukupuolistereotypioita (rohkea maskuliinisuus - panikoiva feminiinisyys)? :unsure:
Olohuonepsykologin (joka luultavasti kutsutaan poikkeustilatyövelvoitteella duuniin psykologiksi) pätevyydellä mä sanoisin että kaikkia pelottaa. Osaa pelottaa korona. Osaa pelottaa että duuni menee. Osaa pelottaa ettei selviä lainoistaan. Osaa pelottaa että läheinen kuolee. Osaa pelottaa että ne vammaset koronahysteerikot pilaa talouden. Osaa pelottaa että ne vammaset lamahysteerikot pilaa pandemiantorjunnan. Osaa pelottaa että niiden elämää rajataan. Osaa pelottaa että niiden elämä muuttuu. Osaa pelottaa että ne eri mieltä olevat on oikeessa.

Kukaanhan ei lue tätä ketjua koska mulle ihan sama.

Mitkä ovat suurempia murheita kuin tämä tilanne? Joku vakavampi sairaus joka on jo todettu tappavaksi joten korona ei ainakaan tee sitä?
Itse olen jo riskiryhmään kuuluva, lomautettu ja huonolla tuurilla työtön tämän vuoden lopussa? Joten tietysti olen huolissani terveydestä ja tulevaisuudesta. Se että jos kaikki hoitaisivat oman osuuden tässä tilanteessa niin voisin kuvitella että kaikki nuo uhkakuvat olisi omalla kohdalla pienempiä.

No mä tuskin olen sulle velvollinen sitä tilittämään mutta korona siihen nähden on yksi hyttysen paska miten asiat voi olla.

No sehän eskaloitui nopeasti. Ihan näin nopeasti ei ole kukaan ennen mennyt henkilökohtaisuuksiin.

Kunhan vain sanoin, että jos olisit lukenut, niin tietäisit. En sitä vaatinut tai olettanut.

Te. Ketkä te? Mä en oikein tunnista itseäni tuosta syyttelystä paitsi hamstraamisen osalta. Ja paisuttelusta en tunnista itseäni ollenkaan. Olen mielestäni hyvinkin maltillisella linjalla enkä jaksa henkilökohtaisestikaan panikoida. Itse asiassa sulla ja mulla tuntuu olevan tässä asiassa täysin samat periaatteet, mutta jostain syystä luet puolet viesteistä hyökkäävinä.

Kaikkein paras keino välttää viruksen levittämistä on olla saamatta sitä itse. Siihenhän säkin pyrit.

Oli ny miten oli. Mä en elämääni rajoita tämän takia osu tai ei, toivottavasti et sinäkää esim jos joudut viedä vaik koirasi elääkäriin ( tosin en tiedä omistatko koiraa) ?? Jotkut varmaan jää kotia koska ei uskalla lähteä koska korona.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom