kolme vai neljä kertaa viikossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Boneli
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

Boneli

Banned
Ikä
40
oon tässä kokeillut 3x viikossa ja 4x viikossa molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa. Eli kumpi systeemi näistä on teidän mielestä parempi?

Ma: Jalat & Olkapäät
Ke: Rinta & Hauis
Pe: Selkä & Ojentajat

4x viikossa

Ma:Jalat
Ti:Rinta&Hauis
To:Selkä
Pe:Ojentaja&Olkapäät

Itse ainakin vedän jalat ihan omana päivänä, on se sen verran kova rupeama aina etten vois kuvitella tekeväni samana päivänä muita.

Jos vaan pystyt salilla käymään niin eiköhän se ole parempi sitten neljä kertaa käydä, selkä tai jalkatreenin jälkeen ei itselläni ainakaan voimat riitä kuin palkkarin litkimiseen.
/Hidas :P

No jos vaihtoehdot on esitetyt niin sitten ehdottomasti 4-jakoisella, ehtii tekemään vähän perusteellisemmin treenit. Mutta yksi hyvä vaihtoehto olisi tehdä 3-jakoisella 4 kertaa viikossa, näin lyhenisi kierto hieman.

mä koen ite ainakin ton 4 ketaa viikos paremmaks..
ite teen näin yleensä...

Ma:ojentajat ja hauis+vatsa
Ti:jalat
Ke:olkapäät+rinta+vatsat
To:Selkä+kyljet

M.O.P. sanoi:
Itse ainakin vedän jalat ihan omana päivänä, on se sen verran kova rupeama aina etten vois kuvitella tekeväni samana päivänä muita.

Riippuu miten treenin jakaa. Minä teen jalat/selkä/vatsa - treenin kahdesti viikossa.

Jos kolme kertaa viikossa käy salilla niin kannattaa kyllä mielestäni tehdä mielummin 2-jakoisella kun 3-jakoisella ohjelmalla

Katabolic sanoi:
Jos kolme kertaa viikossa käy salilla niin kannattaa kyllä mielestäni tehdä mielummin 2-jakoisella kun 3-jakoisella ohjelmalla

Totta tämäkin ja itse treenaan nimenomaan 2-jakoisella ja 3-4 kertaa viikossa, eli joka toinenpäivä treenipäivä käytännössä.

Boneli sanoi:
oon tässä kokeillut 3x viikossa ja 4x viikossa molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa. Eli kumpi systeemi näistä on teidän mielestä parempi?

Ma: Jalat & Olkapäät
Ke: Rinta & Hauis
Pe: Selkä & Ojentajat

4x viikossa

Ti:Rinta&Hauis
To:Selkä
Pe:Ojentaja&Olkapäät

Pyydän anteeksi etten vastaa kysymykseen :nolo: , mutta molemmat mielestäni yhtä huonoja, koska niissä on viikon kierto koko kropalle.

Kokeile mieluummin kolme kertaa viikossa koko kroppaa, tai kaksijakoista. Näin sama lihas saa useammin toimintaa, ja kehitystä tulee nopeammin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itse kokeilen seuraavaksi seuraavaa:
Maanantai (Selkä, hauis, etureidet, vatsa)
Tiistai (Rinta, olkapäät, ojentajat, pohkeet, takareidet)
Keskiviikko lepo
Torstai (Selkä, Hauis, etureidet, vatsa)
Perjantai (Rinta, olkapäät, ojentajat, takareidet, vatsa)

Niin että ma / tiista enemmän toistoja / liikkeitä ja pidempiä sarjoja kun taas torstai/perjantai Miken 2x6 vähän sovellettuna kaikkiin liikkeisiin. Ja vain esim 2 liikettä / lihasryhmä.
Niin ja jokaisessa treenissä intensiteetti sopivan matalalla, että jaksaa tehdä loppuun asti ja ehtii palautua seuraavaan treeniin. Järjestys niin että siirrytään isoista lihaksista pienempiin.

kynae-niska sanoi:
Pyydän anteeksi etten vastaa kysymykseen :nolo: , mutta molemmat mielestäni yhtä huonoja, koska niissä on viikon kierto koko kropalle.

Kokeile mieluummin kolme kertaa viikossa koko kroppaa, tai kaksijakoista. Näin sama lihas saa useammin toimintaa, ja kehitystä tulee nopeammin.

Varmasti saa ittensä myös nopeemmin jumiin? eli jos ottas kaksijakoisen ni jako olis esim Jalat&Yläkroppa?
kuullostaa aika mahdottomalta tehdä kaikki yläkropan liikkeet kerralla?
meniskö se sitten näin että :
Ke:yläkroppa
Pe:jalat
Su:Yläkroppa jnejne
ja onko tuosta nyt sit jotain faktaa että kasvaa nopeammin? jotkut ainakin on sitä mieltä että mitä enemmän lepoa ni sitä parempi??

Boneli sanoi:
mitä enemmän lepoa ni sitä parempi??

no ei se lihas kyllä lepäämällä kasva, muutenhan kaikki sohvaperunat olisivat ronnie colemaneja. lepoa tietenkin mutta ei sitä turhaa kannata laiskotella, jos pystyy palautumaan puolessa viikossa niin 2 jakosta vaan kehiin.

jos haluat voimaa niin 3jakoinen on hyvä, parempi kuin 4jakoinen.

Kuka tahansa terve ihminen voi treenata 2-jakoisella huolehtimatta siitä etteikö muka palaudu, 3x viikossa koko kroppa onnistuu myös vallan hyvin ja nuo kummatkin pieksee monijakoiset mennen tullen. Varsinkin jos on muutama vuosi vaan treeniä takana. Lukekaa tuolta ylhäältä "treeniasiaa normikehoiluun kyllästyneille", linkin takaa löytyy erittäin asiallista tietoa aiheesta. Itse en näe mitään järkeä naturaalina veivata jollain 4-jakoisella ohjelmalla. Kyllähän sen järki jo sanoo että 3x viikossa kehittää paremmin kuin 1x viikossa. Tekniikatkin paukkuu liikkeissä kohdilleen kun niitä tehdään useammin. Tämä kaikki siis naturaalina treenaavalle.

Voi olla etten tiedä palautumisasioista mitään (en ole huomannut mitään isompaa ongelmaa kun vain syö)? Mutta treenaillu nyt 8kk. 4krt viikossa. Seuraavalla tavalla:

Maanantai: yläkroppapäivä
Tissit, latsit, siipilihat, olkapäät, hauis, ojentajat, forkut (otin ehkä 2kk. sitten mukaan)

Tiistai: alakroppapäivä
perse, etu- ja takareidet, alaselkä, pohkeet, vatsat lisäpainoilla, selkä penkki

keskiviikkona hän lepää

torstai: yläkroppa

perjantai: alakroppa

lauantaina kevyttä lenkkiä yms. (jos voi) :kippis1:

sunnuntaina aeroobista (jos jaksaa)

maanantaina taas kierros alusta.

En voi moittia tuota jakoa, sillä mene mukavasti viikkoon. Saan sellaisen rutiinin helposti.

tuossa olis viikonloppuna hyvä ottaa aamuaerobista matkaan jos haluttaa.
treenit toki venähtää pitkiksi, mutei sen niin väliä. aikaahan on??

Saa vapaasti kommentoida ja käyttää hyväksi.

Boneli sanoi:
Nyt ois tarkotus saada lihaa. eli kertokaa ihmeessä jos on ohjelma ideoita

Tuolta joku koko kropan- tai 2-jakoinen ohjelma vaan.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394

Hyviä kahtiajakoja on esim:
1. Jalat, kädet
2. Selkä, rinta, olkapäät, vatsat

tai

1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat
2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, forkut/epäkkäät
eli työntö/veto

hmm

Oiskohan tässä järkeä
Ma:Jalat&Hauikset eli vaikka Hack-kyykky,prässi,koukistajat,ojentajat,Hauiskääntö tangolla ja hammer kääntö käsipainoilla

Ke:Ylätalja,Alatalja,vinopenkki,penkki käsipainoilla,ojentaja taljassa,ranskalaiset,olkapäitä parisarjaa

Pe:jalat uusiks ja eriliikkeillä vaikkapa ja hauikset

Su:yläkroppa eri liikkeillä

Itelläni toimii 3 kertaa viikossa paremmin:

1. Rinta, olkapää, ojentaja
2. Selkä, hauis
3. Jalat

Oon huomannut että jos viikossa on enemmän treenipäiviä kuin lepopäiviä, en ite ainakaan ehdi palautua kunnolla. Lisäksi jää mukavasti aikaa muuhunkin elämään...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom