kolme vai neljä kertaa viikossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Boneli
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Elmukelmu sanoi:
Lisäksi jää mukavasti aikaa muuhunkin elämään...

niin se ikävä lieveilmiö, jota myös muuksi elämäksi sanotaan...:wall:

mikäpä siinä jos toimii... pääasia, että harrastaa.

Itellä seuraavanlaista:

Ma: Selkä
Ti: Lepo
Ke: Rinta. olkapäät
To: Lepo
Pe: Kädet
La: Jalat
Su: Lepo

Toimii ainakin mulla vitun hyvin. Ehtii palautua ja elää. :thumbs:

M.O.P. sanoi:
Itellä seuraavanlaista:

Ma: Selkä
Ti: Lepo
Ke: Rinta. olkapäät
To: Lepo
Pe: Kädet
La: Jalat
Su: Lepo

Toimii ainakin mulla vitun hyvin. Ehtii palautua ja elää. :thumbs:

Ehtii palautua?? Mitenkäs toi jalkojen ja selän väli? Jos itse vedän 4 jakoisella kovan jalkatreenin, ei selän treenaaminen päivän päästä onnistu. Ainakin jos käyttää maastavetoa treeniohjelmassa. Olen kyllä joutunut jättämään maven ja kyykyt hetkeksi pois selkävamman takia<- heikot tukilihakset:(

Suosin 2 jakoista 3*viikko ohjelmaa nykyään, mutta ehkä mielummin 3-jakoinen kuin 4-jakoinen. ehtii palautua paremmin.

Mä en ymmärrä miten joku voi treenata 2-3 krt viikossa koko kropan läpi? Sehä non hirmuinen määrä? Itse olen treenaillut jo ikuisuuden tällätavoin:

Ma: Rinta+hauis
Ti: Jalat
Ke: Lepo
To: Olkapäät+ojentajat(Joka toinen viikko hauikset mukaan superina)
Pe: Selkä+epäkkäät ja vatsat
La: Lepo/Aerobinen
Su: Lepo (Sunnuntaityöllä ei ole siunausta (Joh. 18:36)

Pistäkääpä joku ohjelmanne tähän thriidiin, jossa treenailette 2-3x viikossa kroppanne läpi ja päivät myös!

L0b0 mainiosti sen voi treenata, kunhan pitää yksittäisten treenien intensiteetin tarpeeksi matalalla.
Itselläni ainakin hetken paikallaan polkenut kehitys lähti taas innolla eteenpäin kun tein ensimmäisen HST tapahtumani.
Ja oli oikeasti tosi mukavaa treenata ihan uudella tavalla >D
Jos alkaa vanha treeni kyllästyttää tai ei enää tule tuloksia niin kannattaa kokeilla:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=38537
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=38537
http://personal.inet.fi/koti/pehkonen/penkki/hst.htm
http://www.musclenet.fi/HST1.php

tai vaihtoehtoisesti tätäkin kannattaa mielestäni kokeilla
http://www.musclenet.fi/ohjelma16.php

Minulla on juuri samanlainen ohjelma kuin L0b0lla paitsi en tee joka toinen viikko hauvista superina. :D

Minä en voisi kuvitella tekeväni koko kroppaa 2-3 kertaa viikossa, minusta se on itsensä tappamista. Treenasin dietillä 5-jakoisella ja se oli ihan yes, mutta noin puolivuotta sitten vaihdoin tähän minusta parhaaseen 4-jakoiseen ja olen minä jotenkin kehittynyt. Niin ja minä teen sunnuntainakin lepoaerobista.:rock:

NGV sanoi:
Minulla on juuri samanlainen ohjelma kuin L0b0lla paitsi en tee joka toinen viikko hauvista superina. :D

Minä en voisi kuvitella tekeväni koko kroppaa 2-3 kertaa viikossa, minusta se on itsensä tappamista. Treenasin dietillä 5-jakoisella ja se oli ihan yes, mutta noin puolivuotta sitten vaihdoin tähän minusta parhaaseen 4-jakoiseen ja olen minä jotenkin kehittynyt. Niin ja minä teen sunnuntainakin lepoaerobista.:rock:

Nyt jätät sen sunnuntaiaerobisen heti pois ja lepäät senkin edestä! Jumalakin lepäsi seitsemäntenä päivänä raskaan viikon päätteeksi.

Mulla on jotenkin hirveen vaikea kuvitella, että treenais sillai, että jätetään sarjat kesken. Sillä tyylillä toki voisi treenatakin kropan pari kertaa viikossa, mutta olen tottunut vetämään lihasryhmän helvetilliseen loppuun saakka ja sitten palauttelen viikon verran. Se on lepposaa hommaa, lihat saa kyytiä ja jää aikaa muuhunkin. Ja on huomattavasti 'helpompi' puuskuttaa ja keskittyä siihen yhteenlihasryhmään kerrallaan (ainakin minulla) Muutenkin tykkään keskittyä vain yhteen asiaan kerrallaan.

Itse vaihtelen liikkeitä myös lähes joka treenikerta fiiliksen mukaan. Toistoissa syklittelen tällätavoin:

Ekat 2 vko toistot noin 15 per sarja
Tokat 2 vko toistot noin 10 per sarja
Seuraavat 2 vko toistot noin 5 per sarja

Sitten taas taotaan tasapaksulla 8-15 toistolla eteenpäin, mutta välillä on sairaan hyvä tehdä tuollaista syklitystä.

Kannattaa myös muistaa, ettei se ohjelma itsessään kasvata. Enemmän arvoa minä annan hyvälle sapuskalle ja riittävälle levolle. En hirveästi hifistele tuon ohjelman kanssa - Pääasia, että antaa runtua lihoille vaihtelevasti, eikä kangistele kaavoissa.

2-jakoinen on mulla toiminut hyvin, treenaan 1 on ja 1 off systeemillä, eli kroppa viikossa 1,5 - 2 kertaa läpi. Mä teen tossakin sarjat loppuun, tosin positiiviseen sellaiseen, eli vältetään epäonnistumisia ja tehdään esim. pakkotoistoja vain tosi harvoin. Treenijako on seuraava:

-reidet, kädet
-rinta, selkä, olkapäät, pohkeet

Erittäin tyytyväinen olen ollut, treenipainot kehittyy tappavan tasaisesti ja eiköhän sitä lihaakin tartu ihan hyvin.

[quote="L0b0"Nyt jätät sen sunnuntaiaerobisen heti pois ja lepäät senkin edestä! Jumalakin lepäsi seitsemäntenä päivänä raskaan viikon päätteeksi.

Mulla on jotenkin hirveen vaikea kuvitella, että treenais sillai, että jätetään sarjat kesken. Sillä tyylillä toki voisi treenatakin kropan pari kertaa viikossa, mutta olen tottunut vetämään lihasryhmän helvetilliseen loppuun saakka ja sitten palauttelen viikon verran. Se on lepposaa hommaa, lihat saa kyytiä ja jää aikaa muuhunkin. Ja on huomattavasti 'helpompi' puuskuttaa ja keskittyä siihen yhteenlihasryhmään kerrallaan (ainakin minulla) Muutenkin tykkään keskittyä vain yhteen asiaan kerrallaan.[/quote]
Niinpä itse jokatoinen viikko treenin lopuks otan hullut supersarjat ja pumppaan viimeisetkin hengen pisarat lihaksista. Tänäänkin tein ojentaja ja olkapään treenin jälkeen pystysoutua 2x15 ja ojentajataljassa 2x15 eli ekaksi pystysoutua ja sitten heti kiinni ja tekemään oijentajia sain todella hyvin hengiltä nuo lihakset.

Niin tuosta sunnuntain aerobisesta sen verran, että se on näin massakaudella pakko tehdä kirkon jälkeen eikä ennen kirkkoa, että eka hoidetaan tuo henkinen ja sitten fyysinen..:D

tuo 4-jakoinen...mun mielestäni...
kuten joku jo sanoikin; jalat omana päivänään,
ei muuhun treenin enää energiaa...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
L0b0 sanoi:
Mä en ymmärrä miten joku voi treenata 2-3 krt viikossa koko kropan läpi? Sehä non hirmuinen määrä?

Samat viilikset. Itellä toimii tuo kerta/viikko hyvin.

jyri sanoi:
Ehtii palautua?? Mitenkäs toi jalkojen ja selän väli?

En koe sitä mitenkään ongelmalliseksi. Mave ja sjmavea kyllä teen. Hyvin toimii.

Kyllä mä ainakin ajattelin ottaa ens vuoden alussa ainakin yhen 6-viikon hst-kuurin. Tuntuu, että on eri lihasryhmien välissä liian pitkät tauot. Jalatkin palautuu jo alle viikossa.

Timba79 sanoi:
Mutta yksi hyvä vaihtoehto olisi tehdä 3-jakoisella 4 kertaa viikossa, näin lyhenisi kierto hieman.

Itse vedän juurikin näin, eli treenit joka toinen päivä (1on-1off) ja näin siis kierto lyhenee ja olen sopivasti palautunut uuteen treeniin samalla viikolla.

Jakona mulla on perussetti:
1. Rinta-olkapää-ojentaja
2. Reidet-pohkeet
3. Selkä-hauis

Hyvin on homma toiminut ja tykkään tuosta kolmijakoisesta ja lisäämällä sitten yhden treenipäivän viikon kiertoon tulee vähän lisää intensiivisyyttä treeneihin.

tämmönen ohjelma

Eli tämmösen ohjelman tossa nyt väsisin ja tänää alotin
Ma:Jalat&Hauis liikkeet ovat kyykky 3x8-12 prässi 3x8-12 ojennukset 3x12 koukistajat 3x12 Hauiskääntö tangolla 3x10 hammerkääntö 3x8 2min palautuksilla

Ke:Selkä:Hyvää huomenta,Ylätalja kapealla, Alatalja leveällä toistot molemissa 3x10 Rinta: Vinopenkki 3x10,penkki käsipainoilla, Ojentajaa pariliikettä millon mitäki 3x10 sarjoilla olkapäitä 2liikettä 3x8-12 sarjoilla yks liike takaolkapäitä.Vatsoja teen kun jaksan.

Perjantaina sitten taas jalat ja hauis uusiks ja sunnuntaina sit Keskiviikko uusiksi

Tarkotuksena olis myös vaihdella noita liikkeitä viikottain. Kannattasko toinen treeni aina tehdä vähän kevyemmin vai vetääkkö täysillä? liekkö ylikunto edessä siinä tapauksessa?

Hassuttaa kovasti nää 3- ja 4-jakoset kun ihmiset itkee että "ei ehdi palautua 1- ja 2-jakosista". :anssi:^3

Kuka tahansa pystyy kehittämään ittensä sille tasolle että koko kropan treeni kolmesti viikossa ei tee edes tiukkaa. Lisäksi sekä käytäntö että tiede on todistanut aaaaaaaaaaaaaaaaaaikoja sitten tällaiset ohjelmat kaikin puolin paremmiksi kuin perus "body" ohjelmat. Mitään todisteita en tietenkään jaksa pistää, ettikää itte. :jahas: (tai lukekaa vaikka ylhäältä sumun sticky ;))

Nohh kukin tavallaan, toiset tavat vaan on fiksumpia. :D Tammikuun 2. lähtee hieman modifioitu HST 4 kertaa viikossa, usko elämäni parhaaseen kehitykseen on vahva (kuhan kaloreita tulee naamaan 3000-10000 kcal päivässä :hyper: ).

edit: sori :offtopic: ja taaaaaaas kerran avautuminen bodauksen hölmöydestä. Yritän vastedes avautua vähemmän. :haart:

Tammikuun 2. lähtee hieman modifioitu HST 4 kertaa viikossa, usko elämäni parhaaseen kehitykseen on vahva (kuhan kaloreita tulee naamaan 3000-10000 kcal päivässä

Millanens tämä 4krt/vko Hst tulee olemaan?

Topah sanoi:
Millanens tämä 4krt/vko Hst tulee olemaan?

Aika yksinkertanen ja about samanlainen kun normi-hst, mutta volyymi on aika pieni (8 sarjaa per treeni), pelkkiä perusliikkeitä (paitsi nyt viparit sivuille ja taakse), toistojaolla 12-8-4 ja treenipäivinä ma, ti, to ja pe. Saas nähä miten äijän käy. Ainoo mikä pelottaa on just noi vikat päivät kun tulee tyyliin 2x tiukkaa mavea ja 2x tiukkaa etukyykkyä viikossa. Pitää vaan muistaa syödä niin eiköhän se onnistu. :D

Kumpainenkin systeemi toimii varmasti hyvin, mutta muuttaisin 3-jakoisen seuraavaksi:
1. Jalat + vatsa
2. Rinta, olkapäät, ojentajat
3. Selkä, hauis

Itse treenailen tällä hetkellä nelijakoisella joka toinen päivä. Nelijakoisella voi tosin hyvin treenata myös kolme kertaa viikossa (olen näin jokunen vuosi sitten tehnytkin) - tällöin ehtii palautua treeneistä kunnolla (eikä kierto ole silti liian pitkä).

Toisaalta kolmejakoisellakin voi treenailla esim. joka toinen päivä. Tällöin voi ottaa hieman vähemmän sarjoja/liikkeitä /kerta.

Habankorppu sanoi:
Hassuttaa kovasti nää 3- ja 4-jakoset kun ihmiset itkee että "ei ehdi palautua 1- ja 2-jakosista". :anssi:^3

Kuka tahansa pystyy kehittämään ittensä sille tasolle että koko kropan treeni kolmesti viikossa ei tee edes tiukkaa. Lisäksi sekä käytäntö että tiede on todistanut aaaaaaaaaaaaaaaaaaikoja sitten tällaiset ohjelmat kaikin puolin paremmiksi kuin perus "body" ohjelmat. Mitään todisteita en tietenkään jaksa pistää, ettikää itte. :jahas: (tai lukekaa vaikka ylhäältä sumun sticky ;))

Nohh kukin tavallaan, toiset tavat vaan on fiksumpia. :D Tammikuun 2. lähtee hieman modifioitu HST 4 kertaa viikossa, usko elämäni parhaaseen kehitykseen on vahva (kuhan kaloreita tulee naamaan 3000-10000 kcal päivässä :hyper: ).

edit: sori :offtopic: ja taaaaaaas kerran avautuminen bodauksen hölmöydestä. Yritän vastedes avautua vähemmän. :haart:
Mun mielestä nää jutut on lähinnä mielipidekysymyksiä, ja itse ainakin oon vähän molempien puolella. Välillä 4-jakoinen on ihan mukava, sitä tällä hetkellä teenkin, ja nyt ajattelin vetää HST:tä seuraavaksi. 4-jakoinen on kuitenkin hyvin jaettuna lähellä 2-jakoista, 3-jakoinen jää vähän paitsioon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom