- Ikä
- 36
^^ ja miten on juoksutekniikka kunnossa: vaikka kunto olisi kova, niin huono ,valtavasti energiaa kuluttava, tekniikka jättää useimmilla tulokset huonoksi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kiitos taas vastauksista. Antille voin sanoa, että kyllä kaikki kestävyyskuntoa vaativa tekee yhtä pahaa. Sykemittaria minulla ei ole, mutta leposykkeeksi olen siskoni mittarilla mitannut kesällä 68. Maksimia en tiedä, mutta kohtuullista vauhtia alamäessä juosten sain mittariin huikeat 222, Polarin mittarilla tosiaan.
Peruskestävyyslenkkien sykkeitä en tiedä, mutta noin 8km matkaan menee aikaa hiukan päälle 50 minuuttia, mikä ei ainakaan liian nopea pitäisi olla. Loppumatkasta kyllä aina tuntuu, että kovempaakin olisi jaksanut.
Kunnolla loppuun ei noista juoksusta ole vedetty oikein mitään, mutta minulle loppuun vetäminen tarkoittaa sitten sitä, että maataan kuolemassa kentän laidassa. Ongelmana on se, ettei 10km säteellä ole juoksurataa, jossa voisi pitää tasaista kierrosaikaa ja juosta hyvällä alustalla. Talvella suoritukseen vaikuttaa pakkanen, teiden liukkaus sekä periaatteessa kuinka paljon autoja liikkuu, kun meidän lähellä on säästelty myös kävelyteissä.
Muita kuntotestejä en ole tehnyt. Maksimisykekin pitäisi testata joskus valvotuissa olosuhteissa. Jos kaikki menee hyvin, niin muutan kesän aikana Tampereelle, missä ainakin uskoisin olevan paremmat lenkkimahdollisuudet. Tosin kesä itsessäänkin tekee paljon, koska talvella juokseminen on aika tuskaista.
Kun on vuosi aikaa, niin ei kyllä minun mielestäni pitäisi olla mitään tarvetta kreatiinille. Muutenkin testit kysyvät enemmän lihasten kestävyyttä kuin paksuutta, eli ei siinä mitään suurta massaa tarvita. Ite alotin tällä viikolla veteleen tolla Navy Seals -ohjelmalla, joka painottaa nimenomaan lihaskestävyyttä. Lisäsin vielä selkiä oma-alotteisesti, kerran niitäkin testataan, toistomäärä sama kuin vatsoissa. Kyllä jos tota ohjelmaa vedät noi 18 viikkoa, nii johan alkaa ropiseen täysiä pisteitä lihaskuntotesteistä... Tietty vaattii pikkasen pohjallekin lihaskuntoa, mutta kyllä toi ekaviikko taitaa normaalikuntoselta mennä.Olen myös miettinyt kannattaisiko leuanveto- ja punnerrusmaksimeita nostettaessa alkaa käyttämään kreatiinia vaikka muutaman kuukauden ajan? Testeihin mennessä haluan tietenkin ylimääräisen nesteen pois kehostani, mutta eikös olisi järkevää treenata kreatiinin mahdollistamilla korkeammilla toistomäärillä, joista ainakin jonkin verran pysyisi kuurin jälkeenkin?
En vaan oikein ymmärrä, että mikä sulla olis pointtina siinä massan hankkimisessa... Vaikka onhan aina tietysti ulkonäkökysymykset, mutta en tiedä sitten kuinka moni tyttö loppujen lopuksi tykkää kreatiinimuskeleista ;)