Kokemuksia myyntityöstä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse ollut nyt 2 kk:tta myyntihommissa. Mitä olen työstä huomannut pitää olla riittävän röyhkeä, uskoa omaan tekemiseen (tuotteeseen) ja ennenkaikkea PERUSTELLA! Myyminen on IMO aika pitkälti perustelua. Tottakai asiakas pitää saada mukaan juttuun myös tunne tasolla, mutta viime kädessä ilman riittäviä perusteita MIKSI tuote olisi juuri oikea, asiakas jää vielä "miettimään".

Ensimmäiseltä täydeltä kuukaudelta on tulossa palkkaa n 2200-2500e. Työtunteja tuli 146,5. Tuntipalkka siis 15e - 17e. Kotona ei tarvitse töitä miettiä ja työajat ovat kohtuulliset, klo 10 ja klo 20 välillä. Koulutus kesti 6h, jonka jälkeen aloin tehdä hommia.

Meillä on 4 hengen työporukka ja hyvä meininki, töissä on yleensä aina mukavaa. Tällä mennään ainakin syksyyn asti, katsotaan mitä sitten puuhaillaan.

No nyt on aikomus hakeutua takaisin myyntityöhön ja hakemus cv:n kanssa lähtee huomenna. Myytävät tuotteet on laitteita teollisuus/tuotantokoneisiin. Ei kovin vaikeita omaksua kunhan on valmis näkemään vaivaa asian eteen.

Myynti-insinööri/Aluepäällikkö on toimi ja toimialue n. puoli suomea. Firma on PK-seudun ulkopuolelta ja henkilövahvuus n.13-15.

Nyt vain askarruttaa mitä laittaisi palkkatoivomukseen, palkka olisi kuukausipalkka + bonus ja päälle km ja päivärahat. Tällaisena aikana varmasti on tulijoita halvallakin mutta ei tee mieli myydä itseään liian halvalla koska olen valmis panostamaan hommaan paljon vaikka se sitten vaatisi 50-60h työviikkoja.

Aikaisempaa kokemusta myyntityöstä on vuosien takaa kolme vuotta ihan eri alalta ja koulutus on Amk- insinööri sivuavalta alalta. Nyt on vuosia oltu eri tyyppisessä työssä.

Itse olen ajatellut jotain 2700-3000 euron palkkapyyntöä.

Kiitoksia jo etukäteen avusta.:worship:

Riippuu pitkälti siitä minkälainen provikkajärjestelmä on kyseessä, eli mitä vaikeammin provikoita saa niin tietenkin sitä korkeampi peruspalkka pitää saada.

:offtopic:Loksahti leuat auki kun kävi eräässä keskustelussa ilmi että eräs kollega (semmonen pieni rauhallinen ukkeli) oli vetässyt viime kuussa 14ke palkkiot:eek:

Hain muuten tuossa taannoin erääseen firmaan myyntipäälliköksi (ei ollut oikein silloin vielä tiedossa mikä myyntiartikkeli on kyseessä). Soittelivat sieltä sitten innostuneena perään ja tiedustellessani palkoista kertoivat aloituspalkan olevan 2800€/kk+provikat (myyjän palkka). Kyselin vähän tarkemmin tuotteista ja kävi ilmi, että firmaa myy jotain kalliita erikoispölynimureita ovelta ovelle:D. Helppoa rahaa, mutta ei saatana kyllä anna luonto periksi alkaa imureita kauppaamaan:hyper:

Itse ollut nyt 2 kk:tta myyntihommissa. Mitä olen työstä huomannut pitää olla riittävän röyhkeä, uskoa omaan tekemiseen (tuotteeseen) ja ennenkaikkea PERUSTELLA! Myyminen on IMO aika pitkälti perustelua. Tottakai asiakas pitää saada mukaan juttuun myös tunne tasolla, mutta viime kädessä ilman riittäviä perusteita MIKSI tuote olisi juuri oikea, asiakas jää vielä "miettimään".

Ensimmäiseltä täydeltä kuukaudelta on tulossa palkkaa n 2200-2500e. Työtunteja tuli 146,5. Tuntipalkka siis 15e - 17e. Kotona ei tarvitse töitä miettiä ja työajat ovat kohtuulliset, klo 10 ja klo 20 välillä. Koulutus kesti 6h, jonka jälkeen aloin tehdä hommia.

Meillä on 4 hengen työporukka ja hyvä meininki, töissä on yleensä aina mukavaa. Tällä mennään ainakin syksyyn asti, katsotaan mitä sitten puuhaillaan.

Saako kysyä, mitä myyt?

Saa.

Myyn matkapuhelinliittymiä, matkapuhelimia, nettiyhteyksiä ja läppäreitä.

Btw, nyt on tänään töissä semmonen tilanne että vituttaa kyllä ihan kunnolla!
Myytkö puhelimitse, liikkeessä, ständiltä vai asiakkaan tiloissa (b2b)?

Itse kokeilin aikanaan pari viikkoa ständillä myyntiä, mutta olisi pitänyt saada kaupaksi melkoisen paljon enemmän että sillä ois elänyt. Kymppi per aktivoitu liittymä. Keskimäärin 2/3 myydyistä liittymistä aktivoitui, joten pari liittymää/tunti olisi tuonut rapiat 12.5e tuntiliksan. Onko tuo sitten paljon vai vähän myyntiä, vaikea sanoa.

Ständiltä. Nyt onkin vaikea arvata minkä firman leivissä olen :D

Itse myin viime kuussa 137 liittymää yhteensä, 146,5 tunnissa. Suomen tasolla huimasti edellä keskitasoa, mutta IMO en voi käsittää miten jotkut (niin monet) paikkakunnat on niin paskoja tekemään kauppaa!

Ständiltä. Nyt onkin vaikea arvata minkä firman leivissä olen :D

Itse myin viime kuussa 137 liittymää yhteensä, 146,5 tunnissa. Suomen tasolla huimasti edellä keskitasoa, mutta IMO en voi käsittää miten jotkut (niin monet) paikkakunnat on niin paskoja tekemään kauppaa!
No on teillä ainakin huomattavasti parempi palkkaus vrt. oma kokeiluni :)

IMO en voi käsittää miten jotkut (niin monet) paikkakunnat on niin paskoja tekemään kauppaa!

Sen verran koulutushommissa pyöriny että minä voin. Hartiat lyttyyn, alakuloinen katse ja piipittävä ääni -> epäkauppa.

Aiemmin luulin että kenestä tahansa voi tulla myyjä, ei välttämättä hyvä, mutta myyjä. En luule enää, kaikista ei vaan ole myyntityöhön. Myyntityö ei siis tarkoita kassaneitiä.

Mun kokemuksen mukaan on itseasiassa aika harvassa ne tyypit, joista tulee hyviä myyjiä. Niin monta henkilöä käynyt kokeilemassa hommia täällä ja sitten toteaa parin viikon kuluttua, että ei olekaan "mun juttu". Tämä tapahtuu silti, vaikka provikat on meillä aika asialliset ja ei tarvitse edes tehdä niitä "paskimpia" hommia ainakaan kovin paljoa. Eli promotyypit ja buukkaajatkin on erikseen tukena, joten voi keskittyä täysillä siihen myymiseen!

Kertokaas voiko myyntityöhön lähteä jotain kautta osa-aikaisena muun duunin ohessa? Mielellään jotain muuta kuin lehtien puhelinmyyntiä. Puhelinmyynnissä ei sinänsä mitää vikaa ole. Eli iltoihin ja viikonloppuun sijoittuvaa myyntiä haetaan. Taskussa on kohta laskentaekonomin paperit, mutta minua on pitempään jo houkuttanut lähteä kokeilemaan myyntiä, kun ei numeron murskaus lopun ikää välttämättä kiinnosta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Luulisi että jotain osa-aikaista ständi/messumyyntiä löytyy. Puhelimitse tehtävää myyntityötä kuluttaja-asiakkalle löytyy aivan varmasti. Tuotteina silloin kännykkäliittymät/sähkösopparit/vakuutukset tne.

Nantes tuossa jo mainitsikin työstä Fonectalla , mutta kiinnostaisi tietää lisää.
Olen siis hakemassa Fonectalle myyntineuvottelijan duuniin. Onko mahdollisuutta päästä kyseiseen työhön, ilman minkäänlaista kokemusta tai koulutusta kyseiseltä alalta?

Mitä työ pitää sisällään? Muutakin kuin soittelua päivät pitkät?

Maksetaanko Fonectalla koulutusajalta palkkaa? Paljonko?

Kertokeehan !

Mitä mieltä porukka on menekinedistäjän duunista? Kenelläkään kokemuksia/mielipiteitä kyseisestä työstä? Palkkauksesta/Kulukorvauksista yms korvauksista.

Ei ehkä niin sanoisi. Tuli kieltämättättä itsellekkin mieleen kun ensikertaa nimikkeeseen törmäsin. Silloin tällöin avoimia paikkoja näkyy olevan ja herätti kiinnostuksen. Työpaikalla käy silloin tällöin Canonin edustaja järjestelemässä tuotteitaan. Pitää huolta, että juuri heidän tuotteensa olisi hyvin esillä. Sama henkilö tekee pienen hetken myös tehokasta myyntityötä ja esittelee tuotteita asiakkaille. Kuulostaisi hyvältä JOS on sopivan haastava/monipuoliset tuotteet ( ei esimerkiksi Hartwallin edustaja, jonka tehtävä jäisi pääasiassa tuotteiden järjestelyn nojaan). Saisi kierrellä ja samalla markkinoida tuotteitaan, eli tosissaan olisi myynninedistäjän hommia. Laitoin tänne kysymyksiä, koska en ole kyseistä Canonin henkilöä aikoihin nähnyt.

Ei ehkä niin sanoisi. Tuli kieltämättättä itsellekkin mieleen kun ensikertaa nimikkeeseen törmäsin. Silloin tällöin avoimia paikkoja näkyy olevan ja herätti kiinnostuksen. Työpaikalla käy silloin tällöin Canonin edustaja järjestelemässä tuotteitaan. Pitää huolta, että juuri heidän tuotteensa olisi hyvin esillä. Sama henkilö tekee pienen hetken myös tehokasta myyntityötä ja esittelee tuotteita asiakkaille. Kuulostaisi hyvältä JOS on sopivan haastava/monipuoliset tuotteet ( ei esimerkiksi Hartwallin edustaja, jonka tehtävä jäisi pääasiassa tuotteiden järjestelyn nojaan). Saisi kierrellä ja samalla markkinoida tuotteitaan, eli tosissaan olisi myynninedistäjän hommia. Laitoin tänne kysymyksiä, koska en ole kyseistä Canonin henkilöä aikoihin nähnyt.
Tolla nimikkeellä tehdään todella erilaisia hommia riippuen firmasta: esillepano, somistus, shelf sharesta huolehtiminen/tilausten tekeminen/ei-oon-ehkäisy = junior sales, kamppisten jalkauttaminen, promot jne. - tai kaikkien noiden yhdistelmä.

Usein noi on ulkoistettuja palveluja. Mm. tuon Canonin hepun palkkakuitissa lukee joku muu kuin Canon.

Jos niin moni noista ulkoistettua menekinedistämistoimintaa myyvistä firmoista ei olis aivan perseestä, niin duunina opiskelijalle suosittelisin menemään sellaiseen jossa pääsee tekemään osa-aikaisena useiden firmojen duuneja; siinä saa varsin laajan kokemuksen vs. olemalla yhdessä paikassa ja usein urakalla+km:t+päivärahat pääsee liksoillekin. Useille päämiehille tekeminen on vakkarihommana vittumaisempaa. Toki osa ostaa tota enemmänkin henkilöstövuokrauksena (mm. tuo jo mainuttu Canon) jolloin se on enemmänkin päämiehestä kiinni, onko homma mielekästä.

Aivan....täytynee fundeerata ja haistella sopivaa paikkaa missä pystyisi vaikka sivuhommana tekeen mielekästä menekinedistäjän työtä.

Onko kenelläkään kokemuksia vakuutusten myymisestä? Silloin tällöin lehdissä ja mol:lla haetaan myyntineuvottelijoita vakuutusten myyntiin.
Ymmärtääkseni tarkoituksena on puhelimella tavoitella asiakkaita ja näin saada myyntiä aikaiseksi.

Onko palkka kuinka tiukassa kyseisellä alalla? Kokemuksia otetaan vastaan mielellään.

Onko kenelläkään kokemuksia vakuutusten myymisestä? Silloin tällöin lehdissä ja mol:lla haetaan myyntineuvottelijoita vakuutusten myyntiin.
Ymmärtääkseni tarkoituksena on puhelimella tavoitella asiakkaita ja näin saada myyntiä aikaiseksi.

Onko palkka kuinka tiukassa kyseisellä alalla? Kokemuksia otetaan vastaan mielellään.

Parhaat tuntemani vakuutusedustajat tienaa yli 100 tonnia vuodessa, jotkut huiput päässeet joskus 200 tonniin asti. Tietysti suurin osa ei alalle sovellu ja lopettaa ensimmäisten kuukausien jälkeen. Merkitystä on myös minkä firman edustajana on, luonnollisesti, sekä sillä onko työ täysin provisiopohjaista vai kuuluuko työhön joku pohjapalkka. Vaihtuvuus alalla on suurta. Jotkut tekee hommaa puhelimessa, osa toimistoilla, mutta parhaiten kauppaa tulee kun pääset asiakkaan kotiin puhumaan oikeista asioista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom