Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikään kone ei tykkää tuollaisista tehoboxeista! Auto vaan Hariselle, Karalalle tms. Joka tekee siihen ohjelman penkissä!
Kone kestää upeasti virittämistä, rahalla saa tehoa (ahdin, suuttimet) n. 350hp/700-850nm! Automaattivaihteisto ei kestä edes lastuttamista manuaali taas oikein hyvin! Voimansiirtoon kun vaihtaa X5/6:sen palikat niin kestää!

Veljellä on tuolla 184hp koneella ja karalan ohjelma. Hyvin se puskee kieltämättä ja kone kestänyt vallanmainiosti. Muut paikat antautuu ennenkuin kone, esim kytkin ja moottorinkiinnikekumit.

Tuo 350hp/850nm on mahdollista M57N koneissa eli uudemmalla koneella, vakiona tässä 204hp. Siihenkään ei vaadita ahtimen vaihtoa. 535d suuttimet, katiton putkisto, virtaavampi välijäähdytin ja sen jälkeen ohjelmointi. Toki kylkiäisenä on jo pakko laittaa kireämpää kytkintäkin. Tuossa vielä hyvä linkki 3 litrasten dieselien virityksestä: http://www.hestec.fi/etusivu/bmw/3.0d_moottori.php

Niin ja kun kokemuksia bmw:stä topic on niin itsellä on 320d e46. 136hp vakiona ja ohjelma 160hp/360nm. Hyvin silläkin kerkeää ja kulutus maltillinen. Maantiellä alle 5, kaupungissa agressiivisella ajotavallani 8l/100km. Hyvä värkki ja konehan on vasta sisäänajossa, 380tkm mittarissa :D
 
Mikään kone ei tykkää tuollaisista tehoboxeista! Auto vaan Hariselle, Karalalle tms. Joka tekee siihen ohjelman penkissä!
Kone kestää upeasti virittämistä, rahalla saa tehoa (ahdin, suuttimet) n. 350hp/700-850nm! Automaattivaihteisto ei kestä edes lastuttamista manuaali taas oikein hyvin! Voimansiirtoon kun vaihtaa X5/6:sen palikat niin kestää!

Osaatko tarkentaa miksi tehoboxi huonompi kuin lastu ?

Tuollainen maltillinen tehojen nosto riittäisi, ei todellakaan tarviisi repiä 300hv irti :)
 
Osaatko tarkentaa miksi tehoboxi huonompi kuin lastu ?

Yleisesti sopivaa "tehoboksia" tai "lastua" ei voida tehdä, tai toki voidaan mutta jokainen auto on täysin yksilö, eikä näinollen päästä lähellekkään samaan hyötyyn kuin autokohtaisella ohjelmoinnilla.
Monesti näitä halpis-virityksiä tehdessä ainoa vaikutus on tehojen lasku, sekava vääntökartta ym.
Autokohtainen "lastutus" tehdään dynometrissä, jolloin pystytään arvoja muokkaamaan juuri siihen autoon sopiviksi, toki tämäkin tehdään "valmiin" ohjelman pohjalta mikäli mahdollista.
Itse en todellakaan pitäisi pahana maksaa sitä 600e karalan luona käymisestä, sillä rahoilleen saa oikeasti vastinetta.

Sitäpaitsi, "maltillinen" tehonnosto on turhaa, hyvä jos persdynossa edes huomaat 20hv/10nm tehonmuutosta, lähes samaan päästään jo poistamalla vararengas kontista (näin kärjistetysti sanottuna).

Toki ne säätäjät ottavat juuri sen verran tehoja irti kun asiakas haluaa, mutta faktaa on se, ettei se loppuun vieminenkään tarkoita koneen tuhoutumista, kyllä ne osaavat asiansa :)
muistaakseni bmw:n diesel-kuutosen kytkin kestää reilut 600nm vääntöä, joka on aikas paljon jo.
 
Käytin oman 335i:n Karalalla ja olen ollut todella tyytyväinen. Persedynokin todella huomasi muutoksen 306hv->360hv ja 400NM->500NM. Tai ehkä se huomasi sen muutoksen, että olen itsekin poistanut kaiken ylimääräisen takakontista... Auto on automaatti, joten väännön suhteen rajattiin tohon just alle 500NM:n. Samalla poistui nopeusrajoitin 250km/h kohdalta. Ja kokeilujen perusteella todellakin poistui.. =)

Muutoinkin olen ollut autoon todella tyytyväinen. Ajettavuus on aivan mahtava ja moottori on enemmän kuin loistava. Seuraavana hankinta onkin varmaan M3, koska aika vaikea on lähteä tinkimään tehoissa uutta autoa hankkiessa.
 
Erikoinen homma aamulla, -03 316 bemari kyseessä. Hipsin aamulla autolle niin molemmat etusivuikkunat noin puoleenväliin ja samaan kohtaan auenneina. Illalla noin 18 kaikki
ok kun kävin laittamassa lohkolämmittimen piuhan kiinni. Mistä moinen, kellekkään sattunut samaa?
 
Pidät oven avaus nappia pohjassa, niin avaa sähköikkunat. Edit. Mulla joskus vahingossa auennut esim. kengännauhoja sitoessa kun ollut kyykyssä auton vieressä.
 
Pidät oven avaus nappia pohjassa, niin avaa sähköikkunat. Edit. Mulla joskus vahingossa auennut esim. kengännauhoja sitoessa kun ollut kyykyssä auton vieressä.

Totta haastat, kiitokset tiedosta! Suomalainen kun olen, enkä usko niin kävin äsken kokeilemassa. Aukee ne molemmat yhtaikaa. Noin siinä oli käynyt kuten sanoit.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Heh... Mulla on mun autossa myös kaukokäynnistys, joskus puuhasin jotain auton takana ja auto käynnisty vahingossa, meinas tulla kakat pöksyyn...
 
Seiskasarjalaiset, X5, X6 jne niissä vasta hinta tippuukin! Se nyt tosin koskee kaikkia tavallisten merkkien ökymalleja. Audi Q7 maksaa uutena noin 100.000€ ja 3-4 vuotta vanha kolmasosan tuosta :D
 
Eihän tuo ole mikään ihme, että arvo tippuu. Auto on kuitenkin ikäisekseen paljon ajettu ja se laskee arvoa. Ja mielestäni se on ihan oikein. Kilometrit saisivat muutenkin vaikuttaa enemmän auton hintaan. Jos otetaan esimerkiksi joku vanha taksi, niin kyllä niissä on turhan kovat hintapyynnöt kun mittarissakin on helposti se 400tkm.

Edit: tuntuu myös että tuon ilmoituksen ovh on vähän metässä. Eihän tuollaisen auton ovh ole kuin maksimissaan 70k€
 
Kylläpä on hankintahinnaltaan kalliista autosta jäänyt merkittävä varuste puuttumaan. Nimittäin nahkajakkarat.
 
Back
Ylös Bottom