Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Säteilylämmitin on niin uskomatonta paskaa ettei totta ole.
Se ei siis ole vaihtoehto, unohda se heti. Ei todellakaan toimiva ratkaisu suomen oloissa.

Ja kokemukset oli mistä autosta, millä lämmittimellä ja missä olosuhteissa? Hyvin mulla lohkoon asennettavat säteilylämmittimet viime talvena pelasi. Lämmittimiä on tosin kaksi, mutta keskimääräistä isompi on moottorikin (540).
+Usein säteilylämmitin on ainoa vaihtoehto, mitä on tarjolla Defalla tai Calixilla. Esim. omaan bemariin on tarjolla Defan säteilylämmitin sekä Calixin letkulämmitin. Muutama viikko sitten sain ton säteilylämmittimen hommattua. Viime syksynä yritin ostaa ekan kerran, mutta juuri kyseiseen autoon sopivat mallit oli myyty loppuun Suomesta (ei löytynyt tarvikkeesta, merkkiliikkeestä eikä maahantuojalta) eikä tehdasta kiinnostanut tehdä niitä lisää. Autossa webasto, joten ei tuo vuoden viive ollut niin justiinsa. Letkulämmitintä olisin harkinnut ainoastaan sillon, jos ei olis ollu webastoa.

Defan ja Calixin webbisivuilta voi hakea olemassa olevia vaihtoehtoja automerkin ja -mallin perusteella.
 
Tuli hommattua e39 525i -03 m-sport T niin onkohan millanen operaatio vaihtaa laturin remmi? Flektiä taitaa joutua käyttään irti ainaskin. Samoten pitäs asentaa lohko- tai säteilylämmitin, kumpi kannattaa laittaa? Onko asennuksessa isoa eroa?

Lohkolämmitintä et saa tuohon alulohkoon.

Laturin hihnan vaihto ei kovin vaikea homma ole. Tarvitset:

32mm lenkkiavain+moska (näillä avaat viskon mutterin, huom. vasenkätinen kierre)
ruuvimeisseli (tällä kampeat irti syylärin muovikehyksen klipsit ja kiristinrullan peitemuovin)
torx-pää 40-50 tms. (tällä käännät kiristinrullan(t) auki)
 
Lohkolämmitintä et saa tuohon alulohkoon.

Laturin hihnan vaihto ei kovin vaikea homma ole. Tarvitset:

32mm lenkkiavain+moska (näillä avaat viskon mutterin, huom. vasenkätinen kierre)
ruuvimeisseli (tällä kampeat irti syylärin muovikehyksen klipsit ja kiristinrullan peitemuovin)
torx-pää 40-50 tms. (tällä käännät kiristinrullan(t) auki)

Ok, kiitti vinkeistä, vois samalla vaihtaa tuon ilmastointikompuran hihnan siitä vierestä. Tuosta säteilylämmittimestä sen verran, et moni ajattelee sen olevan ihan susi, koska ei lämmitä nesteitä lohkon tavoin -> nopeuta sisätilan lämpeämistä / näy moottorinlämpötilamittarissa samalla tapaa. Toivottavasti lämmittää sen verran öljyä/moottoria, että esim. 5h lämmitettynä lähtee -30C normaalisti käyntiin ilman mitään sivuääniä.
 
Korjaamolla olen ollut hommissa ja nuota asennellut ja itselläkin ollut. Aivan susi kehitelmä jos verrataan oikeaan lohkolämppäriin. Lohkolämmitin> Webasto> letkulämmitin> säteilylämmitin.
 
Säteilylämmitin on niin uskomatonta paskaa ettei totta ole.
Se ei siis ole vaihtoehto, unohda se heti. Ei todellakaan toimiva ratkaisu suomen oloissa.
Jos ei muuta ole tarjolla, niin on se parempi kuin ei mitään.
Kyllä se säteilylämmittimen 350-500W lämmitys jotain auttaa;)
Toisessa autossa on tuollainen, niin kyllä se vaan lähtee erilailla käyntiin -20°C pakkasessa, kun sitä on pitänyt n3-4h päällä.
Ilmeisestin on asennettu öljypohjaan, jolloin öljy on huomattavastin notkeampaa, kuin käynistetään kylmänä.
Eli kyllä siitä on apua
:rolleyes:
No ehdottomastin parhaimpia on noi polttoainelämmittimet kellolla tai kaukosäädöllä:D
Toki ne on kalliita ja niitä pitää huoltaa.
 
Korjaamolla olen ollut hommissa ja nuota asennellut ja itselläkin ollut. Aivan susi kehitelmä jos verrataan oikeaan lohkolämppäriin. Lohkolämmitin> Webasto> letkulämmitin> säteilylämmitin.
Juu jos katsot aikaa siitä miten nopeasti vesi lämpiää ja kabiiniin alkaa tulla lämmintä, mutta todellisuudessa säteilylämmitin lämmittää monesti suoraan öljyä, jonka lämpötila on se kaikista tärkein asia. Minä heittäisin siitä syystä säteilylämmittimen ensimmäiseksi. Letkulämmitin onkin ihan paska kekisntö, koska lemmittää vain vettä ja veden lämpötilalla ei ole mitään merkitystä. Tai okei, sanotaan että hyvin vähän merkitystä. Lisäksi letkulämppäri voi sotkea moottorin toiminnan, jos lämpötila-anturi sattuu olemaan liian lähellä. Kone luulee olevansa lämmin ja kylmänä käynnistyminen ja käynti on aika huonoa.
 
Juu jos katsot aikaa siitä miten nopeasti vesi lämpiää ja kabiiniin alkaa tulla lämmintä, mutta todellisuudessa säteilylämmitin lämmittää monesti suoraan öljyä, jonka lämpötila on se kaikista tärkein asia. Minä heittäisin siitä syystä säteilylämmittimen ensimmäiseksi. Letkulämmitin onkin ihan paska kekisntö, koska lemmittää vain vettä ja veden lämpötilalla ei ole mitään merkitystä. Tai okei, sanotaan että hyvin vähän merkitystä. Lisäksi letkulämppäri voi sotkea moottorin toiminnan, jos lämpötila-anturi sattuu olemaan liian lähellä. Kone luulee olevansa lämmin ja kylmänä käynnistyminen ja käynti on aika huonoa.

Totta, mulle möivät letkulämmittimen eikä siitä ole mitään iloa. Kojelauta on kuin joulukuusi kun pakkasella sahaa käyntiin ja mm. moottorin vikavalo palaa, mikä ei palaisi jos öljyt olisivat notkeammat.

Tosin eipä tuo auta kuin yhteen vikakoodiin. Samalla pitäisi lämmittää vaihdelaatikko, aktiiviohjaus ja monet muutkin paikat. Bemaria on tarkoitus pitää lämpimässä tallissa ja ajaa sillä vain etelä-keski-Euroopassa. Siellä se pelasi täysin moitteetta.
 
Oon suunnitellu ostavani e46 323 tai 320 coupe vuosimallia 1999 tai 2000. Millasia kokemuksia jengillä näistä kyseisistä malleista on? Mitä vikoja noihin yleensä tulee 150k kilsan jälkeen vai onko nois juuri mitään vikoja?
 
No ei se bemmi köyhien auto ole. Jos tuntuu siltä ettei ole varaa korjanta autoa 1000-5000e poteissa niin unohda koko roska.
Bensamanuaalin kun pistää kutoskoneella niin säästyy heti isommilta rempoilta. Lisäks vielä suomiauto jossa ei ainottakaan sähköistä lisäkikkaretta niin aika turvalliselta tuntuu.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Näin E46 325 bemarista pitempään haaveilleena pitää kysyä, onko noissa sitten myös jotain monen tonnin vikakohteita? Dieseleissähän on tietty turbot, suuttimet jne, mutta onko noissa bensapuolella muuta kuin kansi? Tuo toki on jo selvillä että bemaria ostaessa toimitonni ja melkein vara-autokin pitäis löytyä..
 
Meillä oli 2000vm e46 325 coupe. Uutena ostettu, ja myin sen kaverille joka tais myydä sen pois viime vuonna. Ei mitään isompaa ongelmaa.
 
Näin E46 325 bemarista pitempään haaveilleena pitää kysyä, onko noissa sitten myös jotain monen tonnin vikakohteita? Dieseleissähän on tietty turbot, suuttimet jne, mutta onko noissa bensapuolella muuta kuin kansi? Tuo toki on jo selvillä että bemaria ostaessa toimitonni ja melkein vara-autokin pitäis löytyä..

offtopic: mulla ois 99 vuoden 328 coupee myynnissa. 170 ajettu ja varustelu helvetin hyva. laita privaa jos kiinostaa. ainii musta ja vaaleet nahkat
 
No ei se bemmi köyhien auto ole. Jos tuntuu siltä ettei ole varaa korjanta autoa 1000-5000e poteissa niin unohda koko roska.
Bensamanuaalin kun pistää kutoskoneella niin säästyy heti isommilta rempoilta. Lisäks vielä suomiauto jossa ei ainottakaan sähköistä lisäkikkaretta niin aika turvalliselta tuntuu.
Onhan se totta, et bmw on yksi kalleimmista autoista korjata. Mutta heitit kyllä tuon 1000-5000e remontit aika yläkanttiin mun mielestä. Ja tietysti jos työkalut pysyy kädessä niin tuleehan toi ylläpito aika paljon halvemmaksi, kun ei tarvi jokaisen huollon/korjauksen yhteydessä autoa merkkihuoltoon viedä.

Ps. Pystyykö e39 touringkiin vaihtaan ilmajousien tilalle normaalit?
 
No ei se bemmi köyhien auto ole. Jos tuntuu siltä ettei ole varaa korjanta autoa 1000-5000e poteissa niin unohda koko roska.
Bensamanuaalin kun pistää kutoskoneella niin säästyy heti isommilta rempoilta. Lisäks vielä suomiauto jossa ei ainottakaan sähköistä lisäkikkaretta niin aika turvalliselta tuntuu.

Onhan se totta, et bmw on yksi kalleimmista autoista korjata. Mutta heitit kyllä tuon 1000-5000e remontit aika yläkanttiin mun mielestä. Ja tietysti jos työkalut pysyy kädessä niin tuleehan toi ylläpito aika paljon halvemmaksi, kun ei tarvi jokaisen huollon/korjauksen yhteydessä autoa merkkihuoltoon viedä.

Ps. Pystyykö e39 touringkiin vaihtaan ilmajousien tilalle normaalit?

Ei se nyt ihan näinkään mene. BMW ei todellakaan ole yksi kalleimmista autoista korjata kyseisessä ikähaarukassa. Luultavasti aika edullinen korjata näin keskimäärin, toki vikoja saattaa olle enemmän kuin siinä corollassa. Jos itsellä pysyy yhtään ruuvimeisseli kädessä niin mitään 1000-5000e remppoja ei esim yllä mainitussa e46:ssa tule olemaan.

Polttoöljykäryttimistä ei itsellä juuri tietoa ole, mutta m5x -sarjan koneella varustetussa e46/e39 yleiset rempat rajoittuvat ehkä noin 50-200e hintahaarukkaan. Sen lisäksi huollettavuus ja peruskorjaukset on suunniteltu todella helpoiksi ja ne onnistuu lähes keneltä tahansa. Esimerkkejä mahdollisista korjauskohteista 150-200tkm kohdalla voisi olla esim. vesipumppu 40-50e, syyläri 150-200e, termari 60e, tukivarsi 60-100e/kpl (puslineen, pallonivelineen), huohotusjärjestelmän uusiminen 100e, hihnat 20e, haitariputket 30e, suurimpana mahdollisena remppakohteena luultavasti kytkin johon saa menemään jopa 500e liikkeessä teetettynä. Steppikään ei noilla kilsoilla vielä ole leviämässä. Mitään kallista ei todellakaan ole tiedossa jos ostaa huolletun ja hyvin pidetyn e46/e39 vuosituhannen vaihteen kohdalta.

PS. Pystyy, miksi pitäisi?
 
Kyä itse oon tullut siihen tulokseen, että mansen alueella mekkeri on seuraava vaihtoehto. Biimeristä on jo kokemuksia ja turkin poikien huoltohinnat BMW:lle noussut siihen malliin, että mekkeri on seuraava vaihtoehto.

Upea autohan bemari on, ei siitä päääse mihinkään. Mutta...
 
http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=592598

Lääh. Tilaukseen taitaa mennä. mielenkiintoista, että neloskoneinen bensa 5.9s 0-100. Tietysti vääräleuat kertoo kuinka evo5900 kulkee niin paljon nopeammin, mutta 5 alkava kiihtyvyys riittää ja vaikka suorasta kuutosesta luopuminen onkin pieni itkun paikka niin painonsäästö ja sitäkautta ajettavuus perhekinnerissä. Ei välttämättä yhtään huono paketti.

Jotenkin bemarin moottoriosaamisen huomioiden niin tuo neloskone voi pokata jokusen palkinnon vielä matkan varrella.
 
Lääh. Tilaukseen taitaa mennä. mielenkiintoista, että neloskoneinen bensa 5.9s 0-100. Tietysti vääräleuat kertoo kuinka evo5900 kulkee niin paljon nopeammin, mutta 5 alkava kiihtyvyys riittää ja vaikka suorasta kuutosesta luopuminen onkin pieni itkun paikka niin painonsäästö ja sitäkautta ajettavuus perhekinnerissä. Ei välttämättä yhtään huono paketti.
Mikä kone tuo 328 nyt sitten on, turbo? Vähän hinnoista riippuen diiselikoneista alkaa hyöty loppua noilla kulutuksilla.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom