Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hirviän hintaisia huoltoja, meikäläisen VOLVOOn tehtäis puoliautoa uudestaan tuohon rahaan. ;) Mä ne kyllä jaksa ressata jos joku sähkö vimpain hajoaa, otan nappulan irti ja jatkan ajoa. Kermaperseet tarvii joka vimpstaakin toimivan.


Sakemannit ovat oveluudessaan suunnitelleet autot niin ettei ne toimi edes ilman niitä turhia sähkövempeleitä ;)
 
Toisilla se yks "vipstaaki" maksaakin saman verran kun sun auto. Heittäisitkö siis autosi mäkeen ja jatkaisit ajoa?

Jos vaikka hirvikolarin ajaisin ja korjaus maksaisi 2500 ekeä niin en minä tuota/noita korjais, ostaisin uuden ja myisin raatona vanhan helvettiin .

Sakemannit ovat oveluudessaan suunnitelleet autot niin ettei ne toimi edes ilman niitä turhia sähkövempeleitä ;)

Ovelat ryökäleet, minäkin olen itselle vähän paremmasta autosta haaveillut ja mersu käynyt mielessä mutta taidanpa unohtaa sen haaveilun.
 
Jos haluaa auton ilman sähköhuolia, niin kannattaa ostaa mahdollisimman vanha auto ja se karvalakki jossa ei ole mitään ylimääräistä. Ne kestää hyvin. Tosin ajaminen ei ole kyllä mitään nautintoa enää näillä tämän luokan autoilla.
 
Omassa audissa ei oo muita sähköhuolia kuin se että kaikki sähkösesti toimiva tuntuu jäätyvän kiinni. Bensaluukku, ikkunat, keskuslukitus... Ens talveks jos ostais miellyttävämmän talviauton. Eipä toi pohjaan tärisevä jäätynyt lumikaan varsinaisesti lisää ajonautintoa. Välillä tuntuu että ajais maanjäristykseen kun koko auto tärisee.
 
Saksasta hain e46 328 coupe bemarin lokakuus ja remppoihin on nyt menny vähä yli tonni. Näis bemareis on se vika että talvea nää ei kestä yhtään. Remppoja tulee ja vakuutuksetki on aivan järkyttävät verrattuna vaikka siihen corollaan. Näis asioiski pitäis ajatella ajo-ominaisuudet vs. hinnat. Tohon päätökseen vaikuttaa ihmisillä paljon varmaanki se, kuinka pitkiä matkoja tulee ajettua mutta persaukisena duunarina mun olis kannattanu valita jälkimmäinen vaihtoehto.
 
Bmw on sähköpaska, omassa tuuletin puhalti miten sattui, auton sammutti niin tuuletin puhalsi välillä täysiä välillä sammui ja homma alusta, onneksi selvisi flektin vaihdolla.
 
Millasissa järvissä ne ajaa kun saavat laitteensa rikki, itellä ollu kaksi bmwtä -00 ja -03 eikä mitään vikoja pl. kuluvat osat!

Samaa perussettiä, kuin kaikkien muidenkin autojen kanssa eli autosta saattaa hajota kaikenlaista ajan kanssa. Arpapeliä ja tietenkin vaikuttaa myös miten sitä on huollettu ja miten sillä on ajettu. Muuttujia on monta.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Saksasta hain e46 328 coupe bemarin lokakuus ja remppoihin on nyt menny vähä yli tonni. Näis bemareis on se vika että talvea nää ei kestä yhtään. Remppoja tulee ja vakuutuksetki on aivan järkyttävät verrattuna vaikka siihen corollaan. Näis asioiski pitäis ajatella ajo-ominaisuudet vs. hinnat. Tohon päätökseen vaikuttaa ihmisillä paljon varmaanki se, kuinka pitkiä matkoja tulee ajettua mutta persaukisena duunarina mun olis kannattanu valita jälkimmäinen vaihtoehto.

Satuitko ostamaan Saksasta sen mittariruuvatun vanhan kolaripelin :)
 
Täällä taas on pyöritelty noin 2 vuotta/45tkm vuosimallia 2002 olevaa pikkubemaria(e46) ilman ainuttakaan ongelmaa, viime katsastukseen piti koiranluut vaihtaa. Hankinta hieman toki mietitytti, mutta kun autot eivät ole mulla koskaan v*ttuilleet, niin iskin kiinni. Onhan tuo kuitenkin jo vanhempaa tekniikkaa, eli varmasti uudemmissa on omat "piirteensä"..
 
Ihme homma Hupella ja muilla. Itselläni ollut kolme bemaria ja missään ei mitään isompia vikoja. Nyt menossa 2011 audi a4 ja siinäkään tosin ei mitään vikoja, mutta kyllä minulla on erittäin hyvä fiilis bemareista. Nyt kun Audi oli ensimmäisessä huollossa ja sijaisautona oli Toyota niin kyllä se laatuero on niin käsin kosketeltavaa. Seuraava autoni voisi ihan hyvin olla BMW...
 
Omassa audissa ei oo muita sähköhuolia kuin se että kaikki sähkösesti toimiva tuntuu jäätyvän kiinni. Bensaluukku, ikkunat, keskuslukitus... Ens talveks jos ostais miellyttävämmän talviauton. Eipä toi pohjaan tärisevä jäätynyt lumikaan varsinaisesti lisää ajonautintoa. Välillä tuntuu että ajais maanjäristykseen kun koko auto tärisee.

Pienellä omatoimisuudella noistakin ongelmista pääsee todennäköisesti eroon. Silikonia tiivisteisiin ja voitelua nyt vaikka alkuun.
 
Onko kellään tarjolla hyväkuntoista E36 M3:sta 3,2 litran koneella ja manuaalina. Huono tarjonta Nettiautossa. Mobilessa on pari mielenkiintoista, mutta koetetaan ensin Suomesta.

Syksyllä noita sai jo alle 15te n. 100tkm ajettuina. Kevään tullessa hinnat on taas 18-19te. On varmaan todella hankala myytävä.

Vai että E36 M3:sta? Kahen litran OHC Turpo kolomosen kautta nelosen puhaltimella Sierra jättää sen. Sitten, kun vakio kossulla, kun ruuvataan sitä vähän niin se lähtee näin: pffffffffpfpffffpffff! 6.4:ään sekuntiin vakio kossu, 204 heppaa 16-venttiilinen turpo intel kuurel, aivan vakio.
 
Vai että E36 M3:sta? Kahen litran OHC Turpo kolomosen kautta nelosen puhaltimella Sierra jättää sen. Sitten, kun vakio kossulla, kun ruuvataan sitä vähän niin se lähtee näin: pffffffffpfpffffpffff! 6.4:ään sekuntiin vakio kossu, 204 heppaa 16-venttiilinen turpo intel kuurel, aivan vakio.

:face:
 
Itelläkin ollut nyt E36 318Ti Compact vm. -97 reilut 3 vuotta/60tkm ja ei ole ollut mitään kallista tai erikoisempaa rempattavaa. Huollot tehty ajallaan ja niissä kulutusosia vaihdeltu. Putkea on muutaman kerran jouduttu hitsaamaan ja katti vaihtaa. Oli myös vähän aikaa sitten sellainen ongelma ettei sisälle tullut lämmintä ilmaa. Tässä oli jo potentiaalia kalliiseen remppaan, mutta säikähdyksellä ja rautalangan palalla selvittiin :D
Vielä pitäisi mokoman kestää toiset 3 vuotta(opiskelujen loppuun asti) ja sen verran mukavia ajokokemuksia omasta ja uudemmist malleista on, että seuraavakin auto on ehdottomasti BMW :)
 
Back
Ylös Bottom