Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
320d / 320ed vaikutta kyllä mielenkiintoiselta, mutta farkku esitellään vissiin vasta ensi syksynä? Jos vaikka vahingossa saisivat hiukan litroja lisää konttiin niin tossa olis kyllä hyvä vaihtoehto. Olettaen että hinta pysyy alle 40t.
 
Seuraavaks autoks pitäis farkku hommata. Vähän ajatellu tuollasta 320:stä. vm. -06/-07. Vaihtoehtoina oon katellu esim. Mersu c200 -06 tai Volvo V70 -07.

Kertokaahan bemarimiehet miksi teidän mielestä 320 olis parempi kuin nuo muut, vai onko? Auto ostetaan Saksasta jos ne nyt johonkin vaikuttaa. Ajettu noilla olis n. 80-100tkm
 
Ilmeisesti e46 323 tai 328 coupe tulossa saksasta lähiviikkoina (jos hyvin käy). Mitenkäs ton mallisis autois automaattilaatikko kestää ja vaihtaa 150k kilsan jälkeen?
 
Ilmeisesti e46 323 tai 328 coupe tulossa saksasta lähiviikkoina (jos hyvin käy). Mitenkäs ton mallisis autois automaattilaatikko kestää ja vaihtaa 150k kilsan jälkeen?
Otanta ei ole suuri, mutta kaverilla hajos E46 330Ci:n automaatti 140 000 km jälkeen.
 
Ilmeisesti e46 323 tai 328 coupe tulossa saksasta lähiviikkoina (jos hyvin käy). Mitenkäs ton mallisis autois automaattilaatikko kestää ja vaihtaa 150k kilsan jälkeen?

Kaverin E46 330d automaattilaatikko hajosi. En edes tiedä onko sama laatikko. Dieseleissä kova vääntö tekee tuhoja.
 
Kaverin E46 330d automaattilaatikko hajosi. En edes tiedä onko sama laatikko. Dieseleissä kova vääntö tekee tuhoja.

Ei ole sama laatikko. Ei dieselissä vääntö tee tuhoja varsinaisesti, yksinkertaisesti nämä esim e46 GM:n automaattilaatikot ovat niin huonoja ja alimitoitettuja että 50% vaihdelaatikoihin erikoistuneista pajoista olisi konkurssissa ilman VAG ja GM vaihdelaatikoita :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei ole sama laatikko. Ei dieselissä vääntö tee tuhoja varsinaisesti, yksinkertaisesti nämä esim e46 GM:n automaattilaatikot ovat niin huonoja ja alimitoitettuja että 50% vaihdelaatikoihin erikoistuneista pajoista olisi konkurssissa ilman VAG ja GM vaihdelaatikoita :D
Siis päästäänkö täs ny siihen lopputulokseen että kun ostan e46 328 tai 323 mallisen auton nii mun automaattilaatikko hajoaa käsiin heti ekan vuoden aikana jos autos on kilometrejä yli 150k?
 
Tuli ostettua 320d Touring, vm. -03. Nyt olis semmonen kyssäri että onko tuossa koneessa (110kw) näitä surullisenkuuluisia imusarjan läppiä jotka olis syytä poistaa vai onko ne vaan kuutoskoneisten ongelmia?
 
Tuli ostettua 320d Touring, vm. -03. Nyt olis semmonen kyssäri että onko tuossa koneessa (110kw) näitä surullisenkuuluisia imusarjan läppiä jotka olis syytä poistaa vai onko ne vaan kuutoskoneisten ongelmia?

M47 ei läppiä.(koskee e46/39 malleja)

M57 3/2000-> automaateissa, ei manuaaleissa.(koskee e46/e38/e39 malleja)

M47N ja M57N moottoreissa on jo kaikissa vaihteistosta riippumatta.(koskee e46/60/61/90/91/92 malleja)

M57N2 325d, 525d ei läppiä.

E53 (X5) Ei läppiä mikäli ei ole partikkeli suodatinta.

E83 (X3) on läpät

LCI malleissa läpät kaikissa dieseleissä (paitsi 525d:ssä).

lähde:
http://www.btcf.fi/forum/showpost.php?p=1466220&postcount=26

Suosittelen rekisteröitymään tuonne. Tulet tarvitsemaan tuota foorumia jatkossa enemmän kuin pakkotoistoa, salia, ruokaa tai elämää.
 
BMW kehittää yhteistyössä lääketieteen tutkijoiden kanssa sensoreja, jotka seuraavat autonkuljettajan terveydentilaa ja voivat tarvittaessa vaikkapa pysäyttää auton.

Sensorit ovat sisäänrakennettu BMW:n auton rattiin, kertoo Ny Teknik. Infrapunasensori mittaa sydämen lyöntitiheyttä ja veren happipitoisuutta. Toinen sensori mittaa ihon sähkövastusta ja saa siten informaatiota kuljettajan stressitasosta.

Sensorit voivat ohjata auton erilaisia toimintoja, kuten säätää radion volyymia. Lisäksi sensorit voivat tarvittaessa pysäyttää auton.

Projekti on osa Fit4Age-hanketta, jonka tarkoituksena on kehittää apuvälineitä ikääntyvän yhteiskunnan tarpeisiin.
http://www.tekniikkatalous.fi/duuni...an+terveydentilaa+tarkkailevaa+rattia/a716751

Aika hyvä ominaisuus, varsinkin bemariin. Auto kun huomaa että joku pikkuvika nostaa kuskin verenpainetta, pysähtyy se bussipysäkille ja heleä naisenääni sanoo (tietenkin saksaksi) "Rauhoitutaampas nyt vähän niin voidaan jatkaa taas matkaa..." :D
 
Mites porukalla on kokemusta 2001vm bmw 330d farkun virittämisestä, tehoboksia myytäis suht järkevään hintaa, mutta miten tuo kone/voiman siirto kestää viritystä?

Entä pitääkö todella paikkansa että moottorin "muistiin" ei jää että boksi ollut kiinni jos joku paikka hajoaa? (kysyn siksi koska autossa vielä takuuta jäljellä)

En viitsi linkitellä koska en tiedä onko sallittua, mutta tässä pieni myynti puhe :D

Tehoboksi Bmw 330D E46 184hp

Tehoboksi Bmw 330D E46 184hp.
Alkuperäinen teho: 184hp / 390Nm.
Teho virityksen jälkeen: 220hp / 435Nm.

Portaattoman tehonsäätöruuvin ansiosta lisätehon määrää voidaan säätää nopeasti ja helposti.
Polttoaineenkulutus putoaa tehoboksin asennuksen jälkeen jopa 0.5l / 100km.
Tehoboksin asennus on todella nopea ja yksinkertainen toimenpide.
Asennuksen pystyy suorittamaan itse muutamassa minuutissa.
Tuote asennetaan auton moottoritilassa sijaitsevan liittimen väliin.
Tuotteen mukana toimitetaan Suomenkieliset asennusohjeet.
Tarvittaessa tehoboksin voi myös poistaa muutamassa minuutissa, ja auto on jälleen alkuperäisessä kunnossa.
Tehoboksin käytöstä ei jää autoon minkäänlaista jälkeä.
Tehoboksin mukana toimitetaan aina automallikohtainen johtosarja.
Laitteella on 3-vuoden takuu.
 
Mites porukalla on kokemusta 2001vm bmw 330d farkun virittämisestä, tehoboksia myytäis suht järkevään hintaa, mutta miten tuo kone/voiman siirto kestää viritystä?

Entä pitääkö todella paikkansa että moottorin "muistiin" ei jää että boksi ollut kiinni jos joku paikka hajoaa? (kysyn siksi koska autossa vielä takuuta jäljellä)

En viitsi linkitellä koska en tiedä onko sallittua, mutta tässä pieni myynti puhe :D

Tehoboksi Bmw 330D E46 184hp

Tehoboksi Bmw 330D E46 184hp.
Alkuperäinen teho: 184hp / 390Nm.
Teho virityksen jälkeen: 220hp / 435Nm.

Portaattoman tehonsäätöruuvin ansiosta lisätehon määrää voidaan säätää nopeasti ja helposti.
Polttoaineenkulutus putoaa tehoboksin asennuksen jälkeen jopa 0.5l / 100km.
Tehoboksin asennus on todella nopea ja yksinkertainen toimenpide.
Asennuksen pystyy suorittamaan itse muutamassa minuutissa.
Tuote asennetaan auton moottoritilassa sijaitsevan liittimen väliin.
Tuotteen mukana toimitetaan Suomenkieliset asennusohjeet.
Tarvittaessa tehoboksin voi myös poistaa muutamassa minuutissa, ja auto on jälleen alkuperäisessä kunnossa.
Tehoboksin käytöstä ei jää autoon minkäänlaista jälkeä.
Tehoboksin mukana toimitetaan aina automallikohtainen johtosarja.
Laitteella on 3-vuoden takuu.

Mikään kone ei tykkää tuollaisista tehoboxeista! Auto vaan Hariselle, Karalalle tms. Joka tekee siihen ohjelman penkissä!
Kone kestää upeasti virittämistä, rahalla saa tehoa (ahdin, suuttimet) n. 350hp/700-850nm! Automaattivaihteisto ei kestä edes lastuttamista manuaali taas oikein hyvin! Voimansiirtoon kun vaihtaa X5/6:sen palikat niin kestää!
 
Mikään kone ei tykkää tuollaisista tehoboxeista! Auto vaan Hariselle, Karalalle tms. Joka tekee siihen ohjelman penkissä!
Kone kestää upeasti virittämistä, rahalla saa tehoa (ahdin, suuttimet) n. 350hp/700-850nm! Automaattivaihteisto ei kestä edes lastuttamista manuaali taas oikein hyvin! Voimansiirtoon kun vaihtaa X5/6:sen palikat niin kestää!

Tarkoitus oli pitää vakiona (ainoastaa tuo boxi löydä kiinni), mutta jos tuon boxin takia joutuisi muitakin osia vaihtamaa pitää unohtaa koko homma.
 
Taitaa manuaalilootakin antautua kun väännöt menevät yli 600Nm, muistaakseni "turvallisen raja" olisi noin 550Nm. Vakiopalikoilla siis.
 
Back
Ylös Bottom