Kysytäänpä täällä, onko joku foorumin bemarikuskeista vaihtanut e39 touringiin iskareita ja jousia ja jos on, niin minkälaiseen yhdistelmään on päätynyt? Oma auto siis 2002 vuosimallin 530 da touring m-sport. Pienenä erikoisuutenahan tuossa on takana ilmajousitus automaattisella tasonsäädöllä (tehtaan urheilualusta tasonsäädöllä eli 0227 varustekoodi), ja juuri tällaisesta mallista kaipailisin kokemuksia.
Ajatuksena mulla on ollut säilyttää em. ilmajousitus takana, ja laittaa sinne Boge Automatic / Sachs Super Touring iskarit tai esim. Bilsteinin B6:et. Ja sen jälkeen tarvittaessa muuttaa perän korkeutta INPA:lla jonkun sopivan koodaajaan avustuksella.
Eteen vaihtoehtoja on sitten m-sport originaalijouset, tai esim. H&R 30-40 mm madaltavat jouset. Ja iskareiksi Boge Turbo / SachS Advantage tai esim. Bilstein B8:at.
Haussa suhteellisen jämäkkä alusta, muttei missään nimessä liian matala. Pitää pystyä ajamaan vähän huonompikuntoisiakin teitä ainakin auttavasti, kesät talvet. Bemarifoorumia oon lueskellu aika reilusti (ja sen perusteella em. osat kiikarissa), mutta siellä on vähän liikaa tietoa tämmöselle ei-joka päivä autoa rassaavalle. Eli jos löytyy kokemuksia, niin olen kiitollinen.