Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
sanoo asiantuntija. JOO kilowatit ratkaisee.
Eiköhän toi ole 6 vuodessa jo oppinut moottoritekniikan perusteista jotain, vastasit aika vanhaan viestiin :D
vrt. vaikka talonrakentamis-threadia jossa samo kyselee aloittelijan juttuja talopaketeista ja lopussa onkin jo rakentanut talonsa itse pitkästä tavarasta ;)
 
Aivan saatanan upeita autoja ajaa ja omistaa! Kalliita pitää ja korjata (vaikka omahalli, nosturit ja pelit)
Itsellä kokemusta e34 25tds ja 4.0 V8, e46 330d, e61 530d
Ainakaan näitä malleja ei kannata viimeisillä ostaa, on korjattavaa nimim. Kokemusta on :/
 
Voisiko tämän ketjun 1884 viestiä tiivistää siten, että:

1. BMW on mahtava ajaa

2. Autossa on helvetisti vikoja mallista riippumatta, eikä väliä oliko auto vanha tai uusi

3. Auton omistajalla pitää olla muutama tonni takataskussa kokoajan mahdollisia remontteja varten. Hupella tosin pitää olla kymppitonni, sen verta paska mäihä on käynyt.


Hyvä auto ajaa, mutta tuntuu ettei kukaan bemarin omistaja juurikaan suosittele sen ostamista noiden jatkuvien vikojen takia...
 
Voisiko tämän ketjun 1884 viestiä tiivistää siten, että:

1. BMW on mahtava ajaa

2. Autossa on helvetisti vikoja mallista riippumatta, eikä väliä oliko auto vanha tai uusi

3. Auton omistajalla pitää olla muutama tonni takataskussa kokoajan mahdollisia remontteja varten. Hupella tosin pitää olla kymppitonni, sen verta paska mäihä on käynyt.


Hyvä auto ajaa, mutta tuntuu ettei kukaan bemarin omistaja juurikaan suosittele sen ostamista noiden jatkuvien vikojen takia...

Poikkeus vahvistaa varmaan säännön tässäkin, mulla ei oo kun positiivisia kokemuksia 1-sarjan kestävyydestä, enkä oo kauheesti nähny muuallakaan valitusta. En oo kyllä ihan just nyt seurannu mitään keskusteluja..
 
Poikkeus vahvistaa varmaan säännön tässäkin, mulla ei oo kun positiivisia kokemuksia 1-sarjan kestävyydestä, enkä oo kauheesti nähny muuallakaan valitusta. En oo kyllä ihan just nyt seurannu mitään keskusteluja..

Taksi ja tilausliikennettä seuranneena voin kyllä todeta vikoja olevan jokaisessa uudessa autossa! Kun ajetaan 60-200tkm vuodessa, on auto pajalla "yhtenään" korjaamotilastot kertovat taas merkki/malli kohtaiset huoltokäynnit, ei kilometri kohtaisia! Montako Toyota Corollaa tiedätte jolla ajetaan 100tkm vuoteen ?!? Väitän kuitenkin että esim uudella E-mersulla joka kolmas ajaa yli 50tkm vuodessa!
Toyota avensiksen huonous selittyy myös samasta syystä (paljon kilometrejä taksissa jne)
Toinen vaikuttava tekijä on myös tekniikan määrä! Väitän että esimerkiksi jokaisessa BMW:ssä on enemmän elektroniikka osia kuin vastaavan ikävuoden esim Toyotassa/VW:ssä jne...
Tällöin myös ovat ne väkisin vikaherkempiä! Kuten myös sillä selittyy että 1-sarjan BMW:ssä on huomattavasti vähemmän vikoja kuin 5-sarjan, koska usein 1-sarjalaisissa on hyvin niukka "varustelu."
vikoja on, mutta mielestäni ne on huomattavasti ymmärrettävämpiä, kuin esim. Avensiksien konerikot tyhjäkäynniltä!
 
Kysytäänpä täällä, onko joku foorumin bemarikuskeista vaihtanut e39 touringiin iskareita ja jousia ja jos on, niin minkälaiseen yhdistelmään on päätynyt? Oma auto siis 2002 vuosimallin 530 da touring m-sport. Pienenä erikoisuutenahan tuossa on takana ilmajousitus automaattisella tasonsäädöllä (tehtaan urheilualusta tasonsäädöllä eli 0227 varustekoodi), ja juuri tällaisesta mallista kaipailisin kokemuksia.

Ajatuksena mulla on ollut säilyttää em. ilmajousitus takana, ja laittaa sinne Boge Automatic / Sachs Super Touring iskarit tai esim. Bilsteinin B6:et. Ja sen jälkeen tarvittaessa muuttaa perän korkeutta INPA:lla jonkun sopivan koodaajaan avustuksella.

Eteen vaihtoehtoja on sitten m-sport originaalijouset, tai esim. H&R 30-40 mm madaltavat jouset. Ja iskareiksi Boge Turbo / SachS Advantage tai esim. Bilstein B8:at.

Haussa suhteellisen jämäkkä alusta, muttei missään nimessä liian matala. Pitää pystyä ajamaan vähän huonompikuntoisiakin teitä ainakin auttavasti, kesät talvet. Bemarifoorumia oon lueskellu aika reilusti (ja sen perusteella em. osat kiikarissa), mutta siellä on vähän liikaa tietoa tämmöselle ei-joka päivä autoa rassaavalle. Eli jos löytyy kokemuksia, niin olen kiitollinen.
 
Tämä on lukemisen arvoinen:

Ostin tällaisen: BMW 520i -89. auto oli katsastettu ja sitä oli korjailtu edellisille leimoille isolla kädellä. Kaikki pelasi ihan hyvin, ja ajelin autolla muutaman kuukauden ilman mitään hämminkiä.
En missään vaiheessa kuullut/huomannut mitään oireita. öljytkin tuli vaihdettua ja ylävesiletku vaihdettua ehjempään.

Sitten tuli eteen tämän bemarin myynti. eikun ilmoitusta nettiin, ja ostaja löytyikin.
Koeajolla käytiin, ihan stereot kiinni ja ikkunat auki jopa. kaikki ok.

autoa vielä pihassa tutkittiin, ja kerroin siinä samalla kaiken mitä osasin ja tiesin tästä autosta. paperit täytettiin ja paiskattiin kättä hyvillä mielin.

6 tuntia eteenpäin, tulee tekstiviesti:

- auto savuttaa perkeleesti
- pakoputki tippunut
- pyöränlaakeri loppu
- tiputtaa öljyä
- tuli seuraavina päivinä vielä muutakin oiretta pitkä lista...

jäi kyllä harmittamaan tämän kaverin puolesta, mutta todellakin siinä vain kävi erittäin huono tuuri. käsittämätöntä mutta näin tällä kertaa.

tiivistelmä: ei näistä autoista aina tiedä. ei todellakaan.
 
Hienoa että sait vahingon "kiertämään." ihan pommejahan nuo E34 on lähes aina :D
 
Kysytäänpä täällä, onko joku foorumin bemarikuskeista vaihtanut e39 touringiin iskareita ja jousia ja jos on, niin minkälaiseen yhdistelmään on päätynyt? Oma auto siis 2002 vuosimallin 530 da touring m-sport. Pienenä erikoisuutenahan tuossa on takana ilmajousitus automaattisella tasonsäädöllä (tehtaan urheilualusta tasonsäädöllä eli 0227 varustekoodi), ja juuri tällaisesta mallista kaipailisin kokemuksia.

Ajatuksena mulla on ollut säilyttää em. ilmajousitus takana, ja laittaa sinne Boge Automatic / Sachs Super Touring iskarit tai esim. Bilsteinin B6:et. Ja sen jälkeen tarvittaessa muuttaa perän korkeutta INPA:lla jonkun sopivan koodaajaan avustuksella.

Eteen vaihtoehtoja on sitten m-sport originaalijouset, tai esim. H&R 30-40 mm madaltavat jouset. Ja iskareiksi Boge Turbo / SachS Advantage tai esim. Bilstein B8:at.

Haussa suhteellisen jämäkkä alusta, muttei missään nimessä liian matala. Pitää pystyä ajamaan vähän huonompikuntoisiakin teitä ainakin auttavasti, kesät talvet. Bemarifoorumia oon lueskellu aika reilusti (ja sen perusteella em. osat kiikarissa), mutta siellä on vähän liikaa tietoa tämmöselle ei-joka päivä autoa rassaavalle. Eli jos löytyy kokemuksia, niin olen kiitollinen.

KW Variante inox-line, pitäs löytyä ilmaperämalli ihan tilaamalla :D
Hieno alusta ja korkeiden voi säätää miten haluaa :)
 
KW Variante inox-line, pitäs löytyä ilmaperämalli ihan tilaamalla :D
Hieno alusta ja korkeiden voi säätää miten haluaa :)
Rahamies laittas esim. tuon tai vastaavan. Voisi veikata, että täydellinen sarja on parempi kuin eri merkkien palasista koottu. Tosin noissa KW:n sarjoissakin jää taakse vakiojouset ilmaperämallissa.

Mulla on pohdiskelu käynnissä, olenko rahamies vai en. Muitakin rahanmenoja (kalliita harrastuksia) on, auto on enmmän kulkuväline kuin harrastus mulle. Eli pitää harrastaa vähän kaupankäyntiä suorituskyvyn/laadun ja hinnan välillä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
BMW E90 318d vm.2011 alla eikä ole juuri moittimisen aihetta.

Tosin renkaat, älkää ihmiset ostako RFT-renkaita - eivät sovellu suomeen.
 
Tämä on lukemisen arvoinen:

Ostin tällaisen: BMW 520i -89. auto oli katsastettu ja sitä oli korjailtu edellisille leimoille isolla kädellä. Kaikki pelasi ihan hyvin, ja ajelin autolla muutaman kuukauden ilman mitään hämminkiä.
En missään vaiheessa kuullut/huomannut mitään oireita. öljytkin tuli vaihdettua ja ylävesiletku vaihdettua ehjempään.

Sitten tuli eteen tämän bemarin myynti. eikun ilmoitusta nettiin, ja ostaja löytyikin.
Koeajolla käytiin, ihan stereot kiinni ja ikkunat auki jopa. kaikki ok.

autoa vielä pihassa tutkittiin, ja kerroin siinä samalla kaiken mitä osasin ja tiesin tästä autosta. paperit täytettiin ja paiskattiin kättä hyvillä mielin.

6 tuntia eteenpäin, tulee tekstiviesti:

- auto savuttaa perkeleesti
- pakoputki tippunut
- pyöränlaakeri loppu
- tiputtaa öljyä
- tuli seuraavina päivinä vielä muutakin oiretta pitkä lista...

jäi kyllä harmittamaan tämän kaverin puolesta, mutta todellakin siinä vain kävi erittäin huono tuuri. käsittämätöntä mutta näin tällä kertaa.

tiivistelmä: ei näistä autoista aina tiedä. ei todellakaan.

Tuliko ostaja näyttämään autoa vai kertoiko vain vioista? Jotkut huutelee jälkikäteen vioista ja yrittää saada vielä hinnanalennusta vaikka ei vikaa olisikaan.
 
Tuliko ostaja näyttämään autoa vai kertoiko vain vioista? Jotkut huutelee jälkikäteen vioista ja yrittää saada vielä hinnanalennusta vaikka ei vikaa olisikaan.

Just näin. Yksissä venekaupoissa kuuntelin aikani itkua ja sanoin että tuo perkele takaisin, perutaan kaupat kun olikin oikeestaan ihan hyvä vene. Eipä sitten koskaan tullut palauttamaan...
 
Tuliko ostaja näyttämään autoa vai kertoiko vain vioista? Jotkut huutelee jälkikäteen vioista ja yrittää saada vielä hinnanalennusta vaikka ei vikaa olisikaan.

Ei tämä ollut niitä jätkiä olleenkaan. ihan rehti tyyppi, ja suhteellisen monet sähköpostit käytiin aiheesta.
olen kyllä kuullut "ihmisryhmästä" jonka kanssa ei kaverit suostu kauppoja telemään ollenkaan, koska menettelevät kuulemma poikkeuksetta juuri noin..
 
Ei tämä ollut niitä jätkiä olleenkaan. ihan rehti tyyppi, ja suhteellisen monet sähköpostit käytiin aiheesta.
olen kyllä kuullut "ihmisryhmästä" jonka kanssa ei kaverit suostu kauppoja telemään ollenkaan, koska menettelevät kuulemma poikkeuksetta juuri noin..
Joo mä oon kuullu samoista tyypeistä. Möin niille kuitenkin Taunuksen (joo, just sen, jota kukaan muu ei tahtonut ostaa) ja se "hajos" jo 7km päässä, soittivat kytät ja vaativat hinnanalennusta. Pelotti pentuna niin paljon moran oranssi väri jotta pistin 2500mk -> 2100mk.
 
Onko kellään kokemusta/tietoa e36 -97 compactin lämmityskennon putsaamisesta?

Ongelma: Ei perkele puhalla lämmintä ilmaa sisälle millään. Vesipumppu vaihettu, ilmailtu on vaikka kuinka. Moottorin lämmöt pysyy normaalissa koko ajan eikä jäähdytysnestettä häviä.
Kun vääntää kylmä-kuuma väliä säätimestä niin ihan pienen eron voi huomata(jääkylmä - kylmä :D )ilman lämpötilassa. En keksi enää kuin lämmityskennon tukkeutumisen tai sen läpän jumiutumisen.
Jos jollain on muitakin ideoita niin kertokaa! Taitaa tuo lämmityskenno nimittäin sijaita suht vit***aisessa paikassa :(
 
Tuli hommattua e39 525i -03 m-sport T niin onkohan millanen operaatio vaihtaa laturin remmi? Flektiä taitaa joutua käyttään irti ainaskin. Samoten pitäs asentaa lohko- tai säteilylämmitin, kumpi kannattaa laittaa? Onko asennuksessa isoa eroa?
 
Tuli hommattua e39 525i -03 m-sport T niin onkohan millanen operaatio vaihtaa laturin remmi? Flektiä taitaa joutua käyttään irti ainaskin. Samoten pitäs asentaa lohko- tai säteilylämmitin, kumpi kannattaa laittaa? Onko asennuksessa isoa eroa?
Säteilylämmitin on niin uskomatonta paskaa ettei totta ole.
Se ei siis ole vaihtoehto, unohda se heti. Ei todellakaan toimiva ratkaisu suomen oloissa.
 
Säteilylämmitin on niin uskomatonta paskaa ettei totta ole.
Se ei siis ole vaihtoehto, unohda se heti. Ei todellakaan toimiva ratkaisu suomen oloissa.
Ja kokemukset oli mistä autosta, millä lämmittimellä ja missä olosuhteissa? Hyvin mulla lohkoon asennettavat säteilylämmittimet viime talvena pelasi. Lämmittimiä on tosin kaksi, mutta keskimääräistä isompi on moottorikin (540).
 

Suositut

Back
Ylös Bottom