Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mihin autoon saa määräaikaishuollon alta satasen? Volvoon esim perushuolto 300-400e.
eikös vähän aikaa sitte muna pystyssä kehuttu bemaria :D tosta se alkaa, on erilaista nykimisvikaa, maffi, lambdat, ilmavuotoja, puola yksiköt, tsemiä :hyvä:
Minä ostin 500 sarjan farkun, koska lähinnä harrastuksien takia pienempi auto ei käy. Ja sedan on epäkäytännöllinen. Lisäksi halusin diisselin, koska kilometrejä tulee jonkin verran. Vaihtoehtoja oli mm. Passat, Octavia, Avensis ja V70 Volvo. Noista bemari oli omiin mieltymyksiin paras ajettava, ja kilpailijoiden moottorit oli lisäksi alitehoisia . Koska budjetti oli rajallinen, bemari on vanhempi ku muut ehdokkaat. Tiedostin ostohetkellä, että auto saattaa käydä pajalla useinkin. Toistaiseksi on menny normaaleja kulutusosia, sekä laturi (joka sekin on kulutusosa, mutta kestää yleensä kauemmin). Lisäksi etupenkin airbagin tunnistematto. Kop kop.On muuten jännästi vääristynyt tämä Bemarin laatu keskustelu täällä netissä vs "elävään elämään". Tunnen muutaman kaverin joilla on bemari ihan vaan egon vuoksi ja heillä ei ole "koskaan" ollut mitään ongelmia bemarin kanssa. Kaikki on toiminut ja mitään vikoja ei ole. Kun taas täällä netissä tuntuvat olevan varsin huonoja ja ihan oman kokemuksenkin kautta tiedän että aika usein nuo vaan on varikolla. Jotenkin vaan tuntuu että bemarin omistaminen vaatii tietynlaisen luonteen ja sitten viellä sellaisen itsepetos taipumuksen jolla itselle uskotellaan että ajetaan maailman parhaalla vaikka varikolla olisi yhtenään.
No toisaalta samaa ominaisuutta on myös mersujen ja volvojen omistajilla. Ja liekö yhteen sattumaan mutta nuo edellä mainitut kaverit on kumpikin viellä volvosta vaihtaneet bemariin...
Siis omat kokemukset bemareista on erittäin positiivisia. Ei mulla oo ollut oikeastaan mitään oikeaa vikaa autossa. Lähinnä ongelma on, että bemarin diagnostiikka ja atk on mennyt todella pitkälle ja auto tutkii lähes kaiken itse. Toisaalta hyvä asia toisaalta huono. Pyyhkijän sulkien toimintakin tarkastetaan auton toimesta. Vikakoodeja syntyy siis helposti ja bmw on itse määritellyt mitkä vikakoodit on sitten "vaarallisia". Eli jos vikakoodi tulee hetkellisesti voi auto jäädä vikakoodi moodiin ja se pitää viedä huoltoon vaikka vikaa ei autossa olisikaan. Useat merkit tekevät asian toisin, eli kun vika poistuu häviää vikakoodikin. Näitä vikoja itsellä on ollut useita, että auto jää vikakoodimoodiin ja tietokone kertoo, ettei vika ole autossa mutta se on riittänyt kun käynnistyksen yhteydessä joku anturi on antanut väärän tiedon.
Aivan turha verrata johonkin paskaan toyotaan bemaria. Veivattavat ikkunat toimivat ilmastointilaitteena niin ainoa vika voi syntyä kun veivi jumittaa. On se vähän eri asia kun moniasentoinen automaatti ilmastointi, joka tutkii perkele melkein perseaukosta ihmisen lämmön ja säätää jokaiselle myös takapenkeille sopivan lämmön. Samassa auto haistelee ulkoilmaa ja jos edessä menee se kuppanen toyota niin lyödään räppänät kiinni automatiikan puolesta, ettei toyotan homehajut leviä bemarin sisätiloihin. Aika ymmärrettävä, että tekniseen laitteeseen on mahdollista tulla myös vikoja.
mitä tulee tuohon auton itsetutkintaan niin hyvä puoli siinä on, että töpselin päästä löytyy moni vikakin.
Huollot on erittäin maltillisen hintaisia bemarissa. Huoltokohteisiin ei kuulu mitään jakohihnaviritysten vaihtoja ja auto itse tutkii jokaisen huoltopaikan läpi eikä mitään vaihdella turhan takia. Oma autoni taitaa vetää 7+ litraa öljyä, joka on kalleinta laatua. Maksaa tuo tietysti jotain, mutta jos tykkää ajaa ruohonleikkurilla niin ostakaa toyota.
Itse olen ollu bemariin erittäin tyytyväinen.
Kannattaa ottaa huomioon öljynvaihtohintoja ynnäillessä, että normiautoon (1.3 corolla) menee öljyä pari pisaraa kun useampilitraiseen V6:seen menee 7L.
Faijalla oli -01 e46 330d sedani
Mutsilla on -06 Toyota Corolla hätspäkki 1,6-litraisella bensakoneella.
Itse en ole yhtäkään autoa omistanut, mutta toki ajellut aika monenlaisella. Faijalla oli -01 e46 330d sedani ja se oli kyllä aivan erinomainen ajettava. 9 vuoden aikana siitä taisi hajota ainakin takaluukun sähköinen avausmekanismi, vesipumppu, diesel-pumppu, airbagin valon kanssa oli ongelmia ja vissiin laturikin kerran levisi. Tukivarsia siitä meni koko ajan, perä kolisi ainakin viimeiset pari vuotta ja kajareissa oli jokin kosketushäiriö, kun välillä rätisi ja välillä ei kuulunut mitään ja välillä oli ihan normaali. Eli ei nyt mikään kovin viaton auto. Mutta aivan helvetin hyvä ajettava.
Mutsilla on -06 Toyota Corolla hätspäkki 1,6-litraisella bensakoneella. Tehoton, hajuton, mauton ja ajonautinto loistaa poissaolollaan, MUTTA viiden vuoden aikana ei ainuttakaan vikaa ja ajaa asiansa käyttöautona erinomaisesti. Eihän tuota voi ajettavuudeltaan verrata mitenkään bemariin, mutta ei toitsu missään nimessä _paska_ auto ole. Itse olen niin rähmäkäpälä, en tajua autojen sielunelämästä mitään enkä osaa mitään itse tehdä, joten varmasti valkkaisin noista kahdesta tuon Toyotan, JOS minulla ei olisi kavereita, jotka osaisivat korjata valitsemaani bemaria :D
Tuliko tohon myös moottorin ilmansuodatin? Ainakin mulla kuuluu öljynvaihtohuoltoon. Ja raitisilmasuodattimia on 2kpl, jotka maksaa tarvikkeenakin jotain 30€/2kpl (aktiivihiili).Omaan 2,5 l bemariin maksoi jotain 250 € öljynvaihto"huolto". Toki tuossa vaihdettiin myös raitisilmasuodatin, josta tuli lisähintaa 50 euroa, mutta muuten mentiin ihan öljyn ja suodattimen vaihdolla.
Merkkihuolto laskuttaa aika kovan hinnan öljystä. Sitte ku ei oo takuu voimassa niin sama vaihtaa ite öljyt, esim. Mobililta löytyy ihan riittävän hyviä öljyjä, joilla on Bemarin longlife 01/04 luokitus. Takuuaikana toki merkkihuoltoa kannattaa suosia.Teho ei tule ilmaiseksi ja moottorin tilavuus kulkee aika käsikädessä öljytilavuuden kanssa. Tehokas auto vaatii lisäksi öljyiltä enemmän, jolloin se huolto nyt vaan maksaa. Eiköhän näiden autojen ostajat tiedä realiteetit. itseäni ei ainakaan kiinnosta pätkääkään maksaako öljynvaihto 50euroa vai 350 euroa. Jos tuon joutuisi tekemään 2 viikon välein niin asia voisi olla erilainen. Joku ylempänä sekoitteli toyotia tähän ketjuun niin jatkettiin samalla linjalla.
Piti kaivaa kuitti esiin. Hinta: 237,20 €, eikä tosiaan ole vaihdettu kuin öljynsuodatin ja raitisilmasuodatin (aktiivihiili) joita on minun autossani ainoastaan yksi.Tuliko tohon myös moottorin ilmansuodatin? Ainakin mulla kuuluu öljynvaihtohuoltoon. Ja raitisilmasuodattimia on 2kpl, jotka maksaa tarvikkeenakin jotain 30€/2kpl (aktiivihiili).
Ja joku mainitsi alustan osista. Lemförder tosiaan on alkuperäisvalmistaja ja minulla menivät alapallonivelet vaihtoon ~60 tkm. Samoin olivat molemmat takajouset poikki samoilla kilometreillä. En ole muiden autojen kohdalla kyllä törmännyt tällaiseen mutta varmasti osansa tekee sekin, että auto on suhteellisen sporttinen ja alla on pyörinyt 17-18'' melko matalaprofiiliset renkaat.
Tuo KW on kilowattia, eli ilmaisee tehon, eli mitä suurempi kilowattimäärä sitä tehokkaampi auto on. Noin 100 kw on jo tarpeeksi ripeä ohituksiin, noin 200 kw on jo todella tehokas, noin vertailuksi.