Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kannattaa ottaa huomioon öljynvaihtohintoja ynnäillessä, että normiautoon (1.3 corolla) menee öljyä pari pisaraa kun useampilitraiseen V6:seen menee 7L.
 
Mihin autoon saa määräaikaishuollon alta satasen? Volvoon esim perushuolto 300-400e.

Tuossa on varmaan tarkoitettu pelkkää öljynvaihtoa?

On muuten jännästi vääristynyt tämä Bemarin laatu keskustelu täällä netissä vs "elävään elämään". Tunnen muutaman kaverin joilla on bemari ihan vaan egon vuoksi ja heillä ei ole "koskaan" ollut mitään ongelmia bemarin kanssa. Kaikki on toiminut ja mitään vikoja ei ole. Kun taas täällä netissä tuntuvat olevan varsin huonoja ja ihan oman kokemuksenkin kautta tiedän että aika usein nuo vaan on varikolla. Jotenkin vaan tuntuu että bemarin omistaminen vaatii tietynlaisen luonteen ja sitten viellä sellaisen itsepetos taipumuksen jolla itselle uskotellaan että ajetaan maailman parhaalla vaikka varikolla olisi yhtenään.
No toisaalta samaa ominaisuutta on myös mersujen ja volvojen omistajilla. Ja liekö yhteen sattumaan mutta nuo edellä mainitut kaverit on kumpikin viellä volvosta vaihtaneet bemariin...
 
Harvemmin ihmiset netissä sitä kehuu kun kaikki pelaa helvetin hyvin.
 
eikös vähän aikaa sitte muna pystyssä kehuttu bemaria :D tosta se alkaa, on erilaista nykimisvikaa, maffi, lambdat, ilmavuotoja, puola yksiköt, tsemiä :hyvä:

Empä itse lähtisi kääntämään puukkoa haavassa...hyvä kun joku viitsii kertoa jos on tullut ongelmia auton kanssa yms... tohon voi löytyä ihan halpakin vika niinkuin joku tossa kirjoittikin ja siten joku muu tätä lukeva voi säästää kalliin korjaamo reissun... nykyään jos mukavan, tehokkaan ja vieläpä pienikulutuksisen auton haluaa niin se tarkoittaa paljon elektroniikkaa ja hienoa tekniikkaa eikä se kai merkkiä aina katso jos hajoaa. Ja en omista Bemaria, yksi vm 86 316 oli kerran viikon verran syksyllä talvea silmälläpitäen...taka-akseli irtosi kuminpoltto yrityksessä, täysin paskoja nuo bemarit;) Mutta Hupelle pisteet kun jaksaa tarinoida sitä sun tätä, aina niistä joku jotakin oppii.
 
On muuten jännästi vääristynyt tämä Bemarin laatu keskustelu täällä netissä vs "elävään elämään". Tunnen muutaman kaverin joilla on bemari ihan vaan egon vuoksi ja heillä ei ole "koskaan" ollut mitään ongelmia bemarin kanssa. Kaikki on toiminut ja mitään vikoja ei ole. Kun taas täällä netissä tuntuvat olevan varsin huonoja ja ihan oman kokemuksenkin kautta tiedän että aika usein nuo vaan on varikolla. Jotenkin vaan tuntuu että bemarin omistaminen vaatii tietynlaisen luonteen ja sitten viellä sellaisen itsepetos taipumuksen jolla itselle uskotellaan että ajetaan maailman parhaalla vaikka varikolla olisi yhtenään.
No toisaalta samaa ominaisuutta on myös mersujen ja volvojen omistajilla. Ja liekö yhteen sattumaan mutta nuo edellä mainitut kaverit on kumpikin viellä volvosta vaihtaneet bemariin...
Minä ostin 500 sarjan farkun, koska lähinnä harrastuksien takia pienempi auto ei käy. Ja sedan on epäkäytännöllinen. Lisäksi halusin diisselin, koska kilometrejä tulee jonkin verran. Vaihtoehtoja oli mm. Passat, Octavia, Avensis ja V70 Volvo. Noista bemari oli omiin mieltymyksiin paras ajettava, ja kilpailijoiden moottorit oli lisäksi alitehoisia :). Koska budjetti oli rajallinen, bemari on vanhempi ku muut ehdokkaat. Tiedostin ostohetkellä, että auto saattaa käydä pajalla useinkin. Toistaiseksi on menny normaaleja kulutusosia, sekä laturi (joka sekin on kulutusosa, mutta kestää yleensä kauemmin). Lisäksi etupenkin airbagin tunnistematto. Kop kop.

Edellinen auto ei ollu mersu eikö volvo. Omistan mielummin auton, joka on hyvä ajaa, kuin auton, jota ei tarvi ikinä korjata (mutta on huonompi ajaa).

Niillä, jotka ajaa ite jollain muulla kuin bemarilla, mersulla, volvolla tai audilla, on myös usein stereotyyppiset mielipiteet em. merkkien kuljettajista/omistajista.
 
Siis omat kokemukset bemareista on erittäin positiivisia. Ei mulla oo ollut oikeastaan mitään oikeaa vikaa autossa. Lähinnä ongelma on, että bemarin diagnostiikka ja atk on mennyt todella pitkälle ja auto tutkii lähes kaiken itse. Toisaalta hyvä asia toisaalta huono. Pyyhkijän sulkien toimintakin tarkastetaan auton toimesta. Vikakoodeja syntyy siis helposti ja bmw on itse määritellyt mitkä vikakoodit on sitten "vaarallisia". Eli jos vikakoodi tulee hetkellisesti voi auto jäädä vikakoodi moodiin ja se pitää viedä huoltoon vaikka vikaa ei autossa olisikaan. Useat merkit tekevät asian toisin, eli kun vika poistuu häviää vikakoodikin. Näitä vikoja itsellä on ollut useita, että auto jää vikakoodimoodiin ja tietokone kertoo, ettei vika ole autossa mutta se on riittänyt kun käynnistyksen yhteydessä joku anturi on antanut väärän tiedon.

Aivan turha verrata johonkin paskaan toyotaan bemaria. Veivattavat ikkunat toimivat ilmastointilaitteena niin ainoa vika voi syntyä kun veivi jumittaa. On se vähän eri asia kun moniasentoinen automaatti ilmastointi, joka tutkii perkele melkein perseaukosta ihmisen lämmön ja säätää jokaiselle myös takapenkeille sopivan lämmön. Samassa auto haistelee ulkoilmaa ja jos edessä menee se kuppanen toyota niin lyödään räppänät kiinni automatiikan puolesta, ettei toyotan homehajut leviä bemarin sisätiloihin. Aika ymmärrettävä, että tekniseen laitteeseen on mahdollista tulla myös vikoja.

mitä tulee tuohon auton itsetutkintaan niin hyvä puoli siinä on, että töpselin päästä löytyy moni vikakin.

Huollot on erittäin maltillisen hintaisia bemarissa. Huoltokohteisiin ei kuulu mitään jakohihnaviritysten vaihtoja ja auto itse tutkii jokaisen huoltopaikan läpi eikä mitään vaihdella turhan takia. Oma autoni taitaa vetää 7+ litraa öljyä, joka on kalleinta laatua. Maksaa tuo tietysti jotain, mutta jos tykkää ajaa ruohonleikkurilla niin ostakaa toyota.

Itse olen ollu bemariin erittäin tyytyväinen.
 
Siis omat kokemukset bemareista on erittäin positiivisia. Ei mulla oo ollut oikeastaan mitään oikeaa vikaa autossa. Lähinnä ongelma on, että bemarin diagnostiikka ja atk on mennyt todella pitkälle ja auto tutkii lähes kaiken itse. Toisaalta hyvä asia toisaalta huono. Pyyhkijän sulkien toimintakin tarkastetaan auton toimesta. Vikakoodeja syntyy siis helposti ja bmw on itse määritellyt mitkä vikakoodit on sitten "vaarallisia". Eli jos vikakoodi tulee hetkellisesti voi auto jäädä vikakoodi moodiin ja se pitää viedä huoltoon vaikka vikaa ei autossa olisikaan. Useat merkit tekevät asian toisin, eli kun vika poistuu häviää vikakoodikin. Näitä vikoja itsellä on ollut useita, että auto jää vikakoodimoodiin ja tietokone kertoo, ettei vika ole autossa mutta se on riittänyt kun käynnistyksen yhteydessä joku anturi on antanut väärän tiedon.

Aivan turha verrata johonkin paskaan toyotaan bemaria. Veivattavat ikkunat toimivat ilmastointilaitteena niin ainoa vika voi syntyä kun veivi jumittaa. On se vähän eri asia kun moniasentoinen automaatti ilmastointi, joka tutkii perkele melkein perseaukosta ihmisen lämmön ja säätää jokaiselle myös takapenkeille sopivan lämmön. Samassa auto haistelee ulkoilmaa ja jos edessä menee se kuppanen toyota niin lyödään räppänät kiinni automatiikan puolesta, ettei toyotan homehajut leviä bemarin sisätiloihin. Aika ymmärrettävä, että tekniseen laitteeseen on mahdollista tulla myös vikoja.

mitä tulee tuohon auton itsetutkintaan niin hyvä puoli siinä on, että töpselin päästä löytyy moni vikakin.

Huollot on erittäin maltillisen hintaisia bemarissa. Huoltokohteisiin ei kuulu mitään jakohihnaviritysten vaihtoja ja auto itse tutkii jokaisen huoltopaikan läpi eikä mitään vaihdella turhan takia. Oma autoni taitaa vetää 7+ litraa öljyä, joka on kalleinta laatua. Maksaa tuo tietysti jotain, mutta jos tykkää ajaa ruohonleikkurilla niin ostakaa toyota.

Itse olen ollu bemariin erittäin tyytyväinen.

Onko siinä myös aidosta ja ennen kaikkea kalliista materiaalista tehdyt lauteet?
 
Ärsyttääkö ne Toyotan pienemmät kulut tosiaan noin paljon, kun pitää ihan paskaksi haukkua? Itselläni on kolmas (peräkkäinen) bemari alla, mutta en silti voi käsittää tuollaista asennetta. Etenkään Toyotan kohdalla, kun vaikuttavat erinomaisilta käyttöautoilta. Vai oletko kenties joutunut kuulemaan kritiikkiä omasta autovalinnastasi Toytan omistajilta?
 
Bemareista valittaa yleensä kateelliset persaukiset! Moni meidänkin töistä on siirtynyt uuden tai käytetyn bemarin leiriin eikä ole katuneet. Jos pinkka ei ole kunnossa, niin ehdottomasti alle octavia. Tai tojota, niin ei sojota.
 
Itse en ole yhtäkään autoa omistanut, mutta toki ajellut aika monenlaisella. Faijalla oli -01 e46 330d sedani ja se oli kyllä aivan erinomainen ajettava. 9 vuoden aikana siitä taisi hajota ainakin takaluukun sähköinen avausmekanismi, vesipumppu, diesel-pumppu, airbagin valon kanssa oli ongelmia ja vissiin laturikin kerran levisi. Tukivarsia siitä meni koko ajan, perä kolisi ainakin viimeiset pari vuotta ja kajareissa oli jokin kosketushäiriö, kun välillä rätisi ja välillä ei kuulunut mitään ja välillä oli ihan normaali. Eli ei nyt mikään kovin viaton auto. Mutta aivan helvetin hyvä ajettava.

Mutsilla on -06 Toyota Corolla hätspäkki 1,6-litraisella bensakoneella. Tehoton, hajuton, mauton ja ajonautinto loistaa poissaolollaan, MUTTA viiden vuoden aikana ei ainuttakaan vikaa ja ajaa asiansa käyttöautona erinomaisesti. Eihän tuota voi ajettavuudeltaan verrata mitenkään bemariin, mutta ei toitsu missään nimessä _paska_ auto ole. Itse olen niin rähmäkäpälä, en tajua autojen sielunelämästä mitään enkä osaa mitään itse tehdä, joten varmasti valkkaisin noista kahdesta tuon Toyotan, JOS minulla ei olisi kavereita, jotka osaisivat korjata valitsemaani bemaria :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kannattaa ottaa huomioon öljynvaihtohintoja ynnäillessä, että normiautoon (1.3 corolla) menee öljyä pari pisaraa kun useampilitraiseen V6:seen menee 7L.

Mä vedin nuo luvut vahvalla mutulla, en ihan tarkkaan muista summia mutta noissa luokissa liikutaan. Vertasin mielessäni 2,2 l opelia ja 2,5 bmw:tä. Ei muuten taida bemareissa olla V6:sia vaan ihan rivikoneita ne kutoskoneet ovat, vaikka ei tuolla liene tässä asiassa merkitystä.

Edit:
Tuolta voi katsella noita hintoja.

Vectra/signum 2,2 l öljynvaihto + suodatin 45 euroa. Omaan 2,5 l bemariin maksoi jotain 250 € öljynvaihto"huolto". Toki tuossa vaihdettiin myös raitisilmasuodatin, josta tuli lisähintaa 50 euroa, mutta muuten mentiin ihan öljyn ja suodattimen vaihdolla.
 
Faijan bemmissä taisi olla kilsoja 180tkm kun joku nainen ajoi kylkeen noin vuosi sitten ja auto meni lunariin. Mutsin toitsussa taitaa olla tällä hetkellä noin 100tkm. Eli ei nyt ihan kauhean suuri ero kuitenkaan, mutta ero kuitenkin.
 
Itse en ole yhtäkään autoa omistanut, mutta toki ajellut aika monenlaisella. Faijalla oli -01 e46 330d sedani ja se oli kyllä aivan erinomainen ajettava. 9 vuoden aikana siitä taisi hajota ainakin takaluukun sähköinen avausmekanismi, vesipumppu, diesel-pumppu, airbagin valon kanssa oli ongelmia ja vissiin laturikin kerran levisi. Tukivarsia siitä meni koko ajan, perä kolisi ainakin viimeiset pari vuotta ja kajareissa oli jokin kosketushäiriö, kun välillä rätisi ja välillä ei kuulunut mitään ja välillä oli ihan normaali. Eli ei nyt mikään kovin viaton auto. Mutta aivan helvetin hyvä ajettava.

Mutsilla on -06 Toyota Corolla hätspäkki 1,6-litraisella bensakoneella. Tehoton, hajuton, mauton ja ajonautinto loistaa poissaolollaan, MUTTA viiden vuoden aikana ei ainuttakaan vikaa ja ajaa asiansa käyttöautona erinomaisesti. Eihän tuota voi ajettavuudeltaan verrata mitenkään bemariin, mutta ei toitsu missään nimessä _paska_ auto ole. Itse olen niin rähmäkäpälä, en tajua autojen sielunelämästä mitään enkä osaa mitään itse tehdä, joten varmasti valkkaisin noista kahdesta tuon Toyotan, JOS minulla ei olisi kavereita, jotka osaisivat korjata valitsemaani bemaria :D

Täähän johtu siitä että Tojotaa ajoi nainen ja Bemaria rääkkäsi just kortin saanut poika eli sinä. Ajelit kanttareiden yli ym niin kyllä siinä tukivarret kärsii ym. :jahas:
 
Tuli mieleen kun joku muukin valitteli tukivarsia tmv. menneen, että niiden kestävyydessä on hävyttömän isoja eroja valmistajien välillä. Alkuperäisvalmistajan (bemareissa tais olla Lemförder) osat kestävät kuten pitääkin, mutta halvat ei. Ja samaan ongelmaan törmää tietysti muidenkin automerkkien kohdalla, eli pelkkä bemarin alustasuunnittelu ei sitä selitä.
 
Teho ei tule ilmaiseksi ja moottorin tilavuus kulkee aika käsikädessä öljytilavuuden kanssa. Tehokas auto vaatii lisäksi öljyiltä enemmän, jolloin se huolto nyt vaan maksaa. Eiköhän näiden autojen ostajat tiedä realiteetit. itseäni ei ainakaan kiinnosta pätkääkään maksaako öljynvaihto 50euroa vai 350 euroa. Jos tuon joutuisi tekemään 2 viikon välein niin asia voisi olla erilainen. Joku ylempänä sekoitteli toyotia tähän ketjuun niin jatkettiin samalla linjalla.

Inska: ei ole aidosta materiaalista lauteita. Tehdas ei tee puhtaasta värjäämättömästä conollyn nahasta penkkejä ja itse olen niin köyhä ettei rahat riitä bemarin tehtaan oikeisiin autoihin, eli rolsseihin, joissa puu on tiikkiä ja pähkinäpuunjuurta ja lauteet lehmän ruskeat conollyn nahkaiset. SDP lippu kuitenkin löytyy takakontista. Moikataan vaikka demariristeilyllä niin voimme vertailla lauteiden sävyjä ja aitousasteita.
 
Omaan 2,5 l bemariin maksoi jotain 250 € öljynvaihto"huolto". Toki tuossa vaihdettiin myös raitisilmasuodatin, josta tuli lisähintaa 50 euroa, mutta muuten mentiin ihan öljyn ja suodattimen vaihdolla.
Tuliko tohon myös moottorin ilmansuodatin? Ainakin mulla kuuluu öljynvaihtohuoltoon. Ja raitisilmasuodattimia on 2kpl, jotka maksaa tarvikkeenakin jotain 30€/2kpl (aktiivihiili).

Teho ei tule ilmaiseksi ja moottorin tilavuus kulkee aika käsikädessä öljytilavuuden kanssa. Tehokas auto vaatii lisäksi öljyiltä enemmän, jolloin se huolto nyt vaan maksaa. Eiköhän näiden autojen ostajat tiedä realiteetit. itseäni ei ainakaan kiinnosta pätkääkään maksaako öljynvaihto 50euroa vai 350 euroa. Jos tuon joutuisi tekemään 2 viikon välein niin asia voisi olla erilainen. Joku ylempänä sekoitteli toyotia tähän ketjuun niin jatkettiin samalla linjalla.
Merkkihuolto laskuttaa aika kovan hinnan öljystä. Sitte ku ei oo takuu voimassa niin sama vaihtaa ite öljyt, esim. Mobililta löytyy ihan riittävän hyviä öljyjä, joilla on Bemarin longlife 01/04 luokitus. Takuuaikana toki merkkihuoltoa kannattaa suosia.
 
Tuliko tohon myös moottorin ilmansuodatin? Ainakin mulla kuuluu öljynvaihtohuoltoon. Ja raitisilmasuodattimia on 2kpl, jotka maksaa tarvikkeenakin jotain 30€/2kpl (aktiivihiili).
Piti kaivaa kuitti esiin. Hinta: 237,20 €, eikä tosiaan ole vaihdettu kuin öljynsuodatin ja raitisilmasuodatin (aktiivihiili) joita on minun autossani ainoastaan yksi.

Ja joku mainitsi alustan osista. Lemförder tosiaan on alkuperäisvalmistaja ja minulla menivät alapallonivelet vaihtoon ~60 tkm. Samoin olivat molemmat takajouset poikki samoilla kilometreillä. En ole muiden autojen kohdalla kyllä törmännyt tällaiseen mutta varmasti osansa tekee sekin, että auto on suhteellisen sporttinen ja alla on pyörinyt 17-18'' melko matalaprofiiliset renkaat.

Vaikka tuo auto ei nyt mikään erityisen huoltovapaa ole ollut niin ei mua varsinaisesti ole haitannut, nuo pikku korjaukset. Tavallaan vähän tykkään räplätä autoa harrastuksena. Itse tekemällä on säästänyt melko paljon. Jos nuo kaikki tähän tehdyt rempat olisi pitänyt teettää korjaamolla niin kyllä se kalliiksi olisi tullut. Jarrurempaan hankin hyvät laatu osat eri paikoista ja vaihdoin itse. Vertailuksi voin kertoa, että marmorilla pelkkä levy maksoi muistaakseni about 100 €/kpl ja siihen tietenkin olisi joutunut maksaa toisen mokoman päälle työstä.
 
Ja joku mainitsi alustan osista. Lemförder tosiaan on alkuperäisvalmistaja ja minulla menivät alapallonivelet vaihtoon ~60 tkm. Samoin olivat molemmat takajouset poikki samoilla kilometreillä. En ole muiden autojen kohdalla kyllä törmännyt tällaiseen mutta varmasti osansa tekee sekin, että auto on suhteellisen sporttinen ja alla on pyörinyt 17-18'' melko matalaprofiiliset renkaat.

Kyllähän niitä tosiaan kuluu kun lyödään isoa kiekkoa pienellä kumilla, samalla halutaan matala ja jäykkä alusta niin jostain se sitten lopulta korkkaa.

Itse olen ollut tyytyväinen tuohon kolmekutoseen, pienellä huollolla on mennyt ikäisekseen.
Minun omistusaikana on mennyt vain vesipumppu (uusi oli muistaakseni 80e) ja äskettäin meni ALKUPERÄINEN takaiskari (olit toki M-sport).
halvalla on menty, mutta nyt rupeaa lähestymään maaginen 200tkm mittariin ja about näillä main se puslajumppa tuppaa alkamaan.
Silti, auto on vm.-96 joten en pidä pahana ollenkaan, kyyti antaa kyllä rahalle vastinetta ja melkein ilmaisiahan nuo jo nykyään ovat.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom