Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mää on oppinut täs vuosien varrella, et bemarin kanssa pitää olla diagostiikkalaitteet itellä. Tosin eipä oo mullakaan, mut tutuks tullu koodienlukija asuu riittävän lähellä. Mä en oo oikein kunnon nörtti tohon touhuun, mut ihme ettei hupella oo noita. Etkös oo tollanen pikkusen nortti?

Mut joo inpalla vaa kattelee mitä siellä autos sisuksissa tapahtuu. En usko, et laatikko oo poikimassa. Moni anturi tekee tollasia jippoja, joten atk:sta ekana tieto missä mennään. Mulla nyki e90:en ku vanoksen pakoanturi rupes tilttailee. Samantyylistä tuli ku kampiakselin asentotunnistin vetäs herneet nenään. Mulla tosin siis bensavehje.
 
Tämä nykiminen paheni nyt reippaasti. Auto oikein rytkyttää eteenpäin tietyillä pienillä kierrosalueilla ja joskus tuo ei riipu edes kierroksista. Eli kun ajelee vaikkapa taajamanopeutta niin pää hakkaa niskanojaan ja ratti ei tahdo kestää kädessä. Sitten kun painaa HIEMAN lisää kaasua, auto meinaa tukehtua täysin ja nopeus hiljenee. Sitten kun polkaisee reippaasti, ei mitään ongelmia, vaihtaminen vain tuntuu arpomiselta ja rytkäyttelee vaihteita miten sattuu, välillä pienemmälle ja välillä isommalle ja välillä ei tahdo vaihtaa lainkaan vaan huutaa vaikkapa 3000rpm muutamia sekunteja.

Mikä hitto tuossa nyt on?

Sama homma kun cruise päällä, joten kaasupolkimen asentotunnistin se ei liene ainakaan?

Momentinmuunnin? Koko saamarin laatikko? Joku muu, mikä?

Uusi aski 6500 euroo + vaihto + sälät, eli 10.000e aika tarkkaan. Kiva.

Enpä tiedä vaikuttaako vastata kun autoista en juuri tiedä mitään mutta vastaanpa silti. Itsellä oli samantyylisiä ongelmia (ei tosin bemarissa, vaan rellussa) ja sytytyspuolissa oli vika. Kaasua painaessa auto rynkytti nivvitusti ja vauhti hiipui, pintakaasulla meni ihan ok. Sytytyspuolat vaihtoon niin korjaantui.
 
Enpä tiedä vaikuttaako vastata kun autoista en juuri tiedä mitään mutta vastaanpa silti. Itsellä oli samantyylisiä ongelmia (ei tosin bemarissa, vaan rellussa) ja sytytyspuolissa oli vika. Kaasua painaessa auto rynkytti nivvitusti ja vauhti hiipui, pintakaasulla meni ihan ok. Sytytyspuolat vaihtoon niin korjaantui.


kaverilla oli audissa A4 1,8T samanlainen vika. yks "puola" oli pimeänä ja oireet oli juuri kyseiset
 
Riiselissä tuskin puolavikaa sentään...

Jostain syystä pätkii syöttöä, luultavasti joku anturi pätkii. Näin maalaisjärjellä.
 
tossa kävi meillä yks 330d jossa oli samanlaista vikaa ja vikakoodit herjas 6. sylinterin suutinta. johtosarjassa vika, helppo ja nopea korjata, ei tarvinnu ees suutinta vaihtaa.
 
Vikasia autojahan nämä uudemmat Bemarit tuntuu olevan, vanhan Bemarin olen joskus omistanut ja siinä ei ollut minun aikana mitään vikaa. Muutaman kaverin tunnen jolla uudempaa Bemaria ollut ja pelkkää vikaa niissä on joten ei kiitos.
 
Kyllä uudemmissa Bemuissa tuntuu olevan paljon vikaa lähes poikkeuksetta. Mukavia autoja ajella, mutta huollot ja ylimääräset korjauksethan noissa laittaa vituttamaan toki nuo ei paljoa haittaa, jos vaihtaa joka vuosi uuden.
 
Bemari on huoltoväliajo-ominaisuuksiltaan aivan ylivertainen keskiluokan auto.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sitä en tiedä mikä noissa Bemuissa on normaali huoltoväli, mutta siitä ei ole kyse ollutkaan vaan siitä että ylimääräsiä huoltoja tulee turhan paljon jotka ei liity mitenkään normaali huoltoihin.
 
Taisi mennä huollot ja korjaukset sekaisin. Mikä on "uudemman" bemun raja? Omien kokemuksien mukaan 80- ja 90-luvun vehkeissä ainakin on oma ropaamisensa, mutta kuitenkin kohtuuden rajoissa kun ostaa ok yksilön. Eikä nyt sinänsä yllätys, kun suht vanhoista autoista jo kyse.
 
Näyttää noissa 2000-luvun bemuissa varsinkin olevan ropaamista kaiken aikaa. Tarkoittaen kaikkea anturihäröistä hajonneeseen koneeseen. Mutta ihan perus määräaikaishuolloissa käsittääkseni BMW ei ole mitenkään hinnakkaimmasta päästä.
 
Onhan noita vikoja jokaisessa 2000-luvun autossa. Liikaa tekniikkaa nykypeleissä. Esim mun vm 1999 Saabissa on vähemmän vikoja kuin vm 2006 Audissa.
 
Käytetty auto on käytetty merkistä riippumatta. Jos haluaa huoletonta ajoa, pitää ostaa uus auto, jossa on takuu. Jos rahat ei riitä uuteen bemariin, pitää ostaa käytetty ja varata riittävästi rahaa ja kärsivällisyyttä remontteihin. Tai sitte voi ostaa uuden riisikipon, jolla ajaessa vituttaa jokainen kilometri.

Hupen vastoinkäymiset on kyllä aika karuja :(
 
Tämä nykiminen paheni nyt reippaasti. Auto oikein rytkyttää eteenpäin tietyillä pienillä kierrosalueilla ja joskus tuo ei riipu edes kierroksista. Eli kun ajelee vaikkapa taajamanopeutta niin pää hakkaa niskanojaan ja ratti ei tahdo kestää kädessä. Sitten kun painaa HIEMAN lisää kaasua, auto meinaa tukehtua täysin ja nopeus hiljenee. Sitten kun polkaisee reippaasti, ei mitään ongelmia, vaihtaminen vain tuntuu arpomiselta ja rytkäyttelee vaihteita miten sattuu, välillä pienemmälle ja välillä isommalle ja välillä ei tahdo vaihtaa lainkaan vaan huutaa vaikkapa 3000rpm muutamia sekunteja.

Mikä hitto tuossa nyt on?

Sama homma kun cruise päällä, joten kaasupolkimen asentotunnistin se ei liene ainakaan?

Momentinmuunnin? Koko saamarin laatikko? Joku muu, mikä?

Uusi aski 6500 euroo + vaihto + sälät, eli 10.000e aika tarkkaan. Kiva.

eikös vähän aikaa sitte muna pystyssä kehuttu bemaria :D tosta se alkaa, on erilaista nykimisvikaa, maffi, lambdat, ilmavuotoja, puola yksiköt, tsemiä :hyvä:
 
Mitä ylimääräsiä huoltoja?

Lähinnä tarkoitin kaikkea mitä hajoaa ja joutuu korjata ylimääräistä perus huoltojen päälle. Sanotaan näin että luotettavuus lähti laskuun varmaankin siinä -80 luvun jälkeen ja laskenut pikkuhiljaa koko ajan mitä enemmän tekniikkaa on tullut.

Onhan näitä Bemuja muutamalla kaverilla ollut ja harvemmin on edes muutamaa tuhatta kilometriä ilman vikoja ajelleet millon mitäkin, syylärit paukkuu paskaks, katit poksuu, tulppia menee, abs antureita, vaihdelaatikkoo, pyöränlaakereita, suuttimia, turboja ym.
Verrokiks voidaan heittää että vanhalla Corollalla ajelee tuollaiset 100.000km helposti muutaman
satasen huolloilla (testattu) ilmastointi tosin toimii vaan talvella.

Lähes kaikki -80 luvun Japsit ja Saksalaiset hakkaa luotettavuudessa nämä uudet autot oli se sitten Bemu tai Toyota!
 
Näyttää noissa 2000-luvun bemuissa varsinkin olevan ropaamista kaiken aikaa. Tarkoittaen kaikkea anturihäröistä hajonneeseen koneeseen. Mutta ihan perus määräaikaishuolloissa käsittääkseni BMW ei ole mitenkään hinnakkaimmasta päästä.

Öljtnvaihto huolto bmw:hen noin 279 euroa, kun taas "normiautoon" maksaa jotain alle satasen.
 
Öljtnvaihto huolto bmw:hen noin 279 euroa, kun taas "normiautoon" maksaa jotain alle satasen.

Mihin autoon saa määräaikaishuollon alta satasen? Volvoon esim perushuolto 300-400e.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom