Ne verot menee suhteessa auton malliin ja ikään. Nyrkkisääntönä voi pitää, että mitä harvinaisempi auto -> suuremmat verot pätkähtää päälle. Voi olla jopa enemmän kuin itse auton hinta.. :(
Suomessa on karu verotus, vero on melkein puolet auton hinnasta. :S Kun olen katsonut ulkomailta sellaisia autoja johon itsellä olisi kenties varaa, niin olen huomannut, että lähes vastaavia saa samaan hintaan ihan suomesta suomiautona.
Suomessa on karu verotus, vero on melkein puolet auton hinnasta. :S Kun olen katsonut ulkomailta sellaisia autoja johon itsellä olisi kenties varaa, niin olen huomannut, että lähes vastaavia saa samaan hintaan ihan suomesta suomiautona.
Sä olet nyt törmännyt kysynnän ja tarjonnan lakiin. Ei ulkomailla voi olla merkittävästi halvempaa. Jos on, niin Suomessa hintataso tippuu vastaavasti. Suurin etuhan saksantuonneissa on a) auton kunto ja b) valinnanvara. Vanhempaa autoa kun katselee, niin suomalaiset ovat puhkiruosteessa. Samoin jos kaipaat jotain luksusmallia kaikilla herkuilla, niin Suomesta löytyy ehkä kaksi. Ja Saksasta kaksisataa. Itse asut Hesassa, autot ovat Rovaniemellä ja Kuopiossa. Eli melkein sitten sama vaiva jos haet Saksasta :D
Jos mä olisin sä ni ostaisin tollasen. Uudella softalla tohon saa n. 200hp(mikäli kokee tarpeelliseksi). Ajokilometrejäkin luultavasti löytyy enemmän ku jostain Saksan kakka-bemarista jolla on oikeesti ajettu se 300000km. (Huom. tämä on vain allekirjottaneen mielipide)
Tällainen (http://lyhytlinkki.net/?gxbimlij) 300-sarjan Compact -Bemari tulisi Suomeen noin 20kEur hintaan veroineen, jos vuoden 2002 mallin hankkii. 143hp, todella hyvä ajaa, ei kuluta turhan paljoa bensaa, näyttää kivalta, on hiljainen, mukava, BMW jne...
Tuossa ei taida olla ilmastointia ollenkaan? Parin vuoden kuluttua voi jälleenmyynti olla huomattavasti hankalampaa, on nyt jo. Itse ainakin (sekä kaikki tuttuni) skippaavat suoraan nuo ilmastoimattomat mallit.
Järkevä vaihtoehto sinulle Tampio tuolla budjetilla voisi olla juuri tuo A3 1.8t tai Golf IV GTI. Ovat laadukkaita varmatoimisia vehkeitä ja turbomoottorista saa halutessaan uudella softalla mukavasti lisätehoja irti. Ylläpitokulut kohtuulliset ja hyvä ajettavuus yms.
onhan bemareita ollut tuossa jo 5 erilaista alla, ei ole tarvis merkkiä vaihtaa. sporttinen ja nopea vaikka on tilava ja samalla konservatiivinen.
kunnollinen bemari on tietysti kallis hankkia ja pitää mutta on se sen arvoista.
ainoastaan 700 sarjalaisen pito ja huollot alko meneen pahasti yli budjetin, joten vaihdoin 500 sarjalaiseen ja tietysti sekin oli syynä vaihtoon että tarvitsin farmariauton ja eipä sitä tarvinnut miettiä kuin kerran mikä hankitaan
Itsellä ei ole sellaista ollut, mutta tässä ois muutaman omistajan kommentteja joihin joskus törmäsin. Jos noista nyt jotain voi opikseen ottaa, niin ostaa sen bemarin sillä ajatuksella, että 8k on menetettyä rahaa ja kun autoon tulee vika niin vie sen sovinnolla romikselle. Sen verran kalliita tuntuvat vanhojen korjaukset olevan.
Pääasiassahan nuo linkin takaiset jutut on 750sestä.
750sessä on kuitenkin kohtalaisen harvinainen ja kallis moottori, kaikki siihen liittyvä voi tulla kalliiksi, ja jos ei itse osaa, tulee varmuudella kalliiksi.
Joku 735 kuitenkin varmaan monelle välttää. Riittävän pirteä mukavaan ajoon. Yhtä sun toista saa motonetistäkin, ja m30 moottori on varsin yleinen ja vanhoista bemarin koneista ehkä vahvin.
(hinnasta oletin että E32sesta on kyse, josta nyt siis kirjoitin)
E32sessa on hintalaatusuhde parhaimmillaan, ja ehkä E36sessa huonoimmillaan, koska kaikki nuoriso tykkää E36sesta (toki moni vanhempikin) ja hinnat pysyy korkealla kysynnän myötä. Moottorin puolesta m30b35 tulee varmasti halvemmaksi laittaa kun vaikka E36sen m50b25.