Kokemuksia BMW:stä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Prkl..

Haluan jonku ison ja tyylikkään, tai sitten jonkun pienen ja tyylikkään. esim. porsche 924/944.. Jaguarin sovereigni olis taasen isossa luokassa kova, mutta 4.0l..
 
Aarne: Kerrankin joku kiinnostunut samoista autoista :) Suostittelen Porschea lämpimästi, oli sitten käyttöautoksi tai harrasteautoksi.
 
Sumppari, aivan.

Mitä järkeä ostaa Nissan Almera, kun voi saada Sovereignin esim. :kippis1:

Porsche olisi kyllä hieno, mutta talveksikin tarvitsis autoa, niin tiedä sitten..

Kellään ehotuksia, iso ja kaunis tai pieni ja kaunis? Ei mitään perus Nissan 300zx mitälieromujanenytonkaan.. Pitää olla tyylikkyyttä.
 
Aarne sanoi:
Porsche olisi kyllä hieno, mutta talveksikin tarvitsis autoa, niin tiedä sitten..

Mikäs nyt on ongelma? Porchella on nykyään "maastureitakin". Täällä Salossakin joku tuntuu moisella ökyautolla pyörittelevän.

Pikkusporttia kaipaaville tämmöinen

Itsekin ottaisin Porschen jos a) olisi yhtään rahaa b) sinne mahtuisi lasten kamppeet c) merkki kiinnostaisi pätkääkään ja d) se olisi helpompi kirjoittaa :D
 
Sumppari sanoi:
Pääasiassahan nuo linkin takaiset jutut on 750sestä.
750sessä on kuitenkin kohtalaisen harvinainen ja kallis moottori, kaikki siihen liittyvä voi tulla kalliiksi, ja jos ei itse osaa, tulee varmuudella kalliiksi.
No jos yhtään katsoit, mitä vikoja kaverilla oli tuossa omassa koslassaan, niin harvat niistä liittyivät koneeseen. Tuskin ne puoltoista litraa konehuoneessa esimerkiksi aiheuttivat sivuikkunan irtoamisen motarilla...
 
Aarne: Jos takaveto volvolla tai bmw:llä voi ajaa talvella, niin miks ei Porschella. Siinähän on paras painojakauma noista. TMkin teki 924sen ensitestin vuonna 76 nimenomaan lumikelissä.

Jagge olis varmasti myös hieno peli.

edit: Dopey, tuo vika onkin varmaan sieltä yleisimmästä päästä. Pystytkö nimeämään yhtään 700 sarjan bemaria suomesta jossa on itsestään ikkuna hypännyt irti? Väitän, että 700 sarjan bemari on laadukkaasti tehty, ja hinta ei koostu pelkästä katteesta. Ihan varmasti on huolellisemmin läjätty kuin joku perus corolla.

edit2: ja dopey, katsoitko ite yhtään motonetin hinnastoa ja vertasit muihin autoihin? Mikä siellä oli nyt niiiiiin kallista? No ei tietysti pidä ostaa autoa jos ei ole rahaa korjata se on selvää. Uusi twingo on parhaasta päästä jos hakee mahdollisimman halpaa autoa jossa on takuu. Ite silti ajaisin mieluummin nyt vaikka sillä E32sella kuin twingolla.
 
Niin, jaa'a.. En oikeastaan itsekkään tiedä, että onko siinä mitään vaikeampaa, muuta kuin, että porsussa ei ainakaan ole sutimisenestoa.

Mutta, eihän se oikein ole hienon näköistä vetää Porschella 30cm lumihangessa, juuttuen kiinni.. Ei ei, ei sovi. :curs:

Mutta pitäisiköhän tota bemaria sitten kattella? Kertokaan kokemuksianne noista "loisto"autoista.
 
Aarne sanoi:
Mutta pitäisiköhän tota bemaria sitten kattella? Kertokaan kokemuksianne noista "loisto"autoista.
Veljellä on e39 korimallia oleva 523i (2.5l koneella). Ei voi muuta sanoa, kuin että harvoin sitä istuu noin hyvässä kyydissä! Itse en ole vielä ajanut tuolla autolla, mutta kulkee kuin juna ja 150km/h tuntuu lähes samalta kuin 100km/h. En tiedä sitten pitääkö joku tätä "loisto"autona, mutta niin pirun hyvä auto se on!

Eli jos bemarin hommaa, niin ei saa muuta kuin hyvän auton. Meidän perheessä on ollut 3 bemaria ja neljäs on tulossa. Ei me niitä turhaan hankittas jos ne eivät olisi hyviä autoja! :rock:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sumppari sanoi:
edit: Dopey, tuo vika onkin varmaan sieltä yleisimmästä päästä. Pystytkö nimeämään yhtään 700 sarjan bemaria suomesta jossa on itsestään ikkuna hypännyt irti? Väitän, että 700 sarjan bemari on laadukkaasti tehty, ja hinta ei koostu pelkästä katteesta. Ihan varmasti on huolellisemmin läjätty kuin joku perus corolla.
Se nyt oli vain esimerkki. Suurin osa noista linkkaamani sivun ongelmista liittyi sähköihin, mitkä tän ikäisessä ja näin mutkikkaassa autossa voivat joko toimia tai olla toimimatta (ja usein). Tietysti jos oikein hyvä munkki käy niin voi olla ettei ole mitään ongelmia. Toisessa ääripäässä saa pelkkää parkkiruudun täytettä.

Corollaan vertaaminen on vähän typerää, sillä missä tahansa luotettavuustutkimuksessa on Toyotan autot kärkipäässä, Bemarit on yleensä keskitason alapuolella ja Mersut pitää nykyään perää.
edit2: ja dopey, katsoitko ite yhtään motonetin hinnastoa ja vertasit muihin autoihin? Mikä siellä oli nyt niiiiiin kallista? No ei tietysti pidä ostaa autoa jos ei ole rahaa korjata se on selvää. Uusi twingo on parhaasta päästä jos hakee mahdollisimman halpaa autoa jossa on takuu. Ite silti ajaisin mieluummin nyt vaikka sillä E32sella kuin twingolla.
Tietysti jos on aikaa ja taitoa itse roplata autoa koko ajan niin tällaisen hankkiminen on varmasti erinomaisen hyvä idea. Jos taas ideana on ostaa alunperin kallis auto muutamalla tonnilla ja huollattaa merkkiliikkeessä, niin auton ostohinta voi tulla tuplattua jo ekalla huoltokerralla.

Alkuperäisen kysyjän kysymyksen kyllä ymmärsin (kenties väärin) niin, että oltiin hakemassa kulkupeliä eikä harrastusta.
 
Sehän on selvää että erikoisessa autossa (jos vanhan ostaa) on vikoja jota ei ole pikkuautoissa. Yksinkertainen syy, jos ei ole sähköpeilejä, ei sähköt voi mennä peileistä rikki.
Itse vastailin nyt lopuksi pikemminkin Aarnelle, joka käsittääkseni ei hakenut mahdollisimman halpaa siirtymävälinettä (twingo/punto), vaan luksusta. Toki luksusta saa uutenakin, mutta yleensä twingon hintalappuun voi lisätä nollan. Tässä välissä on tietysti pitkä liukuma siitä, hakeeko tylsää siirtymävälinettä, vai ajonautintoa, vai jotain muuta.

Ja nimemomaan vanhaa ei pidä ostaa pientä eikä suurta, jos peukalo on keskellä kämmentä. Itse en tällöin uskaltaisi yli 5 vuotta vanhoihin koskea pitkällä tikullakaan.
 
Mulla on kohta myynnissä Bmw 323i touring vm.97 (6.syl, 2,5l), jos jotakuta sattuis kiinnostamaan... :D En muuten myis kyseistä autoa, mutta kun tulee olemaan maastamuutto edessä. On kyllä pirun mukava/ärhäkkä menopeli. :whip:
 
Joko Tampio/Burdock on ostanut autonsa? Mieti mitä vaadit autoltasi ja tee päätös sen perusteella. Mulle riittää tässä vaiheessa elämää vielä suorituskyky, luotettavuus ja ulkonäkö.
 
Art Vandalay sanoi:
Ei kellään sattus olemaan kokemuksia 80-luvun 518:sta?

Jos e28 tarkotat (ilmeisesti) ni henk. koht kokemuksia ei ole, mut paljon olen kuullu kehuttavan. Ajettavuudeltaan hyvä auto vaik kori onkin uudempiin verrattuna vähän hatara. Yleensä aika ruosteisia (ainakin helmat yms.) mut mikäs ongelma se on jos jaksaa korjata ;) Hyvän jos löydät ni osta pois! (tosin miksei saman tien isommalla koneella?..)
 
Itse ajelin vuoden verran 2003 vuoden e46 Bemarilla, monta autoa on tullut omistettua mutta tuo on kerännyt eniten haukkuja ja vittuiluja mitä koskaan voi kuvitella. Ehkä kateelliset vain jaksavat tai en tiedä. Joka tapauksessa auto on magea eikä siinä ollut mitään vikaa, toki kone olisi voinut olla tehokkaampi. Möin sen kuitenkin kun ei ollut tarvetta moiselle rassille jonka arvo putoaa turhan nopeasti ja huoltoihin (perushuoltoihin) menee minimissään saman verran rahaa kuin mitä nykyinen -89 Nissan on arvoltaan. Samalla tavalla tälläkin paskalla töihin pääsee.

Mutta jos tahtoo kunnollisen ja luotettavan + helvetin upean auton niin ostaisin Bemarin uudelleenkin :thumbs:

PS. Yksi auton myyntiin vaikuttava tekijä on oma luonteeni, en pysty elämään sen kanssa että joku kusipää parkkipaikalla kolhii täysin virheettömän autoni ja karkaa paikalta. Lähes joka viikko oviin ja muualle tuli kolhuja ja naarmuja minusta riippumattomista syistä. Nykyautolla ei ole mitään väliä vaikka iskisi lekalla kattoon. Lisäksi tuota joutui lainailemaan, uskotteko? kun en raahtinut kieltäytyäkään...

Elämä on paljon helpompaa ilman kallista ja virheetöntä autoa, piste.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom