Takuulla ei ole hankalampaa akunvaihtoa kuin E61 bemariin 110Ah akun pistäminen. Akkukotelo on jotain 400mm pitkä ja akku on 393mm pitkä, väliin jää siis 7mm tilaa johon pitäisi mahtua noin 15mm paksut johtoniput, maakaapeli sekä 30-40mm leveä lattarauta jolla akku kiinnitetään pohjastaan. Eli se lattarauta on ujutettava 7mm levyisestä rakosesta noin 25cm syvyyteen ja kohdistettava ruuvi vielä paikoilleen sekä ruuvattava kiinni.
Kyllä natsi on natsi vaikka voissa paistais perkele! Seuraavaks pitäisi vaihtaa etuparkki ja toinen xenon. Pitää ruuvata puskurit irti, umpiot irti, purkaa puoli konehuonetta. Joku 4-5h homma lampunvaihtokin.
Samalla kertaa kannattaa vaihtaa myös toi toisen puolen Xenonikin;)
Meinaan on valotehossa eroa, jos toinen on uusi ja toinen sitten muutaman vuoden vanha polttimo.
Omassa alkoi toinen puoli punertamaan ja silloin alkaa olemaan viimeinen aika vaihtaa uusi poltimo,ettei hajota tuota ballastinta.
Autossani on kanssa ohjeena irroittaa tuo puskuri, että pääsee irroittamaan tuon umpion:hyvä:
Pikkasen alle 4h kaikkiaan ronkin noita lamppuja, mutta tulihan ne vaihdettua:D
Aluksi piti vaihtaa vain tuo punertava xenon, mutta kun olin saanut sen vaihdettua ja laitoin valot palamaan, niin ei siinä ollut sitten muuta vaihtoehtoa, kuin alkaa sorkkimaan tuota toista puolta
Tää työvaihe olisi hyvä opettaa naisväelle, kun yleinsään ovat käsistään näppärempiä ja myös tuo käsikin on yleensään pienempi.
lisäksi semmoinen vinkki, että jos jostain syystä sitä umpiota ronkkiessa saa semmoisia pieniä vertavuotavia haavoja käteensä, niin kumihanskat(kirurgin) on todella hyvät;)
Meinaan ei sotke koko umpiota verellä, kun käsi vuotaa kuin seula:D