Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko teillä kokemuksia 100-sarjasta?

Itse olen etsiskellyt n. 07 vuosimallin diesel 100-sarjalaista. 116 bensakoneella kävin koeajamassa ja ajotuntuma oli omasta mielestäni aivan huippu! Matala painopiste ja todella tunnokas ohjaus niin ajotuntuma oli aivan huippu! Mutta omasta mielestäni 116:ssa on liian pienet tehot kun ottaa huomioon miten hyvä auto on muuten ajaa, eli auto ei pääse täysiin oikeuksiinsa tällä pienemmällä koneella.

Muita huomioita: hyvin varustellut käytetyt yksilöt tuntuvat olevan kiven alla. Luultavasti 100-sarjalainen hankitaan kakkosautoksi ja sen takia siihen ei yleensä oteta lisävarusteita. Olen kuullut että esimerkiksi BMW:n sporttipenkit ovat hyvät, mutta niitä taitaa olla melko mahdotonta löytää 116 ja 118 sarjan käytettyihin.
 
Muita huomioita: hyvin varustellut käytetyt yksilöt tuntuvat olevan kiven alla. Luultavasti 100-sarjalainen hankitaan kakkosautoksi ja sen takia siihen ei yleensä oteta lisävarusteita. Olen kuullut että esimerkiksi BMW:n sporttipenkit ovat hyvät, mutta niitä taitaa olla melko mahdotonta löytää 116 ja 118 sarjan käytettyihin.

Olen vähän miettinyt jos ajelisin Saksaan tai Ruotsiin hakemaan autoa. Autot mitä Saksasta katsonut niin yleensä vähemmän ajettuja ja paremmilla lisävarusteilla, mut onhan siinä oma vaivansa käydä se hakemassa...
 
Mitä vikaa mun pukeutumisessa on? =) Kirjoitelkaapas jotain noista teidän diiseli bimmereistä että minkälaiset kulutukset niissä on? Olen vielä vähän kahden vaiheilla että onko se diiseli vai bensa ja riittääkö tuollaisen 118D suoritusteho?

Mun mielestä 118D:ssä riittää suoritusteho sellaseks autoks ja kulutukseen nähden, toki 120D on sit astetta räväkämpi jos tykkää. Kumpaankin saa lastulla aika paljon vielä lisää.

118D kulutus pysy 5l/100 tuntumassa koko ajan.. mulla ajoo tuli ehkä 70% motarilla/maantiellä ja 30% taajamissa/kaupungeissa.
 
Olen vähän miettinyt jos ajelisin Saksaan tai Ruotsiin hakemaan autoa. Autot mitä Saksasta katsonut niin yleensä vähemmän ajettuja ja paremmilla lisävarusteilla, mut onhan siinä oma vaivansa käydä se hakemassa...

Ruotsista tuomalla et juuri säästä, Saksasta tuomalla muutaman tonnin ja tietysti varusteita on yleensä reilummin. Kyllä tossa tuntipalkoille pääsee, vaiva on kuitenkin aika pieni ja samalla voi vaikka lomailla vähän.
 
Käytin 2007 318i Bemua merkkihuollossa, jossa tavoitteena oli korjata konehuoneesta kylmänä kuuluva roklatus. Lopputulos se, että auto on nyt kolme kertaa käynyt kyseisessä merkkiliikkeessä huollossa siten, että eka kerralla vaihdettiin pelkät palaneet ajovalot kun vikaa ei löydetty, toisella kerralla vaihdettiin ajovalon pesimen suojakansi sekä laturin hihna ja kolmannella kerralla laturin hihnan kiristimet ja joku tähän liittyvä laakeri.

Rahaa on palanut yhteensä noin 650 EUR, jolla on saatu uudet polttimot eteen, muoviläppä, laturin hihna, sen kiristimet ja joku laakeri.

Nyt asennusmiehet kuulemma lopulta saivat selville, että äänen pitäisi kuulua ohjaustehostimen pumpusta.

Alkaa vaan vähän tuntumaan, että aikaansaadusta työstä ei ehkä ihan tuon vertaa olis kuulunut maksaa. Onko teillä mitään käsitystä veloittiko liike ns. oikean hinnoittelun vai onko tässä nyt maksettu turhasta sähellyksestä.

Sinällään laturin hihna, kiristimet ja laakeri varmaan olikin syytä vaihtaa, mutta suurin ongelma on varmaan siinä, kun minkäännäköistä luottamusta ei syntynyt liikkeen ja asiakkaan välille hinnoittelun luotettavuudesta.

Huoltohenkilö sinä näpyttelee konetta 15min, laskulla on epämääräisiä rivejä ja sitten kerrotaan pitkät tarinat, miten nostettiin tyhjäkäyntiä, tehtiin sitä ja tätä, mutta mitään ei turhaan, huoltohenkilö oli "kirjautuneena tekemään tätä työtä neljä tuntia" ja sitä rataa, mutta alkuperäiselle vialle ei ole tehty mitään.

Jos jollakin siis on käsitystä, miten merkkiliikkeissä asiakasta vedätetään ja miten pitäisi toimia ja hinnoitella, niin mielelläni kuulisin menikö tämä nyt asiakkaan kannalta ok vai ei.
 
Jos jollakin siis on käsitystä, miten merkkiliikkeissä asiakasta vedätetään ja miten pitäisi toimia ja hinnoitella, niin mielelläni kuulisin menikö tämä nyt asiakkaan kannalta ok vai ei.

Mulle ne soitti merkkiliikkeen huollosta (bmw ja laakkonen) määräaikaishuollon aikana ja kysy et saako vaihtaa jonkun osan kun olivat huomanneet että sen vois vaihtaa. Tämä osa ei kuulunut kyseiseen määräaikaishuoltoon. Tosin jos oikein muistan niin se oli vaan joku lamppu tai vastaava, et ei mikään vakava juttu.. Mun mielestä se oli ihan hyvä juttu ja niin saisivat tehä useemminkin.. Toisen auton kans kävi eri tavalla AD korjaamolla. Vein 60tkm huoltoon ja ne oli sit tehny kaikkee extraa kysymättä mitään, josta tuli sit 80e lisälasku. Ei sillä etteikö niitä olis pitäny kans tehä jossain välissä, mut ärsyttää vaan kun tehdään kysymättä / tilaamatta lisätöitä joista laskutetaan erikseen.

Ite oon aina kysyny hinnan etukäteen huolloista, sillon ne myös usein erittelee ne tekemiset jo siinä vaiheessa ja antaa hinnan eri töiden perusteella.
 
totuushan on, että aina kun tehdään jotain autolle, josta ei ole asiakkaan kanssa erikseen sovittu niin pitäisi soittaa asiakkaalle ja kysyä lupa. harmittavan usein näin ei kuitenkaan todellakaan tapahdu.
 
totuushan on, että aina kun tehdään jotain autolle, josta ei ole asiakkaan kanssa erikseen sovittu niin pitäisi soittaa asiakkaalle ja kysyä lupa. harmittavan usein näin ei kuitenkaan todellakaan tapahdu.

Hinta- tai kustannusarvio annetaan silloin, kun yritys on voinut tutustua korjattavaan kohteeseen tai laitteeseen. Yrityksellä on oikeus vaatia maksu hinta-arvion tekemisestä. Kustannusarvion maksullisuudesta on kerrottava etukäteen asiakkaalle.

Yrityksen on hinta-arviota antaessaan ilmoitettava asiakkaalle selkeästi koskeeko hinta-arvio vain työn osuutta vai vain varaosia. Jos näin ei ole menetelty hinta-arvio tarkoittaa palvelusta perittävää kokonaishintaa.

Hinta-arviossa pitää pysyä, esimerkiksi lisätöistä pitää aina ensin sopia tilaajan kanssa. Jos lopullinen hinta jää alle hinta-arvion, ei yritys saa periä hinta-arvion mukaista hintaa. Hinta-arvion voi kuitenkin perustelluista syistä ylittää enintään 15 prosentilla.


Lähde: Kuluttajavirasto
 
totuushan on, että aina kun tehdään jotain autolle, josta ei ole asiakkaan kanssa erikseen sovittu niin pitäisi soittaa asiakkaalle ja kysyä lupa. harmittavan usein näin ei kuitenkaan todellakaan tapahdu.


Hinta-arviossa pitää pysyä, esimerkiksi lisätöistä pitää aina ensin sopia tilaajan kanssa. Jos lopullinen hinta jää alle hinta-arvion, ei yritys saa periä hinta-arvion mukaista hintaa. Hinta-arvion voi kuitenkin perustelluista syistä ylittää enintään 15 prosentilla.


Lähde: Kuluttajavirasto

No juuri noinhan se siis on, kuinka Jani_88 sanoi.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No juuri noinhan se siis on, kuinka Jani_88 sanoi.
Mä tulkitsen tuon niin, ettei alle 15% jäävistä ylityksistä tarvitse erikseen pyytää lupaa, jos on riittävä peruste (esim. ajoneuvon liikennekelpoisuuteen vaikuttavien osien vaihto).
 
Mä tulkitsen tuon niin, ettei alle 15% jäävistä ylityksistä tarvitse erikseen pyytää lupaa, jos on riittävä peruste (esim. ajoneuvon liikennekelpoisuuteen vaikuttavien osien vaihto).

Jos nyt kattoo vaikka tuota Ironlifen tarinaa niin tainnu mennä tuntuvasti yli. Ja itse ne kerrat mitä autoa yleensä olen korjaamolla käyttänyt olen tarkkaan sanonut että mitä sille tehdään, eipä ole ikinä tullut mitään extroja sitten. Suurimman osan huoltohommista kyllä teenkin sitten itse.
 
Mä vein biimerin huoltoon ja kerroin vian, auto pois huollosta ja vika piti olla korjattu. Pari päivää meni ja sama vika taas...
Vein laskun takasin ja sanoin etten maksa, koska vikaa ei ollut korjattu. Näin täällä.
 
Mä tulkitsen tuon niin, ettei alle 15% jäävistä ylityksistä tarvitse erikseen pyytää lupaa, jos on riittävä peruste (esim. ajoneuvon liikennekelpoisuuteen vaikuttavien osien vaihto).

Jos moottorista kuuluu kolinaa ja korjaamo vaihtaa polttimot niin ihan perseelleen tuo on mennyt. Tuollaista laskua ei tartte maksaa. Ymmärtäisin, jos tuo liittyisi jotenkin alkuperäiseen vikaan, eikä polttimoiden vaihtoon. Ei sitä 15% ylitystä ihan mistä vaan voi repiä.
 
Jos moottorista kuuluu kolinaa ja korjaamo vaihtaa polttimot niin ihan perseelleen tuo on mennyt. Tuollaista laskua ei tartte maksaa. Ymmärtäisin, jos tuo liittyisi jotenkin alkuperäiseen vikaan, eikä polttimoiden vaihtoon. Ei sitä 15% ylitystä ihan mistä vaan voi repiä.

Siis ne palaneet polttimot sai ihan luvan kanssa vaihtaakin, ei mulla siitä mitään rutisemista ollut. Kaipa se vaan niin on, että jos vian aiheuttaja ei ole selkeästi nähtävissä niin korjaamolla on oikeus veloittaa siitä vianhausta tehtyjen tuntien perusteella. Ja tässä liikkeessä tuo hinta oli +100EUR/h. Mut jatkossa huollatan auton muualla kuin merkkiliikkeessä, koska eipä tuosta asiakkaan juoksuttamisesta ja vianhausta viitsi maksaa noita hintoja.
 
o-t, meikällä oli Volvossa vikaa lisälämppärissä. Vein sen huoltoon pari-kome kertaa ennen kuin fiksaantui. Mutta "vianetsinnästä" laskutettiin vain kerran. Huoltoukkeli sanoi, että 40e on vian etsintä sama kuinka kauan menee. Osia toki vaihdettiin sen verran, että kate oli kohdallaan ;)
 
Jos nyt kattoo vaikka tuota Ironlifen tarinaa niin tainnu mennä tuntuvasti yli. Ja itse ne kerrat mitä autoa yleensä olen korjaamolla käyttänyt olen tarkkaan sanonut että mitä sille tehdään, eipä ole ikinä tullut mitään extroja sitten. Suurimman osan huoltohommista kyllä teenkin sitten itse.

Jos moottorista kuuluu kolinaa ja korjaamo vaihtaa polttimot niin ihan perseelleen tuo on mennyt. Tuollaista laskua ei tartte maksaa. Ymmärtäisin, jos tuo liittyisi jotenkin alkuperäiseen vikaan, eikä polttimoiden vaihtoon. Ei sitä 15% ylitystä ihan mistä vaan voi repiä.

En missään kohtaa ottanu kantaa Ironlifen tapaukseen.

Onhan nuo tosin huollonkin kantilta vittumaisia vikoja, kun jotain ääntä pitäisi etsiä mikä kuuluu vain tietyssä tilanteissa. Paskaa palvelua olis jättää tutkimatta kunnolla, mutta etsimisestä ei saisi laskuttaa jos lopulta ei vikaa löydäkään.

Aina on myös se mahdollisuus, että vika voi löytyä asiakkaan korvista (tai niiden välistä).

Ja ennen kuin vikinä alkaa: en edelleenkään ottanut kantaa Ironlifen tapaukseen.
 
Nyt on lämmitin ja sisäpistoke asennettu, Calixin setti maksoi 202 euroa + asennus. Pitäisi lähteä tänä talvena käyntiinkin :D
Autona siis 530D (E61)
 

Suositut

Back
Ylös Bottom