Käytin 2007 318i Bemua merkkihuollossa, jossa tavoitteena oli korjata konehuoneesta kylmänä kuuluva roklatus. Lopputulos se, että auto on nyt kolme kertaa käynyt kyseisessä merkkiliikkeessä huollossa siten, että eka kerralla vaihdettiin pelkät palaneet ajovalot kun vikaa ei löydetty, toisella kerralla vaihdettiin ajovalon pesimen suojakansi sekä laturin hihna ja kolmannella kerralla laturin hihnan kiristimet ja joku tähän liittyvä laakeri.
Rahaa on palanut yhteensä noin 650 EUR, jolla on saatu uudet polttimot eteen, muoviläppä, laturin hihna, sen kiristimet ja joku laakeri.
Nyt asennusmiehet kuulemma lopulta saivat selville, että äänen pitäisi kuulua ohjaustehostimen pumpusta.
Alkaa vaan vähän tuntumaan, että aikaansaadusta työstä ei ehkä ihan tuon vertaa olis kuulunut maksaa. Onko teillä mitään käsitystä veloittiko liike ns. oikean hinnoittelun vai onko tässä nyt maksettu turhasta sähellyksestä.
Sinällään laturin hihna, kiristimet ja laakeri varmaan olikin syytä vaihtaa, mutta suurin ongelma on varmaan siinä, kun minkäännäköistä luottamusta ei syntynyt liikkeen ja asiakkaan välille hinnoittelun luotettavuudesta.
Huoltohenkilö sinä näpyttelee konetta 15min, laskulla on epämääräisiä rivejä ja sitten kerrotaan pitkät tarinat, miten nostettiin tyhjäkäyntiä, tehtiin sitä ja tätä, mutta mitään ei turhaan, huoltohenkilö oli "kirjautuneena tekemään tätä työtä neljä tuntia" ja sitä rataa, mutta alkuperäiselle vialle ei ole tehty mitään.
Jos jollakin siis on käsitystä, miten merkkiliikkeissä asiakasta vedätetään ja miten pitäisi toimia ja hinnoitella, niin mielelläni kuulisin menikö tämä nyt asiakkaan kannalta ok vai ei.