Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
hmm eli e46:sta on kyllä paljonkin nelikkona myynnissä...yleisimmät ehkä 330xd (siis suomessa)
neliveto on ihan mekaaninen

Eikös toi uusien Bemareiden neliveto ole samanlainen Haldexin tyylinen kytkinviritys, missä neljä pyörää vetää vasta kun toinen pää lipsuu. Eli sama kököstys kuin pienissä Audeissa ja Volkkareissa, ei oikea neliveto joka löytyy isoista Audeista tai Subaruista jne?
 
No ei ole, jos kytkinpakkoja ohjaa elektroniikka. Ja niin tai näin niin ei ole Red28:n kaipaama "jatkuva" nelikko, vaan nimenomaan takaveto jossa etupää (tai pitävä laita) avittaa vasta luiston alettua.
 
No ei ole, jos kytkinpakkoja ohjaa elektroniikka. Ja niin tai näin niin ei ole Red28:n kaipaama "jatkuva" nelikko, vaan nimenomaan takaveto jossa etupää (tai pitävä laita) avittaa vasta luiston alettua.

Paitsi että normaalitilanteessa vääntö jakautuu 38/62 (etu/taka). Eli kaikki pyörät vetävät kokoajan. Varmasti parempi kuin "jatkuva" avoin (lukoton) neliveto. X-drivessä kuitenkin kytkinpakat "lukottavat" jo valmiiksi jonkin verran.
 
Mahdatkohan tarkoittaa luistonestoa?
En, yritin olla vitsikäs ja naureskella alppixin sinisilmäisyydelle. Vielä ei ole tehty ensimmäistäkään autoa josta nämä asian harrastajat eivät ajonestoa ohittaisi hetkessä, joten todella ihmetyttää että ajoneston ohittaminen tulee jollekin yllätyksenä. Mutta se siitä, vitsi meni yleisöltä pahemman kerran ohi joten jatketaan taas asialla.
 
En, yritin olla vitsikäs ja naureskella alppixin sinisilmäisyydelle. Vielä ei ole tehty ensimmäistäkään autoa josta nämä asian harrastajat eivät ajonestoa ohittaisi hetkessä, joten todella ihmetyttää että ajoneston ohittaminen tulee jollekin yllätyksenä. Mutta se siitä, vitsi meni yleisöltä pahemman kerran ohi joten jatketaan taas asialla.

Joo, en sitä sanonukkaan etteikö sitä vois ylipäätään ohittaa, mut empä tienny et kadulla vois ton homman tehdä. Nopean googlettelun perusteella näyttäs olevan aika yleistä muualla maailmassa. Millonkahan täällä aletaan turvamerkitä autoja yleisemmin.. jonkun jutun perusteella ruotsissa sitä tehdään jo enemmänkin.
 
En käsitä miten 300 tonnia olisi niin paljon dieselautolle että pitäs automaattisesti jättää ostamatta.. Muuta kun apulaitteiden ja normi puslien.yms kulutusosien osalta. Itselläni on ollut monta 200-250 ajettua bensakoneellista bemaria joista 2 e39:iä ja molemmat olivat monesta kohtaa kuin bräniköitä. Bemun dieselistä ei kokemusta paitsi kavereiden 320d ja 330d malleista.. Mutta yleisesti kun ajatellaan dieseleitä niin puol milliäkin ajaa paremmilla merkeillä helposti hyvällä pidolla. Sanotaan näin että käyttökulut ei hyvällä tuurilla ja käytöllä ole 100-150 tonnia ajettua isompia.
 
Mitäs mieltä bemarin nelivedosta, erityisesti e46-mallin? Esson baari-juttuja olen kuullut, että koko ajan jotain remonttia olisi, mutta onko faktoja? Entäpä onkos isohko bensakone (2,8-3,0) automaattina kova syömään ainetta? Manuaalinahan noilla koneilla pääsee reippahasti alle kympin, mutta lisääkö automaatti kulutusta paljonkin? Olisiko xd kuitenkin parempi vaihtoehto kuin xi?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitäs mieltä bemarin nelivedosta, erityisesti e46-mallin? Esson baari-juttuja olen kuullut, että koko ajan jotain remonttia olisi, mutta onko faktoja? Entäpä onkos isohko bensakone (2,8-3,0) automaattina kova syömään ainetta? Manuaalinahan noilla koneilla pääsee reippahasti alle kympin, mutta lisääkö automaatti kulutusta paljonkin? Olisiko xd kuitenkin parempi vaihtoehto kuin xi?

osaatko arvioida mitä tulisi kilometrejä vuodessa?
yritän olla sen verran puolueeton ton nelikon suhteen ,että kestää varmaan siinä missä muutkin merkit...kaiken saa rikki jos haluaa
 
osaatko arvioida mitä tulisi kilometrejä vuodessa?

Kilometrejä on kertynyt reilusti, n. 25-30k per vuosi viimeiset pari vuotta. Tosin auto on ollut tyttöystävän kanssa jaetussa käytössä eli lähes koko päivän ajossa, mutta nyt kun molemmilla on omat autot niin kilsat ovat jääneet noin 300-450 viikossa (alle 20 donaa/vuosi).
 
Kilometrejä on kertynyt reilusti, n. 25-30k per vuosi viimeiset pari vuotta. Tosin auto on ollut tyttöystävän kanssa jaetussa käytössä eli lähes koko päivän ajossa, mutta nyt kun molemmilla on omat autot niin kilsat ovat jääneet noin 300-450 viikossa (alle 20 donaa/vuosi).
330xd on suht hauska peli vääntö yllättää aina positiivisesti ja kulutus on vaikka kuin leikit niin maltillinen ,mutta kyllästyt siihen eli alle 20tkm/vuosi ota 330xi et kyllästy niin nopeasti ja bensakutosen murinat on aina plussaa
itse ajelen dieselillä tällä hetkellä ja työnpuolesta pääsen ajelemaan jos jonkinlaisilla bemareilla niin itse valitsisin 330ia facelift m-sport (siis e46 malleista)
 
Onko teillä kokemuksia 100-sarjasta?

Itseäni kanssa kiinnostaa. Olen miettinyt, jos vuoden vaihteessa vaihtelisi Golfin tuollaisenn 120D bimmeriin.
 
Itseäni kanssa kiinnostaa. Olen miettinyt, jos vuoden vaihteessa vaihtelisi Golfin tuollaisenn 120D bimmeriin.

Ajelin 118D:llä pari vuotta (vm 2008). Uutena ostin ja kilsoja kerty jotain 87tkm. Yhden kerran palo joku sulake, mut siinäpä ne viat oli. Paras pikkuauto millä oon ajanu koskaan ja pitempikin matka taittuu kivasti, kuten ajetuista kilometreistä voi päätellä. En olis muuten edes myyny, mut auton käyttötarkotus muuttu. En keksi oikeesti mitään huonoo tosta.. tehoo/vääntöö on ihan riittävästi ja kulutus pysy seka ajossa 5l/100km.

Mun autoo kävi koeajamassa pari tyyppiä ja ne oli koeajanu myös Audi A3, Golfin ja Volvon sen pikkuauton. Kaikki sano et toi BMW oli paras ajettava ja laadukkaimman olonen. Itellä ei oo sen kummempaa kokemusta noista muista niin en osaa sanoo..
 
Onko teillä kokemuksia 100-sarjasta?

Itseäni kanssa kiinnostaa. Olen miettinyt, jos vuoden vaihteessa vaihtelisi Golfin tuollaisenn 120D bimmeriin.

Ajelin 118D:llä pari vuotta (vm 2008). Uutena ostin ja kilsoja kerty jotain 87tkm. Yhden kerran palo joku sulake, mut siinäpä ne viat oli. Paras pikkuauto millä oon ajanu koskaan ja pitempikin matka taittuu kivasti, kuten ajetuista kilometreistä voi päätellä. En olis muuten edes myyny, mut auton käyttötarkotus muuttu. En keksi oikeesti mitään huonoo tosta.. tehoo/vääntöö on ihan riittävästi ja kulutus pysy seka ajossa 5l/100km.

Mun autoo kävi koeajamassa pari tyyppiä ja ne oli koeajanu myös Audi A3, Golfin ja Volvon sen pikkuauton. Kaikki sano et toi BMW oli paras ajettava ja laadukkaimman olonen. Itellä ei oo sen kummempaa kokemusta noista muista niin en osaa sanoo..

Aika lailla samoja kokemuksia ihan samanlaisesta autosta. Yllättävän hyvä ajaa matkaa, rankkaisin paremmaksi kuin edellinen A4. Nelivetoahan tuo kaipais, muuten koko lailla hyvä peli. Vähän pieni tavaratila, mutta pari fillaria kulkee penkit käännettynä hyvin sisällä ja se riittää miulle. Takamatkustajien tilat ei kovin ihmeelliset. Takalasin pyyhkijä onnettoman pieni. Jousitus kovahko/pintakova, kuormaa kestää ihan ok. Kulutus aika lailla 5l/100km täälläkin, neljään pääsee matka-ajossa, kun on vauhtia alle 100. Yritin keksiä jotain negatiivista, mutta ei tuu kovin paljoa mieleen. Ehkä se, että enenevissä määrin näkee lippispään kuskina...
 
Uusi 520d F11 alkaa olemaan täällä hyvin potentiaalinen seuraava auto. Vielä en ole koeajolle päässyt, mutta muotoilu ja muiden ajoraportit lupaavat todella paljon. Kulutus suhteessa tehoon on myös aika mallikas.
 
Yritin keksiä jotain negatiivista, mutta ei tuu kovin paljoa mieleen. Ehkä se, että enenevissä määrin näkee lippispään kuskina...

Mitä vikaa mun pukeutumisessa on? =) Kirjoitelkaapas jotain noista teidän diiseli bimmereistä että minkälaiset kulutukset niissä on? Olen vielä vähän kahden vaiheilla että onko se diiseli vai bensa ja riittääkö tuollaisen 118D suoritusteho?
 
Uusi 520d F11 alkaa olemaan täällä hyvin potentiaalinen seuraava auto. Vielä en ole koeajolle päässyt, mutta muotoilu ja muiden ajoraportit lupaavat todella paljon. Kulutus suhteessa tehoon on myös aika mallikas.

Et tule katumaan sekuntiakaan. Ei muuta kuin takkia päälle ja liikkeeseen ;)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom