Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuohon 2000-2004 haarukkaan osuu just ne huonoimmat automaattilaatikot, eli kehoittaisin harkitsemaan.
 
Kävin koeajaa X-tourilla pari autoa. 740 xda on kohtuutehokas. Muistaakseni 304hp/600nm. Ei toi teho tunnu noin loisteliaassa autossa juuri miltään. Kyllä se suoritusarvojen mukaan kiihtyy 6s 100km/h, mutta ei kyllä uskoisi.
 
Kun on vähän funtsinnassa sellanen tehokkaampi ja mukavasti kulkeva dieseli, niin 530D ja 330D on käynyt mielessä.
Hintaluokassa n. 10-15k€ eli ei mitään aivan sikatuoreita.
Ikähaitarihan tuossa hintaluokassa menee tuonna vuosituhannen alun puolelle.

Onko noissa 3l dieselvärkeissä huomauttamista ja kun sitä löytyy, niin mitä pitäisi 'etsiä' ?
Mikä noissa on se oikea kulutus matkassa/kaupungissa ja onko esim. 330 xdA:ssa jotain sellasta miksi sitä ei missään tapauksessa kannata harkita.
 
Eikös noissa 330da:ssa ole sen verran kova vääntö, että automaattilaatikot ovat kovilla. Eli etsi sellainen yksilö, missä se on jo vaihdettu.
 
Ja sitten ne surullisen kuuluisat läpät kannattaa myös käydä poistattamassa, ellei ole jo poistettu. Ellei asia ole tuttu, niin tsekkaa tuo linkki.

http://ww.btcf.fi/forum/showthread.php?t=157193

edit. Ja jos on lastutettuina olleet, niin varmaan perä ollut aika kovilla. Jotain perän repeämisiäkin niissä vissiin ollut. Joku paremmin tietävä kertokoon. BTCF:ää kannattaa kyllä lueskella kovasti, siellä ne asiantuntijat ovat.

edit2. Automaattivaihteisten kulutuksista en tiedä, mutta manuaalivaihteinen 330d -01 (lastutettu 212hv/460nm) kulutti sekalaisessa ajossa suhteellisen raskaalla kaasujalalla semmoista 6-8 litraa.
 
Oma -02 530 dA näyttää 8,3 litran keskikulutusta pitkälle ajalle. Enimmäkseen matka-ajoa tulee ajeltua. Jos automaatin laittaa, niin mielellään ilman lastua nuo vanhemmalla automaattilootalla olevat, kuten tuossa jo mainittiinkin. Muutenkin ykkös- ja kakkosvaihteella revittelyt kannattanee jättää väliin jos ei halua laatikkoremppaa ruveta tulevaisuudessa tekemään...
 
Nyt halkes pakosarja, kiva oli saada nokikoneen savut hyttiin. Tismalleen samalla tavalla kuin monella monella muullakin, kuten myös imusarjanläppäongelmaa on. Tällä(kään) kertaa saksan natseilla ei ole munaa myöntää valmistusvirhettä vaan asiakas maksaa laskun. Toimintatonni paloi tuossa jälleen kerran.

Muita vastaavia tapauksia:
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?p=2407126#post2407126

Vituttas olla köyhä rakentaja ja ajella bemarilla...eikun.
 
Nyt halkes pakosarja, kiva oli saada nokikoneen savut hyttiin. Tismalleen samalla tavalla kuin monella monella muullakin, kuten myös imusarjanläppäongelmaa on. Tällä(kään) kertaa saksan natseilla ei ole munaa myöntää valmistusvirhettä vaan asiakas maksaa laskun. Toimintatonni paloi tuossa jälleen kerran.

Muita vastaavia tapauksia:
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?p=2407126#post2407126

Vituttas olla köyhä rakentaja ja ajella bemarilla...eikun.

Aika normaalia. Jos miettii että ajat vähän yli 20k 530D bemarilla ja siihen tulee muutaman tonnin rempat 7 vuoden sisällä, niin silti väitän että ihan hyvä auto se on tuohon hintaluokkaan. Itse olin kanssa jossain välissä ostamassa 2005- uudempaa 530D bemmiä, kun noita aika halvalla saa ja osasi varautua pikku remppoihin. Tuo 530D on vaan loppupeleissä niin helvetin laiska ja kulutuskin matkaajossa aika hanurista, joten jäi ostamatta.
 
Aika normaalia. Jos miettii että ajat vähän yli 20k 530D bemarilla ja siihen tulee muutaman tonnin rempat 7 vuoden sisällä, niin silti väitän että ihan hyvä auto se on tuohon hintaluokkaan. Itse olin kanssa jossain välissä ostamassa 2005- uudempaa 530D bemmiä, kun noita aika halvalla saa ja osasi varautua pikku remppoihin. Tuo 530D on vaan loppupeleissä niin helvetin laiska ja kulutuskin matkaajossa aika hanurista, joten jäi ostamatta.

Totta. Eihän mulla ole mennyt nyt kolmen vuoden aikana kuin max. 2ke remppaan. Tuosta kun otetaan vielä kuluvat osat pois sekä "varautumiset" eli mm. imusarjanläppien poisto niin varmasti tonni riittää. Enempi vituttaa arvonlasku joka on ollut 45ke -> 22ke. Onneksi maksoin "vain" 27ke Saksassa ja sain verot 0%.

Mitäs höpiset kulutuksesta? Helposti pääsee alle 7 litrankin. Tässä pari esimerkkiä:

Turussa käynti:
P1040209.jpg


Helsinki-Turku-Tukholma-Munchen:
IMG_4813.jpg


Ja 210km/h keskinopeudella sitten:
matkaan1.jpg


Ei mun mielestä pahat kulutukset.
 
No kahdella tuttujen 530D:llä ollaan matkaa ajettu ja aina yli 8 litran menty. Eli tehtaan ilmoittamasta päälle viiden litran kulutuksesta vähän jäätiin :). Kulutus siis pienoinen pettymys luvattuun.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No kahdella tuttujen 530D:llä ollaan matkaa ajettu ja aina yli 8 litran menty. Eli tehtaan ilmoittamasta päälle viiden litran kulutuksesta vähän jäätiin :). Kulutus siis pienoinen pettymys luvattuun.
Omalla e39 530 da touringilla oulu-kilpisjärvi 6,7 litraa, keskinopeus torniosta ylöspäin ~120. 6,5 litraan oon päässy joskus noin satasen keskinopeudella pitkällä matkalla. Nuo alle 7 litran keskikulutukset vaatii kyllä pitkää ja tasaista ajoa. Jos joutuu ajelemaan jonoissa, missä nopeus heittelee sinne tänne ja ohittelee siinä samalla, niin kulutus nousee heti. Talvella kovilla pakkasilla boksi katolla kulutus matka-ajossa lähempänä 9 litraa. E60/61:stä ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta aika ihmeelliseltä tuntuu, jos sillä kulutus olis suurempi.

Huppe noissa sun kuvissahan ei yhessäkään ollu kulutus alle 7 litran ;)
 
Huppe noissa sun kuvissahan ei yhessäkään ollu kulutus alle 7 litran ;)
Ei olekaan, mutta kun tiedän ajotyylini niin ei varmasti tulekaan. Kuvat olivat mielestäni "todiste" kohtuukulutuksesta. Olen koitellut niin helposti pääsee 6.5L tuntumaan. Jos kulutus on suuri niin vika on jossain, oisko MAF tai joku paskana tuolloin. EGR ja egr-termari rikkonaisena aiheuttaa myös lisäkulutusta.

Talvella sitten keskusta-ajamista lyhyillä pyrähdyksillä ainoastaan niin ei mitenkään pääse alle 13L/100km.

Pakko sanoa vielä Bemarista jotain hyvääkin.

On tuo oikeasti varmasti yksi maailman parhaista autoista ajaa. Tuo on kertakaikkiaan aivan mahtavan upea ajettava. Nyt kun on sisätilatkin buunattu niin kelpaa ajella:

buunaus1.jpg


buunaus3.jpg


buunaus2.jpg


Maanantaina menee osin maalattavaksi/myllytettäväksi ja ulkokuorestakin tulee uutta vastaava. Sitten pistän lihoiksi.
 
Vitun paskat. Pidinkin ton ite. Pakosarja vaihdettu ja nyt kelpaa taas ajella. Kuten sanoin, ehkä yksi maailman parhaista autoista ajella, enkä koe saavani samalla rahalla mitään vastinetta muualta.

335i voisi harkita joskus myöhemmin seuraavaksi. Ehkä myös 535i ja manuaali-askilla toki.
 
Ei vitossarjasta kolmoseen vaihdeta! Ennemmin se 535i.
 
Mitähän porukka täällä natisee jostain 2001 - 2008 bemarin parin vuoden pidosta tulevasta 2000e laskusta..

itsellä 1991 e36 ja kaikkea pientä paskana 3kk välein.. 3 vuoden jälkeen remppakulut n.2500e..
 
Vitun paskat. Pidinkin ton ite. Pakosarja vaihdettu ja nyt kelpaa taas ajella. Kuten sanoin, ehkä yksi maailman parhaista autoista ajella, enkä koe saavani samalla rahalla mitään vastinetta muualta.

335i voisi harkita joskus myöhemmin seuraavaksi. Ehkä myös 535i ja manuaali-askilla toki.

Minne Corolla-kuume katosi?
 
Super5 sanoi:
Ei vitossarjasta kolmoseen vaihdeta! Ennemmin se 535i.
Täysin samaa mieltä.
Saako tiedustella mikä noissa saaristolaivurin korteilla kuljetettavissa viehättää? "Tää on kovempi rauta kun tässä on isompi takakontti!" Kaverit fanittaa Audista A6:sta. En vaan tajua; samalla koneella/varusteilla pienempi on parempi kaikkeen paitsi bussina kersojen kuskaukseen tai pakettiautona rojun kuljetukseen.

535 vrt 335 samoilla varusteilla / koneella vertailu
- 535 kiihtyy huonommin
- 535 raskaampi, paskempi mutkissa, nopeissa suunnanmuutoksissa...
- 535 suuremmat ulkomitat, paskempi pysäköidä, ajella ahtaissa paikoissa jne.

Ikinä en omaa kolmos-BMW:tä vaihtaisi 5:een, ennemmin 1:een; pakut ja bussit erikseen. BMW on ajajan auto ja lisäpaino ei perinteisesti paranna ajettavuutta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom