Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitenkäs e46 bensiinimoottorit, jossain vaiheessa kun olisi tarkoitus vaihtaa autoa saksalaiseen.
Onko noiden tehokkaampien moottoreiden välillä suuria eroja huoltojen/varaosien hinnoissa, kestävyydessä, kulutuksessa tms?
Kokemuksia 323, 325, 328 ja 330 malleista?
Eniten houkuttelisi tietenkin tuo 330, tehoa löytyy suht paljon enemmän 328 verrattuna, eikä pyyntihinnoissa enää suuria eroja ole.

Vuoden ajelin 330 bensakoneella. Mukava moottori, ainut miinus on kulutus. Rivi6 antaa ruutia koko kierrosalueella ja tehot riittävät ihan mukavasti kumin polttamiseen. Mitään vikoja ei ollut.
 
Vuoden ajelin 330 bensakoneella. Mukava moottori, ainut miinus on kulutus. Rivi6 antaa ruutia koko kierrosalueella ja tehot riittävät ihan mukavasti kumin polttamiseen. Mitään vikoja ei ollut.

Miten paljon tuo sitten kuluttaa? Jostain olen saanut käsityksen, että kulutus ei hirveästi nousisi ainakaan välillä 320-->328? Kai nuo kaikki kutoskoneet jonkun verran syö varsinkin kaupunkiajossa. Eipä tässä onneksi hirveästi kilometrejäkään tule vuodessa.

Tiedä sitten, miten paljon noissa alkaa vikoja esiintyä, kun alkavat olla jo reilu 10 vuotta vanhoja pelejä. 330 ovat saaneet suurella todennäköisyydellä kenkääkin jonkun verran ajan mittaan :D Ja Saksan tuontejahan nuo suurimmaksi osaksi ovat.
 
BMW 325iA e91 (2006) kylmänä käynnistäessä kierroslukumittari pomppii noin 10-20 sekunttia ja jos lähtee ajamaan tänä aikana, niin myös auto nykii kierrosten mukaan. Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia?
 
Itsellä mennyt vanhasta rouvasta viimeisen 10kk aikana seuraavanlaista palikkaa vaihtoon:
-Moniurahihna 25e
-Ilmastoinnin remmi 8e
-Kampiakselin värinävaimennettu hihnapyörä 160e (Saksan ebaysta)
-3xöljynvaihto 10tkm välein
-ilman- ja polttoaineensuodatin

Seuraavan 2-3kk aikana uusittavia/tehtäviä juttuja:
-Vauhtipyörä+kytkin n.500e+rahti (briteistä kova vp+jousitettu levy, asetelma, painelaakeri)
-Turbo 1000-1300e (riippuu syöttöpumpun tyypistä laitetaanko fin-turbon räätälöimä ahdin vaiko vakio pilleri)
-Täydellinen jarruremontti 200-400e
-RVS-käsittely 160e
-Moottorin ohjelmointi mikäli pumpun tyyppi sen sallii
-Polttoainemittari sekoilee
-Jälkiasennetut xenonit ei aina tykkää pakkasesta

Käytännössä selvitty kulutusosien uusimisella siis ja itse olen remontit aina tehyt. Noi tulevat huollot ovat välttämättömiä ja kun ne kerran on vaihtoon menossa, miksei laittaisi parempaa tilalle. Poisluettuna tietenkin RVS-käsittely ja ohjelmointi. Autona toimii E46 320d -00 kevyesti sisäänajettuna 424tkm. :) Kone tip top, eli kyllä ne bemarinkin dieselit kestää. Kesän keskikulutus 5,7l joista taajamaa-ajoa 60% ja matka-ajoa n.110km/h loput. Kiva auto ajaa, paitsi talvella voi olla pieniä etenemisvaikeuksia varsinkin tuolla m-sport alustalla. Ei muutenkaan oikeastaan pahaa sanottavaa, eli eiköhän tämä ajeta loppuun jonka jälkeen tilalle e90 320d.
 
Kokemuksia 730/740d:stä

Onko pakkislaisilla minkälaista sanottavaa kyseisistä vekottimista? 2000-luvun alun malleja olen katsellut tässä. Dieselin joutuu näillä ajokilometreillä hommaamaan. 3 litranen näyttäs olevan turhan laiska, mutta softallahan tuosta saa jo jotain irti? Miten huollot, tyyppiviat jne? Paljonko mahtaa tuo 4-litranen hörppiä maantieajossa?
 
Itsellä mennyt vanhasta rouvasta viimeisen 10kk aikana seuraavanlaista palikkaa vaihtoon:
-Moniurahihna 25e
-Ilmastoinnin remmi 8e
-Kampiakselin värinävaimennettu hihnapyörä 160e (Saksan ebaysta)
-3xöljynvaihto 10tkm välein
-ilman- ja polttoaineensuodatin

Seuraavan 2-3kk aikana uusittavia/tehtäviä juttuja:
-Vauhtipyörä+kytkin n.500e+rahti (briteistä kova vp+jousitettu levy, asetelma, painelaakeri)
-Turbo 1000-1300e (riippuu syöttöpumpun tyypistä laitetaanko fin-turbon räätälöimä ahdin vaiko vakio pilleri)
-Täydellinen jarruremontti 200-400e
-RVS-käsittely 160e
-Moottorin ohjelmointi mikäli pumpun tyyppi sen sallii
-Polttoainemittari sekoilee
-Jälkiasennetut xenonit ei aina tykkää pakkasesta

Käytännössä selvitty kulutusosien uusimisella siis ja itse olen remontit aina tehyt. Noi tulevat huollot ovat välttämättömiä ja kun ne kerran on vaihtoon menossa, miksei laittaisi parempaa tilalle. Poisluettuna tietenkin RVS-käsittely ja ohjelmointi. Autona toimii E46 320d -00 kevyesti sisäänajettuna 424tkm. :) Kone tip top, eli kyllä ne bemarinkin dieselit kestää. Kesän keskikulutus 5,7l joista taajamaa-ajoa 60% ja matka-ajoa n.110km/h loput. Kiva auto ajaa, paitsi talvella voi olla pieniä etenemisvaikeuksia varsinkin tuolla m-sport alustalla. Ei muutenkaan oikeastaan pahaa sanottavaa, eli eiköhän tämä ajeta loppuun jonka jälkeen tilalle e90 320d.

2400€ remppaa tulossa noin 10 000€ arvoiseen autoon, eikä haittaa yhtään? :wtf:
Itsellä kyllä kuumottaa samanlainen E46 320d mielessä, mutta varsinkin manuaalivaihteisina ja vähillä kilometreillä (alle 250tkm nyt vähintään), tuntuu olevan vaikeuksia löytää. Onko tuo saksasta tuo vai mistä? Piti juuri tulla kyselemään että mitenkähän paljon noissa normaalisti joutuu remppaa tekemään? Tarkoitus olisi kuitenkin ostaa auto, jolla nyt mielellään ainakin sen seuraavat 100tkm ajelee ilman että huoltokulut hirvittää. Ja bemari tietysti houkuttaa ajettavuuden ja moottorin takia, varsinkin pieni kulutus on iso plussa kun kilometrejä tuntuu kertyvän hyvään tahtiin.
 
2400€ remppaa tulossa noin 10 000€ arvoiseen autoon, eikä haittaa yhtään? :wtf:
Itsellä kyllä kuumottaa samanlainen E46 320d mielessä, mutta varsinkin manuaalivaihteisina ja vähillä kilometreillä (alle 250tkm nyt vähintään), tuntuu olevan vaikeuksia löytää. Onko tuo saksasta tuo vai mistä? Piti juuri tulla kyselemään että mitenkähän paljon noissa normaalisti joutuu remppaa tekemään? Tarkoitus olisi kuitenkin ostaa auto, jolla nyt mielellään ainakin sen seuraavat 100tkm ajelee ilman että huoltokulut hirvittää. Ja bemari tietysti houkuttaa ajettavuuden ja moottorin takia, varsinkin pieni kulutus on iso plussa kun kilometrejä tuntuu kertyvän hyvään tahtiin.

Ei se sinänsä haittaa, sillä nuohan on ihan kuluvaa osaa ja tää olis tarkoitus ajella loppuun. Ahdin kestää taas seuraavat 200-400tkm, vauhtipyörälläkin ikuinen takuu ja jarruja ei tarvi taas muutamaan vuoteen uusia. Ihan suomiauto toi on. Kannattaa pitää mielessä kun alat autoa ostamaan, että -01 vaihtui kone jakajapumpullisesta common railiin. Noissa jakajapumpullisissa kannattaa olla yli 200tkm, koska sillon niistä on suurella todennäköisyydellä korjattu pumpun tyyppivika. Common raileissa taasen ahdin ei kestä minkään vertaa. Molemmat n. 1500e remontteja. Muutenhan tuo kaksilitrainen on melko idioottivarma, eihän noista saa edes kansipahvia rikottua.
 
... Molemmat n. 1500e remontteja. Muutenhan tuo kaksilitrainen on melko idioottivarma, eihän noista saa edes kansipahvia rikottua.
Tietenkin jos haluaa lihottaa suomalaisen jälleenmyyjän tilipussia, niin voi maksaa ahtimesta 1500€. Voihan noita saada saksasta alle 600€ ja ruotsistakin alle 900€. Vaihto nyt tuskin paria hunttia enempää maksaa.
 
harhalaukaus;2965825[B sanoi:
]Common raileissa taasen ahdin ei kestä minkään vertaa.[/B] Molemmat n. 1500e remontteja. Muutenhan tuo kaksilitrainen on melko idioottivarma, eihän noista saa edes kansipahvia rikottua.

Osaatko kertoa tuosta ahtimen hajoamisesta lisätietoa, onko millaisia oireita ennen hajoamista? Oman -03 520d ahdin viheltää kylmänä, joskus aika pahastikin ja persdynon mukaan vedot vähän hukassa ensimetreillä ennenkuin kone lämpenee.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei se sinänsä haittaa, sillä nuohan on ihan kuluvaa osaa ja tää olis tarkoitus ajella loppuun. Ahdin kestää taas seuraavat 200-400tkm, vauhtipyörälläkin ikuinen takuu ja jarruja ei tarvi taas muutamaan vuoteen uusia. Ihan suomiauto toi on. Kannattaa pitää mielessä kun alat autoa ostamaan, että -01 vaihtui kone jakajapumpullisesta common railiin. Noissa jakajapumpullisissa kannattaa olla yli 200tkm, koska sillon niistä on suurella todennäköisyydellä korjattu pumpun tyyppivika. Common raileissa taasen ahdin ei kestä minkään vertaa. Molemmat n. 1500e remontteja. Muutenhan tuo kaksilitrainen on melko idioottivarma, eihän noista saa edes kansipahvia rikottua.

Eli siis 136hv mallit ovat jakajapumpulla ja 150hv mallit common rail? Tehokkaampi versio kyllä houkuttaisi, mutta toisaalta se 14 lisähevosvoimaa tuskin on jatkuvien turboremppojen arvoinen. Ja lastulla/uudelleen ohjelmoinnilla varmaan saisi samat 150hv melko turvallisesti tuosta jakajapumppuversiostakin pihalle, mikäli siltä alkaa tuntua? Paljonkos olet autolla ajanut omistuksesi aikana?
 
mun 316:sta on mennyt tammikuun kaupanteon jälkeen sytytyspuolat kaksi kertaa uusiksi. kummallakin kerralla samat oireet. auto alkaa mennä tehottomaksi ja nykii, lähdöissä saa painaa kaasua ja luistattaa kytkintä että auton saa jotenkin jouhevasti liikkeelle. ekalla kerralla tosiaan uusittiin yksi puola ja nyt sitten kerralla kaikki. annoin kertoa itselleni, että näissä kyseisissä alihankkijan osissa on ollut jotain laatuongelmia ja keväällä näitä olisi ollut 16 000 kpl jälkitoimituksessa :)

nyt kun kaikki puolat pistettiin takuukorjauksena uusiksi niin tuntuu, että auto on oikeastaan tehokkaampi ja vetävämpi kuin kertaakaan ostamisen jälkeen. bmw:n muut ajo-ominaisuudet ovat olleet koko ajan huippuluokkaa ja olen aivan rakastunut autooni. ainoastaan tehottomuudesta olen ajoittain itkenyt, mutta nyt kun sekin ongelma on poistunut niin en voi sanoa kuin että IIIISO HAAAART!
 
Osaatko kertoa tuosta ahtimen hajoamisesta lisätietoa, onko millaisia oireita ennen hajoamista? Oman -03 520d ahdin viheltää kylmänä, joskus aika pahastikin ja persdynon mukaan vedot vähän hukassa ensimetreillä ennenkuin kone lämpenee.

Tuo vislaushan viittais kuluneeseen ahtimeen. Kurkistappas huvikses imusarjalle menevä ahtoputki. Onko sisäpinta öljyssä?
 
Eli siis 136hv mallit ovat jakajapumpulla ja 150hv mallit common rail? Tehokkaampi versio kyllä houkuttaisi, mutta toisaalta se 14 lisähevosvoimaa tuskin on jatkuvien turboremppojen arvoinen. Ja lastulla/uudelleen ohjelmoinnilla varmaan saisi samat 150hv melko turvallisesti tuosta jakajapumppuversiostakin pihalle, mikäli siltä alkaa tuntua? Paljonkos olet autolla ajanut omistuksesi aikana?

Juurikin näin. Onhan tuo common rail mukavempi moottori ajaa paremman väännön puolesta. En tiedä sanoa onko siihen esimerkiksi valmistajan puolelta tullut jokin paranneltu ahdin joka kestäisi pidempään. Näitä common railejahan saa myös 6-lovisella laatikolla. Juu kyllähän noista jakajapumpullisista ohjelmoinnilla vähän yli 160hv saa, mutta kyllähän tuolla turvallisesti ohittelee ilmankin. :) Taitaa 40k tulla täyteen tässä lähikuukausina.
 
Juurikin näin. Onhan tuo common rail mukavempi moottori ajaa paremman väännön puolesta. En tiedä sanoa onko siihen esimerkiksi valmistajan puolelta tullut jokin paranneltu ahdin joka kestäisi pidempään. Näitä common railejahan saa myös 6-lovisella laatikolla. Juu kyllähän noista jakajapumpullisista ohjelmoinnilla vähän yli 160hv saa, mutta kyllähän tuolla turvallisesti ohittelee ilmankin. :) Taitaa 40k tulla täyteen tässä lähikuukausina.

Meneekin näköjään 3- ja 5-sarjassa eri vuosimalleissa tuo pumpun vaihtuminen, E39 520d vm 2000-2003 ovat kaikki 136hv koneella eli omassa olisi "vahvempi" turbo. Noh, täytyy ottaa imupuolta joskus vähän auki ja katsella miltä näyttää. Öljyä ei ole kadonnut joten ei siellä ainakaan vielä kovin isoa vuotoa ole.
 
Osaisko joku antaa pienen briefingin liittyen tohon bemarin nelivetoon. Eli miten toteutettu? (eli onko jatkuva mallia subaru vai ei..?) Ja jos joku viitsis kattavan listan laittaa, että missä korimalleissa ja tarkemmin minkä koneen yhteyteen noita on saanut ja siis käytettynä saa. Suomessa noita ei näytä juuri olevan, mutta mahd. Saksasta haku saattaisi kiinnostaa. 300-sarja siis kiinnostaa. Ja 2000-luvun malli.
 
Osaisko joku antaa pienen briefingin liittyen tohon bemarin nelivetoon. Eli miten toteutettu? (eli onko jatkuva mallia subaru vai ei..?) Ja jos joku viitsis kattavan listan laittaa, että missä korimalleissa ja tarkemmin minkä koneen yhteyteen noita on saanut ja siis käytettynä saa. Suomessa noita ei näytä juuri olevan, mutta mahd. Saksasta haku saattaisi kiinnostaa. 300-sarja siis kiinnostaa. Ja 2000-luvun malli.
hmm eli e46:sta on kyllä paljonkin nelikkona myynnissä...yleisimmät ehkä 330xd (siis suomessa)
neliveto on ihan mekaaninen
en tiedä minkälaista olet hakemassa ,mutta jos diesel niin tuo olisi varmaan ykkösvaihtoehto ja tietysti m-sport ja facelift
 
Kuten edellä joku sanoikin, ongelma monessa muussakin uudemmassa autossa. Ei ne Saksaan erilaisia pistokkeita pistä ja Suomeen toisenlaisia.
Ihan perinteinen Juhta -kärri.

Kannattaa kuitenkin huomioida, varsinkin jos on menossa hakemaan kärriä jostain peräjönsesteristä 400km päästä lähimmästä varaosaliikkeestä yöaikaan.

tuo mikään ongelma ole vaan suomi takapajula....BMW käyttää normaalia eu 13-napaista ja suomessa moni kärrivalmistaja vanhaa 7-napaista.
meillä annetaan mukaan adapteri ;)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom