Itsellä mennyt vanhasta rouvasta viimeisen 10kk aikana seuraavanlaista palikkaa vaihtoon:
-Moniurahihna 25e
-Ilmastoinnin remmi 8e
-Kampiakselin värinävaimennettu hihnapyörä 160e (Saksan ebaysta)
-3xöljynvaihto 10tkm välein
-ilman- ja polttoaineensuodatin
Seuraavan 2-3kk aikana uusittavia/tehtäviä juttuja:
-Vauhtipyörä+kytkin n.500e+rahti (briteistä kova vp+jousitettu levy, asetelma, painelaakeri)
-Turbo 1000-1300e (riippuu syöttöpumpun tyypistä laitetaanko fin-turbon räätälöimä ahdin vaiko vakio pilleri)
-Täydellinen jarruremontti 200-400e
-RVS-käsittely 160e
-Moottorin ohjelmointi mikäli pumpun tyyppi sen sallii
-Polttoainemittari sekoilee
-Jälkiasennetut xenonit ei aina tykkää pakkasesta
Käytännössä selvitty kulutusosien uusimisella siis ja itse olen remontit aina tehyt. Noi tulevat huollot ovat välttämättömiä ja kun ne kerran on vaihtoon menossa, miksei laittaisi parempaa tilalle. Poisluettuna tietenkin RVS-käsittely ja ohjelmointi. Autona toimii E46 320d -00 kevyesti sisäänajettuna 424tkm.
Kone tip top, eli kyllä ne bemarinkin dieselit kestää. Kesän keskikulutus 5,7l joista taajamaa-ajoa 60% ja matka-ajoa n.110km/h loput. Kiva auto ajaa, paitsi talvella voi olla pieniä etenemisvaikeuksia varsinkin tuolla m-sport alustalla. Ei muutenkaan oikeastaan pahaa sanottavaa, eli eiköhän tämä ajeta loppuun jonka jälkeen tilalle e90 320d.